PDA

Vis full versjon : Kyssesyken på gutter - sterile!

Liffy
20-02-2004, 10:46
Snakket med moren min i går, og hun hadde nettopp fått høre at kyssesyken kan gjøre gutter sterile! :nervøs:
Kjipt for henne, for begge hennes svigersønner har hatt det.... :lei_seg:
Min mann hadde det for en del år siden og måtte på sykehus. Etter dette har han fått veldig nedsatt sædkvalitet - heldigvis ikke steril, men nedsatt nok! :( Det er selvfølgelig forskjellige grader av kyssesyken, men jo alvorligere - og verre går det ut over sæden..
SÅ hvis det stemmer - noe det gjør her - så sjekk det ut! Da vet dere kanskje hvorfor....

Mange gode :klemme:

Liffy

vilje
20-02-2004, 10:55
Huff. Viljemannen har hatt kyssesyken. Vet du hvor stor sjangse det er for å få nedsatt kvalitet? Gyn trodde han hadde toppers kvalitet siden han gjorde meg gravid så fort, men det kan jo ha vært et slumpetreff :nervøs:

Liffy
20-02-2004, 11:00
Hei igjen Vilje.... Huff da... Nei, vet du - jeg aner ikke om de har funnet ut av prosenter og slikt. Det var bare noe moren min fortalte i går, og siden det stemmer både på min mann og svoger - så antar jeg at det er noe i det. :lei_seg:
Men siden han har gjort deg gravid en gang før..... så er i hvertfall ikke ALL håp ute!!! Lykke til! :lykke:

Liffy

VLN
20-02-2004, 12:16
Æsj, sambo har også hatt kyssesyken...har fått påvist nedsatt kvalitet :(

Anka
20-02-2004, 12:20
NEI NEI NEI.... :lei_seg:
Mannen min hadde kyssesyken som ungdom,så nå ble jeg kjempenervøs!!!! :sukk:
Jeg har jo blitt gravid ved første forsøk to ganger før(med eksen),men denne gangen er vi inne i vår 6.pp.......
Er det nok å ha hatt kyssesyken for å sjekke det ut,eller må man ha prøvd i min. 1 år først?

Mummitrollet
20-02-2004, 12:44
Det er ikke alltid det er sånn, men de KAN få nedsatt kvalitet av det.
To kompiser av meg har hatt det, begge to var veldig syke : og begge har barn i dag. Han ene har til og med klart å få trillinger - uten hjelp :)
Så det er da håp!!

Vilaela
20-02-2004, 16:00
Kjærsten min har hatt kyssesyken og han er tydeligvis ikke steril.....

Dessuten fikk ei venninne (som gikk til legen fordi hun
syntes hun var litt vel anpusten for tiden- altså ingen klare symtomer) vite at
hun hadde/hadde hatt kyssesyken og at de fleste som nærmer seg
30 faktisk har hatt kyssesyken (denne trenger nemlig ikke å slå ut).
Dette veit jeg jo ikke om stemmer, selvom det er en lege som har sagt det.

little my
20-02-2004, 16:05
Mannen min hadde også kyssesyken i ungdommen, men han har topp sædkvalitet.
Så det er ikke gjengs heldigvis!
:klemme:

smilla
20-02-2004, 16:35
Min mann har også hatt kyssesyken (det heter fåresyke på dansk! :lol: ). I tillegg har han hatt lyskebrokk, + at han ble operert for et par år siden hvor den ene sædstrengen hadde vridd seg og stoppa blodtilførslen til den ene testikkel og han har god sædkvalitet!!

Liffy
20-02-2004, 17:35
Det var jo godt å høre.... Selv om det ikke hjelper på mannen min UHU!!!
Det er sikkert litt forskjell.... og det behøver ikke å ha noe å si osv...

Men ANKA: Du trenger overhode ikke å vente ett år med sjekk på mannen. Jo forterer jo bedre.. Jeg gikk til sjekk etter ett halvt år og mannen etter 9 mnd. Ikke NOE problem det. Det er DERE som bestemmer. Angrer på at vi ikke sjekket med EN GANG jeg - da hadde jeg sluppet å bli skuffet gang på gang - og nå har mannen time på klinikk i Oslo - hvor de har sagt at de kan gjøre noe - spennende!!

Lykke til!

Liffy

Anka
20-02-2004, 21:52
Hei Liffy :vibber:
Takk for opplysningen!!!Trodde man måtte prøve i minst ett år jeg..... :flau:
Hvis jeg ikke er gravid nå kommer jeg til å ta det opp med legen vår :nikker:

Takk igjen og :kryss:for at vi alle snart har hellet med oss :lykke: