PDA

Vis full versjon : Kan verden forandres til det bedre?

Liffy
03-03-2004, 09:49
Ok, bare en liten test igjen her folkens ;)
Siden vi lever i en helt syyyk verden så lurer jeg på:
Hva ville dere ha forandret ved verden hvis dere plutselig hadde mulighet til det? Eller bedre: Hva er det første dere hadde gjort?

Kooos nysgjerrige Liffy

Kitt
03-03-2004, 09:55
Stemte på den med å ødelegge alle våpen jeg, og tenker at da hadde nok dette med maten ordna seg som en konsekvens av det.

2 Fluer i en smekk! :nikker:

rumle
03-03-2004, 13:26
Jeg ville satt av politikere, da hadde forhåpentligvis krigføring og mat blitt fikset.......Og kanskje forurensingen t.om......

Det er lov å håpe, er det ikke...................

Tullejenta
03-03-2004, 16:46
Jeg tror at verden ville bli bedre om alle hadde nok mat (altså bedre fordelt)..

Hvis alle var mette (og hadde et sted å bo?) tror jeg at man ville stjele mindre og da ville vi bli mindre mistroiske ovenfor fremmede. Hvis alle var hyggeligere med hverandre ville det bli mindre hat. Uten hat ville færre ta til våpen og skade andre...

hva som er en god politiker klarer vi ikke bli enige om... eller hvilken ideologisk retning som er den riktige veien å gå..

Ødelegger vi alle våpen vil noen finne opp noen nye.

Bortsett fra det med mat og bosted tror jeg at det er viktig at alle lærer å lese, skrive og regne slik at ingen blir lurt når de skal selge varene sine.

Hjolto
03-03-2004, 16:51
Ønske verden... husj og bort med alt våpen og krigføringsutstyr:)

Blåklokken
03-03-2004, 19:36
Verden skulle vært helt uten religion. Det hadde slik jeg ser, forbedret verden utrolig. Bare se på alt rotet i verden, pga religion. Her i USA har vi hatt mange saker hvor foreldre dreper barna sine og sier at Gud ba dem om å gjøre det, eller at barna hørte til djevelen osv. Generelt religiøse unnskyldninger for kriminelle handlinger. I Midt-Østen er det jo bare bråk pga religion. Det har det jo vært i evigheter, og ingen ser vel en ende på det foreløpig. Enkelte foreldres religion, hindrer barna deres i å få blodoverføring og lignende medisinsk behandling.

rumle
03-03-2004, 19:40
Verden skulle vært helt uten religion. Det hadde slik jeg ser, forbedret verden utrolig. Bare se på alt rotet i verden, pga religion. Her i USA har vi hatt mange saker hvor foreldre dreper barna sine og sier at Gud ba dem om å gjøre det, eller at barna hørte til djevelen osv. Generelt religiøse unnskyldninger for kriminelle handlinger. I Midt-Østen er det jo bare bråk pga religion. Det har det jo vært i evigheter, og ingen ser vel en ende på det foreløpig. Enkelte foreldres religion, hindrer barna deres i å få blodoverføring og lignende medisinsk behandling.
Jeg må si meg enig i dette båklokken.

Men mange trenger noe å se opp til, altså de må tro på noe annet enn mennesket..........

Blåklokken
03-03-2004, 19:49
rumle,
Ja, det er jeg enig i. Tror mange mennesker trenger religion fordi de ellers frykter hva som skjer etter døden, pga kristnes konstant mas om helvete og flammer.

Thank God I'm an atheist, sier nå jeg:)
Litt ateist-humor:)

rumle
03-03-2004, 20:08
:skratte: :skratte: :skratte:

Tullejenta
03-03-2004, 20:10
Tror mange mennesker trenger religion fordi de ellers frykter hva som skjer etter døden, pga kristnes konstant mas om helvete og flammer.

Religioner har man hatt lenge før kristendommen, men ja kanskje særlig i dag trenger mange å tro at det finnes noe godt i verden og at vi ikke lever og dør forgjeves.

Men det er så mye vi kan gjøre for at verden skal bli et bedre sted å være! (okei, skal gi meg nå før dette sklir helt ut...)

Tullejenta
03-03-2004, 20:12
Glemte dette: :skratte: :skratte: :skratte:

Blåklokken
03-03-2004, 20:17
Takk, Tullejenta:)

Artig navn du har valgt! :yiiha:

solveig
03-03-2004, 22:37
Fullstendig likhet for alle ville vel føre til at vi ikke trenger å tenke på fordeling av mat, sykehus osv :nikker: Alle vil få det samme, og alle er verd det samme; uansett religion, farge eller valg av alt fra partner til mat... :yiiha:

En drømmeverden! Kanskje hadde alle også måttet få like mange barn, og det ville vært like enkelt for alle :vibber:

Liffy
04-03-2004, 10:54
Hei Blåklokken!!!! Religionen er roten til myyye vondt ja :lei_seg: Men bare ikke dra alle under en kam. Det er viktig... :fy:
Men du har faktisk spådd noen her som kan skje i den nærmeste framtid. En komitee på 16 stykker i FN har satt seg ned og drøftet hva som må til for å fjerne religionen, så det kan skje fortere enn vi aner. :nervøs:

Men dette med blodoverføring.... ehh.... det er ikke så veldig mange leger og sykepleiere som holder fast på at det er sunt lenger. De bruker saltvannsoppløsning i de fleste tilfeller, det er både billigere for sykehusene og pasientene kommer seg raksere. Det er flere risikoer ved blooverføring enn uten... Bare så du er klar over det ;) Har forsket litt på det... :)

Ellers - suuupermange bra svar!!!
Stå på jenter!!

KOOOOS

Mae22
04-03-2004, 12:41
Synes det ervanskelig å "velge" et av alternativa jeg.
Tror på mange måter verden er bra som den er, men at det må gjøres noen finjusteringer som gjør at enkeltpersoner ikke har så mye makt som i dag. Samtidig ville vel likhet for alle ikke nødvendigvis bety at de fattige i de fattigste landene ville fått det så mye bedre - heller at vi i rike land ville få en dårlig stilt situasjon. Når man tenker på befolkningsvekst osv tror jeg det er like greit at verden er som den er...ellers hadde vi vel levd om sild i tønne alle mann....!!!!

Ønsker ikke å terge på meg noen altså, bare gi mitt (Unyanserte?) inntrykk av verden....

Ulvemor
05-03-2004, 11:18
Synes det ervanskelig å "velge" et av alternativa jeg.
Tror på mange måter verden er bra som den er, men at det må gjøres noen finjusteringer som gjør at enkeltpersoner ikke har så mye makt som i dag. Samtidig ville vel likhet for alle ikke nødvendigvis bety at de fattige i de fattigste landene ville fått det så mye bedre - heller at vi i rike land ville få en dårlig stilt situasjon. Når man tenker på befolkningsvekst osv tror jeg det er like greit at verden er som den er...ellers hadde vi vel levd om sild i tønne alle mann....!!!!

Ønsker ikke å terge på meg noen altså, bare gi mitt (Unyanserte?) inntrykk av verden....
Beklager, du klarte nok å terge på deg meg! ;) "Verden bra som den er" - det er jo lett for oss å si, hvis som sitter her i et overflodssamfunn, hvor definisjonen av fattig er at ungene ikke har råd til slalomski! Hver dag dør det førti tusen barn av sult og sult-relaterte sykdommer, mens vi sitter her foran datamaskinene våre til flere tusen kroner og bruker penger på EL-tester og små datamaskiner og ting og tang for at vi skal bli gravide og sette flere barn til verden. Ja, jeg gjør det selv, men det erjo ganske sykt?

Når det gjelder befolkningsvekst så er det et historisk faktum at når flere av barna lever opp og det er nok ressurser i et samfunn til å trygge folks alderdom får de også færre barn.

Ja, det ligger liksom i sakens natur, da, at hvis man skal gjøre noe med denne ekstreme urettferdigheten i verden i dag så må vi gå ned i levestandard hvis de som sulter skal ha nok å leve av. Det bør vi antagelig gjøre uansett, jorda tåler neppe vårt forbruk over lengre tid.