PDA

Vis full versjon : Se hit...

Uregistrert
05-09-2003, 18:05
Hmm...
Dette er egentlig ikke pinlig. Men jeg har ennå ikke logget meg inn, så da skriver jeg inn her..

Har nettopp sluttet på p sprøyten, dvs i juni.. Nå lurer jeg på om jeg kan være gravid.. Er dette mulig? Jeg har ennå ikke fått igjen mens.

Tegnene mine er:
-Mye luft i magen
-Ofte dobesøk
-Sureoppstøt
-Smerter i magen
-Lett irriterbar
-Tår lett til tårene

Jeg tok senest en test 1.sept men den var negativ, og vil ikke sløve vekk mer penger på unødvendige tester, (for det blir nok mange av disse testene)så hva ville dere gjort?

Tatt en test til? Når?
Skal jeg slå meg til ro med at testen var negativ?

Lurer på så mye jeg...

Zorro
05-09-2003, 20:12
Hei!

Ville bare si at det er ikke lett å gå å vente. Men at spørsmålet du stiller ikke bare er vanskelig for deg, men også for meg :) Men at jeg har hatt venninner som har tatt p-sprøyter og de sier at det tok tid før de fikk tilbake mens, men hvordan det fungere vet jeg ikke. Har bare hørt at det kan ta tid før hormonene går ut av kroppen, men vet ikke om det stemmer. Hadde tatt en telefon til legekontoret ditt og spurt dem hvis ingen andre klarer å gi deg et bedre svar en meg.
Jeg ville i hvert fall ventet litt med å tatt tester, det kan fort bli dyrt, prater av erfaring her. :p

Ønsker deg lykke til og håper at du er gravid!

klem

Monen
05-09-2003, 21:04
Hei!

Jeg har ikke gått på p-sprøyte, men p-piller. Jeg hadde mange symptomer etter jeg sluttet, og mensen kom ikke..Nå er det tre år siden jeg sluttet, og den er enda ikke stabil:(

Mest sannsynlig tar det nok bare tid etter sprøyta før kroppen din er i orden igjen. Jeg anbefaler deg å ikke ta en test til... på lenge, hvertfall..men hadde nok ikke klart å vente selv...;)
Vent noen dager, hvertfall!

Lykke til! :kidoki:

Klem fra Monen

Pulsatilla
05-09-2003, 21:24
Tok du siste sprøyte i juni? I så fall hadde det jo vært tid for ny sprøyte nå, og du er svært sannsynlig ikke gravid. Tok du derimot siste sprøyte tre mnd. før juni, er det større håp! :)

Da jeg sluttet med p-sprøyta, så gikk det 7-8 måneder før jeg fikk igjen mensen... Så jeg ville ikke akkurat testet igjen om tre dager ;)
Men på den annen side ble en venninne av meg gravid i løpet av relativt få måneder etter hun sluttet på p-sprøyten, så jeg skal ikke ta fra deg motet helt... Det er ikke utenkelig at du er gravid. Men det er nok like sannsynlig at kroppen ikke er kommet helt i gjenge igjen ennå.

Verpeklare Dolly
05-09-2003, 22:13
Har hørt at en kan bli gravid på sprøyten og jeg...

Uregistrert
05-09-2003, 22:20
Jeg skulle tatt en sprøyte i juni, dvs at jeg tok siste sprøyte i mars..
Hvordan regner du ut når du fikk mens igjen? Etter siste sprøyte? Altså mars for meg??

Tror egentlig ikke jeg er gravid.. Men da er det noe gale med magen min.. Begynner å bli kvalm, og har plutselige smerter i magen.

Så jeg håper jeg er gravid.. Da hadde jeg vært så :) glad!!

Lille Maur
06-09-2003, 00:45
Har en venninde som ble gravid mens hun gikk på p-sprøyte.
Brukte p-sprøyte selv en stund (ca 1 år) og sykus ble som vanlig med en gang jeg sluttet (fikk mens til normal tid), så jeg ville ikke stolt for mye på at det tar "lang" tid etter sprøyteslutt. På noen tar det lang tid, andre ikke... :)

*Kids*
06-09-2003, 08:12
Jeg også gikk på p-sprøyten, tok min siste sprøyte i mars i fjor, slik som du nå!!!

I aug. i fjor begynnte jeg å små blø og hver mnd til samme tidspunkt kom blødningene. men bare 1 dag hver mnd. Så i januar i år fikk jeg normalsyklus til bake, og nå er jeg gravid 5+6.
Så det tok altså meg 14 pp før vi klarte det, og 1/2 år til jeg fikk tilbake syklusen.:(
Ting tar tid dessverre!!!:trist2:
Så lenge du ikke har fått tilbake mensen, så er det nok sprøyta som gjør det. Sorry!!:stakar:
Og de symtomene du har er helt normalt etter p-sprøyter + at du KAN få brystspreng også og det gjorde jeg til de grader + at de lekket væske:confused:. Jeg har gått igjennom mye av det samme som deg!!

Håper det går bra for deg, men premien ligger bare å venter på deg, den kommer til slutt!!!:kidoki:

Uregistrert
06-09-2003, 16:29
Men dere som selv gikk på sprøyten, når mistet dere mensen da?? Jeg mistet den med en gang nesten.. Håpet det var et tegn på at jeg raskt fikk den igjen!! Jaja, det er bare til å smøre seg med tolmodighet...

Mini meg kommer nok!! (Får vi håpe)

Pulsatilla
06-09-2003, 17:27
Jeg fikk igjen mensen 7-8 måneder etter jeg skulle tatt ny sprøyte (for deg blir det altså juni + 7-8 mnd). Jeg mistet mensen med en gang jeg tok sprøyta, hadde ikke sporblødninger en gang etter det...

Men som du ser, så er det ikke alle som må vente så lenge, så ikke gi opp håpet helt da! (Men kanskje greit å ikke teste hver tredje dag heller, det kan jo bli litt dyrt hvis det drøyer et halvår ;))

*Kids*
06-09-2003, 18:38
Jepp enig med Puslatilla!!

Jeg har gjort som deg , testet maaaaaaaaaaaaaaaange ganger i de 14 pp vi prøvde. Mange penger ut vinduet....

Jeg heller hadde ikke en eneste blødning eller sporblødning etter jeg fikk sprøyten. Så den skal jeg bruke etter 4. er født.

Lykke til!!

Lille Maur
06-09-2003, 23:04
Første perioden med sprøyte blødde jeg ingenting, så etterhvert spottet jeg mer og mer og den siste perioden spottet jeg i 3mnd!!!:skrik:
Jeg skal hvertfall :ropert:ALDRI bruke p-sprøyte mer!!!

Uregistrert
08-09-2003, 12:24
Jeg klarte ikke å holde meg.. Tok en test i går. Og den var som klart negativ.. Så nå har jeg endelig klart å innse at jeg ikke er gravid og at det sikkert kommer til å ta en stund. Men håper det ikke er så lenge til jeg får mensen igjen da, så jeg kan begynne å prøve for fullt.. :)

Ser det var en del som hadde erfaringer med sprøyten.. Har spurt mange om dette før og, men da var det ingen som visste noe om sprøyten(altså inne på et annet forum).. Så her kan jeg da endelig få svar på mine spm..

Håper jeg blir en av de heldige som får igjen mensen etter ikke så lenge og da fort blir gravid.. Syv måneder hadde vært en bra tid. For siden jeg har bursdag i januar kunne da en graviditet vært en super gave til meg selv!!! :)

Litt om tappen:
Er tappen åpen som i en EL selv om man ikke ennå har EL? Vanskelig å forklare men det jeg prøver å si er.. Jeg har kjent på tappen hver dag, og for noen uker siden var tappen åpen og fin i 4-5dager.. Hadde dette da vært EL om ikke sprøyten hadde sittet i meg ennå??

Uregistrert
14-09-2003, 18:37
Vet veldig mange som ikke får igjen eggløsning før ett år etter siste sprøyte!!