PDA

Vis full versjon : akupunktur

prada
27-02-2004, 09:52
Heisann!

Jeg er ganske plaget med hodepine, og spesielt når jeg har det vondt med meg selv eller er stresset. I så fall så anbefalte legen min meg å få akupunktur!

Jeg må si jeg er veldig skeptisk.. Jeg er kanskje dum, men jeg skjønner ikke helt hvordan det skal hjelpe!

Så i går så fikk jeg akupunktur. Han stakk nåler i meg både her og der, og så skulle jeg ligge stille i 25 minutter, og så tok han nålene ut.

Men hva nå da? Hvordan skal jeg egentlig føle meg? Må jeg ta det mange ganger? Han snakket noe om indre balanse og blodstrømmer og avspenning, men jeg var så engstelig for nålene han satte på meg at jeg at jeg ikke klarte å tenke så mye..

Men er det noen som har erfaring med akupunktur? Som kan forklare meg litt om hva som skjer?

Epp
27-02-2004, 10:30
Synes ikke det er så mystisk jeg, men ganske logisk.. Ganske enkelt og naivt forklart (Eppforklaring!!) er det sånn:

I kroppen går det elektriske baner som gir diverse lemmer og organer impulser om hvilke oppgaver de har å gjøre. Når vi er syke kan energisentrene (som ligger i punkter langs disse banene..) trenge en oppvekker/frigjører (som å ha kortslutning i ledningsnettet) for å komme igang med jobbinga igjen, slik at maskineriet tar seg av diverse uhumskheter i kroppen.

Det samme gjelder når vi "hefter" energien vår fra å gjøre jobben den egentlig skal med å tilføre kroppen gift eller ting vi er allergiske mot. (Feks. Jeg tåler ikke melk, og burde ikke spise ost og yoghurt hver dag, for da bruker kroppen min uforholdsmessig lang tid på å regulere nedbryting av det, istedenfor å holde magen i form og øyelokkene åpne en hel dag..)

Huff, ser at det blir for enkelt.... - Øh.. Hva med å lese her? (http://www.balder-klinikken.no/)
Der står det under "hva er akupunktur...

Lykke til!

prada
27-02-2004, 11:01
Takk!

Det ser ut til å være mye lesning, så jeg tror jeg må gjøre det etter jobb.. Ikke særlig pop å sitte så alt for lenge å stirre på internett tror jeg..

Men jeg skal være "open minded", og prøve dette en gang til! Jeg tror nok ikke det kan skade ihvertfall!!

HanneG
27-02-2004, 12:23
Jeg tok akupunktur etter en bihulebetennelse som ikke ville gi seg, og som ga meg en forferdelig hodepine som tabeletter ikke ville hjelpe på. Allerede etter 3 behandlinger (iløpet av 1,5 uke) var smertene borte. Det høres kanskje lenge ut, men jeg hadde hatt den bihulebetennelsen i nesten en måned før det, og penicillinen syntes ikke å virke.

Lykke til med akupunkturen - håper den kan hjelpe deg også!

Mistral
27-02-2004, 18:15
Tenkte kanskje denne (http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=70037) ville interessere deg... :)

Louise
29-02-2004, 12:44
Hei,

jeg går jevnlig til akupunktur for barnløshet. Er nå i gang med IVF forsøk.
Tok akupunktur da jeg var veldig stiv i nakken og en murrende hodepine
(som garantert hadde blitt så ille at jeg hadde måtte tatt paracet).
Hun stakk da i punkter for nakken. Ble kjempefint, og var ikke stiv i det hele
tatt i flere dager etterpå.

En vanlig bivirkining på spray er muskelstivhet, men den har akupunkturen fint
fått vekk.

Anbefales!

Hilsen Louise