PDA

Vis full versjon : navn til den lille

Prøvende
30-06-2004, 09:55
Er det flere enn meg og min kjære som allerede nå, før barnet vårt er unnfanget, vet helt sikkert hva barnet skal hete. Vi har valgt et guttenavn og et jentenavn- og de har vi vært enige om siden 2 uker etter at vi traff hvarandre for første gang!

Har du en tanke om hva barnet skal hete- eller kommer du til å se an hva som passer.........

Er veldig nysjerrig, jeg! :klemme:

Måne
30-06-2004, 09:58
Jeg har jo noen tanker, men man må jo også være forberedt på at det navnet man ønsker ikke passer så godt på barnet, så da må man kanskje endre på det...

Er forøvrig veldig fascinert av at dere snakket om hva barna deres skulle hete to uker etter at dere møttes... Det hadde vært en effektiv måte å sende Månemannen vekk de første ukene, veit jeg!:skratte:

Prøvende
30-06-2004, 10:12
...hihii, akkurat det var nå litt spesielt ja! Det var han som plutselig begynnte å snakke om barn, og da sa vel jeg noe sånt som at" hvis du skal ha barn med meg skal de hete det og det"! Og så synes han det var fine navn og var helt enig :_positiv:

Og det er vi fremdeles helt enige om!(som det meste annet-heldigvis!)

vipsy
30-06-2004, 11:08
Og nå er jeg utrolig nysgjerrig på hvilke navn dere har bestemt dere for..
Lyst til å fortelle? :dulte:
Vi har ikke snakket om navn på eventuelle barn, men jeg vet om mange jeg IKKE ønsker å ha..hmmm...tror nok jeg og vipsymannen må diskutere dette!!

Zafira
30-06-2004, 11:17
Litt nysgjerrig på hva dere har kommet fram til jeg og da, prøvende.

Vi begynte å snakke om navn da jeg ble gravid i høst. Kom fram til et par jentenavn, men ikke noe guttenavn. Etter at jeg mistet har det ikke blitt så mye mer snakk om det egentlig. Men synes det er mange flere fine jente- enn guttenavn.

Katharina
30-06-2004, 12:16
Vi var veldig sikre tidlig på hva jenta vår skal hete. HUn skal hete Tone etter bestemor til Katharinamannen. Men jeg gledet meg så mye til å få ei jente at jeg var redd for at det ble en gutt. Da vi for neon måneder siden ble enige om at gutten skal hete Haakon er jeg fortrolig med få en gutt også.

Flere som har tenkt sånn?

Tussi jenta
30-06-2004, 14:57
Jeg har jentenavnet helt klart, det er Isabell, det eneste er at mannen ikke er helt enig. Ellers har vi også vært inne på Mathilde.

Guttenavn aner vi ikke.

Jeg vil helst ha jente, men det er fordi vi har en jente fra før av og vi har så utrolig mye fine jenteklær, som jeg vil bruke på en liten prinsesse. Mannen har også sagt at når vi har lagd det barnet her da er det slutt, da vil han ikke ha flere barn. Så egentlig så vil jeg helst ha tvillinger, men sannsynligheten for det er jo ikke stor.

majasa
30-06-2004, 15:12
Samme her! Jeg har ihvertfall en liste over navn.
:bryn: har ikke tenkt så mye over det enda da..
det er vel en typisk jente-ting :nikker:

Navnet blir nok en av disse favorittene:
Brage, Patrick eller Tobias.
Ariel, Kaja eller Sofie. Kanskje Kaja Sofie..

Vi gjør det sånn at jeg skriver en liste over navn jeg kunne tenke meg,
så velger :bryn: ut de han liker og som han syns er aktuelle,
så velger jeg en av de. :woohoo:

emin
30-06-2004, 21:47
Sist gang hadde vi Elise Marine og Sondre som alternativ, og det endte med Elise Marine. Denne gangen er det kanskje min tur til å velge jentenavn og mannen får velge guttenavn? Siden han fikk velge jente og jeg fikk velge gutt sist, mener jeg.

Jeg liker fortsatt Amalie Kristianne, men har også tenkt på Melina. Dobbeltnavn er ønskelig uansett. Krysser fingrene for at mannen vil velge Sondre, for det navnet liker jeg så godt. :snill:

astilbe
30-06-2004, 21:55
Jeg her tenkt på Maren som jentenavn, og Isak som guttenavn i mange år, men i det siste har jeg fått "en spesiell grunn" til å velge Inge istedetfor Isak når det gjelder guttenavn :nikker:

Lumiere
30-06-2004, 22:10
Vi har navnene klare!!

Lumieremannen har Conrad som mellomnavn, og dette vil vi videreføre.
Samtidig ønsker vi at våre barns navn skal fungere like godt på andre språk.

Derfor blir en fremtidig liten gutt hetende Oliver Conrad, og den lille jenta (om hun kommer) blir hetende Andrea - som har vært mitt favorittnavn siden jeg var liten pike :nikker: Kanskje blir det et mellomnavn på Andrea også, siden både jeg og Lumieremannen har to navn.

Rart å snakke om navn på et menneske som ikke engang er unnfanget ennå, men som likevel er så levende oppi hodene våre...

Stjernemix
30-06-2004, 22:37
Guttenavn har jeg ikke peiling på. Før jeg likte jeg Lenader veldig godt, men nå er jeg litt usikker på om jeg liker det eller ei.Har heldigvis god tid til å finne guttenavn.
Om jeg får ei lita jente skal hun hete Kristine og et annet navn også, men det er hemmelig.

Lusken
01-07-2004, 00:19
Dersom vi er så heldig å få en gutt, kommer han mest sannsynlig til å hete Tobias. Det er sambos favoritt også. Ellers liker jeg Oliver og Marcus. Om det blir en jente er det litt verre. Jeg liker godt Mia og Thea kanskje med Kristin/Kristine som mellomnavn. Synes det er mange fine navn å velge mellom, håper bare jeg får bruk for dem snart:nikker:

Tommeline81
01-07-2004, 00:34
Hvis jente så har jeg bestemt meg for Emilie, det synes samboer også er fint. tenker på Kristine som mellomnavn da jeg vil så gjerne det. Gutt blir vel enten Mathias eller Andreas. Samboer liker ikke Mathias så godt da. Må nesten se babyen før jeg kan bestemme meg helt, navnet må jo passe den lille.

Snuppelure
01-07-2004, 01:48
Vi har navn klare. To fine men hemlige navn :-) Jeg hadde egentlig mine to drømme navn før jeg traff mannen min. Så viste deg seg at drømmen mannen alt hadde en nevø og en niese med akkurat de to navnene... Men sammen har vi funnet to nye navn som er enda finere. Gleder meg til å få gi de til noen! ....og håper de passer :-)

Tidl. bruker
01-07-2004, 06:31
Vi har også tenkt på navn, lenge før vi vet om det blir noen å navnsette. Det ligger an til oppkalling etter beste-/oldeforeldre, men vi må jo selvsagt også se an den lille om det passer. Det er lettere å finne navn man IKKE vil ha, det er helt sikkert.

Prøvende
01-07-2004, 06:39
Søren, jeg skulle ikke startet denne diskusjonen-for nå kom det jo så mange flere fine navne forslag!!!

Redigert, vil ikke si det likevel...men gleder meg til å bruke dem!

Salt
01-07-2004, 07:51
Jeg har alltid sagt at dersom jeg får en jente så skal hun hete Thea , oppkallt etter min mormor.Blir det gutt harjeg lyst på Mathias, Benjamin eller Jonathan..eller kasper, eller markus, eller Theodor kanskje, etter mormor ?? :)

Tidl. bruker
01-07-2004, 15:59
Vi har to navn klare ja. Niclas og Charlotte.
Niclas hadde vi klart forrige gang også + jentenavnet Emma, som vi endra i 8.måned. fant ut at vi likte Thea bedre, så det ble det.
Tror guttenavnet er ganske bankers (selv om jeg også har sansen for Henrik), mens jentenavnet er det vi er enige om nå, men kan også diskutere alternativer.

Mannen vil ikke snakke så mye om det. Han sier vi kan ta det når/hvis/om jeg blir gravid igjen da. Så da får vi se. Men noe klart har vi..

Tidl. bruker
01-07-2004, 16:03
Vi gjør det sånn at jeg skriver en liste over navn jeg kunne tenke meg,
så velger :bryn: ut de han liker og som han syns er aktuelle,
så velger jeg en av de. :woohoo:
Hehe.... akkurat sånn som vi gjør det.

(Jeg skriver forøvrig fornavn, mellomnavn og etternavn, for å se helheten!)

Gabi
01-07-2004, 16:11
Da jeg ble gravid med jenta mi, hadde jeg navnet klart, og gubben hadde egentlig ikke så mye han skulle sagt. Men han var enig, så alt endte vel...

Nå har vi tenkt endel på Eillèn som jentenavn, og Hans Kristian som guttenavn. Guttenavnet er etter min kjæres far som døde altfor ung...

Men når jeg ser alle de flotte navnene dere har, så lurer jeg på om jeg må revurdere litt...

Tyra78
01-07-2004, 23:55
Hvis :babyjente så liker jeg Tyra og Adina, kanskje det blir begge?

Og hvis :babygutt: så liker jeg Tommy.

:nikker: