PDA

Vis full versjon : Jeg skal til legen....

Omen
18-08-2003, 19:35
......for å ta noen blodprøver (forhåpentligvis) fordi jeg har så lange sykluser. De skal sjekke hormoner og diverse tror jeg. Er det noen som har erfaring med dette som har noen tips om hva jeg bør ta opp med legen? Har prøvd i 8 mnd nå. Syklusene mine er på ca 55 dager og jeg er redd dette påvirker prøvingen negativt..... Men jeg er redd for at legen ikke vil ta meg seriøst.... Noen som har gode råd?

Pernille
18-08-2003, 22:08
......for å ta noen blodprøver (forhåpentligvis) fordi jeg har så lange sykluser. De skal sjekke hormoner og diverse tror jeg. Er det noen som har erfaring med dette som har noen tips om hva jeg bør ta opp med legen? Har prøvd i 8 mnd nå. Syklusene mine er på ca 55 dager og jeg er redd dette påvirker prøvingen negativt..... Men jeg er redd for at legen ikke vil ta meg seriøst.... Noen som har gode råd?

Så lenge du får tatt blodprøver, så er du jo godt i gang da. En gynekologisk undersøkelse må man vel kanskje regne med. Kanskje du skal be om en henvisning til gynekolog? Bortsett fra det kan jeg ikke komme på noe spesielt du bør kreve/be om...

:lykketil:

Tessi
19-08-2003, 01:31
En del leger mener at man bør prøve i minst et år og gjerne mer før man begynner med utredning. Legg gjerne på noen måneder med prøvetid dersom legen din ikke allerede vet hvor lenge dere har prøvd. Ellers kan det være lurt og spørre litt om rutiner og tidsperspektiv på utredninger. Her hvor jeg bor har ting gått svært sakte, men jeg vet at andre her inne har hatt mye raskere "saksgang".

Pulsatilla
19-08-2003, 08:12
Så lenge du har såpass lange sykluser, så er det greit å komme igang med undersøkelser nå - da har du jo heller ikke så ofte eggløsning, og det blir mer vrient å treffe eggløsningen. Som Tessi sier, legg gjerne på noen måneder for sikkerhets skyld...

Omen
20-08-2003, 19:08
Jippi! D gikk så bra!