Vis full versjon : Smertehelvete...(langt!)
Lille My
19-08-2003, 14:39
Tenkte jeg skulle fortelle hvordan jeg har hatt det de siste dagene. Som en del her allerede veit, så har jeg testet positivt på CB`n denne måneden (07.08). Og allerede samme dag som jeg testet positivt, så begynte jeg å spotte brunt.. dette pågikk i 2 dager, før jeg hadde 2 dager med blødning(rustrødt) og menssmerter. Og deretter begynte jeg å spotte brunt igjen. På lørdagen, begynte jeg å få luftsmerter i rompa, og dette endte i skikkelig vondt (press i venstre siden) et par timer senere. Men de forsvant da jeg skulle legge meg. Dagen etter kunne jeg ikke kjenne noe som helst, og priste meg lykkelig over det (for det var virkelig ubehagelig..)
Men når kvelden kom, og jeg skulle legge meg, kom smertene igjen. Det endte opp med at jeg fikk så vondt at jeg lå og skalv og hylgrein. Det var akkurat som om noen tok tak i en muskel i lysken og lekte strikkhopp med den.. Så da bar det på sykehuset.
Det ble tatt en haug med tester, fordi de fryktet at jeg kunne ha svangerskap utenfor livmoren, og de holdt meg der over natten til observasjon. (grav testen var fortsatt positiv). Da jeg ble sendt ned til gyn. poliklinikk for UL, kunne ikke legen finne noen verdens ting galt med meg.. han mente det kunne være tarmen, fordi jeg har hatt så veldig løs mage i det siste.
Så jeg ble sendt hjem, med ordre om å ta det med ro, og komme tilbake for en ny blodprøve på onsdag. Dessuten skal jeg til sjekk igjen om en uke.. Hadde veldig vondt igår, og sovnet midt på natta helt utslitt av å kjenne smerter. I dag morges var de helt borte.
Men jeg er veldig "øm" i kroppen.. akkurat som om jeg fortsatt har vondt, men at jeg ikke kjenner det. Merkelig. Og når jeg lå på magen i går kveld, og skulle snu meg, så var smerten jeg fikk i venstre side, akkurat som om jeg hadde strekt en muskel. Dessuten er jeg litt "øm" i korsryggen..
Jeg tviler så inderlig på at det er tarmen, fordi det kjennes ut som en øm muskel.
Har dere noe meninger om hva dette kan være? Nå veit jeg jo det at legen har som regel rett, men det stemmer lixom ikke helt. Jeg har ikke blødd noe sørlig mer.. jeg spotter brunt, og de blødningene jeg har hatt er rustrøde, og veldig korte...
Vel uansett, takk for at du gadd å lese innlegget mitt.. jeg måtte bare få delt den med noen :mervink:
Klemmer fra Lille My
Villevilde
19-08-2003, 14:45
Hei!
Har egentlig ingen anelse om hva det kan være.... Ville bare gi deg en :stakar: jeg... Håper alt går bra med deg og den lille... :)
Tante pose
19-08-2003, 14:53
Hei på deg!
Jeg har ingen anelse om hva dette kan være!
Det eneste jeg vet er at det er utrolig vondt når man har vondt der nede og ikke skjønner hva det er.....
Jeg har hatt masse "vondter" selv, og vente rpå time hos gynekolog. Det er frustrerende det - når man prøver å bli gravid attpå til....
Håper det ordner seg for deg, og at spiren din klamrer seg godt fast.
Lykke til :klem:
Tenkte jeg skulle fortelle hvordan jeg har hatt det de siste dagene. Som en del her allerede veit, så har jeg testet positivt på CB`n denne måneden (07.08). Og allerede samme dag som jeg testet positivt, så begynte jeg å spotte brunt.. dette pågikk i 2 dager, før jeg hadde 2 dager med blødning(rustrødt) og menssmerter. Og deretter begynte jeg å spotte brunt igjen. På lørdagen, begynte jeg å få luftsmerter i rompa, og dette endte i skikkelig vondt (press i venstre siden) et par timer senere. Men de forsvant da jeg skulle legge meg. Dagen etter kunne jeg ikke kjenne noe som helst, og priste meg lykkelig over det (for det var virkelig ubehagelig..)
Men når kvelden kom, og jeg skulle legge meg, kom smertene igjen. Det endte opp med at jeg fikk så vondt at jeg lå og skalv og hylgrein. Det var akkurat som om noen tok tak i en muskel i lysken og lekte strikkhopp med den.. Så da bar det på sykehuset.
Det ble tatt en haug med tester, fordi de fryktet at jeg kunne ha svangerskap utenfor livmoren, og de holdt meg der over natten til observasjon. (grav testen var fortsatt positiv). Da jeg ble sendt ned til gyn. poliklinikk for UL, kunne ikke legen finne noen verdens ting galt med meg.. han mente det kunne være tarmen, fordi jeg har hatt så veldig løs mage i det siste.
Så jeg ble sendt hjem, med ordre om å ta det med ro, og komme tilbake for en ny blodprøve på onsdag. Dessuten skal jeg til sjekk igjen om en uke.. Hadde veldig vondt igår, og sovnet midt på natta helt utslitt av å kjenne smerter. I dag morges var de helt borte.
Men jeg er veldig "øm" i kroppen.. akkurat som om jeg fortsatt har vondt, men at jeg ikke kjenner det. Merkelig. Og når jeg lå på magen i går kveld, og skulle snu meg, så var smerten jeg fikk i venstre side, akkurat som om jeg hadde strekt en muskel. Dessuten er jeg litt "øm" i korsryggen..
Jeg tviler så inderlig på at det er tarmen, fordi det kjennes ut som en øm muskel.
Har dere noe meninger om hva dette kan være? Nå veit jeg jo det at legen har som regel rett, men det stemmer lixom ikke helt. Jeg har ikke blødd noe sørlig mer.. jeg spotter brunt, og de blødningene jeg har hatt er rustrøde, og veldig korte...
Vel uansett, takk for at du gadd å lese innlegget mitt.. jeg måtte bare få delt den med noen :mervink:
Klemmer fra Lille My
Heisann,
Uff, dette høres ikke noe godt ut :(
Når du var på sykehuset, tok de innvendig ultralyd av deg??
Om de gjorde det, så de noe tegn til en graviditet i livmoren?
Da jeg var i uke 7 og 8 fikk jeg kraftige smerter i endetarmen. Type luftsmerter, som var så ille at jeg omtrent lå i bro når anfallene kom. De kunne komme alt fra 1 til 5 ganger om dagen...eller ingen anfall enkelte dager. Spesielt når jeg lå på ryggen tror jeg...(husker ikke helt)
Da gyn. tok innvendig ultralyd i uke 8 fant han ikke noe tegn til graviditet i livmoren. Han så heller ikke noe i egglederne. Mente det kunne ha vært en tidlig SA. Jeg hadde spottblødninger (brun utflod) da jeg skulle hatt mensen og testet positivt. Var på Riksen og fikk cellegift; de antok at det kunne være utenfor livmoren selv om de ikke så noe på ultralyd. Hcg nivået mitt steg hele tiden,- men nix embryo på UL skjermen. Ble skrevet ut og med beskjed om at kroppen sannsynligvis ordnet opp selv. I det som skulle ha vært uke 10 sprakk venstre eggleder. Det viste seg at egglederen hadde ramlet ned bak livmoren (det var den som trykte på tarmen og forårsaket smerter!!) og at embryoet satt øverst i egglederen. :leiseg: Dette fant de først ut da de skjærte meg opp og lette etter årsaken til de store indre blødningene.
Forhåpentligvis er det ikke noe slikt med deg, men for Guds skyld VÆR FORSIKTIG!! IKKE ha for stor respekt for legene. Om du fortsatt har smerter så insister på å få ta en ny sjekk så fort som overhode mulig. Om det er en ex.u. kan det være livsfarlig!
Ønsker deg lykke til og håper at det bare er strekk smerter du kjenner!!!
:kidoki:
Hilsen Neane :vink:
vil bare ønske deg god bedring og en :klem: .
håper alt går bra og at du blir mamma i april :) :)
ville bare fortelle deg om min opplevelse.
Har bare en eggleder og vi prøvde i flere år å bli gravid før det slo til. Hadde virkelig sterke mens-smerter i de 2 første månedene,lå mange kvelder kroket og ynket meg, før det i neste sekund var over. i ca 6 uke lå jeg i tre dager med skikkelig vondt i magen , det strakk og tøyde alle veier , var mange en gang med tanke på graviditet utenfor livmoren, men nektet å gi opp. Plutselig en dag ga dette seg ( nærmere 2,5 mnd. på vei) og pjokken fikk vokse opp... :latter:
Håper den lille står det av og at du får det bedre. lykke til :mervink:
Jeg har ikke så mye greie på dette, men jeg hadde ikke stolt blindt på den undersøkelsen du fikk på sykehuset.
Ønsker deg iallefall lykke til og at du kommer deg på bena raskerere en svint.
"Bli frisk":klem: til deg fra meg..
Tidl. bruker
19-08-2003, 23:49
Hyggelig å høre fra deg igjen Lille My, selv om det skulle være på en slik måte.
Jeg kan ikke hjelpe deg, men jeg lurer fælt på hva legene sa i forhold til at graviditetstesten fortsatt er positiv. Det virker jo ikke sannsynlig at du har såpass høy hcg at grav.test slår ut når du "skulle" ha mistet så tidlig.
Ja, jeg støtter meg til de andre som sier at du ikke skal stole blindt på legenes 1. uttalelse. Ikke at de gjør en dårlig jobb, men noen ganger tar de dessverre feil på sin leting etter årsak.
Fysj og føy, jeg misunner deg ikke! Du får ha lykke til - og hold oss gjerne oppdatert. Holder du til på SM nå også eller?
:klem:
Lille My
20-08-2003, 04:52
Tusen takk for at dere bryr dere..
Jeg er så sliten jeg nå.. skulle ønske at det ble en årnings på kroppen min snart, og at legene finner ut hva det er som skjer med meg... Jeg skal til legen idag (dvs onsdag..), og da skal jeg ta min 2 hCG blodprøve.. får vel svar om et par dager om nivået har steget eller sunket.. Skal deretter på ny UL om en uke, så får vi se om jeg blir noe klokere da..
Når det gjelder SM, så hopper jeg litt frem og tilbake jeg (i takt med kroppen min :lol:)
Skal holde dere oppdatert hvertfall..
Masse :klem:fra Lille My
Lykke til med Hcg testen. Får håpe den har steget normalt!!! :kidoki:
La oss få høre hvordan det går!!
Klem fra Neane :nussere:
:stakar:
Lykke til, håper spiren har klort seg fast og det finnes en naturlig forklaring på smertene!
Scorpion
20-08-2003, 17:37
Huffda Lille My :stakar:
Skjønner at det tar på om dagen...
Kunne ikke legen se noe som helst til graviditeten på UL da?
Det blir nok greit å få svar på hcg-prøven, for å finne ut hvor fort produksjonen stiger.
Smertene minner meg litt om da jeg hadde svangerskap utenfor livmor i fjor (ikke det med tarmen), men jeg spottet friskt, rødt blod.
Det var visstnok typisk for et slikt svangerskap.
Jeg var inne til UL da jeg var 6+5, og de kunne ikke finne noe "sikkert" på UL. Men de så en slags væskeansamling i høyre eggleder som de ikke var sikker på. Smertene fortsatte, jeg fikk målt hcg, og de så at stigningen gikk veldig sent. Jeg ble akuttinnlagt pga smertene like etter, og da så de at det var et svangerskap utenfor livmor. Da var jeg 7+4.
Håper at det brunlignende blodet du spotter er til fordel for deg, og at det vil gå bra. Godt å høre at du blir skikkelig fulgt opp i hvertfall.
Tenker på deg !
Klemmer fra
Hei Scorpion,
Er du samme scorpion som var med i samme novemberklubb som meg på Snartmamma sidene? :mervink:
Hilsen Neane :mervink:
Scorpion
21-08-2003, 14:32
Hei Neane :vink:
Det er nok samme Scorpion ja!
Hadde menstermin på fødselsdagen min i november, men opplevde dessverre en SA :cry:
Hva skjedde med deg da?
PS! Burde kanskje ha sendt deg en PM i stedet, for dette er jo egentlig en annen tråd. Men send gjerne en du ;)
Klem fra
Jeg har en venninne som gikk gjennom det samme gjennom store deler av svangerskapet sitt. Hun fikk beskjed av legen at livmoren er festet av tråder, som ble tøyd etterhvert som livmoren vokste, noe som førte til smerter. Det kan jo være en forklaring på vondten din!! :vink:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.