Vis full versjon : Gravid brud...?
Weeeeee.....Missymannen spurte meg nå om ikke vi skulle gifte oss til høsten:happycry:
Meeeen...hva om jeg går med DEN magen og er stor som en flodhest a...
Hva synes dere?
ingenting i veien for det så lenge du føler deg vel med det, syns jeg. Men det er klart - du vet jo ikke helt om du kommer til å være i form, så det blir en viss risiko å ta..
Vi velger å vente pga det.
GRATULERER forresten!
:yiiha: :vibber: :yiiha:
Gratulerer.
Jeg personlig vil ikke være gravid på bryllupsdagen min. Er det tidlig i svangerskapet "risikerer" du kvalme, senere vet jeg blir man fort sliten, jeg sliter veldig med bekkenet osv. Også vil jeg gjerne kunne ta noen glass vin.
Men det er jo opp til deg da, personlig ville jeg ha ventet.
En venninne av meg giftet seg da hun var i 5 mnd, hun var nydelig.
Fikk sydd en kjole som passet henne og magen perfekt.
Men som hun sa, så hadde ikke hun svangerskapskvalme eller andre plager.
Hun hadde tenkt seg om hvis hun hadde hatt mange plager (og det vet man jo ikke om man får......) Ikke så moro å ha med spy-pose oppover kirkegulvet....Eller må løpe på do mens man avgir løftene.........
Hadde nok tenkt meg om, hvis du blir gravid nå...Så du ikke bryllups-stresser mens du er gravid.Tro meg det er STRESS!
Men det finnes alltids en løsning, og det kan jo ta en stund før spiren sitter (håper ikke det for deg da).
Lykke til :lykke:
Kristin-L
16-03-2004, 11:02
Hei!
Jeg har aldri vært gravid, så jeg vet ikke hvordan det kan føles! :lei_seg:
Jeg er heller ikke gift, så jeg vet ikke hva det krever.
Jeg har også en venninde som giftet seg mens hun var gravid, hun var i 3 - 4 måned. :gravid: Det gikk kjempe greit.
Jeg sitter med en tanke og det er at å gifte seg kan ta tankene dine bort fra baby lagingen og kan dermed kanskje hjelpe deg på den fronten??!!
:lykke: Gratulere og lykke til med :humpe: og med :bryllup:
Vinterhåp
16-03-2004, 11:10
Tja, det må du nesten avgjøre selv.
Det spørst jo veldig hvordan du har tenkt å feire dagen, hva du har forestilt deg osv... For min del hadde jeg alltid drømt om en nydelig kjole som skulle sitte perfekt der jeg gikk opp kirkegulvet. For meg var det totalt uaktuelt å være gravid med tilhørende mage i brudekjole men har veninner som har gjort det og syns det har vært helt greit.
Forestill deg dagen, hva har du drømt om? Skal du gifte deg i kirken, syns du det er greitt å ha mage den dagen??? osv osv...
Ønsker deg så masse lykke til uansett! og som andre sier, det er et sabla stress og kav, er gla jeg var frisk og rask da!
klemmer
Gratulerer så mye!
Må si meg litt enig med Vinterhåp. Har også sett for meg den perfekte nydelige kjolen uten mage opp kirkegulvet, men det kommer jo an på hvordan du ser for deg dagen.
Men Kristin-L har jo også et poeng om at kanskje tankene da ikke er så opptatt med babylaging at det klaffer sånn sett.
Lykke til uansett hva du velger :lykke: Blir sikkert en strålende dag!
Gravid brud=vakker brud.
Gravid Epp=tragisk brud.:spy:
Individuelt og bør ha alle retrettmuligheter iallefall..
Klem
Ser ut som jeg antakelig blir en gravid brud... Er jo ikke akkurat sånn jeg har sett for meg bryllupsdagen når jeg var liten og fantaserte om det, men samtidig insisterer jo mange på at gravide kvinner er det peneste som fins... Vi får se hvordan det ender. Prøver å ikke bekymre meg så mye uansett...
Brum brum.....tror jeg må tenke litt nærmere igjennom det her ja:tenker: for vi skal jo liksom kjøpe hus nå, flytter 1 juni, skal restaurere og pusse opp, og itillegg driver vi jo å prøver å lage barn. Itillegg til alt det skal vi liksom planlegge bryllup......
:_panne: herreguuuud....gå'kke det vøtt:bonk: hva er det jeg tenker på, det ville jo vært helt :kokko: Folk ville jo tro jeg var helt:balla:
Nei....må ta en prat med Missymannen.
Ja, skal du gjøre alt det der på en gang, da bør du skaffe deg blekksprut-armer.......
Ta deg en prat med Missy-mannen du.........
Lykke til med alle dine prosjekter :lykke:
:klemme:
Tullejenta
16-03-2004, 18:01
Hei Missy
Vi gifter oss i juli og prøver nå likevel. Det bør kanskje nevnes at vi sto over prøvinga et halvt års tid slik at jeg ikke må gifte meg mens jeg ligger å føder eller tilsvarende. I tillegg så prøvde vi en del mnd i fjor uten suksess så jeg tror ikke at sjansen for at det skal klaffe nå er så stor. Skulle egentlig vente til like før bryllupet med å kaste pillene, men jeg liker ikke pilller så nå får vi heller ta det som det kommer.
Håper dere blir enige :) og at du finner ut av hva som er best/viktigst for deg.
Gratulerer så mye med forlovelsen og lykke til med planlegginga :) Det er gøy, men litt slitsomt...
Tidl. bruker
16-03-2004, 18:27
Gratulerer, så utrolig hyggelig!
Selv har jeg veldig lyst til å gifte meg, og er ganske sikker på at schnuppen min kommer til å fri om ikke altfor lenge. Jeg håper og tror at han venter til jeg har ganske stor mage, for jeg vil gjerne gjøre en ting av gangen, i hvert fall når det kommer til to av de største tingene i livet. Ville ikke vært flau over å ha stor mage i bryllupet, men jeg tror det kan bli litt mye på en gang, også vil jeg gjerne kunne feste så mye jeg vil den dagen. I din situasjon ville jeg svart ja, MEN ikke før etter at vi har fått en liten :baby:
Uuuups....nå skal det sies at Missymannen og jeg vi ER forlova asså, men vi har bare ikke snakket så mye om bryllup enda av den grunn at vi ville ha hus og sånt i boks først. Nå skal vi jo kjøpe huset og vi flytter 1 juni, så nå er liksom den saken bænkers.
Missymannen og jeg forlova oss 29 november 2003, 2 dager etter at vi mistet den første babyen våres. Vi trengte litt glede midt oppi all sorgen, samtidig som vi følte at aborten førte oss ENDA nærmere hverandre, så føltes det så riktig for oss å gjøre det da.
MEN....missymannen og jeg snakket litt om det igår kveld og har kommet frem til at vi skal gjøre oss ferdig med huset og heller satse på ett bryllup til våren igjen:blafre:
Gravid brud - det var jeg. :lol: Bare uke 12 eller noe sånt, så jeg hadde ikke mage, men jeg var sååå kvalm på den tida! Orket ikke brudevalsen, nesten ikke noe av kaka, og i utdrikningslaget ble fallskjermhopp byttet ut med rolig ost og kjeks. Samtidig var det veldig koselig å ha et så konkret "bevis" på vår kjærlighet å tenke på, på den store dagen. :)
Hei Missy!
Er i samme situasjon som deg så jeg skjønner godt at du er forvirret... Det er i allefall jeg!! Min kjæreste og jeg skal gifte oss i august! Jeg har ikke så veldig lyst til å være :gravid: når vi gifter oss, for man har jo aldri noen garanti for at man får et problemfritt svangerskap - synes jeg ser meg med spyposen på brudebildet... :skratte: På en annen side så ønsker vi oss veldig en liten :baby: og det kan jo ta tid før det klaffer uansett... Har ikke helt bestemt oss for hvordan vi gjør det enda, men jeg heller mest mot å vente med :baby: til bryllupet er overstått - huff, det blir leeenge å vente, men den som venter på noe godt... Forloveden min vil helst ikke vente til etter bryllupet, men det er jo tross alt ikke han som skal gå gravid da.. Jeg tror vi må tenke noen dager til før vi bestemmer oss!
Ønsker deg lykke til med både :baby:-laging og :bryllup: og hus - uansett hvilken rekkefølge dere velger!
Jeg er også i samme situasjon. Vi skal gifte oss i august. Har prøvd å bli gravide siden oktober 2002 uten klaff! Når samboeren fridde nå i vinter vurderte vi lenge om vi skulle vente til neste år med å gifte oss, men siden det har gått så lang tid fra jeg slutta med pillen uten at noe har skjedd fant vi ut at det kanskje var større sjans for å være :gravid: neste år.... Vi snakka litt om at hvisomattedersomatte jeg ble gravid nå om vi skulle utsette bryllupet til neste år, men har funnet ut at vi trør tæll! Har jo selvsagt sett på mange kjempefine kjoler som bare passer til "ikke-gravide" damer, men....
Så konklusjonen for oss: Vi prøver og prøver og gifter oss uansett tilstand! :nikker:
Lykke til med hus, giftemål og babylaging uansett i hvilken rekkefølge det måtte komme.....
Tidl. bruker
18-03-2004, 15:30
Det blir nesten som med planlegging av barn på en viss tid på året for min del - jeg driter i det så lenge jeg får en :baby: !!
Var selv 26 uker på vei med førstemann da vi gifta oss. Gikk så fint atte! :D Har tom. kjole som kan brukes til det formålet om du trenger! :blunk: Formen er best i 2. trimester, men det kan hende du føler deg fin i starten også. Vi hadde allerede prøvd 1 1/2 år med førstemann da jeg ble gravid, og likevel planla vi bryllup. Kunne jo ikke sette hele livet på hold siden det tydelig varte og rakk dette her! :gal: Likeledes fant vi det bedre å ha babyen inni magen enn utapå på en sånn dag. ;)
Smak og behag! Dette var mine erfaringer! OG en :mage: brud finner mange veldig romantisk og sexy! ;)
melkepusen
19-03-2004, 07:53
Hei!!
Min mening er vel at dere burde vente til dere har født barnet. Det er ikke enkelt å finne kjoler ei heller noe å satse på i forhold til formen din. Ei heller er det gøy å høre at dere gifter dere kun pga graviditet. Vet at den tanken er vledig gammeldags men jeg vil vel tro at den kommer.
Vent med å gifte dere eller gift dere før det er så stor mage og de største plagene kommer.
Det er hva jeg mener da..
Samboeren og jeg skal gifte oss i august, og vi er nå i gang med vårt første ICSI-forsøk (assistert befruktning). Vi blir overlykkelige om jeg er gravid når vi skal gifte oss! Så får folk tro hva de vil. Vi vet jo at vi gifter oss fordi vi elsker hverandre og ikke fordi vi skal ha barn. Tror det praktiske med kjole osv. ordner seg uansett. Men så kommer ikke graviditetene på løpende bånd her i gården heller, da...
Lykke til, uansett hva dere gjør :lykke:
Thyresse
20-03-2004, 11:56
Min mening er vel at dere burde vente til dere har født barnet. Det er ikke enkelt å finne kjoler ei heller noe å satse på i forhold til formen din. Ei heller er det gøy å høre at dere gifter dere kun pga graviditet. Vet at den tanken er vledig gammeldags men jeg vil vel tro at den kommer. Det er hva jeg mener da..
Hvis bryllupet er annonsert før du blir gravid så er det ingen som vil reagere på dette. Jeg tror nok at jeg hadde bare fortsatt å prøve og tatt det som det kommer. Hvis det viser seg at dere må ha mer hjelp med å bli gravide så har dere ihvertfall bevis på at dere har prøvd lenge... Lykke til uansett!! :lykke:
Brydekjole finner du alltids
Heidipeidi
20-03-2004, 16:45
I mitt drømmebryllupp er jeg gravid! Omtrent 5-6 mnd. på vei. Sånn at det synes! Synes det er kjempe fint med gravid brud!
Men litt kjedelig om formen ikke er så bra..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.