PDA

Vis full versjon : Male soverommet! Farge-tips?

Tidl. bruker
23-06-2004, 20:24
Jeg har tenkt å male soverommet vårt. Er så inderlig lei fargen som nå er der, en rar grønn farge...
Har tenkt på hvitt eller lys fersken, men vet ikke helt ....
Hvilken farge syns dere er fint på soverom?
Rommet er ikke så stort, så det må være lyst!

Karen
23-06-2004, 21:40
Heisann Smurfen!!
Jeg synes det er veldig fint med caffe latte farge, litt mørkere en helt hvitt. Hvitt synes jeg fort kan bli litt sykehus....

smurfa
23-06-2004, 21:45
Vi har brukt en farge som heter Dun - besj (eh skrivemåte....) mye i huset. Den går i brunt og ikke rødt. Kjempefornøyd.
Har alltid vært veldig fornøyd med blått soverom. Kaldt og avslappende. Akkurat nå har jeg terracotta rødt, men håper å få malt det i en gråblå igjen snart.. Så jeg tror det må bli min anbefaling

Lykke til med malingen

Hufsa
23-06-2004, 22:22
Heisann Smurfen!!
Jeg synes det er veldig fint med caffe latte farge, litt mørkere en helt hvitt. Hvitt synes jeg fort kan bli litt sykehus....
Caffe latte ble litt for brunt for meg så vi endte opp med Lys Toscana. Jeg elsker den!!!:nikker: Den er som caffe latte bare lysere.

Jane28
23-06-2004, 22:43
Vi har brukt en farge som heter Dun - besj (eh skrivemåte....) mye i huset. Den går i brunt og ikke rødt. Kjempefornøyd.
Har alltid vært veldig fornøyd med blått soverom. Kaldt og avslappende. Akkurat nå har jeg terracotta rødt, men håper å få malt det i en gråblå igjen snart.. Så jeg tror det må bli min anbefaling

Lykke til med malingen

Vi hadde også Dun nesten over alt i leiligheten vi bodde før - fin og nøytral. Nå legger jeg litt mer tekstil-tapeter - de fleste nøytrale her og.. Liker heller å skjære litt med farger på andre ting, så kan veggene være nøytrale..
Har en tapet som går litt i beige og en anelse lilla (kommer an på hvordan man ser den..) Så har jeg mørk lilla gardiner og kappelaken. Synes det er fint jeg ihvertfall. Lykke til med malinga

faith
23-06-2004, 22:55
Vi har lyseblått soverom og det er jeg veldig fornøyd med. :nikker:
Men ellers så har jeg veldig sansen for den lys toscana og på det blivende barnerommet :baby: så skal jeg ha den og heller sprite opp med border og bilder på veggene. Lys toscana er altså min anbefaling hvis du vil ha det lyst. Så kan du sprite det opp med alle slags farger. Det er bare å skifte ut gardiner og sengetøy. Superbra.

Lykke til, fortell oss hva det blir til slutt. :lykke:

Måne
23-06-2004, 23:03
Jeg har jo mørkelilla soverom, så hvis du vil ha det lyst funker jo det dårlig.. men det er også fint å kombinere, feks male en vegg mørk og de andre hvite (kremhvite) Da virker den veggen lengre unna, og rommet ser større ut...

smilla
23-06-2004, 23:04
Jeg er ikke så veldig til farvede vegger, liker best lyst jeg. Vi har nettopp pussa opp og malt her, og har malt i farven koldskål, men tror den farven heter noe annet i Norge. Den er kjempefin og vi får så mange komplimenter for den!

Den er vel noe a là veldig lys caffe latte, men kanskje litt mer gul enn brun nuancer.

Men alt kommer jo ann på smak og behag da!

Lykke til med farvevalget!

Mali
23-06-2004, 23:28
Heisann Smurfen!!
Enig med deg :nikker:

Smilet
24-06-2004, 07:54
Vi har latte, som er litt lysere enn cafe latte!

Lykke til med oppussingen!

Alibaba
24-06-2004, 08:04
Jeg har nettopp pusset opps overommet vårt, for vi har akkurat kjøpt hus. Jeg malte i en farge som heter lys antikk, og jeg er veldig fornøyd med den. Synes det ble fint. Soverommet vårt er også ganske lite. Også har vi hengt opp svarte nattlamper på begge siden av senga, svart spot lampe i taket, og et bilde over senga med litt mer farger i, og blå gardiner. Ble ikke så verst det.

Nå maler jeg gangen. Vurderte cafe latte, eller mor vurderte det, for å si det sånn! :fnis: Hun ville jeg skulle ta den fargen, men jeg sa nei. Føler ALLE har den fargen. Så jeg maler nå benhvit i gangen.

Zafira
24-06-2004, 08:10
Vi har også nettopp pusset opp. Enig med de andre som like caffe latte :nikker: Den har vi i stua og gangen.

På soverommet har jeg alltid likt blått, så der har vi en som heter Gustaviansk Blå. den er vi veldig fornøyd med. Ikke for mørk, og litt blågrå. er nok derfor jeg sover så godt tenker jeg :fnis:

Tidl. bruker
24-06-2004, 14:39
Vi har blått soverom vi. Knallblått faktisk. Synes blått er rent, kjørlig og godt på et soverom. Også bidrar det til at det blir mørkere der om natta - selv på lyse årstider.

Ønsker forøvrig å ha det lyst på andre rom - bare ikke der. ;)

Lapsi
25-06-2004, 13:59
Jeg har nettopp pusset opps overommet vårt, for vi har akkurat kjøpt hus. Jeg malte i en farge som heter lys antikk, og jeg er veldig fornøyd med den.
Denne signerer jeg...vi har den i stua, og det er en fin farve...lys,lys grå. Har hvite gardiner og mørkeblå sofa...og møbler i bøk. De farvene passer fint sammen med veggen....syns jeg da...:sparke: (http://www.snartgravid.com/plassen/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=privatemessage#)

På soverommet har vi den lyseste av alle gulnyansene, husker ikke hva den heter...05050 eller 00050 eller noe...den har vi på kjøkkenet også, og der er den finere...snodig at en farve kan se helt forskjellig ut i forskjellige rom...

Her på http://www.jotun.no/ kan du gå inn på noe som heter Finn din farve...svar på noen spørsmål, og så får du frem en farvepalett som passer deg....http://www.snartgravid.com/plassen/images/icons/kidoki.gif

Salt
25-06-2004, 14:12
Jeg elsker LIME GRønn..skikkelig sterk sirlig farge...den fåes jo i mange nyanser, så det kan jo være kult å male noen vegger i forskjellige nyaner....syns jeg :)

Tidl. bruker
25-06-2004, 18:33
Oj, takk for mange svar!
Har notert ned alternativene, så skal jeg kikke på de i en malebutikk.
Gleder meg til å sette i gang, så morsomt med litt forandring :nikker:

Tidl. bruker
29-06-2004, 01:29
Da er malingen kjøpt inn, så i morgen skal det males!
Det ble en lys farge, med ett snev av gult i, tror det blir veldig bra faktisk!
Når malingen er unnagjort skal jeg dra og kjøpe nye gardiner.
Kanskje "nytt" soverom gir en ekstra piff til :sex1:, så det snart kommer en liten lillesøster/bror her i huset :kryss: