PDA

Vis full versjon : noen teite spørsmål...

Uregistrert
19-08-2003, 11:22
for leden dag leverte mannen min inn sædprøve.
han fikk time på labratoriet slik at jeg var på jobb, og på den måten ikke kunne "hjelpe" han.
for det første: han sa at det ble ikke akkurat den riktige stemningen, så utløsningen var ikke akurat så veldig stor. men noe kom nå ut (dekket bunn på prøveglasset.
kan det at han ikke var i riktig humør påvirke sædcellene, med tanke på hvor aktiv de er??
for det andre: det er jo ikke akkurat lett å treffe i et lite prøveglass, så han tok ikke sjansen på å "sikte". i stedet brukte han et litermål, og plukket opp igjen godsakene med en slikkepott og flyttet over i prøveglasset. kan dette ha ødelagt sædcellene??
dette ble langt, men jeg er livredd for et negativt svar på prøven i og med at jeg sliter med pco og dermed også eggløsning.
håper noen tar seg tid til å svare.

Uregistrert
19-08-2003, 12:03
ingen som kan svare meg?? er så stressa for disse tingene....

Ella
19-08-2003, 16:48
Beklager, men jeg kan ikke svare deg på det du spørr om...
Mannen min skal levere inn sædprøve om ikke lenge for å
utelukke han før jeg går igjennom noe mer omfattende!

Har ett spørsmål til deg...kan prøven leveres hos fastlegen hans?

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg!

Uregistrert
19-08-2003, 19:24
Hei skjønner at du er frustrert, vil jo ha bra resultat.
Det har ingen betydning på kvaliteten at han ikke hadde den rette stemningen, fordi sædcellene er laget for ca tre måneder siden. Derfor må man ta flere prøver for å være sikker på resultatet.
Men det er nok ikke lurt å først ha det i et litermål

Synnøve
22-08-2003, 13:15
Heisann! mannen min blei også veldi skuffet over hvor lite sperm som kom i det begeret... Men det er visst helt noemalt! Det er ikke mer enn ei lita spiseskje som kommer ut, sier de som har greie på det...
Tror heller ikke det var så lurt å bruke desilitermålet... Den SKAL leveres rett i det sterile begeret dere fikk på lab'en, eller sånne dere får kjøpt på apoteket. Et desilitermål er IKKE steilt! Jeg ville tatt nye prøver, var jeg dere!

Lykke til