PDA

Vis full versjon : Må bare få det ut!

Juli-jente
25-02-2004, 19:52
Arghh... Jeg må bare få det ut!!!! (misbruker disse sidene litt...:flau: )

Av og til forundrer jeg meg over hvor mye rart mine venninner kan få vridd ut av seg...

Som sikkert mange her inne har fått meg seg så hadde jeg en SA/MA i forrige uke.. Og legene sliter enda med å finne ut HVA som har skjedd..
Jeg synes det er forferdelig trasig å tenke på at vi må prøve igjen, og at det vil ta en stund før kroppen er klar igjen.
Jeg var så fast bestemt på et oktober-barn, og jeg var i den 7-ende himmel etter at vi hadde prøvd i 13 måneder.

Nå har det seg slik at jeg fortalte til et par av mine venninner at jeg ENDELIG hadde blitt gravid.
Den ene av disse har to barn fra før av (som ble unnfanget på første forsøk begge gangene!!), og var selvfølgelig glad på mine vegne, men kunne ikke få fortalt meg nok mange ganger hvor lei hun var av barn og barnestell og at jeg MÅTTE vite hva jeg hadde i vente!
Jeg syntes jo dette var en litt merkelig reaksjon, men jeg tenkte ikke noe mer over det der og da.....

Men, nå måtte jeg jo fortelle at det hadde gått galt, og denne venninnen ringte meg i dag..
Jeg fortalte hva som hadde skjedd og at jeg var forferdelig lei meg og slet med motivasjon til starte prøvingen igjen..

Så sier hun: "jammen M..., du må jo huske på at du enda er ung! Du har all verdens tid til å få barn! Det gjør jo INGENTING om du må vente et år eller to til! Du vil jo fortsatt være under 30!! Jeg var jo 28 da jeg fikk min første.. selv om hun satt på første forsøk."

Jeg ble bare helt paff, og prøvde å si at: "vi har jo prøvd såå lenge at for min del så nytter det ikke å motivere meg med at jeg er UNG.. Det er en helt forferdelig tanke å tenke at jeg kanskje må gjennom 13 måneder med nedturer til før det klaffer for oss... Og jeg tror ikke at du/dere som fikk det til med en gang skjønner det.."..

Hun kommenterte ikke dette, men pratet bare videre om løst og fast..

Men, jeg ble så utrolig skuffet..
Jeg skjønner jo at de som ikke sliter selv ikke kan sette seg inn i hvordan det er.. Men man må jo kunne si til en person at det er trist når man mister?..Eller? Og det er jo ikke drømmen å måtte vente 2-3 år selv om man tilfeldigvis er under 30....

Uff.. Jeg må slutte å diskutere slike ting med venninner som ikke er i samme situasjon.. Jeg blir bare bitter kjenner jeg.. :lei_seg:

Hormonene løper visst litt løpsk med meg her nå... Men, jeg må bare få det ut et sted!:flau: :flau:

Cicero
25-02-2004, 20:11
Kjære, kjære Juli-jente....
Skjønner deg bare så inderlig godt... Ville bar få gi deg en stooor :klemme: og :comfort: , og håper å se deg igjen inne på SM snart!

Lykke til , kjære deg.

Og du, venninner som ikke er mer varsomme enn som så, er det heller bedre å holde på en ti armlengders avstand!! Vern godt om deg selv nå, kjære deg! :klemme:

monty
25-02-2004, 20:15
Hei!

Av og til lurer eg på hva mennesker tenker, eg kommer kun fram til at menneskene er EGOISTISKE og tenker kun på seg selv....Eg føler sterkt med deg.....Du fortjener å bli hørt på og få en god :klem: i en slik situvasjon du har vert i.....

Eg har og vert i samme situvasjon som dere mange ganger.... og eg har hørt flere ganger : vil du ha flere du er jo 37 år og ungene voksne...kan gjør ka du vil.... ja takk men vi ønsker oss flere barn men takk for din mening. Nå vet eg den. Slik svarer eg.... og da blir det oftes andre toner....men da er eg ferdig med å si noe som helst i denne saken, så kan de bare stå der å lure...er kansje frekk... men når det skjer de noe, ringer de for å få trøs og eg er der....

SÅ SI I FRA AT DETTE SÅRET DEG MYE. Og ikke minst hun har vert gravid så hun vet korleis hormonene flyr rundt i kroppen og det er ikke noe gøyt.

Lykke til videre

Eg vil gi deg og din mann en stor :blomst:
Og ikke gi opp. eg skal tenke på dere og :kryss: .

:vink: :klemmer:

Vilaela
25-02-2004, 20:26
:koke:
Var jeg deg ville jeg tatt en skikkelig oppvask med den venninna når du
er i stand til det....en sånn jeg-føler-det-på-den-måten-når-du-sier-slik-samtale....
og frem til det, overse alt hun sier totalt!
(....noen har altså fått kappet av antennene noe så totalt...)

Ønsker deg all mulig lykke til fremover!!!!! :klemme: :comfort: :klemme:

Massevis av klemmer fra Elise :klemme:

Elise
25-02-2004, 20:28
Hun hørtes ikke veldig empatisk ut, den venninnen din...

Jeg skjønner godt at du er lei deg! Det tror jeg de flste vil forstå.

:klemme:

rumle
25-02-2004, 20:32
Vil bare gi deg en stor :klemme: .

Det er lett for andre å si at du fortsatt er ung osv.........
Men dette er jo din beslutning at du vil ha barn, ung eller ei.
Så hvis man ønsker noe veldig sterkt, så er det vondt å slite for å få det eller miste det man har fått.

Du må ta vare på deg selv og (selvom det er vanskelig) prøv å overse disse ikketenkeførdesnakker menneskene.

Men det er jo bra du har oss da :nikker:
Så du kan få ut litt gørr, når andre ikke forstår.

Lykke til, håper det ikke tar altfor lang tid før kroppen din gløder av klarhet og spiren sitter i magen :lykke: :lykke:

Mocha
29-02-2004, 15:51
Ela..

Synes det var veldig ubetenksomt sagt av venninnen din, slik burde en som er mor selv forstå. "Trøstingen" hennes virker ikke helt gjennomtenkt. Du får trøste deg med at her inne er det iallefall mange fine mennesker som prøver å forstå og støtte deg.

Motivasjon kan være så mangt - ikke gi opp!

klem fra mocha

Prøvekanin
29-02-2004, 22:03
:comfort: Er enig med de andre her, at det venninnen din sa må ha vært svært ugjennomtenkt!
Jeg har ikke vært igjennom noe i nærheten av hva du har opplevd, men jeg fortalte en venninne at jeg har en forstyrrelse i eggstokkene som gjør det vanskelig for meg å bli gravid, men at heldigvis kan jeg få hormonbehandling. Og da svarte hun noe ala "men DU trenger da vel ikke noen hormonbehandling?! DU trenger jo ikke tenke på barn før om ti år (er 25)!" Jo, jo... men det er NÅ jeg vil ha barn, da.... Det er nok ikke så lett for folk å sette seg inn i en prøvers situasjon, når man ikke prøver selv.
La oss ikke bry oss om det! Basta.

Pepperkake
29-02-2004, 22:56
Sukk, av og til er det fristende og :samurai: disse "venninnene" litt... Noen har bare ikke evnen til å sette seg inn i andres følelser, og når de skal trøste, ender de opp med å såre i stedet..
Opprinnelig melding av Juli-jente:
Arghh... Jeg må bare få det ut!!!! (misbruker disse sidene litt... :flau: )
Du misbruker da vel ikke disse sidene må du skjønne, er det ikke derfor de er her da? :nikker:
:klemme:

Aina
29-02-2004, 23:16
Jeg skjønner så veldig godt hva du mener, og det er virkelig godt å få det ut! :klemme:
Jeg har det på samme måten... jeg har mista 2 ganger pluss at vi bruker lang tid på å lykkes med å bli gravid.

Veninner som da råder meg til å "ikke tenke på det", "dere har jo god tid", "prøv å slappe av" osv irriterer mer enn det gagner....

Og ang. å ta det opp med de så er det ikke så lett synes jeg.
Jeg har valgt å slutte å snakke om det med de som ikke forstår, og heller bruke de veninnene som forstår + disse sidene mer i stedet.

Lykke til videre! Håper du slipper nye 13 mnd før den sitter neste gang! :lykke:

Solstrålen
29-02-2004, 23:40
Jeg skjønner godt at du er sint. Noen skal absolutt fortelle andre hva de skal føle og hvordan det er best å leve livet.

Jeg har lurt litt på om de venninnene som så lett har blitt gravide, egentlig er uomtenksomme. Kanskje de bare er uvitende. De har ikke peiling på alle følelsene som er involvert i det å prøve og prøve og lengte og lengte. De vet bare ikke hva de sier og at de sårer.

Jeg har en venninne (eller bekjent) som spør meg om når jeg skal ha barn, hver eneste gang jeg ser henne. Jeg blir så lei av å bli minnet på at jeg misslykkes på den fronten. En gang sa jeg til henne: "Jeg vet ikke når jeg skal ha barn, og det er egentlig en privatsak." Mitt råd er også at du bør fortelle henne hvordan du føler deg (hun vet jo at dere prøver), sett henne på plass! Ellers så får du bare unngå å snakke om temaet "barn", "graviditet" med henne. Hun har jo ikke peiling!

Jeg gleder meg til å sette en rekke folk på plass når jeg endelig blir gravid. Da skal jeg fortelle dem hvordan det føltes å høre på alt maset. Kanskje de lar andre være i fred også.

Vil gi deg en :klemme: . Det er ikke morsomt å få sånne kommentarer.