PDA

Vis full versjon : Er SA det samme som mensen

Stjernemix
27-06-2004, 16:11
Nå kommer jeg med verdens dummeste spm :flau: Er SA det samme som mensen? Ëller er det noe helt annet?

Prøvekanin
27-06-2004, 16:22
SA står for spontanabort, og det er jo ikke helt det samme som mensen, nei. Flere forkortelser finner du på FAQ i menylinja øverst på siden. :klemme:

Stjernemix
27-06-2004, 16:40
SA står for spontanabort, og det er jo ikke helt det samme som mensen, nei. Flere forkortelser finner du på FAQ i menylinja øverst på siden. :klemme:

Jeg har alltid tenkt på de kvinnene som ikke vet at de har vært gravid så begynner de å blø:( De vil helt tro at de har mensen?
Så det var egentlig derfor jeg lurte på om SA er det samme som mensen, men det er det ikke!?

Stjernemix
27-06-2004, 16:41
Vet at SA står for spontanabort, men takk for det :klemme:

Zanick
27-06-2004, 19:42
Jeg har alltid tenkt på de kvinnene som ikke vet at de har vært gravid så begynner de å blø:( De vil helt tro at de har mensen?
Så det var egentlig derfor jeg lurte på om SA er det samme som mensen, men det er det ikke!?
Nei, det er det ikke.
SA - spontanabort, fosteret støtes ut av livmoren, da begynner man å blø i svangerskapet(mye over flere dager), og det resulterer i at man mister fosteret.

MA - missed abortion, fosteret dør, men blir ikke støtt ut av kroppen.
Så det kan ofte bli oppdaget på UL eller på lege-/jordmortime.

Lykke til med ny prøving:klemme:

Prøvekanin
27-06-2004, 20:17
Så det var egentlig derfor jeg lurte på om SA er det samme som mensen, men det er det ikke!?Ah, det var det du mente:gal: ! Ja, jeg har også hørt at det er ganske "vanlig" med veldig tidlige SA, som kommer som vanlig mens. Hvis man skal være riktig pirkete er det vel ikke mens da, men SA. Beklager at jeg misforsto deg (jeg synes jo ingen spørsmål er dumme, så jeg svarer jo så godt jeg kan :kidoki: )

Stjernemix
27-06-2004, 20:25
Ah, det var det du mente:gal: ! Ja, jeg har også hørt at det er ganske "vanlig" med veldig tidlige SA, som kommer som vanlig mens. Hvis man skal være riktig pirkete er det vel ikke mens da, men SA. Beklager at jeg misforsto deg (jeg synes jo ingen spørsmål er dumme, så jeg svarer jo så godt jeg kan :kidoki: )

Det var jeg som skrev uttydelig på hovedinnlegget :flau:
Så det var ikke rart at du misforstod meg.