PDA

Vis full versjon : Raskere gravid med vin

Babysyk
04-09-2003, 08:08
Leste dette i VG i går.

Kvinner som drikker vin, oppnår raskere planlagt graviditet enn andre kvinner. Det viser en undersøkelse foretatt av dansk Epidemologisenter ved Statens seruminstitutt i København.

30 000 kvinner ble undersøkt. De som drakk vin i perioden da de ønsket å bli gravid med sin partner, kom fortere i mål enn kvinner som drakk øl eller brennevin.
Forskerene fant også ut at kvinner som ikke drakk alkohol i det hele tatt, generelt måtte vente lengre enn de somn drakk noe.

Hmm :mhmm: rødvin og :sengekos: for meg i morgen.

Tjorven
04-09-2003, 08:14
Intressant, jag som är en öl-människa... Det blir ett glas vin i helgen iallafall.

Men vin har ju faktiskt många fördelar! Färre kalorier än annan alkohol, Fria radikaler (som är positivt för något), ikke-skandinaver hävdar att det är sunt att dricka vin för både kropp och själ..m.m.

Pulsatilla
04-09-2003, 08:19
...husker ikke hvor jeg leste det; men der sto det også at det var de som drakk opptil 1-2 glass/dag rødvin som hadde denne positive effekten. De som drakk mer enn det, hadde ikke denne økte fruktbarheten.

...sånn før dere går på en ordentlig vinsnurr, altså...Måtehold er tingen :fy:

:knegg:

Dana
04-09-2003, 09:12
Ja, ja - stemmer dette, burde jeg ha hatt et fotball-lag for lenge siden :lol:

Bare lurer, altså - men er det virkelig stoffene i vinen - eller er det bare snodig statistisk utslag av at vi damene etter en hyggelig kveld med et par glass vin er mer tilbyøelig til å si "Å ja - kjære - kom igjen" i stedet for "Å nei du, ikke i kveld, jeg har hodepine."

Elinblu
04-09-2003, 09:20
Å, for en god nyhet! Vidunderlig å lese slikt i stedet for alle de formanende pekefingrene det ellers viftes med. Jeg elsker vin, men i ett år har jeg begrenset mitt alkoholinntak til et minimum på grunn av den hersens prøvinga. Og har det triste, hysteriske måteholdet gitt resultater? Ååå nei da... :sint:

Kanskje vi skulle prøve en ny taktikk heretter ;)? Med måte, selvfølgelig...

Elinblu

Mistral
04-09-2003, 09:27
Ja, ja - stemmer dette, burde jeg ha hatt et fotball-lag for lenge siden :lol:

:latter: Jeg også! Jeg drikker 1-3 glass vin HVER DAG, men sjelden mer... så det funker ikke på alle ihvertfall!

Men jeg velger å tro at jeg iallfall da kan fortsette med god samvittighet.

Pulsatilla
04-09-2003, 09:59
Bare lurer, altså - men er det virkelig stoffene i vinen - eller er det bare snodig statistisk utslag av at vi damene etter en hyggelig kveld med et par glass vin er mer tilbyøelig til å si "Å ja - kjære - kom igjen" i stedet for "Å nei du, ikke i kveld, jeg har hodepine."
:knegg::skratte: ...selvfølgelig, der er forklaringen...

Louise
04-09-2003, 22:35
Husk at anbefalt max antall alkohol enheter for kvinner er 7 i uken.
Kvinnerkroppen tåler mye mindre enn mannekroppen, faktisk bare
halvparten. Er rødvins elsker selv men alt med måte, mørk sjokolade
og te gjør sikkert samme nytten.

Louise :vink:

Tuneland
04-09-2003, 22:53
Husk at anbefalt max antall alkohol enheter for kvinner er 7 i uken.
Kvinnerkroppen tåler mye mindre enn mannekroppen, faktisk bare
halvparten. Er rødvins elsker selv men alt med måte, mørk sjokolade
og te gjør sikkert samme nytten.

Louise :vink:

Okei, da blir det 1 glass rødvin, 1 kopp te og 1 stoooor sjokolade pr dag!:nam: :kidoki:

Tidl. bruker
04-09-2003, 23:22
Joda, jeg kan forstå dette. Det blir mer sex her i huset etter et glass vin eller to :blush:

Mina
05-09-2003, 09:23
Oi oi oi oi :wow: !

Jeg har el i morra og barnevakt i kveld - da blir det masse :sengekos: og vin på oss i kveld!

:klapp:

God helg, jenter!

Lille Maur
05-09-2003, 21:58
Skål Jenter!!!

Jeg eeeelsker rødvin og benytter nå hver anledning til å nyte det før det blir stopp i et års tid. (håper jo på det..)

Røyken kan jeg godt klare meg uten men rødvinen blir værre...

God helg til dere alle sammen :beer:

Nennemor
05-09-2003, 22:04

Jeg tror absolutt du er inne på noe der! :lol:

Tjorven
05-09-2003, 22:33

Men då skulle öl och sprit ha samma effekt...? Och det hade det ju inte...

Toria
06-09-2003, 13:20
Ja jeg fikk en telefon i går kveld, for pappa hadde hørt det på nyhetene. Det er visst fler i familien som er babysyke :latter:

annemede
07-09-2003, 23:16
YES, da kan jeg/vi nyte et godt glass vin til middagen med GOOD samvittighet, dette var kjekt!

lisaa
09-09-2003, 22:01
Eh, jeg får vel sprette ei flaske da (har ikke kartongvin, men tror det nå skal investeres i en kartong Canepa). Menneh... er vinen like god når den står over natta. Har litt sånn greie på det å fortsette på noe som er åpnet dagen/e før... Også er jeg i utgangspunktet ikke så veldig glad i vin (el øl og brennevin for den saks skyld).

Det blir som politiet som spurte dama som kjørte "Har de nydt alkohol frue?" - "Nei, jeg har tvunget det i meg" :p

Babysyk
09-09-2003, 22:37
Hei!

Jeg er en vin elsker, og Canepa er en av favorittene. :nam:
Du kan sitte korken i , dersom du ikke drikker opp alt da.
Da står den seg i noen dager.
Jeg kan godt hjelpe til med å tømme flaska, så slipper du å :spy:

Kos deg, i skrivende stund, koser jeg meg med en Baile's.

Hilsen :baby: syk