Vis full versjon : Kyssesyken på gutter - sterile!
Snakket med moren min i går, og hun hadde nettopp fått høre at kyssesyken kan gjøre gutter sterile! :nervøs:
Kjipt for henne, for begge hennes svigersønner har hatt det.... :lei_seg:
Min mann hadde det for en del år siden og måtte på sykehus. Etter dette har han fått veldig nedsatt sædkvalitet - heldigvis ikke steril, men nedsatt nok! :( Det er selvfølgelig forskjellige grader av kyssesyken, men jo alvorligere - og verre går det ut over sæden..
SÅ hvis det stemmer - noe det gjør her - så sjekk det ut! Da vet dere kanskje hvorfor....
Mange gode :klemme:
Liffy
Huff. Viljemannen har hatt kyssesyken. Vet du hvor stor sjangse det er for å få nedsatt kvalitet? Gyn trodde han hadde toppers kvalitet siden han gjorde meg gravid så fort, men det kan jo ha vært et slumpetreff :nervøs:
Hei igjen Vilje.... Huff da... Nei, vet du - jeg aner ikke om de har funnet ut av prosenter og slikt. Det var bare noe moren min fortalte i går, og siden det stemmer både på min mann og svoger - så antar jeg at det er noe i det. :lei_seg:
Men siden han har gjort deg gravid en gang før..... så er i hvertfall ikke ALL håp ute!!! Lykke til! :lykke:
Liffy
Æsj, sambo har også hatt kyssesyken...har fått påvist nedsatt kvalitet :(
NEI NEI NEI.... :lei_seg:
Mannen min hadde kyssesyken som ungdom,så nå ble jeg kjempenervøs!!!! :sukk:
Jeg har jo blitt gravid ved første forsøk to ganger før(med eksen),men denne gangen er vi inne i vår 6.pp.......
Er det nok å ha hatt kyssesyken for å sjekke det ut,eller må man ha prøvd i min. 1 år først?
Mummitrollet
20-02-2004, 12:44
Det er ikke alltid det er sånn, men de KAN få nedsatt kvalitet av det.
To kompiser av meg har hatt det, begge to var veldig syke : og begge har barn i dag. Han ene har til og med klart å få trillinger - uten hjelp :)
Så det er da håp!!
Kjærsten min har hatt kyssesyken og han er tydeligvis ikke steril.....
Dessuten fikk ei venninne (som gikk til legen fordi hun
syntes hun var litt vel anpusten for tiden- altså ingen klare symtomer) vite at
hun hadde/hadde hatt kyssesyken og at de fleste som nærmer seg
30 faktisk har hatt kyssesyken (denne trenger nemlig ikke å slå ut).
Dette veit jeg jo ikke om stemmer, selvom det er en lege som har sagt det.
little my
20-02-2004, 16:05
Mannen min hadde også kyssesyken i ungdommen, men han har topp sædkvalitet.
Så det er ikke gjengs heldigvis!
:klemme:
Min mann har også hatt kyssesyken (det heter fåresyke på dansk! :lol: ). I tillegg har han hatt lyskebrokk, + at han ble operert for et par år siden hvor den ene sædstrengen hadde vridd seg og stoppa blodtilførslen til den ene testikkel og han har god sædkvalitet!!
Det var jo godt å høre.... Selv om det ikke hjelper på mannen min UHU!!!
Det er sikkert litt forskjell.... og det behøver ikke å ha noe å si osv...
Men ANKA: Du trenger overhode ikke å vente ett år med sjekk på mannen. Jo forterer jo bedre.. Jeg gikk til sjekk etter ett halvt år og mannen etter 9 mnd. Ikke NOE problem det. Det er DERE som bestemmer. Angrer på at vi ikke sjekket med EN GANG jeg - da hadde jeg sluppet å bli skuffet gang på gang - og nå har mannen time på klinikk i Oslo - hvor de har sagt at de kan gjøre noe - spennende!!
Lykke til!
Liffy
Hei Liffy :vibber:
Takk for opplysningen!!!Trodde man måtte prøve i minst ett år jeg..... :flau:
Hvis jeg ikke er gravid nå kommer jeg til å ta det opp med legen vår :nikker:
Takk igjen og :kryss:for at vi alle snart har hellet med oss :lykke:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.