Vis full versjon : Ukas MÅL-Uke 32
Tullejenta
02-08-2003, 16:13
Mitt mål denne uka:
Jeg skal gå tre lange turer på minst en time hver
Jeg får lov til å drikke brus eller spise chips to dager
Hva har jeg gjort:
Lørdag: Har gått tur en time i solsteika - så fort som jeg orka :)
Søndag: Var ute på tur, men ikke Tur...
Mandag: Var ute og tusla litt i dag også, men det er så varmt her at jeg svetter bare jeg trykker på tastaturet jo...
Har ikke rørt snop eller brus! Men er generelt sett sulten mellom måltider (er mett like etterpå da...:confused:, men magen må gjerne bli vant til at den ikke får snop i tide og utide...)
Tirsdag: Gikk tur (tre kvarter i sola) og spiste ellers vanlig mat og ikke snop.
Onsdag: Alt for varmt for fysisk aktivitet. Ble litt brusdrikking til middagen i kveld (burger, med masse paprika og agurk som tilbehør), men litt får jeg jo lov til.
Torsdag: Gjorde fint lite, men ikke noe snop her nei :kry:
Fredag: Ute og gikk :kidoki: Svetten rant, men jeg oppdaget mange nye veier :)
Weekly Mission: Accomplished!
Maja
:applaus: :applaus: :applaus: :applaus:
Ukas mål:
Bara sund mat i veckan!
3 måltider + 1 mellanmål om dagen!
Tänka över vad slags träning jag har lust att göra ( :latter: ska inte börja med allt på en gång!)
Måndag:Lite fusk...
Tisdag:Ätit 3 bra måltider + 1 mellis
Onsdag:Ätit 3 bra måltider + 1 mellis
Torsdag: Väldigt gottsugen, men håller mig till programmet!
Fredag: Åt sund och lite hela dagen. Koste mig på kvällen...
Gått ner 1 kilo! Lyckad vecka!!!! Mannen tycker han ser att jag gått ner. Har faktiskt fått mindre utstående mage! Så förnöjd!
Mine mål denne uka:
Gå tur 3 ganger (45 min - 1 time)
Søndag: Tur 45 minutter :)
Mandag: Tur 20 min. + vask av 2 biler
Tirsdag: Tur 50 minutter :kry:
Onsdag: Tømt kjelleren for søppel, slengt i kontainer 2 timer kjempeslitsomt - svetten silte! Håper jeg blir :trett: og får :sover: i natt... + 1,5 time. Totalt 3,5 timer
Torsdag: Tur 45 min.
Fredag: Tur 45 min.
UKAS MÅL ER NÅDD!!! Nå tar jeg helga, med god samvittighet. Flere turer nå er bare bonus. :kry: God helg!
så ikke denne tråden i sted jeg..
men her kommer det:
Mitt ukes mål:
1. ikke spise sjokolade/kjeks i ukedagene
2. ta meg 3 gå turer
3. drikke 8 glass vann i løpet av dagen.
Dette bør jeg vel klare......
Det varmer at dere husker på meg..snufs..
Dette har jeg gjort:
0. kjøpt nye batteri i badevekta mi.. he he
1. Ehhh der syndet jeg litt, var på to møter der det ble servert is og sjokolda, og da var det bare sååå godt. Uff uff. Denne skal jeg klare bedre neste uke!!
2. Har hatt 3 gå turer, men de ble litt for korte. Ca 20 min hver. Har rett og slett ikke hatt tid til mer, hvis jeg ikke skulle ha trasket rundt på natten da. Men men, bedre enn ingenting eller??
3. Dette har jeg KLART!! skryte av meg selv...
Har slept med meg imsdal flaska overalt.
Har mye lettere for å drikke nok, om jeg har det på flaske. Er litt rar sånn jeg, eh..jeg liker ikke kaldt vann, liker bedre når det er rom-tempratur...
Så stå på alle sammen.
Neste uke skal bli BRA!!
Tullejenta
03-08-2003, 22:09
Lykke til begge to!
:kidoki: Dette klarer vi fint :kidoki:
Heisann damer ;)
Som dere ser så har jeg endret litt i overskriften, samt prioritert denne diskusjonen. Årsaken til dette er enkel:
Vi lager en prioritert Ukas mål, med hvert ukenummer hver uke. Slik unngår vi at diskusjonen forsvinner ved mange andre postinger her inne,samt at vi også unngår for mange sider på denne diskusjonen iom at den kommer som ny hver uke.(slitsomt å bla igjennom)
Har dere synspunkter på dette,så bare skrik ut. ;)
Ellers så ønsker jeg dere lykke til, og regner med at jeg poster mine mål også etterhvert ;)
Tullejenta
05-08-2003, 13:23
Hei Hanne!
Tenkte bare jeg skulle si det at mange små skritt er mye bedre enn et kjempe skritt som bare fører til strekk i lår og ingen framgang i rekovalesensen..Det er bare å stå på :kidoki: Og kjempe flott at du har gått turer allerede :)
Klem fra Maja
Ukas mål:
Ikke spise snop og snacks på ukedagene
Ut og gå tur på minst 45 min 4 dager i uken
20 sit ups hver dag.
kutte ut mellommåltider og snoking i skapene :lol:
Hva jeg har gjort:
Ingenting ennå, siden jeg starter med dette i dag.
Endelig mål:
Gå ned til min ønskevekt
Tullejenta
05-08-2003, 14:02
Velkommen Sissel!
Lykke til med gjennomføringen av Ukas Mål :)
Klem fra Maja
takk for det!!!
Lykke til dere andre også!!!
:klem:
Maja: Takk for oppmuntringen. Er enig i at strekk i lår ikke er ønskelig :latter: Har ikke gått tur på mange måneder - så 2 turer allerede, selv om de ikke er lange er stor forbedring for meg. :kry:
Så flink du er til å følge opp målet ditt. Du kan være stolt av deg selv :kry:
Sissel: Velkommen, og lykke til.
Tjorven/Rosen: Går det bra med dere?
Alle: Vi får ta noen små skritt sammen - har stor tro på små gradvise endringer til et "bedre liv". Lykke til!
Tackar som frågar, här går det bra! Idag har jag hållit målet mitt, det är inte lätt att ändra ovanor men det går ju faktiskt! :D
Jag vet ännu inte vad slags träning jag sak göra, tänker på det...:???:
Men inget utenom mattider har slunkit ner.
Tullejenta
05-08-2003, 21:52
:klapp::klapp::klapp::klapp:
Vi klarer alt - men alt til sin tid og i riktige porsjoner.
Vi har en stå på vilje andre kan misunne oss!
tyttebæret
05-08-2003, 22:43
Har hatt opptur på vektfronten - nedtur altså :D
Ca 24 juni begynte jeg på atkinson-diett, som etterhvert er blitt lindbergdiett, men kiloene har gått tregt av meg - i hvertfall sammenlignet med min mann som gikk ned 5 kg første uka. Status etter ferien: ned 5 kg (fra 112 :leiseg: til 107 :klapp: ) - så gikk jeg på vekta i dag, sånn for moro skyld: ned 2 kg til. Så nå veier jeg 105kg. :cool:
Fremdeles i meste laget - men alle monner drar når det gjelder babylaging, ikke sant!???
Synes forresten dere er flinke her inne, små skritt gir mye utteling på lang sikt!!! STå på!
Mitt beste råd: om dere ikke klarer målene deres for uka, så ikke gi opp - det ligger alltid nye sjanser foran dere. Mitt problem har alltid vært at etter en sprekk eller to så har jeg gitt opp alt, men det er jo ikke noe poeng. Det ligger alltid blanke ark og fargestifter rundt neste hjørne.
Ukas mål: Prøve badetemperaturen i et skogstjern, sykle en tur eller to i varmen...pes!
Hei Tyttebæret!
Velkommen hit! Her støtter vi hverandre!
Synes Atkinsom-dietten høres skummel ut - Lindberg litt bedre... Men som du skriver: små skritt gir mye utteling på lang sikt!!! STå på!.
For meg er det å ta "babysteps" :lol: viktig! Jeg går heller ikke av veien for å endre målet mitt underveis, hvis det viser seg at jeg har gapt over for mye... Og selv om vi ikke klarer å nå ukas mål - så prøver vi neste uke :kidoki:
Du har vært kjempeflink som har gått ned 7 kilo da på så kort tid! Har selv erfart at menn går kjappere ned enn oss kvinner, så ikke la deg stresse av at gubben har gått ned mer kjappere. Det viktige tror jeg er å la vekttapet komme langsomt - for da vil vi få tid til å lage et kosthold som fungerer for oss. Kurer er ikke noe for meg, har tidligere erfaring vist. Ønsker dere lykke til videre både med kiloene og babylaginga
Hei alle sammen!
Melder meg inn her jeg også!
Ikke vært så aktiv på SG tidligere, men regner med det blir nå som sidene har blitt mer oversiktlige!
Starter altså med å melde meg inn i Kilo Krig Klubben da...
Er (snart) 23 år, ca 166cm og har vektnåla har tippet på tresiffret en stund. Veier ca 105 kg :trist2:
Har bestemt meg for at dette må gjøres noe med, og 25.08 starter jeg på GreteRoede. Har gått på det tidligere og det er alle tiders motivasjon for meg.
Nå skriver vi jo allerede onsdag, men her er mine mål for resten) av uka:
-ikke sjokkis eller potetgull
-ikke varm sjokolade på jobb - drikke kaffe istedet
-gå to turer på ca 1 time hver i løpet av helgen
Håper vi alle kan oppmuntre hverandre, for kampen mot kiloene er ikke lett....
STÅ P Å JENTER :kidoki:
Mae22
Lykke til Mae!
Husk å ta en dag av gangen! Vi er like små ;) vi. Jeg er 167/104. Vi får bare passe på at dette går fornuftig for seg!
tyttebæret
06-08-2003, 09:28
kan være enig i at atkins/lindberg er uvant og bakvent av lt vi har lært -men det er foreløpig det eneste som har funket på meg -etter å ha prøvd type spise sundt og være mer aktiv. Grethe roede og sånt tror jeg ikke er noe for meg, synes det er så flaut å skulle veie meg på kurs etc - liker derfor bedre disse sidene her ;) !
kan ellers tipse om www.slankenett.no der man kan opprette en egen dagbok, der kan du føre egen dagbok over hva du spiser og evt gjør som aktivitet. Den hjelper hvertfall meg til å holde litt fokus.
Kan opplyse om at tyttebærmannen har gått ned 12 kg i samme tidsrom og han som er slankehater! sitat tyttebærmann: Jammen jeg slanker meg jo ikke - jeg spiser bare annerledes også er jeg jo ikke sulten!!!!!
Takker for masse oppmuntring og lykkeønskninger
STÅ PÅ - I DAG ER DAGEN DU KLARER Å HOLDE UT!
-og lykketil mad babylaginga alle mann (kvinner)
Tullejenta
06-08-2003, 13:13
Hei alle sammen!
Nå er det en del som har meldt seg på her jo :)
Velkommen alle sammen og gratulerer med avgjørelsen om å ta tak i kiloene på en fornuftig og trygg måte!
Vil bare minne om at vi er snille med hverandre - lar oss holde på i vårt eget tempo - og ikke minst at dette ikke er noen konkurranse.
Men det visste vi vel alle fra før? Det er vel ikke antall kilo som er det viktige, men at vi lever sunnere generelt sett?
Grunnen til at jeg maser litt om dette er at jeg er livredd for at noen her inne skal tolke dette som oppmuntring til uanstendig slanking.
Slik jeg tenkte det kunne virke med Ukas Mål er at vi lager en melding hver der vi legger inn hva vi ønsker for den uka og legger inn oppdateringer der også. Så oppmuntrer vi hverandre i egne meldinger - i samme tråden da.
Høres det greit ut eller?
:lykketil: til alle sammen og :findag:
Tjorven: Megabra! Nå har du kommet inn i en god stim! Stå på videre!
Tullejenta
06-08-2003, 23:03
:klapp::klapp::klapp::klapp:
Dere er knalltøffe jenter!
Håper dere er like stolt av dere selv som det jeg er av dere :)
Hanne - du er jo skikkelig i full gang :kidoki: høres ut som du virkelig har fått kjørt deg.
Tjorven - skikkelig bra disse siste dagene :kidoki: Har du tenkt noe på den trimmen da? bare nysgjerrig jeg ;)
Klem fra Maja - :_puh:varmt her gitt!
Ukas mål:
Ikke spise snop og snacks på ukedagene
Ut og gå tur på minst 45 min 4 dager i uken
20 sit ups hver dag.
kutte ut mellommåltider og snoking i skapene
Hva jeg har gjort:
Huff og huff! :trist2: Dette gikk ikke noe bra!!!
Ikke noe trening, vi har hatt besøk...(dårlig unnskyldning :fy: )
Sisselmannen kom hjem med snacks to dager, men i går greide jeg å begrense inntaket til under halvparten av normalt. :_puh:
Endelig mål:
Gå ned til min ønskevekt
Solsikke
07-08-2003, 07:46
Hei!
Kan jeg også få være med? Dette ligner veldig på det opplegget jeg har laget meg, men oppfølginga mi kan være litt så som så av og til..... Håper denne siden kan virke både forpliktende og inspirerende!
Mine mål for uke 32
Tur: 1 time 3/uke, 1/2 time 4/uke
Styrke: 1/2 time 2/uke (hjemme)
Mat: minst 5 frukt/grønt om dagen, masse vann
Man: Tur 1:15, styrke 20 min, 6 fr/gr
Tirs: Tur 1:30, 8 fr/gr
Ons: Tur 30, 5 fr/gr
Tor: Tur 1:15, styrke 20 min, 4 fr/gr
Fre: Tur 30 min, 5 fr/gr
Lør: Tur 1 time, 3 fr/gr
Søn: Tur 3 timer, 2 gr/gr
Totalt: Bra med turer denne uka! Styrketrening henger litt etter, men blir bedre neste uke. Lite frukt/grønt i helga skyldes overnattingstur og "lett" mat (å bære).
Jeg er ingen racer på data, så hvis det skulle bli litt tullball håper jeg dere har tålmodighet med meg.
Hilsen Solsikke (tidl. Jorid)
Hei
Jeg melder meg på jeg også.Jeg er 24 år og er 174cm/92 kg.
Mitt mål er og ha en lørdag i uka og ikke 7.drikke 3l vann om dagen.minst 2 frukt om dagen.sunn middag i ukedagene.og faste måltider.
Begynner i dag.......
Et lite forslag:
kanskje vi skal ordne en veie gruppe?slik at vi kan motivere hverandre på den måten?Da blir det litt press på oss og få det til så det synes på vekta.
En gang i uka?bare spørr jeg.......
Så flinke dere er!
Kanskje jeg kan hive meg med her, jeg å?
Jeg er i følge BMI-målinger ca 20-25 kg overvektig, så her trengs det motivasjon. Masse motivasjon. Det hadde vært deilig å være lettere enn jeg er nå, hvis det blir sådd en liten spire i magen min. Vet av erfaring at det blir et tungt svangerskap hvis jeg ikke klarer å gå ned noen kilo først.
Hmm, hva skal mine mål være da tro?
*Gå minimum en lang tur med bikkja hver dag (helst to)
*Være ute og leke med barna (denne blir lett, er jo ute hver dag ;))
*Drikke minst 2 liter vann pr dag
*Ikke snop og brus annet enn lørdag/søndag.(Blir vanskelig, veldig vanskelig...)
*Spise oftere, ikke bare to måltider som jeg ofte gjør nå. (med spise menes sunn mat, ikke snop eller kjeks :p)
Tror dette holder akkurat nå.
Hei igjen jenter!
Siden det er en del nye som har meldt seg inn etter meg - tenkte jeg å ønske alle dere også lykke til!
Fint å se at vi er en del som ønsker å være med å støtte hverandre i krigen mot de uønskede kiloene. Tror det er viktig at man tenker over HVORFOR man har lagt på seg - der er jo "roten til alt vondt" så å si!
I fjor sommer var jeg selv til lege for å sjekke blodsukker, stoffskifte osv, men alt var innen normalen. Tok meg selv i ettertid for å "håpe" på at det var noe der, slik at jeg hadde noe å skylde på, men den gang ei! Like greit - det er kun jeg og ingen andre som kan gjøre noe med de ekstra kiloene jeg bærer på. :kry:
Jeg har imidlertid funnet ut at grunnen til at jeg legger på meg er
-lavt aktivitetsnivå (pendler til jobb, 1time hver vei, og undskylder meg med at kveldene er korte...)
- for stort inntakt fordelt på for få måltider!!
-alt for mye brus og snop
-"henger meg på" sambo`n (han er typen som ikke legger på seg UANSETT og samtidig er super glad i snop:???:)
Uansett - dette klarer vi jenter! Noen er jo godt på vei allerede...:kidoki:
Heisan alle sammen!
Her var det jammen kommet mange nye "fjes". Koslig - bra at vi er flere som kan oppmutre hverandre.
Sissel: Stå på, det du ikke fiksa i dag, kan du få til i morgen! Helt sikkert :kidoki: Veldig bra at du halverte snopinntaket! Det er en seier i seg selv synes jeg!
Solsikke: Du har jo kommet skikkelig i gang - veldig bra. Hva slags styrketrening er det du gjør hjemme. Jeg kan godt trenge noen råd.
Anita: Målene dine synes fornuftige. Helt sikker på at du fikser det!
AbelA: Den bikkja og ungene må være heldige med en ute mor! (er nok dessverre ikke så mye ute lenger selv... :( ) Synes du også har gitt deg fornuftige mål, det er viktig å ikke gape over for mye (i bokstavlig forstand) :fnis:
Mae: Et stillesittende liv og gode undskyldninger er vel grunnen til overvekt for de fleste av oss. Det er viktig å tenke ordentlig over grunnen til vektproblemene sine, det synes jeg du har gjort.Jeg skal forøvrig til legen til mandagen og ta div. blodprøver f.eks stoffskiftet og sånn - må vel innrømme at jeg håper at noe av vekta mi kommer derfra jeg også :lol: Tviler vel egentlig på det - så det er vel bare å jobbe med endringer i hverdagen!
Tyttebæret / Rosen / Tjorven: Går det bra med dere? Stå på!
Maja: Du er flink synes jeg - :_puh: nå bare ikke bort for oss. Er forøvrig 34 grader hos oss også nå, men regner med at jeg tar en tur til kvelden da det er blitt kjøligere!
Vedrørende det med veiing, så synes jeg alle bør si sin mening. Personlig så ønsker ikke jeg å veie meg hver uke (jeg blir stresset av det og det er absolutt ikke bra for meg) Men jeg har ingen problem med at andre gjør det - noen er avhengig av det for å lykkes mens noen blir stresset som meg og da ikke får det til i det heletatt.... Flere synspunkter :???:
Solsikke
07-08-2003, 12:57
Ser plutselig at mitt forrige innlegg har kommet med likevel! Prøver å slette dette innlegget....
:blush: Solsikke
Hei Solsikke!
Selvfølgelig er du med - fant deg litt høyere oppe på siden jeg ;)
Lykke til!
Angelika
07-08-2003, 14:04
Jeg og vil være med!!!! Selv om jeg ikke er veldig overvektig, ønsker jeg å gå ned ett part kilo og leve mer sunt...
Mine mål:
:hjerter: TKD trening 2d /uke (Fra 18.aug)
:hjerter: 1t tur el.1/2t jogg 2d/uke
:hjerter: 1t styrke 2d/uke
:hjerter: 15 min. tøying 6d/uke
:) Spise 4 måltide pr. dag m. 4 t mellom.
:) Spise frokost med en gang jeg står opp
:) Ikke spise mellom måltidene
:) Drikke 2 liter vann
:) Ikke spise søtt annet enn i helgene, og spise lite fett...
Kanskje litt for mye til å begynne med, men jeg får prøve å se...
Hva har jeg gjort?
Torsdag:
1/2 time delvis jogg og delvis gange :o
Fredag
Lata mg i hele dag...
Lørdag
Søndag
Velkommen Angelika! Lykke til med å nå målene dine!
Tullejenta
07-08-2003, 18:55
Hei Tjorven!
Håper du klarer å stå i mot suget :kidoki: Du har vært kjempe flink så langt :)
Klem fra Maja
Hei Tjorven!
Håper du klarer å stå i mot suget :kidoki: Du har vært kjempe flink så langt :)
Klem fra Maja
:o
Tack, du också!
Gratulerar Maja och all ni andra, för en lyckad vecka!!!
:heia::fest::grouphug:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.