PDA

Vis full versjon : Drømmer - kan de fortelle oss noe?

Robyn
16-06-2004, 14:17
Jeg satt og leste litt inne på SM det jeg skrev mens jeg var gravid sist (før jeg mistet).

En liten stund før jeg mistet skrev jeg om en drøm jeg hadde, limer inn et lite utdrag:

I natt var det 50% sjanse for at jeg fikk føde, for jeg delte nemlig svangerskap med ei anna. Den første av oss som gikk i fødsel fikk det og ikke den andre. http://www.snartmamma.com/plassen/images/smilies/crazy3.gif
Hun andre gikk selvsagt i fødsel før meg og jeg var dønn fortvilet over å ikke få oppleve fødselen og å få den nyfødte lille jenta (!) på magen.
Mens hun fødte ble magen min bare borte, akkurat som om lufta gikk ut... http://www.snartmamma.com/plassen/images/smilies/lol.gif

Det rare er at jeg mistet ikke så lenge etterpå, og rett etter at jeg mistet fikk jeg vite at hun i drømmen min var gravid... Rart?

Dagen før MA'n ble oppdaget fikk jeg også en veldig magefølelse som sa at ting ikke var som de skulle. (Ingen smerter eller blod eller noe annet som skulle tilsi at noe var galt.) Litt mer enn den normale engstelsen, det blir som en visshet - man bare VET. Dette også skrev jeg et innlegg om på SM, så redd var jeg.

I ettertid virker det jo så logisk, men der og da avfeier man det jo som tull. Men er det det? Bare tull mener jeg...

Vet ikke helt hva jeg tror jeg.

Drømte også at prinsesse Diana (av alle mennesker) døde like før hun faktisk gjorde det.
For ikke å snakke om den deja-vu følelsen som dukker opp fra tid til annen, "dette har jeg gjort før".

Litt nysgjerrig på hva dere mener jeg, er det bare tull eller ligger det noe mer bak?

LadyBee
16-06-2004, 14:38
Jeg mener bestemt at drømmene er uttrykk for ting vi innerst inne vet, men ikke klarer å tolke. Det å drømme er å uttrykke kunnskap vi ikke klarer å bruke fornuftig, og hjelper oss å huske vage følelser, frykt og håp.
Jeg tror med andre ord ikke på drømmer som spådommer, men som manifestasjon av noe man allerede vet. Når jeg drømmer om min fremtidige familie ser jeg ikke dette som en spådom, men som en tydeliggjøring av håpet.

Jeg sier ikke at du ubevisst visste at barnet var dødt før MA ble oppdaget, men at du allerede kunne merke på kroppen din at noe var galt og at frykten for å miste kom til uttrykk i drømmen.

Sissel
16-06-2004, 14:39
Jeg satt og leste litt inne på SM det jeg skrev mens jeg var gravid sist (før jeg mistet).

En liten stund før jeg mistet skrev jeg om en drøm jeg hadde, limer inn et lite utdrag:

I natt var det 50% sjanse for at jeg fikk føde, for jeg delte nemlig svangerskap med ei anna. Den første av oss som gikk i fødsel fikk det og ikke den andre. http://www.snartmamma.com/plassen/images/smilies/crazy3.gif
Hun andre gikk selvsagt i fødsel før meg og jeg var dønn fortvilet over å ikke få oppleve fødselen og å få den nyfødte lille jenta (!) på magen.
Mens hun fødte ble magen min bare borte, akkurat som om lufta gikk ut... http://www.snartmamma.com/plassen/images/smilies/lol.gif

Det rare er at jeg mistet ikke så lenge etterpå, og rett etter at jeg mistet fikk jeg vite at hun i drømmen min var gravid... Rart?

Dagen før MA'n ble oppdaget fikk jeg også en veldig magefølelse som sa at ting ikke var som de skulle. (Ingen smerter eller blod eller noe annet som skulle tilsi at noe var galt.) Litt mer enn den normale engstelsen, det blir som en visshet - man bare VET. Dette også skrev jeg et innlegg om på SM, så redd var jeg.

I ettertid virker det jo så logisk, men der og da avfeier man det jo som tull. Men er det det? Bare tull mener jeg...

Vet ikke helt hva jeg tror jeg.

Drømte også at prinsesse Diana (av alle mennesker) døde like før hun faktisk gjorde det.
For ikke å snakke om den deja-vu følelsen som dukker opp fra tid til annen, "dette har jeg gjort før".

Litt nysgjerrig på hva dere mener jeg, er det bare tull eller ligger det noe mer bak?

Sånn har faktisk jeg også opplevd....
Drømte om kirkebranner den gangen det var mye av dem... i natt brenner en kirke kunne jeg skrike ut, og det stemte...Skremmende...

Nå er jo drømmene en del av måten underbevisstheten vår uttrykker seg på, så noen kan drømme om ting som vil hende. Fint å ha studert litt psykologi ja...
Men Freud var nok en smule sexfiksert vil nå jeg påstå....

Da jeg drømte at jeg bare måtte ha en deilig røyk....hadde ikke det noe med behov for sex, men det faktum at jeg var røyksugen, når jeg holdt på å slutte.

Sparky
16-06-2004, 15:14
Da lurer jeg veldig på hva drømmen jeg hadde i natt betyr.
Jeg bodde i et rotete kråkehus med mange leiligheter. Plutselig gikk jeg og bar på en liten guttebaby. Det var naboens og jeg skulle sitte barnevakt. Ikke lenge etter oppdaget jeg at gutten hadde sluttet og puste. Jeg prøvde desperart å få liv i ham mens jeg lette etter noen som kunne hjelpe.
Plutselig satt jeg i en taxi på vei til sykehuset. Gutten pustet fortsatt ikke. Da ringte mobilen min og det var naboen, sur som en sokk. Hun lurte på hvor jeg ble av, for jeg skulle jo ha vært hjemme med gutten for lenge siden. Åh, nei, tenkte jeg. Jeg kommer til å bli dømt for barnedrap selv om det ikke var min feil. Så fortalte jeg henne om situasjonen og at vi var på vei til sykehuset. Trenger ikke å dra dit, lo hun. Han slutter alltid å puste på denne tiden av døgnet. Det gikk helt bra. Jeg ble rasende! Tenk å la være å fortelle noe sånt til meg! Jeg trodde jo han kom til å dø! Naboen skjønte det og beklaget så mye.....så våknet jeg, med tårestriper nedover kinnene.
Tenk å drømme noe sånt da!

Jeg har forresten drømt at en bekjent var alvorlig syk og det stemte. Jeg tror drømmene bearbeider tanker og synsinntrykk, både de ubevisste og de bevisste. Drømmene kan derfor komme frem til ting som en selv aldri ville ha tenkt over.

Sparky
16-06-2004, 15:17
Sånn har faktisk jeg også opplevd....
Drømte om kirkebranner den gangen det var mye av dem... i natt brenner en kirke kunne jeg skrike ut, og det stemte...Skremmende...

Hmmm! Når jeg ser på avataren din vil jeg si at dette virker litt mistenkelig.:nemlig:

:skratte:

Blåklokken
16-06-2004, 17:45
Jeg har ikke sett noe bevis på at drømmer har betydning, men jeg ser mye penger i det å tolke folk sine drømmer for dem som tar på seg denne..edle oppgaven....;) Det er det eneste tydelige når det gjelder akkurat dette for meg iallfall.

Tassen
16-06-2004, 18:00
Da jeg ble gravid i januar drømte jeg en natt (2-3 DPO) at jeg var gravid. Alt hadde gått veldig fort, og jeg var nær ved å føde. Husker ikke så masse nå lengre, men det var også snakk om at det var to. Kom aldri så langt som å føde disse barna, uvist av hvilken grunn.

Jeg har ikke hatt gravid drømmer siden det, før for noen netter siden (også 3 DPO), og drømte da at jeg var gravid, magen vokste og vokste hele tiden, og jeg voknet med lette smerter i livmorsområdet.

Så jeg er jo helt overbevist om at det er kroppen min som vet noe, og kjenner noe, som underbevistheten min bearbeider på natten.... (det er i verfalt det jeg håper på......)

Det vanlige er jo at man drømmer om ting som man har opplevd på dagen, eller verfalt noe i samme "sjanger". Det er vel sinnets måte å bearbeide alle inntrykkene på. Og det at vi drømmer om bebiser og graviditet er vel kanskje ikke så rart.... jeg for min del har liten tid til å tenke på annet enn :gravid: og :baby:

:klemme:

Tommeline81
16-06-2004, 18:55
jeg har i det siste drømt at jeg er gravid eller har fått barn. Sikkert pga vi nettopp har bestemt oss for å prøve. Men natt til igår så drømte samboer det han også. Så har jeg vært veldig trøtt de to siste dagene. Håper han er sanndrømt :kryss:

Mille Pernille
16-06-2004, 19:13
Jeg har prøvd en liten stund nå på å bli gravid. Og en av gangene hvor jeg har gått å ventet på om mensen skulle komme eller ikke så drømte jeg på natten at jeg tok en graviditetstest og så var den positiv. men det rare var at jeg hadde blødninger, men det gjorde ingenting var det noen som sa. Da jeg våknet den morgenen og gikk på do..... fikk jeg mensen...... (da var jeg ikke særlig glad, men men......)

Jeg tror drømmene har noe med underbevisstheten å gjøre. Endten det er ting en har opplevd gjennom dagen og tenker over ubevisst, eller om det er ting kroppen føler på seg.
Jeg tror rett og slett det er mye mellom himmel og jord som vi mennesker ikke helt kan forklare.... Litt skremmende, men også spennende!!!!

missi
16-06-2004, 19:59
Jeg er en av dem som folk må tro er :gal: og helt :bonk:..jeg drømmer mye og har ofte rett..(men velger med omhu hvem jeg sier det til)har vært mye sanndrømt..(min farmor hadde også dette )dukka opp da jeg ventet mitt første barn ..men jeg har sagt det jeg har drømt om til folk..(nær fam.venner før det har skjedd så de som kjenner meg tror meg.)
vet når noen nær meg er gravid..min søster hadde slitt i et år med å bli gravid og var lei av at alle sa at det sikkert snart ble :baby: .. jeg at jeg hadde drømt at hun sa hun var 14 dager på vei og at det måtte jo være tull man kunne jo ikke teste så tidlig..14 dager senere tok hun en test i smug og jammen var hun ikke gravid. :nikker: kom sjokkert og fortalte meg det .
Drømmene forteller meg alt fra terminen til noen ,dag de føder,kjønnet på babyen ,om det er flere enn en..kødder ikke..
Gav min søster en rosa bamse og sa at hun måtte ta den med på sykehuset sånn at det ble den 1 bamsen..og hun fikk :babyjente:..(hun visste ikke kjønnet på forhånd)syns det er koselig med slike drømmer ,nesten alle ..de to gangene jeg har mistet har jeg på en måte hatt mistanke før det har skjedd...drømte om blød.før den kom og selve aborten..drømte jeg satt med en liten baby i handflata og at den var død...og dette skjedde faktisk11 Mai..uke 12 og slikt er lite hyggelig..
fortalte til min jordmor da jeg var 8-9 uker på vei at jeg hadde drømt at hun undersøkte meg og at det var MASSE blod og at hun sa at det ikke så bra ut..jøss humra hun er jeg i marerittene dine også nå..da jeg mista nå i 12 uke mista jeg mye blod..så det stemmte.. :flau: ..jordmora husket det også.
Har ikke peiling hvorfor jeg drømmer dette og nei ..hehe jeg er ikke :bonk:
Andre med lignende opplevelser.
Dette skulle vært under pinlige ting for nå har jeg bare lyst å :natta:

Thyresse
16-06-2004, 23:00
jeg har alltid drømt masse og helt absurde drømmer. Men tror ikke mye av det er sant. Drømte for noen år siden at pappa solgte organene mine på svartebørsen. Våknet opp etter narkosen med et stort arr mellom puppene!!!
Pappa er verdens snilleste og ville aldri gjort noe slikt!

I det siste har jeg drømt at jeg har abortert. Har dratt ut et egg hvor det lå et svart lite fosterskjellett inni...ordentlig ekkelt. Håper bare dette er fantasi også!

Men at noen kan være sanndrømt, det tviler jeg ikke på. Farmoren min drømte at sønnen hennes skulle drukne og det gjorde han, i en alder av 4 år.... Det samme med farfaren min!

tror nok aldri jeg vil gå til noen for å tyde drømmene mine. lar de være der de er.. Hvis ikke vil jeg nok bli innlagt på psykiatrisk sykehus!!!