Vis full versjon : Tips: ligge på magen
Hei,
Jeg har bakovervendt livmor, og pga dette gav legen meg et tips om å ligge på magen etter endt :sengekos: . Faktisk de gangene jeg har blitt gravid har jeg gjort dette. Men om det er helt tilfeldig at jeg har blitt gravid akkurat da eller om tipset virker for oss med bakovervendt livmor er ikke godt å si :confused: Verdt et forsøk kanskje ??
:vink: Piglet.
Skal prøve det neste PP. Hvis jeg da ikke ble gravid i denne!!!
Lille Maur
04-09-2003, 13:56
Jeg har også bakovervendt livmor, så dette skal jeg prøve hvis det ikke klaffer denne pp ;). Har forresten lest en plass at livmoren kan forandre seg (husker ikke om det var gjennom syklusen eller generelt). Noen som vet???
Salamandra
04-09-2003, 15:53
Hvis vi ikke traff på denne EL'en (hvilket jeg syns jeg kjenner at det gjorde.. (følsom livmor)) så skal jeg jammen meg prøve det.
Eller, enda bedre... ligge på magen med pute under hoftene..
Funker det ikke da...! :D
Jeg har foroverbøyd livmor, vil det da si at det er best å ligge på ryggen ??:vetikke: Og er det noen som vet om stillingen på livmora påvirker muligheten for å bli gravid?
Pernille
04-09-2003, 23:20
Jeg stiller meg veldig tvilende til dette med å ligge på magen. Skjeden går innover og bakover mot ryggen, og hvis man ligger på magen, så vil skjeden blir a la en rutsjebane nedover for spermiene...
For å illustrere det:
Illustrasjon av en vanlig livmor, og bakoverbøyd livmor stiplet på i tillegg:
http://www.pernille.info/pernilles/livmor.gif
Hvis man snur denne over på magen, så ser dere at denne "rutsjebanen" formes - både for bakovervendt og vanlig stilling:
http://www.pernille.info/pernilles/livmor_mage.gif
Hvis man heller legger seg på ryggen, så vil dammen med spermier holdes nede i bunnen av skjeden - både for bakovervendte og vanlige:
http://www.pernille.info/pernilles/livmor_rygg.gif
Man kan også stå på hodet eller legge seg med bena oppetter veggen - det vil også sørge for å holde dammen med sæd i nærheten av inngangen til livmoren.
http://www.pernille.info/pernilles/livmor_oppned.gif
:lol: Veldig bra illustrert Pernille:kidoki: Skal personlig ligge med bena oppover veggen etter denne illustrasjonen!
Pernille - du er min heltinne!
Rezebel :)
Salamandra
05-09-2003, 15:11
Puhh.. det var enda godt denne avklaringen kom nå...
Skal IKKE legge meg på magen i hele tatt faktisk.. :uff:
Takk for info'n Pernille :klapp:
Hei igjen,
Jeg fikk dette tipset av en gynekolog som er kjent både i Norge og i utlandet for sitt arbeid og forskning. Synes det er rart at han gav meg dette tipset hvis han ikke hadde peiling. Han forklarte det hele for meg på en tegning som han hadde. Du er kanskje gynekolog du også Pernille, eller ? Gynekologer har vel ofte sine egne meninger om enkelte ting. Ihvertfall så fungerer dette for meg, og jeg kommer også til å ligge på magen når vi skal starte prøvingen igjen om ca 3 uker. Det er da jeg har blitt gravid ihvertfall. Å ligge på ryggen etterpå fungerer ikke for meg. Det har jeg prøvd.
Trekker tilbake tipset, og beholder det heller for meg selv :)
:vink: Piglet.
Pulsatilla
05-09-2003, 21:29
Jeg vil jo si at tegningene viser et bilde i todimensjoner av noe som faktisk er 3D. Og alle er ikke standardmodell, så det som er riktig for en kan være feil for en annen...
Det som må være viktigst (tenker jeg, da - og jeg er ikke gynekolog ;)) er vel at sæden finner veien inn livmormunnen? Og den peker ikke alltid slik at det er riktig å ligge på rygg, hvertfall kjennes det ikke ut som om min gjør det... :lol:
Pernille
07-09-2003, 17:27
Nå må dere ikke ta mitt ord som lov, heller da. :lol:
Jeg er ingen gynekolog - alt jeg skrev var at jeg stiller meg tvilende til dette med å ligge på magen, og la ved illustrasjonene som "argumenter" for mitt syn...
Hver og en får finne ut av det som funker best for seg. :)
Uansett om man ligger på rygg eller mage, HVOR LENGE ligger dere? :confused:
Synes liksom at jeg aldri ligger lenge nok jeg.
Pernille
08-10-2003, 20:51
Hvis man plasserer føttene oppover veggen så holder det lenge med 10-15 minutter.
Jeg brukte å bare ligge i ro med handkle/brukt t-skjorte e.l. mellom beina hele natta da jeg prøvde å bli gravid...
Jeg tror det aller viktigste er å ikke "stresse" det (lettere sagt enn gjort!). Det er mulig å bli gravid både i den ene og den andre stilling, og "svømmerne" finner veien uansett. Tror at den psykiske "sperren" man får når man skal gjøre det på en spesiell måte for å bli gravid, kan oppveie en eventuell lettere vei for svømmerne.
Når det er sagt. Jeg har bakovervendt livmor, og blir ikke lett gravid. Men når jeg tenker meg om, så lå jeg nok på magen begge de gangene jeg har blitt gravid. Og begge gangene hadde jeg sluttet å prøve å bli gravid. Uten at det trenger å bety noe...........
Nonstop (4+5)
Det kan jo være at det hjelper ekstra å ha rompa litt opp i været når man ligger på magen, da. :undrer:
Da blir det jo ikkje en rusjebane ut...
Kanskje litt dumt hvis man må snu seg rundt etter akten, for å ligge på magen,
men hvis man:bakfra: er det jo bare å sørge for å holde rompa litt oppe... :rødme:
Men det er vel mange måter å gjøre det på...
Tror jeg skal prøve å ligge både på ryggen og på magen den prøveperioden her, jeg...
Skader jo ikke å prøve... :knegg:
(Så at det her var et veldig gammelt innlegg, men det er sikkert kommet mange nye som synes at det å ligge på magen kan være verdt å prøve! :snill: )
Man kan også stå på hodet eller legge seg med bena oppetter veggen - det vil også sørge for å holde dammen med sæd i nærheten av inngangen til livmoren.
http://www.pernille.info/pernilles/livmor_oppned.gif
For å få effekten som illustrert over må en ikke bare legge seg med beina opp etter veggen; hoftene/underlivet må jo også opp for å få til dette - på samme måte som når en står på hodet. Dvs heller anstrengende aktiviteter, men i følge illustrasjonene ser det absoultt ut som den "riktigste stillingen". Rart at det blir født så mange barn egentlig. :blunke:
vet ikke helt jeg.....har selv ligget på magen da jeg ble gravid..
Mulig det faktisk er noe i det. Det er ikke alltid det som virker logisk er det som er logisk...
Espero
Jeg bare måtte prøve å teste hvordan det var å ligge på magen etter endt :sengekos: i dag,
selv om det fortsatt er noen dager igjen til EL...
Synes ikke det var noe særlig vanskeligere å få :ysperm::xsperm: :ysperm::xsperm: :ysperm:
til å bli igjen der oppe, enn om man ligger på ryggen, jeg... :flau:
Har tro på dette jeg! :knegg:
Men siden anbefalt sex- stilling for å bli gravid er hundestilling,er det ikke da positivt å ligge på magen for alle???
Har egentlig ikke peiling, høres bare logisk ut......
jeg stiller meg tvilende til dette med å ligge på ryggen
Var det ikke magen du var tvilende til Pernille? :undrer:
Nå skjønner jeg i hvertfall ingenting:geni:
Pernille
24-10-2004, 21:05
Var det ikke magen du var tvilende til Pernille? :undrer:
Nå skjønner jeg i hvertfall ingenting:geni:Åh, HJELP for en forumleringsfeil! :flaut: :svimmel: Takk, jeg stikker og redigerer straks! :svisj:
Åh, HJELP for en forumleringsfeil! :flaut: :svimmel: Takk, jeg stikker og redigerer straks! :svisj:
Det var godt det da, trodde jeg hadde falt fullstendig av lasset jeg :knegg:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.