PDA

Vis full versjon : Kjøkken

Kaja
02-03-2004, 19:15
Har kjøpt nytt kjøkken, og skal kjøpe noe nytt av hvitevarer. Er så i tvil om jeg skal kjøpe hvitevarene i hvitt eller børstet stål.. Det jeg har fra før er hvitt, men jeg synes det er litt kjedelig å kjøpe nytt i hvitt nå..
Synes ikke jeg kan bytte ut alt av hvitevarer. Skal kjøpe ny integrert ovn og mikro, platetopp og ventilator.
Veldig usikker nå :uff:

vinter
02-03-2004, 19:25
Hei vi har nytt kjøkken. Vi her helintegrert!! Da slipper en å se dører på kjøleskap og oppvaskmaskin. Platetopp, micro og komfyr, samt hette er i svart. Kjempe fint.

Hvis jeg skulle valgt mellom hvitt og børstet stål, ville jeg ha valgt det siste. Da får du en helhet i forhåld til kummen også. Mye fint i hvitt også, men det begynner å bli mere og mere inn meg svart og børstet stål.

Hvordan ser kjøkknet deres ut a? det er så spennende med kjøkken.

little my
02-03-2004, 19:27
Vi har også sort oppvaskmaskin, kjøleskap og komfyr - er veldig fornøyd med det :nikker:

:lykke: til med valget ditt!

Marte79
02-03-2004, 19:44
Vi har kjøleskap og oppvaskmaskin i børsta stål. Komfyren skal også byttes ut med tiden. Synes det er veldig fint med børsta stål, men det er ikke noe lett å holde det rent. Kommer fettflekker bare en tar på det. Hvitt er jo også fint, men stål blir mer og mer "in" nå da.. Noen som har noen lure triks for å få slike ting rene så kom med dem!

rumle
02-03-2004, 19:50
Vi har skuffeseksjon i stål på kjøkkenet, synes som Marte79 at det er vanskelig å holde rent.
Når man prøver å fjerne flekker, så blir det striper etter vaskekluten.........
Men det er jo stilig (når det er rent da....)

Tonemor
02-03-2004, 20:58
Jeg har ventilator i børstet stål. Veldig tøff, men den ser alltid fettet og skitten ut. Har prøvd det meste innen vaskemidler og kluter, og har vel kommet frem til at Jif Universal er det beste. Men skjolder blir det.

Tonemor

Kaja
03-03-2004, 09:45
Nå blei jeg enda mer usikker.. Hadde egentlig bestemt meg for å bestille varene i børstet stål nå, men det hørtes jo litt upraktisk ut at det er vanskelig å holde fint.
Svarte hvitevarer blir ikke aktuelt for vår del (selv om jeg egentlig synes det er finest), for det første fordi jeg synes det blir for kontrast mot innredningen, og for det andre fordi det iallefall vil bli seende rart ut med en miks av svarte og hvite hvitevarer.
Har kjøpt "Ståt" kjøkkeninnredning på IKEA. Skal bli såå deilig å få ferdig kjøkkenet nå. Har vært uten kjøkken i 4 uker og begynner å bli litt lei av brødmat ;)

Eliin
03-03-2004, 10:13
Velg hvitt!!

Børstet stål er på vei ut sammen med den mininimalistiske stilen i beige, mokka og blanke flater. Sjekk interiør-blader, det er et godt tips! Veldig på vei er shabby-chic-stilen, dvs. nye møbler som ser naturlig slitt ut i type country-house-stil.
Dessuten blir børstet stål grisete og flekkete med EN GANG. Fingermerker overalt.
Uansett, lykke til med valget! Jeg er sikker på at det blir fint uansett hva du måtte velge!

Trixie
03-03-2004, 10:31
Vi har børstet stål komfyr og ventilator, fint syns jeg. Du får kjøpt sånn til å smøre på for å ta bort flekker, dessuten var det ett kjempefint triks som holdt borte flekkene på nybakt mamma, skal se hva jeg finner... :vente: .... Fant dette: Tenkte bare å komme med et lite råd angående vask av stål... Jeg har jobbet som vaskedame i flere år, og da vasket stål heiser hver uke.... Jeg har prøvd utallig mange rengjørings produkter... Det jeg kom frem til er at MATOLJE er det beste alternativet.... Men man må ha bare et tynt lag på... hvis ikke samler støvet seg.
Og dette: Jeg har stål komfyr og stål kjøleskap. Jeg bruker bare en lett fuktig mikrofiber klut(fra Eidsvoll miljø) og tørker over, og dermed forsvinner fingermerkene. Enkelt og greit
Lykke til.

Blåklokken
03-03-2004, 19:39
Alt her i dette landet iallfall tyder på at hvite appliances er absolutt ut. Stål og svarte er inn. På vårt kjøkken har vi stål kjøleskap, og de andre er svarte. Vi har dem også innebygd i innredningen, både gass stove, mikrobølgeovn og oppvaskmaskin. Er mye finere syns jeg.

Sever
03-03-2004, 21:43
Vi pusset opp kjøkkenet i fjor og kjøpte nye hvitevarer. Jeg hadde i utgangspunktet veldig lyst på børste stål, da det unektelig ser kjempefint ut i brosjyrer og interiørblader. :nikker: Men så var vi på en butikk, og jeg oppdaget et kjøleskap som det var noe "merkelig" med på flere meters avstand. Gikk bort til det, og så til min store forferdelse at det var fullt av fingermerker. :soh: Testet litt jeg også - og ombestemte meg fort for at jeg heller ville ha hvitt. Har snakket med flere i ettertid som angrer noe helt sinnsykt på at de valgte rustfritt stål, for fingermerker vises så godt. Og særlig dersom man har barn i huset blir det mange fingermerker! :gal:

Hjolto
03-03-2004, 21:58
Hei.
Vi har akkurat kjøpt nytt hus (skal begynne å bygges snart:)), og vi har valgt integrerte hvitevarer i vårt kjøkken, og komfyren vil jeg ha høyt oppe (hvis du skjønner hva jeg mener).

Av hvitt og børstet, ville jeg helt klart valgt børstet:)

vinter
03-03-2004, 23:13
Hvitevarer:

Vi har dem også innebygd i innredningen, både gass stove, mikrobølgeovn og oppvaskmaskin. Er mye finere syns jeg.

Vi også. Herlig å lage mat på gass.

Blåklokken
04-03-2004, 16:29
Vinter,
Ja, det syns jeg også. Her er det standard i alle nye hus, og billigere enn elektrisitet tror jeg å bruke. I begynnelsen må jeg si at jeg var litt skremt over gassen, redd for at huset skulle gå *kaboom* mens jeg laget middag. Men nå syns jeg det er helt greit. Veldig fint at med en gang jeg skrur gassen ned så går varmen ned veldig raskt. Og idag er det jo blitt så trygt med gass, ikke som før hvor du måtte tenne manuelt osv.

liten
04-03-2004, 18:43
Velg hvitt!!

Børstet stål er på vei ut sammen med den mininimalistiske stilen i beige, mokka og blanke flater. Sjekk interiør-blader, det er et godt tips! Veldig på vei er shabby-chic-stilen, dvs. nye møbler som ser naturlig slitt ut i type country-house-stil.
Dessuten blir børstet stål grisete og flekkete med EN GANG. Fingermerker overalt.
Uansett, lykke til med valget! Jeg er sikker på at det blir fint uansett hva du måtte velge!

Enig med Eliin!
Liker kjempegodt den nye landlige stilen som kommer mer og mer nå - lyst og fint - med slitte stoffer og kanter! Masse fine artikler i bl.a. interiørmagasinet og elle interiør (som jeg forøvrig sluker rått hver måned - er helt frelst på sånne blader!)