PDA

Vis full versjon : Er det veldig dumt å teste før IKM?

Monica
18-08-2003, 00:21
Hei og hopp!

Jeg lurte om om det er veldig dumt å teste før IKM?
Eventuelt hvor tidelig det går ann å teste?
Er det noen som har erfaringer om dette fra før??

Er det ikke noe slikt at man kan få en falsk negativ, men ikke falsk posetiv? :) mener å ha lest det et sted :)
Men, hvor stor er egentlig sjansen for at det blir posetivt?

hei så lenge :vink:

Lusk
18-08-2003, 00:34
RFSU-testen sies og gi et sikkert svar 1 uke før IKM,
men dette stemmer på langt nær med alle.

Med bl.a. CB så anbefales det å vente til dagen for IKM,
men det er flere som har testet før og fått positivt resultat.

Dette er veldig individuelt og det kommer helt an på om du
produserer mye (eller raskt) av graviditetshormonet (hCg)
eller ikke.

Det er også flere som har testet før IKM og fått negativ test
og testet igjen dagen for IKM, eller noen dager etter, og da
fått positivt resultat :)

Det sies ja, at det er svært sjelden man får falskt positivt resultat
og at dette forekommer oftere med negative resultater.

Håper det var til litt hjelp!

Lykke til :kidoki:

Monica
18-08-2003, 00:40
Det var KJEMPE hjelp! :kidoki:

jeg og mannen min er litt i høygir her, og så spente at vi klarer ikke vente lengere :)
Vet du hvor man får tak i de rfsu testene?

Takk igjenn for kjapt svar :)

Lusk
18-08-2003, 00:42
:)

Du får kjøpt de på apoteket :)

Monica
18-08-2003, 00:50
Takker iGJENN! :)
Da vet jeg om ei som skal på apoteket i morgen :) hehe
er sikkert helt :gal: i hodet, men det er jo veldig spennende! :danser:

:kidoki:

Tania
18-08-2003, 08:55
Er kjempespent på dine vegne, Monica - pliiiis gi oss en lyd når du har testet da :)

Lykke til!!!!

Donna
18-08-2003, 13:34
Skal du teste tidlig anbefaler jeg CB. Har selv fått svakt pos med CB og neg med RFSU samtidig. Etter min menineg er den ikke til å stole på i det hele tatt! Men lykke til da :).

Monica
18-08-2003, 14:46
Jeg tørr ikke teste ennå :) men klarer nok ikke holde meg så lenge :gal:
men jeg har kjøpt 2 stk CB!
Regner med den blir negativ da, men jeg hyler ut med en gang :)
jeg tror jeg kanskje er syk jeg, er så daff og så sliten, sover å sover, er kvalm hele tiden!
Men det værste er det at jeg fryser sånn, det er ikke kaldt her heller, tempen ligger på 36.69 så jeg har ikke feber.. merkelige greier, men har aldri hørt at det å frye er noe tegn så jeg regner med jeg er syk på et vis :gal: hehe

Petunia: har du merket noe mere i det siste??!?!

Takker for tipset Donna! :kidoki: jeg stoler nok mere på CB ja :) de hadde ikke rfsu på apoteket heller...kanskje det er en grunn til det :???:

:vink:

Mistral
18-08-2003, 14:52
Har hørt om nygravide som er blitt frosne, jeg, enda så ulogisk det virker (kroppstemperaturen skal jo stige)... Hold oss orientert da!

Mistral

Tania
18-08-2003, 15:32
Njaaaei...vet egentlig ikke, Monica - pupper er ømme, tisser i ett sett, kvalm i morges og lørdagkveld gikk jeg hjem kl 12...orket ikke å gå ut - og det ligner ikke meg :gal:

Utover det ikke noe spess...vet jo egentlig ikke om det er bare innbildning dette her, men må innrømme at jeg kjenner igjen symtomer fra graviditeten i Juni..
Får bare vente å se...hvis jeg skulle være gravid denne mnd så fatter jeg ingenting...hadde sex ca. 2 dager før EL og thats it!!

Når tester du, Monica??? Jeg har IKM på fredag så det er nok altfor tidlig for meg ennå...satset på å teste på mandag...vet ikke om jeg klarer å vente så lenge da..

Klemz

Monica
18-08-2003, 22:04
OOOOF, jeg måtte jo teste da :bonk:
Det var 100kr rett i tiddeli do :gal:
Burde egentlig ha tenkt meg mere om, har jo ikke IKM før Mandag :lol:
Så den ble negativ!
Om jeg er gravid skjønner ikke jeg så mye heller, har bare vært 2-3 ganger denne mnd! men, jeg vet egentlig ikke helt når jeg har EL så det kan jo ha vært nok med de få gangene :)

kjøpte en pakke med 2 så jeg tester vel igjenn nærmere Mandag :)

:vink:

Tania
18-08-2003, 22:30
Jaja, løpet er ikke kjørt likevel da :) En uke før IKM er veldig tidlig..

Jeg gikk forbi apoteket etter jobb ikveld også men styrte unna enda engang :kry: såååå stolt...
Men hadde jeg hatt en test så hadde jeg nok uten tvil brukt den :gal:

Tania
18-08-2003, 22:34
Glemte å si at 1, 2 eller 3 ganger er jo i noen tilfeller nok da...men så er det de månedene der en nærmest ikke gjør annet enn å :sengekos: og da skjer det ikke no...:undrer:...ikke lett dette nei

Monica
19-08-2003, 00:51
Hehe :) da er du sterkere enn meg!
Det værste var det at jeg gikk 1 mil til sammen frem og tilbake til apoteket :bonk:
sånn er det når man blir desperat! :) hehe

Men, kanskje det er slik at, når man hopper i seng HELE tiden, så kanskje man spenner seg formye :???: prøver for hardt på en måte..
og når man regner med at ikke noe skjer, er man så avslappet at det er først da det gjør det :???:
ikke aner jeg :) men kan jo hende :)

Håper SÅÅ det er noe på gang med alle!! gleder meg til og se testrekka fremover :) den kan bli spennende!