Vis full versjon : Hjelp, aborterer eg?
Veit det er ein del av dykk som har opplevd spontan abort, og kanskje kan hjelpe meg. Eg håper eg fortsatt er gravid, men er redd for at eg er i ferd med å abortere. :lei_seg: Er 28 dagar på veg og har hatt ein del menstruasjonsliknande smerter dei siste vekene. Men i dag fekk eg blødning (klart blod) som ved ein vanleg menstruasjon. Ikkje ekstra smerter eller noko. Bør eg kontakte lege? Ligge og ta det med ro (kan det hjelpe)? Sjukmelding? Eller er det berre å fortsette som vanleg og gå på jobb i morgon, sidan eg ikkje har kome så langt i svangerskapet.
Skal også ut å reise i morgon (foredrag etc.) og må vite om eg bør avlyse heile greia.
Helsing
:lei_seg: :lei_seg: :lei_seg: :lei_seg: :lei_seg:
Heisann Kylling!! :comfort:
Det samme skjedde med min mamma, hun ringt lege og fikk beskjed om at hun måtte reise på sykehuset for utskraping.
Når hun kom på sykehuset tok de en ultralydsundersøkelse og der fant de et hjerte som banket.
Eg ville ringt lege og forhørt meg.
Håper du ikkje mister den lille spiren din, at den kjemper og holder seg der de neste månedene.
Du må ha :lykketil:
Det er vanlig å blø uten at det er noe galt, men i de fleste tilfeller skal man ta det helt med ro, iallefall før man vet årsakene.
Ring legen med det samme og be om undersøkelse og sykemelding.
:kryss: for at at den lille spiren din har det fint!
Tusen takk for svar!
Eg har snakka med jordmor og ho anbefalte meg å sjå dagen litt an, og evt ringe lege i kveld. Sa også eg kan be om ultralyd i morgon, dersom det fortsatt er aktuelt. :kryss: :kryss:
Kjære deg,
jeg mistet min lille spire på tirsdag og stilte legene MAAAAANGE spørsmål. De sa blant annet:
* Blødninger i svangerskapet bør sjekkes, selv om de ofte er ufarlige
* Du kan gjerne holde deg litt i ro, men normal aktivitet skal ikke ha noe å si. Skal babyen bli der, så sitter`n likevel. Men store anstrengelser skal man ligge unna, da..
Nå håper jeg alt er i orden med deg og vesle nurk i magen, og at du klarer å slappe litt av (Jeg vet jo hvor vanskelig det er!!!!). Håper virkelig at din blødning er av det uskyldige slaget!!
:kryss: :kryss: :kryss:
Hei, hei!!
Ville bare si at jeg har en velskap liten gutt på fire år. De fire første månedene blødde jeg mye, ble sykemeldt og måtte ligge og ta det med ro :nikker:
Fikk som noen tidligere her nevnte beskjed om å komme til utskrapning.....men :yiiha: da jeg kom til ultralyd banka hjerte som bare det :yiiha: Heldigvis!!
Sender noen gode :vibber: og ønsker at det går bra med deg og spiren
:klemme: fra Solveig
Det ser forresten ut til at det har gått bra! :yiiha: Var nok blødning på grunn av skøre slimhinner og :humpe: :flau: Kom friskt blod også mandag morgon, og eg var ganske skjelven og utafor. Var derfor glad for sjukmelding...
Håper å sjå dykk andre snart på SnartMamma!
:kryss:
Så hyggelig å få gladmelding fra deg, Kylling!!!
Det var godt å høre at det var falsk alarm denne gangen! Nå håper jeg du får et rolig svangerskap videre - uten store bekymringer og komplikasjoner, og at du får verdens skjønneste, søteste lille :baby: når den tid kommer!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.