Vis full versjon : Julegaver
Scorpion
29-08-2003, 16:09
Jada...jeg vet det er lenge til jul enda ;)
Men i år har jeg faktisk bestemt meg for å være tidlig ute, og har allerede fått unna noen få gaver.
Har mange å kjøpe til, og ved å alltid vente til nov. / des. blir det dyrt.
Derfor har jeg bestemt meg for at i år skal jeg starte i god tid.
Vil svært gjerne ha tips og ideer fra dere også, på hva en kan kjøpe til forskjellige folk!
Selv har jeg begynt med de 2 søstrene mine, og mennene deres.
Til dem kjøpte jeg faktisk to fine juleengler på januarsalget, til 1/2 pris :kidoki: I tillegg får de en kunstkalender, som jeg kjøpte på sommerferie.
Til venninna mi, som røyker mye, kjøpte jeg et tøft askebeger da jeg var på ferie. Det er en stor terning liksom (hvit med sorte prikker), med sånn for å trykke ned asken.
Til ene tantegutten min (som går i 1.klasse) har jeg bestilt ei tøff workerbukse i sølv, fra H&M + ei sort bomullslue.
Pappa er Pondus-fan, og fikk bok 1 til bursdagen. Nå kjøper jeg bok 2 + en eller annen ting i tillegg.
Det er så langt jeg har kommet hittil, men jeg er ganske stolt over å ha kommet i gang da :D
Flere som har startet kanskje?
Klem fra
Jeg reiser en del i jobben (over hele verden), og benytter ofte sjansen til å kjøpe med meg spesielle og morsomme ting som det blir flotte jule- og bursdagsgaver av. Så jeg har et lite lager liggende allerede jeg, ja...
Til Mistralmannen har jeg også julegaven klar: En reise på bonuspoengene mine! Vet bare ikke hvor enda... :p
Godt det ikke bare er meg :lol:
Har snart kjøpt halvparten av julegavene. Hadde ikke planlagt å gjøre det, og har heller aldri gjort det før. Men har kommet over så masse fine ting på salg i år. Jeg har kjøpt masse klær på salg. Halv pris av halv pris, jakker, gensere, skjorter, merkeklær og ikke merkeklær. Og det som er helt sprøtt er at de personene ville jeg kjøpt samme type klær til uansett. Men da for en helt annen pris! Har også kjøpt vesker på halv pris. Har et lite lager med gaver og er mer fornøyd med gavene enn de jeg pleier å kjøpe i hastverk før jul.
Dette kommer jeg til å gjøre neste år også!!
Klem fra Zorro
Nennemor
29-08-2003, 19:02
Jeg er nok nærmere halvferdig ja. I dag har jeg kjøpt mange gaver fordi det var salg på en lekebutikk her i nærheten. Det blir forstørrelser av ettårsbildene til Eirik til mange i familien i år.
Julegaver allerede!? Nei aldri i verden!!
Sikkert det smarteste, billigste, mest praktiske...., men det å handle julegaver r en spesiell ting.
Det snør, er litt kaldt når en går mellom alle butikkene, julemusikk, mye lys... Det gir en kjempe god følelse!
At det er masse mennesker, er ikke så veldig kjekt, men om man planlegger nøye på forhånd hva og hvor man skal, så går det veldig greit å gå i butikkene.
Og når man kommer hjem, er det bare til å finne frem papiret og merkelappene :) (pakker inn ALLE gavene selv jeg)
Scorpion
29-08-2003, 22:51
Så hyggelig å lese at det er flere som har startet med julegavene,
men HVA kjøper dere da?
Pia: jeg blir selvfølgelig ikke ferdig med alle gavene før desember,
men det er litt greit å komme i gang liksom.
Jeg synes også det er forferdelig hyggelig å gå rundt med julestemning, og handle gaver. Dessuten pakker jeg også inn alle selv. Merkelappene er også ofte hjemmelaget... men det er veldig praktisk å ha fått unna en del av kjøpene da :)
Klem
Morsomt å lese..
Jeg er også alltid tidlig ute.
Bruker å handle mye klær på salg til tantebarn og fadderbarn på H&M i august.
Har alltid som mål at jeg skal være ferdig med alt i løpet av oktober. Så har jeg liksom november lønningen å handle til min mann, og unger. Så til 1 des er alt klart. Synes det er så deilig å ha hele førjulstiden til å kose oss på, ikke rase rundt i overfylt butikker å handle.
Og så er det jo litt kjekt å kunne bruke av desember lønningen til å leve skikkelig godt og ha en del selskap og slikt i desmber og jula.
Må si jeg er imponert over dere, damer!!:klapp:
Har alltid beundret folk (les; damer) som får til å handle inn julegaver i så god tid! Har alltid hatt lyst til å gjøre det selv, også :uff: men det skjer bare ikke....:o
Pengene mine har så mange bein å gå på, så det blir aldri til at julegaver blir prioritert før jeg må.... altså i desember :uff: og det er jo ikke akkurat billigere!!! :uff:
Hmmmmm, nei! Dette året skal jeg prøve å være flink!
annalovinda
30-08-2003, 20:42
Jeg bøyer meg i støvet!
:tilber:
Har alltid trodd jeg har vært flink når jeg har begynt i oktober, men skjønner nå at jeg har tatt feil...
:uff:
Stjernemix
30-08-2003, 20:49
Jeg er alltid sen med å kjøpe julegaver, men iår skal jeg begynne tidlig :p
Hei - har ikke handlet julegaver ennå. Alle, både i min og svigers fam. har bursdag fram til jul - må bli ferdig med disse gavene først :)
Har en del gaver å kjøpe her igården, så vi har såvidt begynt... er enig i at det er mest koselig å gjøre det i desember mens snøen faller ned, men når økonomien styrer det hele, så er det greit å fordele det utover de siste månedene før jul. Så slipper man å bli blakk i jula liksom.
jeg har ikke kjøpt noen enda, men jeg har tenkt på hva jeg kan kjøpe osv. det eneste jeg har begynt på er å brodere et stort bilde til mamma og pappa(et de ønsker seg) selv må jeg nok gruble over det litt først-har 10 tanteunger å kjøpe gaver til så...
Jeg har også bare begynt å planlegge.. har ikke kjøpt noen enda. Kanskje jeg har en god nyhet å medele familie og venner i de tider ;)
Ellers driver jeg og syr julekalender, så jeg planlegger også kalendergaver til min kjære.. Da er han som en liten unge.
Kjempegøy.
Har ikke kjøpt en eneste gave ennå jeg, men har mange planer, og ideer oppi mitt lille hode... ;)
Men, så var det de penga da... :gal:
Jeg har også bare begynt å planlegge.. har ikke kjøpt noen enda. Kanskje jeg har en god nyhet å medele familie og venner i de tider ;)
Jeg håper selvsagt også å kunne forære mamma og pappa et par riktig stygge "Bestemor" og "Bestefar"-kopper til jul… :p
Har litt lyst å gi ei pakke med noe nyfødt tøy til mamma og de og skrive noe slik som: hei mormor og morfar: lurte på om dere vil passe på dette for meg til jeg kommer den **(dato)?? Vennlig hilsen deres Barnebarn..
Ah.. det var noen kjempegode ideer om hvordan fortelle foreldrene om :baby: ..hehe..
bare ansiktet til mor når hun skjønner det, er verdt hele ventetiden.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.