Vis full versjon : Homeopathjelp for syklus/eggløsning
Hei! Jeg sluttet med p-pillen i november i fjor, og har hatt mensen kun 2 ganger etter det. Min samboer måtte også slutte med medisin for leddsykdom hvis vi skal ha barn. Dette har medført at presset og stresset har blitt ekstra stort på å få det til!! Føler jo at jeg drar han gjennom måneder med smertehelvete, :sukk: selv om han sier at jeg ikke skal tenke på det. Til slutt ble jeg så frustrert at jeg oppsøkte homeopat for å høre om hun kunne hjelpe meg med min "syklus"!
Det var kjempedeilig å kunne øse ut min frustrasjon, :comfort: samt få høre at "det er ikke mye som skal til for at dette retter seg". Etter en times samtale gikk jeg derifra med nytt håp, og en resept i lomma. Medisinen skal jeg ta kun en dag i uka, i 3 uker framover. Dette var forrige uke, og noen dager senere testet jeg endelig positivt på EL-testen! :D Da var det jo bare å hoppe i halmen! :sex1: Nå går jeg og venter på at 14 dager skal gå, og håper at jeg kanskje blir gravid! :fert:
Det beste med hele homeopatgreia var at jeg endelig slappet av igjen, og følte at stresset la seg. Kjekt å liksom overlate "problemet" til en annen, og få igjen troen på at dette ordner seg snart! :kryss:
Noen fler som har erfaring med dette??
[QUOTE=Bippe]Hei! Jeg sluttet med p-pillen i november i fjor, og har hatt...
Hei!
Har ingen erfaring med det, men jeg ble såååå glad nå! Er i samme situasjon nå som du har vært i...har ikke fått mensen etter jeg sluttet med pillen....det bekymrer meg og stresser meg veldig! Kunne jeg fått navnet på det du fikk resept på så kan jeg ringe en homeopat å spørre........????
Legen min tror jeg har noe som heter PCOS, noen som har hørt om det??
Trodde ikke det skulle være så vanskelig å få :baby:!
Hei igjen! Det er skikkelig pyton å gå å vente på at det skal begynne å fungere der nede ja! Det gikk nesten et halvt år før jeg fikk den første mensen, og da ble jeg sååå happy, selv om det nærmest fosset ut!
Tenkte selvfølgelig at - nå er vi igang, men dengang ei. Det gikk 48 dager før neste igjen. Har brukt en formue på EL-tester! Nå er det gått over 50 dager, men nå vet jeg i det minste at jeg akkurat har hatt eggløsning!
Jeg er ikke sikker på det med PCOS, men er det sånn at en har mange små cyster rundt eggstokkene? Hvis det er det, så har jeg en venninne som har det, og hun har fått en aldeles skjønn gutt!
Ellers så heter homeopatmiddelet Sepia. Men tror homeopatene jobber ut ifra person til person...? ER ABSOLUTT Å ANBEFALE!
Takk for kjempefint tips. Jeg er helt fersk på dette, og dette er faktisk den første meldingen jeg skriver her inne.
Jeg sluttet på p-pillen i des-03, og har fått mensen sånn ca. annenhver måned, så det blir veldig lenge å gå og vente. I følge gynekologen min, så er det tvilsomt at jeg har eggløsning (mest sannsynlig har jeg PCO).
Så nå prøver jeg i første omgang homeopat. Ringte i sted og fikk time i dag 1330. :kryss: for at dette vil få orden på systemet.
Ønsker alle her inne en flott dag og en fruktbar måned :nikker: !
Ellers så heter homeopatmiddelet Sepia. Men tror homeopatene jobber ut ifra person til person...? ER ABSOLUTT Å ANBEFALE!Bippe har rett i at det middelet er spesielt plukket ut med utgangspunkt for hvordan HUN er fysisk og som person. Det er ikke sikkert Sepia vil ha samme effekt på andre. Homeopati hjalp ikke på meg (har også PCO), men jeg har snakket med flere andre som fikk god hjelp.:nikker:
Skader absolutt ikke å prøve, men sørg for å få et middel som passer deg!
Lykke til, alle sammen!
Hei igjen! Er bare nysgjerring! Hvordan gikk det til homeopaten i dag??
Takk for kjempefint tips. Jeg er helt fersk på dette, og dette er faktisk den første meldingen jeg skriver her inne.
Jeg sluttet på p-pillen i des-03, og har fått mensen sånn ca. annenhver måned, så det blir veldig lenge å gå og vente. I følge gynekologen min, så er det tvilsomt at jeg har eggløsning (mest sannsynlig har jeg PCO).
Så nå prøver jeg i første omgang homeopat. Ringte i sted og fikk time i dag 1330. :kryss: for at dette vil få orden på systemet.
Ønsker alle her inne en flott dag og en fruktbar måned :nikker: !
Hei! Jeg vurderer også å gå til homeopat når syklusen min er så ustabil. Over 40 dager mellom hver mens er i det meste laget... Hadde positiv el-test 14 dager etter sist mens, men nå etter 43 dager har fortsatt ikke mensen kommet. Er helt sikkert ikke gravid. Hadde vel ikke el den uka jeg testet positivt jeg da? Er det pga at at el er sen at mensen ikke har kommet? Sist tok det 46 dager - kan jeg kanskje ta en graviditetstest etter 46 dager og være gravid da tro? Vi har i allefall stått på ofte denne måned så jeg :kryss: for at det har skjedd noe.... Jeg kjenner ikke min egen kropp lengre :lei_seg:
Jeg var hos homeopat på tirsdag. Fikk både homeopat medisin og akupunktur. Skal tilbake idag for å få flere nåler.
Jeg har ikke ustabil mens, og jeg har EL hver måned, men det skjer liksom ikke noe.... derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve noe alternativt før vi setter i gang med utredning.
Håper at det er dette som skal til.... :kryss:
Hei.
Jeg ringte akkurat til en homeopat og akupungtør, hun sa hun hadde mange i min situasjon, og at dette hadde vært litt oppe i media, så mange var villige til å prøve alt.behandling.:nikker:
Jeg syns det er forholdsvis dyrt da, i hvert fall hvis jeg bør gå en gang pr.uke, da går tusenlappene fort. Kostet 500-550 1.gang og 300 for oppfølging. Ringte 2 steder. Men det er jo verdt å prøve, ...nå har ikke jeg PCO(S), men jeg har ikke helt regelmessige EL, og orker ikke en runde til med Pergotime...det virket, men jeg har ikke vært opplagt på to måneder, så jeg håper alt. behandling vil kunne hjelpe å stimulere til EL....det er mange som sier dette er bra.
He he, her var det ikke mye , he, fikk ikke puste når jeg leste mitt eget innlegg:skratte:
:klemme:
Prøvende
22-07-2004, 11:54
Hei
Jeg er ikke helt oppdatert på dette naturmedisin-greiene.....Kan noen fortelle meg hva man gjør hos en homeopat?? Er det der man får sånne urgamle urtemedisiner?? Har ikke helt peil, her for jeg har ikke vært så interessert i naturmedisin før, men her skrives det jo så mye om det, så da er det jo greit å vite hva det er....?
Altså (kortversjon!) hva gjør en homeopat??
Hei Prøvende! Jeg synes denne hjemmesiden er bra, men den er ikke i kortversjon da... http://www.aksetoy.no/homeopati/homeopati.html
Hei
Jeg er ikke helt oppdatert på dette naturmedisin-greiene.....Kan noen fortelle meg hva man gjør hos en homeopat?? Er det der man får sånne urgamle urtemedisiner?? Har ikke helt peil, her for jeg har ikke vært så interessert i naturmedisin før, men her skrives det jo så mye om det, så da er det jo greit å vite hva det er....?
Altså (kortversjon!) hva gjør en homeopat??
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.