PDA

Vis full versjon : Sopp??

Babysyk
04-09-2003, 21:12
Hei jenter!

Forrige måned på dag 16 i syklusen oppdaget jeg mye kremet/klumpet utflod. Det var ingen lukt av den, og ikke klødde jeg heller.
Tok og behandlet dette med Ganesten salve og stikkpiller. Det forsvant veldig kjapt.

Nå er jeg på dag 13 og føler meg sår nedentil, klør og svir litt.
Utfloden er hvit kremet med litt prikker i.
Jeg har ikke oppdaget el slim ennå, men har nettopp testet og fått en kjempe positiv persona test.

Når jeg tenker etter, så blir jeg alltid litt opphovnet i kjønnsleppene i dagene før el.
Følte meg mest fuktig/glatt nedentil på dag 7 og 8.

Hva kan dette være? Og hva kan jeg gjøre med problemet?

Takknemlig for svar.

Hilsen :baby: syk

Pernille
04-09-2003, 23:25
Det høres ut som sopp, ja... Hvis du er veldig plaget av sopp, så kan det lønne seg å oppsøke lege og få tatt i bruk litt "hardere" midler mot soppen. Kanskje soppen din har blitt resistent mot Canesten..?

Har ikke hatt sopp siden '94 selv :kry:, så jeg har ikke særlig erfaring med det...

Babysyk
05-09-2003, 09:28
Bør jeg vente med å behandle dette til jeg er ferdig med el, eller spiller det ingen rolle? :confused:

Pernille
05-09-2003, 10:44
Noen sier at sopp ikke har noe å si for spermiene, noen sier at det tar livet av dem.

Jeg velger å tro at soppen ikke gjør det umulig, men minsker sjansene littegrann. Hvis du er veldig nær EL, så tror jeg nesten at jeg ville drøyet det til etterpå... Men jeg er ingen ekspert på akkurat dette da, så...

Babysyk
05-09-2003, 10:55
Tusen takk for svar Pernille!

Zorro
05-09-2003, 17:07
Hei!!

Skjønner godt hvordan du har det. Selv har jeg aldri vært noe plaget med sopp før jeg ble gravid i desember. Dette problemet har ikke gått over siden, og jeg har holdt på å bli sprø! Jeg har brukt alt fra Canesten til Diflucan tabletter. Selvfølgelig får jeg sopp to ganger i måneden, på eggløsning og ikm uten unntak siden utskrapningen i februar. Jeg har vært til lege for problemet to ganger, men legen ser ikke på sopp som et alvorlig problem ettersom dette bare er ubalanse i underlivet.

Så leser jeg innlegget til en annen som er plaget med sopp her på SG, der er det en annen som anbefaler grapefruktkjerneekstrakt. Og sier at dette har hjulpet henne. I går dro jeg rett på helsekosten og kjøpte Citrosept som det heter. Helsekosten ringte og sjekket for meg, og man kan fint ta den mens man er gravid også, men man må ikke være allergisk for sitrusfrukter. Det er en slags vidunderkur, og det står i brosyren som du får med at den er ekstremt bra til å ta kverken på candida sopp.
Damen i helsekosten sa også at dette var et vidundermiddel mot sopp.

Ønsker deg lykke til!

Klem fra Zorro

Babysyk
06-09-2003, 09:04
Takk til deg også Zorro

Skal få fatt i Grapejuiceekstrakt eller hva nå det var på mandag.