PDA

Vis full versjon : Dere som lyktes med IVF/ICSI

Lykkeliten
12-05-2004, 12:58
Lurer bare litt på om dere fulgte noen tips og råd for tiden etter uttak/innsetting?

Her tenker jeg på alt mulig rart i grunn..
Har fått med meg et glas rødvin på innsettingsdagen og varmeflaske dagene etter innsetting for å gjøre det godt og varmt i livmorområdet.

Andre?

Og til slutt; gratulerer nok en gang! :nikker:

Chiquita
12-05-2004, 14:32
Jeg fulgte egentlgi ingen tips jeg.... *tenke*
Jeg var avholdende, ikke varmet jeg noe ekstra, eller noe...
Det eneste var at vi ikke hadde sex, men det var mest crinone'n sin skyld...

Ellers så prøvde jeg å ta det mest mulig med ro - ikke stresse eller ta tunge tak (selv om jeg hjalp svigermor med å bære en soffa - men det var 9 dager etter innsettingen, så da hadde jo egget allerede gravd seg ned)

Elles så levde jeg helt som normalt

Solstrålen
12-05-2004, 15:32
Hmmm....

Ikke sex før testdato. Lytt til kroppen. Får du veldig vondt må du bare ta det med ro. Prøv å koble ut, ja, ja kjempelett! Jeg var sikker på at jeg skulle få mensen, så jeg anså forøket som mislykket. Vet ikke om det er et godt råd å være pessimist akkurat. Også så jeg på "Team Antonsen" på video :skratte: . Mener at søvn og latter er den beste medisin mot alt.

Tror egentlig det ikke har så mye å si hva du gjør. Jeg så mye på tv for jeg hadde så vondt i etterkant. Orket ikke så mye. Vet ikke om det er så bra heller. Bare slapp av og gjør ting du liker. Vær ærlig og aksepter at dette er altoppslukende.

Lykke til!!

Pulsatilla
13-05-2004, 08:55
Fulgte ingen spesielle råd, annet enn det legen ga meg da eggene var på plass: Det viktigste man kan gjøre for at det skal gå bra er å prøve å ha det bra selv. Gjøre ting man liker og som kan få tankene over på annet en liten stund innimellom.

Hadde heller ikke sex før etter testdato, men det var etter pålegg fra riksen pga infeksjonsfare etter uttaket - og pga den ekle crinonegel'en. Tror det var helt uvesentlig egentlig.