reflex
21-06-2004, 09:28
Nå har gubben gitt klarsignal - vi skal prøve å lage søsken til datteren vår!
Hun er laget ved hjelp av donorinseminasjon, da mannen min har 0 sædceller. Den gangen bodde vi på en annen kant av landet. Utredningen var et mareritt av bortkomne rekvisisjoner og prøvesvar, venting og atter venting, misforståelser og problemer med å bli tatt på alvor. Tilslutt fikk vi kontakt med en privat urolog, som fikk vei i vellinga og sporenstreks henviste oss til et sykehus som kunne behandle oss. Vi fikk da sette i gang med en gang, og etter fem forsøk var jeg endelig gravid.
Nå er vi flyttet, og sokner til Haugesund sykehus.
Så er spørsmålet: hva gjør vi nå?
Tropper vi opp hos fastlegen og sier: vi trenger donorsæd, gi oss en henvisning til Haugesund, takk!?
Eller må vi gå veien om gynekolog?
Må vi ta nye prøver/undersøkelser, eller regnes vi som ferdig utredet?
(Legen som behandlet oss sist er gått av med pensjon, så vi kan ikke referere til ham)
Kan noen fortelle litt om hvordan dette virker?
Og har Haugesund sommerferie?
Er utrolig spent på hvordan dette kommer til å gå!
Er klar som et egg til å komme i gang, men har 1000 spørsmål (skulle ikke tro jeg hadde vært gjennom dette før).
Kjempetakknemlig hvis noen kan hjelpe!
Hun er laget ved hjelp av donorinseminasjon, da mannen min har 0 sædceller. Den gangen bodde vi på en annen kant av landet. Utredningen var et mareritt av bortkomne rekvisisjoner og prøvesvar, venting og atter venting, misforståelser og problemer med å bli tatt på alvor. Tilslutt fikk vi kontakt med en privat urolog, som fikk vei i vellinga og sporenstreks henviste oss til et sykehus som kunne behandle oss. Vi fikk da sette i gang med en gang, og etter fem forsøk var jeg endelig gravid.
Nå er vi flyttet, og sokner til Haugesund sykehus.
Så er spørsmålet: hva gjør vi nå?
Tropper vi opp hos fastlegen og sier: vi trenger donorsæd, gi oss en henvisning til Haugesund, takk!?
Eller må vi gå veien om gynekolog?
Må vi ta nye prøver/undersøkelser, eller regnes vi som ferdig utredet?
(Legen som behandlet oss sist er gått av med pensjon, så vi kan ikke referere til ham)
Kan noen fortelle litt om hvordan dette virker?
Og har Haugesund sommerferie?
Er utrolig spent på hvordan dette kommer til å gå!
Er klar som et egg til å komme i gang, men har 1000 spørsmål (skulle ikke tro jeg hadde vært gjennom dette før).
Kjempetakknemlig hvis noen kan hjelpe!