Vis full versjon : Kommer vi bakerst i køen?
Hei!
Jeg og min mann har en datter på snart 10 mnd, men har hele tiden vi har vært sammen også snakket om at vi har hatt lyst til å adoptere. Det jeg lurer på er om vi kommer til å komme bakerst i køen fordi vi kan få egene barn?
Det tror jeg kommer an på hvilket land dere velger. Enkelte land krever en slags attest på at det er umulig/svært vanskelig for dere å få egenfødte barn, mens andre land godtar søkere som har egenfødte barn.
Husker jeg rett, så er det faktisk flere land som foretrekker å adoptere bort barn til familier som allerede har barn. Det er myndighetene i opprinnelseslanda som setter krav for hvem som kan få adoptere, og jeg fikk et inntrykk av at å allerede ha et barn blir et slags "sertifikat på egnethet" Det er flere gode sider om adopsjon på nettet, veldig informative.
Fikk også inntrykk av at andre ting under egnethet (inntekt, alder, familieforhold, yrke, barneerfaring mmm.) kan rangere folk i forhold til hverandre, slik at de som oppfattes som best egnet kan få adoptere tidligere enn folk som har venta en stund - som opprinnelseslandet ser ting.
Tenker sjøl at det hadde vært fint å adoptere, men vil gjerne oppleve graviditet og fødsel også.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.