PDA

Vis full versjon : Forslag (hjelp til bønn / forbønn (mod. anm.))

Bollabobil
17-02-2004, 04:03
Forslag til alle jentene her inne

Jeg hadde en idè....
Dette var bare et tilbud og ikke noe press.

Jeg kom til å skrive at de av dere som ville ha forbønn for hva som helst i livet.... kunne sende meg en liten mail. rangsoer@online.no
grunnen til at jeg skrev det tilbudet her, var en dialog noen av oss hadde gående som viste tydelig behov tilstede.

Det var ikke meningen å støte noen.Jeg har ikke for vane å evangelisere på feil forum, men jeg syntes jeg måtte fortelle litt bakgrunn så folk kunne velge eller velge vekk tilbudet.

Ingen kan/bør si ja til forbønn av hvem som helst uten å få vite hva de går til.Det ville kunne være direkte farlig i gitte situasjoner.

Det finnes nemlig like mange mennesker som hiver folk i forbannelsesdigelen og som ber om at ekteskap må ryke og at barn må bli syke og dø......ja verden er full av mennesker i alle kategorier.På grunn av min tro har jeg selv blitt utsatt for sånne ting fra den motsatte leiren, der hvor jeg er åpen.
Det koster av og til mer enn flesk å bry seg om sine medmennesker.Man står alltid i fare for å bli misforstått.Og man må regne med litt svinn når man er kristen......dette var den milde varianten jeg fikk her inne.Jeg er vant til langt hardere skyts.

Jeg ville bare fortelle at jeg hadde ønsker om gode ting for medsøstre, og ble litt for ivrig.

Jeg skrev en sånn fellesgreie for å gi mailadressen så vi kunne fortsette DER PRIVAT og nettopp ikke her.

Sånn at vi her ute heller kunne snakke om gravidetegn og IKM og EL og alt relatert svangerskap på det forumet innlegget mitt ble satt inn..... hvor det kun det om svangerskap hører hjemme.Jeg visste dette ville komme før eller siden, men ejg er jo en evig optimist så jeg lot meg altså rive med av responsen.

Det var den positive reaksjonen som fikk meg til å ta litt av.
Jeg er vant til mye motgang, så jeg ble litt for frimodig er hvor mange ble glade..
Nå har jeg lært.
Igjen.

Nå er jeg :kneblet: og skal oppføre meg, så ingen står i fare for å :spy: av det jeg skriver.Jeg vil fra nå av holde meg til temaet som forumet behandler.

Jeg liker å være til glede og ikke til det motsatte.
Når det kommer til stykket så er ingen skade skjedd, annet enn at flere allerede troende mailet meg og fikk litt service privat på sine liv.

troende eller ikke troende.....alle er dere mine medsøstre som er skapt til å være urmødre.... og unike fantastiske kvinner. :grouphug:

Glad jeg så disse reaksjonene i tide... i natten....så jeg fikk rydde før dagen gryr.Skjønt jeg trodde moderator hadde flyttet innlegget til et sted det hadde lov å stå.
Så tok jeg feil , men jeg syns moderator burde slettet istedet da, så flere slapp å bli plaget der de ingen behov hadde.

Innlegget var kun laget til kvinner som ønsket barn , hadde vanskeligheter med det......og ville ha forbønn for det.
Her på denne siden var det jo ingen målgruppe.
Men skitt au....nå er tilbudet slettet og forklaring gitt.
Så jeg håpe vi er fornøyde da.

nå går jeg for å :sove: igjen.
Sorry enda en gang... :natta:

http://cirkeline.sprayblogg.no/

Pernille
17-02-2004, 10:42
:flytter diskusjonen siden den ikke har noen verdens ting med graviditetstegn å gjøre:

Bollabobil
17-02-2004, 12:01
:flytter diskusjonen siden den ikke har noen verdens ting med graviditetstegn å gjøre:

Hei Pernille.....

det er selvfølgelig helt ok at du flyttet innlegget, bare jentene ser hvor de finner det......
Jeg skrev det der sånn fordi jentene på den siden og jeg hadde allerede en dialog gående med meg der flere ønsket forbønn, men for å kunne følge dem opp uten å gjøre det på disse sidene, da jeg også syns det ikke hørte hjemme der, så foreslo jeg mail.Jeg måtte finne på en løsning der jeg kunne nå dem , så kunne de velge selv og etterpå (stod det jo i innlegget) så snakker vi på siden kun om svangerskap, testing og eggløsninger og gravidetegn....og alt det som følger med tiden vi har mens vi gjør det.
Det er veldig bra at henvisningen til innlegget står der, at det ikke bare ble slettet.
Fin ordning syns jeg, for de som ønsker å få litt ekstra omsorg av mer enn bare mennesker.

Den første svar-mailen kom allerede før jeg stod opp, så det er tydelig behov.Det er selvfølgelig barnløsheten som er deres ønsker å få ordnet.Jeg er også en som prøver å bli gravid og faktisk ikke vet om jeg er det......så jeg er like spent som dem.

Fine sider dette her:) Alle tiders.... :blomst:
klem fra Bollabobil.

Pernille
17-02-2004, 14:00
det er selvfølgelig helt ok at du flyttet innlegget, bare jentene ser hvor de finner det...... (...) Det er veldig bra at henvisningen til innlegget står der, at det ikke bare ble slettet.
Det legges alltid igjen en redireksjon når en diskusjon flyttes, så det er ingen fare for at ting skal forsvinne sporløst her.

Blåklokken
17-02-2004, 16:00
-------

Adina
17-02-2004, 16:06
Det er sikkert godt ment og alt det der, men jeg får litt frysninger når religion blir en del av snartgravid sidene......Liker når vi ikke blander inn religion og politikk, men det er nå bare min mening.

Blåklokken
17-02-2004, 16:09
Ja, enig. Sletter det.:)

Er hunden din en showhund? Den står så elegant og fint på bildet.

Adina
17-02-2004, 16:13
Nei, han skal brukes i lydighet, men kunne nok godt stillt ham, for han står som en liten prins. Men jeg synes det er mye kjekkere med lydighet, så nå holder vi på å trene til klasse 1....han er syv måneder nå og i trassalderen så det er mye jobb:nikker:

Vilaela
17-02-2004, 16:13
Det er sikkert godt ment og alt det der, men jeg får litt frysninger når religion blir en del av snartgravid sidene......Liker når vi ikke blander inn religion og politikk, men det er nå bare min mening.
Jeg er desverre enig. Du er sikkert en flott person som bare mener det beste,
Bollabobil, men jeg synes ikke dette passer her inne. Her skal det være plass
til både religiøse som ikke-religiøse, og dette kan desverre virke litt
støtende på den siste gruppen.

Håper du har et lite nurk i magen!! :kryss: :lykke: :kryss:

Blåklokken
17-02-2004, 16:20
Adina,
Lykke til med treningen! :yiiha:

Adina
17-02-2004, 16:21
Takker:nikker:

Rewards
17-02-2004, 16:31
Jeg må nok bare si meg helt enig!! Dette er et litt ømt tema for mange, man trenger ikke tro på noen eller noe for å være fruktbar. Mitt forslag er at de som vil ha forbønn kan ta dette med bollabobil på pm.

Var jeg slem nå?

Snipp
17-02-2004, 16:47
neida.. ikke slem, bare ærlig.

Det viser at det er et litt ømt, ekkelt alt etter som, å prate om her inne siden tråden sporet av med en gang...

rumle
17-02-2004, 16:53
Jeg må nok bare si meg helt enig!! Dette er et litt ømt tema for mange, man trenger ikke tro på noen eller noe for å være fruktbar. Mitt forslag er at de som vil ha forbønn kan ta dette med bollabobil på pm.

Var jeg slem nå?
Jeg er enig.

Synes ikke det var slemt.Men synes ikke religion og politikk skal bli diskusjoner her.
SG er for alle slags trosamfunn,troende eller ikke.....Og det jeg synes er deilig er nemlig å være anonym når det gjelder dette.Kanskje bare meg,men.:flau:

Elise
17-02-2004, 16:55
Men det er jo bare et tilbud fra Bollabobil, da - som man ikke trenger å benytte seg av hvis man ikke vil? Kan ikke de som syns det ser interessant ut få sende henne en mail, da - så kan andre bla videre og lese andre innlegg?

Epp
17-02-2004, 17:20
Forslag til alle jentene her inne

Jeg fikk en idè....
Dette er bare et tilbud og ikke noe gruppepress.

De av dere som vil ha forbønn for hva som helst i livet.... sender meg en liten mail. rangsoer@online.no
Så ber jeg for dere, og skriver ned hele bønnen, så dere får se hva jeg ber om.

http://cirkeline.sprayblogg.no/
Det kaller jeg et forslag, veldig enkelt og greit. -Resten er i mine ører forkynnelse og synes personlig ingenting om det. Noen av oss synes det er MER støtende enn andre, og det vekker særdeles dårlige følelser hos meg. Overskriften forberedte ikke meg på hva som ventet i allefall, og i min uforsiktighet bladde jeg opp og - vel - ...

Er enig i at de som føler seg kallet bør ta direkte kontakt, også synes jeg det er litt viktig at vi tar diskusjonen på hvilken form/innhold som bør være her. Det er tross alt ikke første diskusjonen om profetier, mirakler, kall og herrens verktøy - under helt andre overskrifter,- men om det er et behov bør det kanskje opprettes et eget forum, slik at de av oss som ønsker å slippe kan skygge banen?

Der har dere meg, liksom... :sparke:

Klem

Nabbe
17-02-2004, 18:08
Jeg er ingen sart person, og jeg er vant til å få mye dritt for religionen min. Jeg skjønner om personen føler seg litt såret, men samtidig hadde jeg aldri lagt ut mer enn det forslaget her fra Epp til et forkortet innlegg.

Jeg er bare redd for at kvinner som er veldig sårbare, og "desperate" etter å bli gravide griper til dette som ett siste halmstrå, men så går det ikke kanskje, og de blir ekstra skuffet.

Jeg ser på Bollabobil som et veldig sterkt menneske, som er veldig klok og har en sterk tilltro og tro på Gud. Og ære være henne for det, det er en god kvalitet. Samtidig føler jeg, som mange ikke-troende, meg litt overkjørt av lange avhandlinger om Jesus og Gud, og forkynning. Fordi forkynningen kan jeg klare meg fint uten. Jeg er her for å snakke om graviditet. Om noen feks har ett spørsmål om muslimer, så sender de pm, det er opp til flere som har gjort det. Nå tror jo jeg på den samme Gud som hun tror på, siden jeg er muslim, men samtidig blir det litt for mye.

Pernille
17-02-2004, 18:12
Grønn prikk til Nabbe! :klemme: :intern:

Babe
17-02-2004, 18:20
Signerer Epp's innlegg!

Synes også at forkynnelser ikke hører hjemme her inne....blir faktisk litt provosert av det, jeg!

Nabbe
17-02-2004, 18:36
Grønn prikk til Nabbe! :klemme: :intern:
:knegg: *intern*

Fjellrypa
17-02-2004, 18:46
Signerer Epp sitt innlegg jeg også

Tonemor
17-02-2004, 21:04

Var jeg slem nå?
Signerer denne.
Jeg synes ikke du er slem. Jeg følte meg faktisk litt provosert.

Tonemor

Lykkeliten
17-02-2004, 21:17
'Godt svart av både Nabbe og Epp! :nikker:

MokkMokk
17-02-2004, 22:36
Nei, dette var drøy kost! Jeg tror jeg skal fatte meg i korthet nå, for nå ble jeg veldig, veldig provosert. :koke:

Selv om dere jenter her kan ha alt dere ellers behøver, og kanskje noen av dere har barn også.....så er det likevel mer enn barnet dere ønsker dere, som dere behøver.
Disse ordene summerer vel opp mye av det du vil si.
Hvem er du som kan avgjøre hva JEG ønsker og behøver?? :grrr:

Slike innlegg har ingenting å gjøre her, spør du meg!

Blåklokken
17-02-2004, 22:44
Som ateist er jeg mer enn godt kjent med den påstanden, om at før en bekjenner Gud, så er en liksom et tomt menneske, har ikke alt en trenger osv. Det er tull ja, og det er lov å bli provosert.

Turbomamma
17-02-2004, 22:58
Jeg er desverre enig. Du er sikkert en flott person som bare mener det beste,
Bollabobil, men jeg synes ikke dette passer her inne. Her skal det være plass
støtende på den siste gruppen.

Jeg også :nikker: Det ble nok litt for langt for mange også.....

Teeny
18-02-2004, 01:40
Jeg må si meg enig i Elise sitt innlegg, jeg.

Da jeg begynte å leste hovedinnlegget fant jeg fort ut hvilken retning dette bar og avslutta dermed hele lesinga uten å bli noe videre provosert. Syns selvsagt ikke at slike "omvendings"innlegg skal bli daglig kost her på SG, men i og med at dette ikke har vært noe problem de siste 6-7 mnd ser jeg ingen grunn til å reagere noe nevneverdig foruten å hoppe over innlegget. Men som et godt tips (husker ikke hvem av dere som kom med det) kan en jo ta slike religiøse/politiske saker over PM, så slipper en negativ tilbakemelding og vi slipper å bli provoserte over ting som kunne vært unngått å bli diskutert.

Villevilde
18-02-2004, 09:45
Syns selvsagt ikke at slike "omvendings"innlegg skal bli daglig kost her på SG, men i og med at dette ikke har vært noe problem de siste 6-7 mnd ser jeg ingen grunn til å reagere noe nevneverdig foruten å hoppe over innlegget.
Nå er det jo slik at hovedinnlegger ikke har vært registrert på dette forumet mer enn ett par uker... Og har allerede rukket å skrive flere slike tråder... Hun har altså ikke hatt mulighet til å forkynne før... Ikke ment som kritikk av hovedinnlegger bare en observasjon. Personlig har jeg ikke noe til overs for slike omvendelses taler... innlegg, men det er en annen sak. Er forøvrig enig med Epp og Elisek.

Leophee
18-02-2004, 10:07
"Her skal det være plass
støtende på den siste gruppen."

Men det virker ikke støtende på oss som tror at vi ikke får lov til å nevne det? Må le.... det er alltid gruppen med ikke- foran et ord som skal tas hensyn til: ikke-røykere, ikke-religiøse... osv.
Jaja, jeg skjønner selvfølgelig at dette forumet ikke er rette stedet, uansett, å diskutere religion og trosspørsmål, men for noen av oss er det faktisk slik at bønner også er et virkemiddel vi tar i bruk på veien mot ønskebarnet. Så lenge vi blir respektert for det, er det lett å respektere at andre synes det er helt på jordet. :latter:

Måne
18-02-2004, 12:00
Må si at jeg er enig med Epp og resten her. Dette blir feil sted for slike innlegg.

Hdde det kunn vært et spørsmål om bønn, hadde det for så vidt vært ok, men dette er forkynnelse. Plain and simple! Og så så utrolig langt. Nei, jenter, hvis dere ønsker å be for å få barn er dere hjertelig velkomne til å gjøre det, men ikke prakk det på meg i meterlange innlegg.
Er for øvrig sikker på at de som er interessert i utgangspunktet ikke har behov for prekenen, dermed må den jo være beregnet på oss andre....

Nei Nei! dette er ikke jeg interessert i!

Aina
18-02-2004, 12:20
Enig med Epp, Elisek og de fleste andre. Tilbudet er forsåvidt greit nok, men prekenen kunne jeg også klart meg uten.

Og det du sier Leophee, om at det er de gruppene med ikke foran som det skal taes hensyn til. Det er vel fordi de gruppene med ikke foran ikke provoserer noen på samme måte. Jeg tror ikke min manglende forkynnelse provoserer noen, jeg tror heller ikke det at jeg ikke røyker provoserer noen så voldsomt....

Kanskje de som er interessert heller evt. kan ta det opp med moderatorene om å få et eget forum for dette?

Epp
18-02-2004, 12:26
"Her skal det være plass
støtende på den siste gruppen."

Men det virker ikke støtende på oss som tror at vi ikke får lov til å nevne det? Må le.... det er alltid gruppen med ikke- foran et ord som skal tas hensyn til: ikke-røykere, ikke-religiøse... osv.
Jaja, jeg skjønner selvfølgelig at dette forumet ikke er rette stedet, uansett, å diskutere religion og trosspørsmål, men for noen av oss er det faktisk slik at bønner også er et virkemiddel vi tar i bruk på veien mot ønskebarnet. Så lenge vi blir respektert for det, er det lett å respektere at andre synes det er helt på jordet. :latter:
Jeg må bare kommentere innlegget ditt, fordi jeg tror du misforstår litt hovedårsaken til at flere reagerer.

Det er nok ikke ment fra noen her at det ikke er lov å nevne ting og tang, selvsagt kan vi diskutere trosspørsmål og politikk - men form er en vesentlig detalj som er grunnen til at jeg reagerer negativt. Som du sikkert så fra mitt innlegg siterte jeg bollabodil på det jeg synes var helt ok, det som kom etter var et sammensurium av forkynnelse og påstander om hva folk trenger i livene sine - det er da det tipper over kanten. Synes at dette er et fint og trygt forum for sarte hormonbomber, og føler et sterkt behov for å beskytte meg selv og andre mot "sjele-reddere", "kvakksalvere" og påstander som ligger nær opp til kategorien "hvis du bare blir med meg, så skal du få!" eller "hvis du ikke får, tror du ikke tilstrekkelig på Gud.."

Har all respekt for folk som tror og det de tror på, har selv barnetroen i behold og fyller livet mitt med det som gir mening utfra mitt ståsted men synes ikke andre er fattige eller uopplyste om de tar andre valg.

Også var det ikke meningen å bringe deg, bollabodil, til taushet, -håper du forstår at kritikken ikke går på deg eller mot din rett til å delta her på lik linje med allesammen! Intensjonen din er fin (ref mitt forrige innlegg!), men det er formen din som ble for sterk kost for mitt vedkommende. Ønsker deg også lykke til med din voksende mage.

Klem

Lykkeliten
18-02-2004, 12:33
Kanskje de som er interessert heller evt. kan ta det opp med moderatorene om å få et eget forum for dette?
Dette har vært diskutert tidligere og det kommer ikke til å bli opprettet egne underfora for religiøse temaer.

Jannike_79
18-02-2004, 12:37
Jeg må bare si meg enig med EPP jeg..

SG er absolutt ikke rette stedet til å diskuterer religion eller politikk!! Jeg syns selvfølgelig at folk skal få tro på det de vil, men jeg liker ikke forkynnere.. Det er klart at enhver person som gløtter inn her ser at vi er en gjeng hormonfylte jenter som etterhvert blir desperate.. Å da love oss gull og grønne skoger dersom vi følger ditt og datt det blir feil syns jeg.. (uansett om det er Gud, jesus eller Ufo'er!! ) Å tilby bønn er noe helt annet, men det burde kanskje vært stoppet der.. Og selvfølgelig at man bruker PM for å kontakte hverandre..

Lykkeliten
18-02-2004, 12:41
Det er klart at enhver person som gløtter inn her ser at vi er en gjeng hormonfylte jenter som etterhvert blir desperate.. Å da love oss gull og grønne skoger dersom vi følger ditt og datt det blir feil syns jeg.. (uansett om det er Gud, jesus eller Ufo'er!! )
Helt enig.
Hva om man blir lovet gull og grønne skoger (i dette tilfelle et etterlengtet barn) og deretter opplever at dette ikke skjer? (har prøvd selv..:flau: )
Om man fullt og helt tror på at dette vil skje så kan man gå på en real smell! Det er det siste vi trenger her inne!

Forslaget er greit nok - forelesninger er ikke velkommen her.

Leophee
18-02-2004, 13:17
Du har slevfølgelig helt rett i det, Aina, at ikke-gruppene stort sett ikke provoserer noen. Hadde bare aldri tenkt over akkurat det.

Og Epp... Jeg er en stor motstander av at noen skal prakke sin mening eller tro på andre. Er helt enig i at dette ikke er rett forum for forkynnelse... Det eneste jeg reagerer på er at man som regel erfarer at så fort en person nevner sin tro på Gud står det 100 andre der klare til å slå ned på dette. Om man nevner sin tro på andre, mer eller mindre godt dokumenterte ting, oppfattes det som et råd, noe interessant som man kanskje kunne ha lyst til å prøve selv. Jeg vet det blir ganske banalt, men hvorfor er det værre å råde folk til å be enn å gi all slags kjerringråd? Begge deler er utrpøvd av mange, og begge deler har en like god eller dårlig dokumentert virkning...
Forskjellen er vel kanskje at kjerringrådene ikke rører ved så mye i oss som religion gjør. Vanligvis er jeg veldig ydmyk i forhold til religionsspørsmål, nettopp fordi jeg vil respektere alles rett til å tro hva de vil. Det er bare det at noen ganger føles det nesten som om vi troende skal trå såååååå forsiktig for ikke å tråkke på noen med våre meninger, mens de som ikke tror gjerne kan hevde sine meninger høyt og tydelig uten å være redd for å tråkke på oss...
Jaja, uansett bør man vel ikke forkynne her inne, men om noen spør om råd i en gitt situasjon, og det ikke finnes en fasit, er et råd om bønn like saklig og velbegrunnet som mange andre råd, og bør mottas med samme respekt og takknemlighet. Et slikt råd vil jo, på linje med andre råd, bunne i et ønske om å dele sine erfaringer i håp om at andre skal dra nytte av det.

Leophee
18-02-2004, 13:23
Jeg må bare kommentere innlegget ditt, fordi jeg tror du misforstår litt hovedårsaken til at flere reagerer.

Det er nok ikke ment fra noen her at det ikke er lov å nevne ting og tang, selvsagt kan vi diskutere trosspørsmål og politikk - men form er en vesentlig detalj som er grunnen til at jeg reagerer negativt. Som du sikkert så fra mitt innlegg siterte jeg bollabodil på det jeg synes var helt ok, det som kom etter var et sammensurium av forkynnelse og påstander om hva folk trenger i livene sine - det er da det tipper over kanten. Synes at dette er et fint og trygt forum for sarte hormonbomber, og føler et sterkt behov for å beskytte meg selv og andre mot "sjele-reddere", "kvakksalvere" og påstander som ligger nær opp til kategorien "hvis du bare blir med meg, så skal du få!" eller "hvis du ikke får, tror du ikke tilstrekkelig på Gud.."

Og så ble jeg litt engasjert og glemte det jeg egentlig skulle si... Jeg skjønner veldig godt hva du mener med akkurat dette, Epp, og det er jo nettopp det....at alle må få ha sin mening....men jeg vil heller ikke godta om noen forteller meg at ønskebarnet lar vente på seg fordi jeg gjør noe feil som menneske på en eller annen måte. Se heller det forrige innlegget mitt som et hjertesukk over slik det faktisk føles å være kristen innimellom.

Babe
18-02-2004, 13:45
Det er en vesentlig forskjell på det å nevne sin tro og det å forkynne!!! Bare sånn at vi har det på det rene.
Folk må få tro på hva pokker de vil, men å begynne med sekt-lignende forkynnelser er litt vel drøyt, spør du meg!

Si meg en ting.....er det like greit at feks. satanister sprer sitt budskap her inne? Det blir akkurat det samme nemlig.

Pernille
18-02-2004, 13:54
Det er en vesentlig forskjell på det å nevne sin tro og det å forkynne!!! Bare sånn at vi har det på det rene.
Folk må få tro på hva pokker de vil, men å begynne med sekt-lignende forkynnelser er litt vel drøyt, spør du meg!

Si meg en ting.....er det like greit at feks. satanister sprer sitt budskap her inne? Det blir akkurat det samme nemlig.Dulter masse på Babe, og hiver med islam, buddisme, hinduisme, jødedom, de som tror på Tor og Frøya (norrøn mytologi-religion (er vel frekt å kalle dem for hedninger og tar det herved tilbake. :flau: )), taoisme, hare krishna-isme og whatever-isme. Og ikke minst de kristne "avartene" Jehovas Vitne og Pinsevenner.

Tror det hadde blitt reagerte nokså kraftig hvis SG skulle vært et sted hvor alle disse skulle forkynnet sitt budskap (da mener jeg ikke å nevne/tipse om det). Syns ikke kristendom stiller noe annerledes enn disse andre bare fordi den er "default" religion her i Norge.

Tullejenta
18-02-2004, 13:57
Syns ikke kristendom stiller noe annerledes enn disse andre bare fordi den er "default" religion her i Norge.
:nikker: :nikker: enig!

vilje
18-02-2004, 14:06
Det jeg reagerte på ved innlegget ditt var at du skrev at du alltid hadde hatt et kall om å hjelpe andre, og enderlig hadde du funnet et sted fullt av damer du kunne hjelpe.
Det virket som om dette stedet for deg var et sted hvor du enderlig kunne spre det glade budskap, mer enn et sted å diskutere graviditet.

Ønsker deg lykke til med barnet i magen :lykke: Håper du føler du kan være her å diskutere graviditetstemaer sammen med oss da du virker som en flott og varmhjertet dame!:klemme:

Lilu
18-02-2004, 14:24
Jeg må si at jeg føler ikke at det Gud eller Jesus sin fortjeneste at jeg har blitt gravid.. Det er vel bare noe som skjer med mennesker som prøver å forplante seg.

Jeg syns ikke det er riktig å si til noen at de ikke blir gravide fordi de ikke tror nok på Gud til at han skal sende de den gaven..

Nei, dette blir litt for teit for meg.. Det som var ok, var de første setningene, men så kom forkynnelsen... Den er der, og man kan ikke velge å si nei til den, på samme måte som man kan si nei, ved å la være å sende inn en "bestilling" på bønn.

Syns det er feil, veldig feil å bruke dette forumet til den slags..

Bare min enkle mening...

Pernille
18-02-2004, 14:28
Dulter litt på Lilu også, og fremhever at til og med ateister klarer å bli gravide...

Epp
18-02-2004, 14:46
Vet godt hvordan jeg ble gravid sist og hva som må til nå.. :rødme:

Kan jeg også få dulte? :dulte:

Klem

Pernille
18-02-2004, 14:58
Vi har nå nettopp oppdaget at Bollabobil har redigert innlegget sitt i natt, så da låses herved diskusjonen. Vi føler det er unødvendig at den skal fortsette - det som kan sies er allerede sagt. Har liten tro på at det vil komme noen nye, grensesprengende, revolusjonerende poenger...

http://home.no.net/emedogto/skilt/lukked.gif