PDA

Vis full versjon : EL smerter

Simo76
17-08-2003, 22:19
Til dere som har EL smerter.
det jeg lurer på er at når har en EL smerter i forhold til selve eggløsningen. Er EL FØR , UNDER eller ETTER disse smertene.
Noen som har "forsket" på dette????
Jeg lurer veldig for det har seg sånn at etter jeg hadde en utskraping så kan jeg faktisk også kjenne EL smerter.(har aldri gjort det før, så det er helt nytt for meg)

Pernille
17-08-2003, 22:53
Det er umulig å svare på, for EL-smerter kan komme BÅDE før, under og etter EL.

Pia28
18-08-2003, 00:06
Det er umulig å svare på, for EL-smerter kan komme BÅDE før, under og etter EL.

Jeg hiver meg på dette svaret jeg, men for å prøve å gi et slags svar....

hos meg kjenner jeg litt smerter en dag eller to før ELslimet, når jeg har EL slim og etter at EL har vært... Slik er det hver syklus, så jeg vet sånn ca når EL kommer utfra det, temp og sekret!
Ikke bare det. Når jeg får ELslim, er det spor av blod i det også. Det er vel det som kalles en ELblødning?! (bare gjetter...!) Vet du noe om det Pernille?
Ble du noe klokere av det?

Klem

Pernille
18-08-2003, 00:49
Jepp, det er nok EL-blødning. Den kommer av at livmorslimhinnen kan lekke litt blod rett ved EL pga. at østrogenet har stupt og progesteronproduksjonen ikke har kommet igang ennå.

Ang. smertene dine så får du jo ikke til å fastslå nøyaktig NÅR EL er i forhold til dem? Etter det jeg forstår, så har du smerter både før, under og etter EL?
Temp og slim er nok sikrere for å fastslå hvilken dag EL var på, og evt. EL-smerter bekrefter vel bare på en måte at EL var rundt den tiden.

Stratos
18-08-2003, 00:51
Har ikke forsket så mye på dette, men i denne syklusen kom el-slimet først, og så fikk jeg el-smerter kvelden etterpå og neste dag.
Hvordan det har vært de foregående syklusene vet jeg ikke. Regner med at det har vært slik før og i.o.m. at jeg har veldig stabile og forutsigbare sykluser.

Mae22
18-08-2003, 06:57
Slenger meg på her jeg også - fordi jeg har lurt lit på dette selv!
Har regelmessige og forutsigbare sykluser jeg også, skal ha EL omkring disse dager og har derfor vært litt var (ikkefulgt så nøye med tidligere)
Lødag og Søndag mener jeg å ha hatt EL-slim - og i dag kjenner jeg et "press" nederst i magen mot underlivet. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det - da det ikke er smerter, men heller ubehag! Kan dette være EL tro? :???:

Svaret får jeg vel på CB test om et par uker...:p

Simo76
18-08-2003, 20:55
Takk for svar, ble kanskje "litt" klokere av det!!!!!!!!

Liffy
18-08-2003, 21:43
Jeg har EL smerter, skikkelige stikkinger akkurat den dagen jeg er mest fruktbar. Litt kjipt, for sex er ikke akkurat det jeg tenker på da:(

Kos!

Mistral
19-08-2003, 09:44
Jeg kjenner stikkinger eller "verking" i eggstokkene ganske lenge før EL, antakelig i forbindelse med eggmodningen. Denne gangen begynte det på dag 9, og jeg er temmelig sikker på at jeg hadde EL på dag 18.

Som regel har jeg smerter på begge sider i begynnelsen, men i dagene før EL kjenner jeg det mest på den ene siden (som regel høyre). Smertene blir også sterkere etter hvert som EL nærmer seg. Etter EL forsvinner de helt.

Dette er temmelig likt i hver syklus, så selv om jeg ikke tør å basere meg bare på smertene for å finne EL-dagen, representerer de nyttig tilleggsinformasjon.

Mistral