Vis full versjon : Brudekjoler - trenger meningene deres!
Valg av brudekjole er veldig personlig og avhengig av smak og behag + kroppen kjolen skal sitte på.. det er ikke så lett å synse for en annen. Hvis jeg skule valgt blant de kjolene du har lagt ut bilde på, tror jeg jeg ville tatt nr 3 eller 5. Bildene er ganske små, så det er litt vanskelig å få inntrykk av kjolene.
Jeg gikk inn på katalogen du la link til, der likte jeg best noen andre kjoler enn de du hadde valgt ut,
6502
6515,
6516,
6519,
6862,
6867.
Jeg syns det blir litt voldsomt med slep, hvertfall hvis det er langt.
Du er en nydelig jente, og kommer til å bli vakker uansett hvilken kjole du velger. Ta den du umiddelbart faller for, syns jeg!
PS: Det er bare gøy med brudekjoletråder! Gjør ingenting at du har lagt inn før!
Jeg gikk gjennom linken og noterte nr. på kjoler jeg syns var fine, og de som står på listen din er 6878, 6706 og 6817. :)
Det er mange flotte kjoler, og det viktigste er jo å finne den som treffer ditt hjerte.
Slik gjorde jeg det da jeg skulle velge.
1. Skal jeg ha stropper eller ikke? (likte heller ikke stroppene som f.eks på kjole 4 da det føles som de er på vei ned hele tiden.)
2. Hvilke faregenyanse liker jeg? (fant ut at jeg ikke liker hvitt...... )
3. Hvilken fasong passer min kropp. (damene i butikken er gull verd og ser hva som kler en! -jeg skulle ikke måtte gå og holde inn magen hele dagen! Jeg skulle kose meg.)
.......og vet du? Etter at disse kriteriene var på plass var ikke utvalget så overhvelmende lenger!
Og når du finner Kjolen, da er du ikke i tvil!
Lykke til!
Blåklokken
10-06-2004, 16:32
Syns kjole nr.4 var finest, men de så fine ut alle sammen. For all del, fortsett med brudekjoletråder, det er bare hyggelig det. :)
Falt pladask for nr 4, jeg! Hva koster den?...:flau: (You never know - en dag er det kanskje min tur...:nikker: )
:klemme:
Må si jeg misunner deg litt :bryllup: Jeg falt spesielt for 6817, men syns 6848,6870 også var fine. Litt lite bilde men syns kjole nr 1 så veldig fin ut også. Lykke til videre med prøvingen ! Når gifter du deg ?
Jeg hadde valgt fem... men nå er det den som ligner mest på den jeg hadde, så er vel litt farget av det:nikker: Ååå jeg blir rent misunnelig! Kunne godt giftet meg flere ganger jeg... vi får ta et til (bare billigere:nikker: ) når vi har ti-års jubileum!
Jeg likte best kjole nr 4 (ganske lik en jeg selv hadde tenkt på da jeg giftet meg), men nr 5 var også fin.
Blir litt misunnelig jeg! Kjolen jeg endte opp med ble en katastrofe (sydamens feil), så jeg kunne tenkt meg å gifte meg på nytt og gjøre masse anderledes. Men, det får bli med drømmen........:flau:
Slik gjorde jeg det da jeg skulle velge.
1. Skal jeg ha stropper eller ikke? (likte heller ikke stroppene som f.eks på kjole 4 da det føles som de er på vei ned hele tiden.)
2. Hvilke faregenyanse liker jeg? (fant ut at jeg ikke liker hvitt...... )
3. Hvilken fasong passer min kropp. (damene i butikken er gull verd og ser hva som kler en! -jeg skulle ikke måtte gå og holde inn magen hele dagen! Jeg skulle kose meg.)
.......og vet du? Etter at disse kriteriene var på plass var ikke utvalget så overhvelmende lenger!
Og når du finner Kjolen, da er du ikke i tvil!
Lykke til!
Takk for gode tips! Vi har vært rundt og kikket i flere måneder allerede, og jeg trodde egentlig at jeg hadde bestemt meg sånn noenlunde for hva jeg skulle ha (champagnefarget, tubeskjæring og brede silkebånd på kanten). Da jeg kom til salongen fant ekspeditrisen frem mange forskjellige sorter, og da fikk jeg se hvilken av disse som faktisk passet til meg. Jeg endte opp med en knapp på enten halterneck eller overdel à la kjole nr. 4, noe jeg faktisk ikke trodde jeg passet, men som viste seg å være perfekt. I tillegg fant vi ut at jeg passet best eggeskallfarget, så det er utrolig hvor mye det faktisk lønner seg å prøve litt forskjellige! :nikker: Drømmekjolen er ganske ulik det jeg først hadde tenkt meg, men den er finere enn jeg noensinne kunne håpet på òg, så det var jo kjekt!
Elise: Kikket på kjolene "dine", kjempefine! Litt for enkle i forhold til hva jeg ønsker meg, men til deg tror jeg de blir perfekte!
Epp: Jeg vet ikke hvor mye nr. 4 koster, men kan sjekke neste gang jeg skal bort i salongen. Tror den ligger på ca. 10 000,- pluss, minus.
Silja: Datoen er satt til 25. juni neste sommer, men tror kanskje vi må forskyve det til august (alt etter om jeg blir gravid snart).
Sparky: Uff, kjipt med en slik erfaring, da :/ Det er jo klart at dagen aldri blir den samme, men dere kan jo fornye løftene deres slik at du får brukt en ordentlig drømmekjole!
Tusen takk for flotte innspill, alle sammen! Selv om det er jeg som skal velge kjole er det alltid kjekt å høre andres meninger, vil jo at andre òg skal like den:)
Nr 4 var bare rålekker. :nikker:
Kjole 4 er bare helt nydelig!!!
Jeg kler best utringningen på kjole 1 og 3 og synes de var veldig fine, men dette er jo individuelt. De er fine alle sammen!
Kjole 1 ser ut til å likne litt på min brudekjole, i alle fall ned til livet.
Jeg kikka og på linken din, hærlig side...
Men jeg ser vi liker helt forskjellige typer kjoler. Jeg vil ha lite "brus" på min. Så jeg falt også for:
6502
6515
6519
og noen flere.
Men av de du valgte ut, likte jeg:
6853
6846
6706
6816
Lykke til med valget...
Glemte og si at jeg stemte på nr 4
Signerer denne! Enkelte av de garvede butikkdamene har virkelig peiling. Da jeg kikket etter kjoler for 6-7 år siden, så jeg i utgangspunktet for meg en kjole med korte ermer. Men så kom jeg inn i en brudebutikk, og dama dro straks fram en enkel, utskrådd, ermeløs kjole (dette var før det ble helt vanlig med ermeløse brudekjoler; den gangen var det en uvant tanke for meg. Mine gifteklare venninner som var med på turen, endte med fullt stas med blonder, perler og puffermer). Butikkdama mente å kunne se med et halvt øye at det var en sånn kjole jeg skulle ha. Jeg prøvde den, og ja - det var helt riktig fasong. (Og så gikk jeg hjem og fikk ei venninne til å sy for meg :knegg:.)
Ååå, nå ble jeg minnet om hvor gøy det er med bryllup!!! Kos deg masse med forberedelsene, det er halve moroa. :nikker: Selve dagen går så fort...
Jeg stemte på kjole 4, kjempefin! Av de du hadde plukket ut fra St.Patric likte jeg best 6853 og 6886. Og av de andre likte jeg 6515! Rålekre kjoler!
Lykke til! :lykke:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.