PDA

Vis full versjon : septemberklubben

synne
31-07-2003, 23:42
Så festlig med nytt forum:applaus: Grattis alle jenter:applaus::applaus::applaus:

her blir det vel mange flotte diskusjoner i tiden fremover.

synne :wave:

snoop
01-08-2003, 17:35
Hei å hopp!!!:wave:

Slenger meg med her jeg!!!;)
Skal til på vårt 3 icsi forsøk ved st.Olavs nå i august,med uttak i september en gang..
spraystart : 03.08
Sprøytestart: 20.08
Første ul : 29.08

Skal bli godt å komme igang ijen!!:D

:hug:fra snoop:hearts:

synne
04-08-2003, 20:31
Haaaalllloooooo...........:confused2:confused2:confused2 hvor er alle sammen??? Her er det jo så stille... (:wave:til snoop)

jeg er synne som begynte på

spray 30. juli
sprøyter 21. august.
første ul 29. august.

Lurer på hvordan det går med dere andre i september gjengen. Har et lite spm. når det gjelder spray. Synes at jeg av og til ikke kommer noe ut av sprayen, mens andre ganger kommer det så mye at jeg kjenner det blir blødt. er usikker på om jeg kan ta en liten ekstra dose hvis jeg ikke kjenner at det blir blødt. Kan man bli overstimulert???

klemmer fra synne :fin_dag2:

nullet
05-08-2003, 13:48
Hei
Ja da er det vel bare å melde seg inn her da.
IVF, St. Olavs, tredje forsøk

Spraystart: 4. august
Sprøyter: 20. august
UL: 29. august

Tror ikke du skal ta ny dose spray, selv om du synest det kommer for lite

Lykke til videre, vi snakkes vel her inne

Hilsen nullet

snoop
05-08-2003, 17:07
Heisann!!!:mervink:

Vi ligger helt likt i løypa jo!!!:D Eneste forskjellen er jo startdato for spraying..hehe...Arti da!!!Du skal vel ikke tilfeldivis til St.Olavs du også synne??;)
Her har bivirkningene begynt så smått i krype inn i kroppen,er trøtt å sulten hele tiden..:uff:Men jeg håper på at det blir med det.....:o
Synne,jeg la merke til at det avogtil føles ut som om det ikke kommer noen ting ut av sprayen,ved det forge forsøket.Spurte de på st.Olavs om dette og dem sa at det var mest sannsyli bare innbildning,men om jeg var skikkeli i tvil,så var det bedre å spraye en ekstra gang...Å ja,du kan faktisk bli overstimulert,ville nok tatt meg en prat med den som er legen din jeg!:o
Nullet,va det du som var sunnmøring???I så tilfelle: :mervink:
Hvordan går det ellers med dere da??Kansje vi kan ta oss et lite tr.heims treff???

Lillemor73
06-08-2003, 01:15
Hei http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/wink.gif Da kan kanskje jeg også melde meg inn i september klubben http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/confused2.gif ?
Dette er første ivf førsøk, så alt er nytt for meg. Tar med glede i mot gode råd http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/smile.gif

Spray start 25.07
Sprøyte start 13.08
Førte utlralyd 21.08
Uttak uke 35

Lykke til alle sammen http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/thumbs.gif
Hilsen Lillemor

Hjenta
06-08-2003, 08:49
Hei!
Melder meg herved inn i septemberklubben. Dette er vårt andre ICSI forsøk ved Medicus i Trondheim, og jeg føler meg mer avslappet denne gangen.
Lykke til, alle sammen!

Spraystart: 5. august
Sprøyter: 21. august
Forventet uttak: uke 37

Snupsi
09-08-2003, 01:40
Jeg vil også melde meg inn.
Skal på fjerde donor forsøk i Tromsø.
Er "heldig" som ikke trenger å bruke hormoner!!
Ønsker alle lykke til og håper vi er heldigehttp://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/wink.gif

Hilsen Snupsi

synne
09-08-2003, 15:23
Heisann Septemberjenter

Hvordan går det med dere? Jeg har nå funnet ut av dette med sprayen. Å det er så mye bedre å slippe å bekymre seg for det.. bivirkningene er begynt å komme snikende...spesielt dette med hetetokter..:gal: Ellers så er jeg begynt å venne meg til å følge med klokka hele dagen.

har laget en liste over septemberjentene så langt:

Lillemor 2. Icsi medicus tr.heim spray 25/07 sprøyter 13/08 uttak 37?
Synne 1 ivf Unn Tromsø spray 30/07 sprøyter 21/8 ul 29/08 uttak 36?
Snoop 3 icsi st. olav tr.heim spray 03/08 sprøyter 20/08 ul 29/08
Nullet 3 icsi spray 04/08 sprøyter 20/08 Ul 29.08
Snupsi 4 donorforsøk Unn Tromsø september

Det blir spennende å følge med utover..:vibba: :vibba:

fortuna
11-08-2003, 09:21
Etter å ha blitt brutalt "kasta ut" av juliklubben ( spontanabort), håper jeg å kunne bli med her.. Håper å kunne starte med fryseforsøk nr. 2 i september.. Regner i tilfelle med innsetting i midten av september en gang, bare jeg får mensen som jeg skal..
Tvi, tvi, alle sammen!!!

Mammamia
11-08-2003, 22:53
Jeg vil også gjerne melde meg inn.

Starter med spray 20. august og skal ha første undersøkelse 3. september. Dette er vårt første forsøk, så jeg er veldig spent på alt som skal skje. Gruer meg litt, men gleder meg mest - tror jeg - skrekkblandet fryd er vel sannsynligvis det rette ordet.

Klem Mammamia

synne
11-08-2003, 23:33
Heisann jenter

Hvordan går det med dere??

Velkommen fortuna, til septemberklubben. Har fått med at du har hatt noen tøffe dager :trist2: :trist2:. Ønsker deg lykke lykke til med neste forsøk. Det er bare helt utrolig hva noen må gjennomgå i denne prosessen. stoooor trøsteklem til deg :nuss:

I dag har jeg vært hos akupunktør. Hun er helt utrolig. Vi skal ha forsøk i en annen by - og må ta fly for å komme dit. Vet dere hva, akupunktur damen tilbød seg å komme til sykehuset samme dagen som innsetting for å gi meg akupunktur. Hun har spesialisert seg på dette med akupunktur og barnløshet, og har vært med tre par før oss. Vi skulle kun betale for timen med akupunktur på sykehuset. Hurra for flotte mennesker :klapp:

Er det noen som har erfaring med akupuktur i forbindelse med innsetting av egg?

Ellers så er jeg på 13. dagen med spray. Nå begynner det å nærme seg sprøyter.. spennende. Går nå og venter på denne blødningen som skal komme snart. Er det en ordentlig mens eller er det bare litt blødning? Og kan den bli mye forsinket i forhold til vanlig mens?? Jeg er nå to dager over vanlig mensdag.

Håper noen kan svare meg på alle mine spørsmål :gal: :confused:

Gonatt da jenter..:trett:

synne
11-08-2003, 23:35
Ups !!!!:soh: Så ikke at Mammamia var kommet inn i klubben etter fortuna.

Velkommen til deg også :nussere:

Busse
12-08-2003, 12:08
He jenter1
Jeg har akkurat registrert meg på siden her - men har vært innom her flere ganger tidligere. Kjempe flott side!
Vi skal i gang med andre ivf forsøk på Riksen nå i september. Spennende!
Jeg skal begynne på spray 28.8. egguttak i uke 39.
Vet ikke helt om jeg tilhører september- eller oktoberkubben. Men siden jeg ikke fant noen oktoberklubb melder jeg meg inn her!
Lykke til, til oss alle sammen!
:)

Busse
12-08-2003, 12:20
Jeg fikk akupunktur ved første ivf forsøk og er veldig fornøyd med det. selv om vi ikke lyktes ved første forsøk kommer vi til å prøve det igjen nå ved forsøk nr.2.
Jeg fikk en helt vanlig mensblødning som også var noen dager forsinket etter at jeg hadde startet med sprayen. Det viktigste er at mensen kommer før du starter med sprøytene!

Lykke til!
;)

Hønemora
13-08-2003, 23:52
Halloen !! :mervink:

Jeg hører nok til her - hadde sprøytestart i dag og har time til 1. ul ved St.Olavs 22.8. Dette er vårt 1. ivf forsøk.

Har så langt ikke merket noe til bivirkninger, heldigvis... Kun litt hormonell innimellom... :gal2: Er veldig spent på dette her !!

Ønsker alle andre lykke til og håper på en kjempe-fruktbar høst !! :kidoki:

Hønemora
13-08-2003, 23:55
Hallo !

Leste nettopp at d er viktig å få mens før sprøytestart... Har jeg ikke hørt før... Fikk vite at d er normalt å både få den og ikke... Jeg fikk mensen samme sag som jeg skulle starte m sprøyter... :???:

nullet
14-08-2003, 10:46
Hei igjen alle sammen

Ser at vi er blitt fler i klubben så jeg prøver meg på en oppdatering.

Lillemor 1 ivf Bergen spray 25/07 sprøyter 13/08 uttak 35
Synne 1 ivf Unn Tromsø spray 30/07 sprøyter 21/8 ul 29/08 uttak 36?
Snoop 3 icsi st. olav tr.heim spray 03/08 sprøyter 20/08 ul 29/08
Nullet 3 ivf spray 04/08 sprøyter 20/08 Ul 29/08 St.Olavs
Snupsi 4 donorforsøk Unn Tromsø september
Fortuna 2 fryseforsøk midten av sept
Mammamia 1 forsøk spray 20/8 ul 3/9
Busse 2 ivf spray 28/8 uttak uke 39 Riksen
Hønemora 1 ivf sprøyte 13/8 ul 22/8 St.Olavs
Rolly 2 ivf spray 1/8 sprøyte 19/8 ul 29/8 uttak 1/9

Har jeg glemt noe nå?

Nærmer seg for mange her nå.
Ønsker dere alle lykke til med både spraying, sprøyter og uttak.

Til Snoop, sunnmøring ja, ser vi har ul samme dag, snakkes kanskje på venterommet da?

Hilsen nullet

synne
14-08-2003, 12:16
HEISANN JENTER

lurer fælt på dette med blødning mens man sprayer. Hvor vanlig er det at mensen er forsinket?? Jeg skulle normalt sett ha hatt mens på søndag den 10 august, men jeg venter enda :confused: Er på 15 spraydag, og skal beg. på sprøyter den 21. august. Håååper at jeg slipper å utsette sprøytestart pga. mangldende mens?

Hvilken erfaring har dere, jenter?

rolly
14-08-2003, 16:15
hei hei
ja jeg slenger meg på her jeg også,var med i april klubben tidligere og skal nå i gang med mitt 2 ivf forsøk som også blir det siste :leiseg: mannen sier stopp etter ca 5 år med prøving,men jeg er jo heldig så har en sønn på snart 7 år(han fikk jeg med en vanlig pergo kur)
ellers så er jeg 30 år og kommer fra karmøy
driver litt med hunde oppdrett (hunder er min store lidenskap) ja det var litt om meg vill bare benytte anledningen til å ønske dere andre lykke til
hilsen rolly :)

spray start 1.8
sprøyte start 19.8
ul 29.8
uttak 1.9

Busse
14-08-2003, 19:29
Heisan septemberjenter!
Jeg har fått beskjed fra Riksen (både skriftlig og muntlig) at jeg ikke skal begynne med sprøyter hvis ikke mensen har kommet. Jeg skal derimot ta kontakt med de hvis så er tilfelle.
Ellers står det i info.skrivet fra ivf klinikken at "i løpet av de første ca 14 dagene man bruker nesesprayen skal man få en blødning, det er bevis på at nesesprayen har den effekten vi ønsker".
Mente ikke å skape noe usikkerhet hos dere - men dette er det jeg har fått å forholde meg til. :confused:
Synes du (Synne) skulle ringe klinikken din hvis du er usikker. Lykke til!

:kidoki: Busse

Lillemor73
14-08-2003, 20:47
Hei !
Kjempefint med en oppdatering. Koser meg inne på disse sidene, kjempefine :)
Men jeg skjønte ikke helt - Lillemor altså meg - jeg er på mitt første ivf førsøk i Bergen. Skjønte ikke helt hvorfor det har blitt feil. Trodde først kanskje det var en annen, men jeg ser ingen andre Lillemor !
Ellers så stemmer datoene, med uttak uke 35, hvis alt går som planlagt.

Så lurte jeg på en liten ting - hva er donorforsøk ?

Nå nærmer det seg :) er veldig spent. Setter sprøytene selv pga mannen min er bortreist noen dager i sprøyte perioden, så jeg måtte bare lære meg å gjøre det selv. Er veldig stolt av meg selv :)

Lykke til alle sammen :)

Klemmer fra Lillemor

snoop
14-08-2003, 21:28
Heisann!!!:vink:

Har lagt merke til at klinikkene kjører forskjellige opplegg..:???:..Ser at noen av dere må ha mens før dere får begynne på sprøyter.Ifølge mine papir og samtaler fra st.Olavs er ikke dette riktig..Dem sier at det er like normalt å få mens,som å ikke få det...Snakket med ei i går kveld,som skal til med ivf på et annet sykehus,og hun sa akkurat det samme som dere,hun måtte få mens før hun fikk begynne på sprøyter...
Synest at dette er rart,sykehusene burde jo vel gå frem på samme måte?vi bruker jo samme medisin?Jaja,det er en rar verden vi lever i...
:bonk:

Ka klokke slett har du time da nullet?Jeg skal vere der kl 12.30..Hadde vert morsomt å treffes!!!:o

Eller går alt bra her.Er på spray dag 12,og bivirkningene kom som julekvelden på kjærringa,på dag 2!!!!Trodde ikke det var mulig jeg da...:pMen kom gjor dem,å det til gangs...Blir vel snart tvangsinnlagt..hehehe...Men hva gjør man ikke for et lite nurk....:uff:

Lykke til videre jenter!!!

Snupsi
14-08-2003, 23:06
Hei Lillemor73.

Donorforsøk er inseminering med donorsæd.

Hilsen mg

Mammamia
14-08-2003, 23:55
Hei,

ikke at det betyr så veldig mye, men kanskje vi bør flytte oss ned til IVF/ICSI under klubber. Jeg ser at juliklubben og oktoberklubben har etablert seg der, så det er kanskje der vi også hører hjemme. Så blir det enklere å følge med også.

Klem Mammamia - starter å spraye om 1 uke

synne
15-08-2003, 12:36
Heisann!

Er enig med mammamia. det var jeg som åpnet denne tråden da nye sg startet. Så ikke at det var en egen plass for klubber før etter at jeg hadde skrevet innlegget.

Herved klippes snora for septemberklubben under riktig plass.