PDA

Vis full versjon : Nye ting å prøve?

Luna75
19-02-2004, 07:38
Jeg har lest litt i det siste om mange alternative måter å gjøre ting på, og disse forslagene kan man jo diskutere om de grenser til kjerringråd eller overtro.
Jeg rotet rundt i en bok om fargehealing i dag. Jeg har alltid tenkt at grønt er fargen for fruktbarhet, og det stemmer vel for såvidt. :lykke: Men alt til sitt bruk. Jeg snuste og snuste, for jeg bestemte meg for å jobbe litt med farger, og symbolikk. Det er faktisk en kjent sak at farger har en vibrasjonsfrekvens som påvirker oss på godt og vondt. :flau: Bare for å sette det her litt på spissen. Mal hele leiligheten din sort, og se hvordan livet ditt blir. Jo du blir deprimert, noe som påvirker din evn. fruktbarhet.

Hva med å da gå den andre veien?

Jeg stusset veldig på hvilken farge man skulle velge å jobbe med for å stimulere, hele fabrikken.
Så datt jeg over et lite stykke hun hadde skrevet ( denne boken er kjøpt via energica, og virker veldig spennende) om en kvinne som hadde problemer med å bli gravid. Hun hadde bedt henne om å kle seg i lyserødt, kombinert med en gultone. Fargen hun brukte som eksempel, var prikk lik den fargen, som finnes i livmoren. Ta å se på disse nyansene. Al i fra en ferskenrosa farge, til en varm lys gulfarge, skal du kle deg i og fylle deg opp med rent mediativt og visuelt. Rødt er også en bra farge for blodtilstrømningen.
selsvsagt, har du veldig store medisinske problemer, så vil ikke noen farger redde verden. Men dette kan være et alternativ, særlig feks. at du fra naturen er en "lilla" eller "brun" person.

Det grunnleggende filosofien lå i dette at noen kvinner har en ubevisst følelse av at de ikke "fortjener" å bli mor, eller kansje har en indre frykt, som stiller seg i et radikalt paradox til at de likevel ønsker. :lei_seg:

Disse fargene jeg nevnte nå kan vel settes i paralell, med kjærlighetsgudinnen venus rent symbolsk, men manifest tilhører de som sagt livmorpartiet.

Jeg tror på sidelingen av dette, at det er viktig at man har et riktig kosthold, og at man lever i balanse med seg selv. HVis man vil spille på dette med farger, kan man kansje også innta mat som innehar den rette symbolikken? ( dette er vel rene hekseriet men) :iiik:

Husk at det finnes Yogastillinger som øker fruktbarheten. Dette er jo tross alt gratis, og SVÆRT effektivt. Jeg har selv prøvd yoga for blant annet fordøyelsen og resultatene er nesten skumle.

Det er viktig at du fokuserer på chacrapunktene, og sørger for at de er i balanse. HVis din harachacra er blokkert, ( underlivet) , så sier det seg selv at det kan være vanskelig å bli gravid. Det er nettopp også denne fargen som jeg nevnte, disse orangeaktige nyansene, som hersker her. Kansje ikke rent tilfeldig?Når man jobber med sin egen psykiske balanse, så kommer som regel også kroppen i balanse i kjølevannet av dette. Har du en ubalanse i hjertechakraet, kan blokkeringene få en dominoeffekt osv.

Pass på at du tilfører harachacraet, eller eggfabrikken din nok energi, i form av farge, riktig kosthold, visualiseringteknikker osv. For det er nesten utrolig hva naturen kan utrette, hvis man bare har den rette innstillingen.

Hvis ingen av disse " magiske" ritualene fungerer for meg i nærmeste fremdig kommer jeg til å prøve akupunktur og healing. Men husk, mye kan du gjøre selv :tilber:

:kryss:

Louise
19-02-2004, 17:45
Hei,
synes det høres spennende ut det du skriver.
Har også tro på at å komme i balanse, ha riktig kosthold, mosjon, o.s.v.
er viktig for fruktbarheten. Og at farger og en positiv holdning generelt kan
påvirke psyken og dermed hele balansen høres logisk ut.

Jeg er midt under et ivf forsøk nå. Vi er uforklarlig barnløse. Men jeg tror
det bunner i en indre uro forårsaket av stress.
Så jeg satser 100% nå (og det neste året, det er viktig å ha et noe
langsiktig perspektiv).
Går til akupunktur/fotsone. I tillegg spiser jeg masse
vitaminer og mineraler satt sammen av homeopaten min.
Jeg har begynt å meditere. Og det har forbauset med hvor utrolig avslappet
man blir av det. Først surrer det utrolig i hodet. Etter ei stund blir jeg så
avslappet at det føles som om hele kroppen er nummen. Tok pulsen en gang,
og den var nede i 52!
Prøver også å sitte i sola 10-15 minutter hver dag. Synes det er viktig
etter en lang vinter. Farge terapi neste? Kler fryktelig dårlig gult, fersken er
vel litt bedre, men herlige farger er det ihvertfall, fulle av liv.

Ble litt interessert i hvilke yoga stillinger som skal øke fruktbarheten?
Er det mulig å beskrive over nettet, eller vet du om det finnes noe info
på nettet?

Egentlig ganske egosentrisk periode det her. Gjør jo alt for min økte velvære!
(mon tro om jeg kommer til å savne det senere, selv om jeg jo håper at det
snart skal være over)

Ellers lykke til til deg.

Hilsen Louise :mervink:

Bam
19-02-2004, 22:24
Kjempe flott innlegg!! :nikker: Syns sånt er virkelig spennede. Er selv medlem av Energica, og har flere bøker derfra. Bl.a. fotsoneterapi. Tar det på meg selv. Står godt beskrevet hvordan en skal trykke og hvor osv, for å øke fruktbarheten, og mye annet. Ordentlig spennende!!
Prøvde en gang dette da jeg hadde urinveisinfeksjon, og det fungerte faktisk! Helt sant altså :nikker: Men tror det har mye å si om du tror på det eller ikke, og JEG TROR!! :nikker:

Luna75
19-02-2004, 23:07
Veldig hyggelig at innlegget mitt ble positivt mottat. det viser at det finnes mennsker der ute som er åpne for andre ting, en medisinske inngrep o.l. Det å være ufruktbar er som oftest naturens språk, på samme måte som vi får hodepine. Hvis ikke får eggløsning eller har andre problemer i av denne art, så har det en årsak.
Selv har jeg til og med lurt på meg selv noen ganger. Jeg har tatt mye "gale" medisiner som jeg har fått av legen, samt at jeg drikker mye brus og har et elendig kosthold. Jeg blir ikke overrasket om dette kan være en av årsakene til at jeg hatt så "flax" at jeg ikke har blitt gravid. Men nå som jeg oppriktig prøver, så begynner bevisstheten min å våkne.

For alt jeg vet, så kan jeg drikke så mye brus at jeg forsurer kroppen, og spermien synes miljøet der nede er utrivlig :lei_seg:

Men alt dette er selvsagt spekulasjoner. I det siste har jeg prøvd å komme mer og mer i kontakt med naturen, og prøvd å tolke dens språk. Samtidig bruker jeg mye symbolikk og visualiseringsprossere, som kan hjelpe meg blant annet til å verdig en verdig kvinne til å åpne meg for en ny tilværelse.

Jeg hater lyserød og den type farger. Men i denne sammenhengen, velger jeg å se på det som en form for magi :støv:

Jeg er også veldig opptatt av astrologi, og vet at det er månen som er hovedansvarlig for vår evne til å være fruktbare. Hun er moren som vokter over oss.
Bare se på hvordan månen påvirker havet, menstruasjon og humøret vårt. Hver gang månen står i skorpionen, blir jeg nesten gal gal gal :humpe:

Når jeg har bestemt meg for at jeg er klar for dette, prøver jeg å få kontakt med både månen, ceres og venus. Dette kan man gjøre også rent symbols, for å samarbeide med denne energien som råder.

Når det gjelder Yoga, så har jeg ikke fått undersøkt dette godt nok enda, men de fleste "new age" retninger med respekt for seg selv, har alltid et slags fruktbarhetsritale inkludert. Det som jeg er hundre % på, er at under en evn. mediativ stilling eller yoga, så må man komme i kontakt med Harachacraet.

Jeg kommer til å undersøke dette nærmere, så da kan jeg gi mer beskjed om hvordan dette fungerer :nikker:

Det er i harachacraet at alt menneskeliv blir til, i nedre mageregionen. For å ta et hot eksempel: Bare kjenn etter i magen din, hvordan du føler det nesten brenne i den nedre delen, når du føler lykke å begjær. Forelskelse eller glede. Du aktiviserer harachacraet. HVis dette chacraet er blokkert, så kan aktiviteten her eller energien hope seg opp, opp vips, du får problemer.

Generelt er det ikke så greit å vite hva som er riktig å gjøre når man har vansker med å bli gravid. Selv føler jeg at jeg har en intuitiv forståelse for meg selv og det språket som universet lager for meg. Jeg føler at jeg har kommet i god kontakt, med energiene som råder. Det er merkelig hvordan universet ønsker å samarbeide med meg, når jeg kommuniserer tilbake. Det er skremmende symbolsk for meg det som skjer. I dag var min mor hos meg, med en gammelrosa genser og et liten likørflaske formet som en sædcelle! I går ringte amathea meg osv.

Jeg blir neste litt skremt når universet snakker så tydlig til meg på denne måten.

Ikke bær nag til deg selv, eller andre om du har vansker med å bli gravid, for mest sannsynelig har det en årsak. Universet har alltid en grunn for det den gjør. Du må stole på det usynelig språket, å velge å samarbeide med energien, i stedet for å bruke enegi på å sørge. Det er også viktig at du ikke stiller krav til universet, men at du sier "jeg er tålmodig, å velger å stole på at når tiden er inne, så vil du gi meg et barn."

Universet straffer deg aldri. Man straffer seg selv :kryss: :lykke: :fert: :vibber:

ps. søk litt på nettet etter fruktbarhet- yoga. kansje det dukker opp noen artige tips:)