PDA

Vis full versjon : Foreldre/Svigerforeldre

millamor
07-07-2004, 10:11
Bare lurte på om det er flere enn meg som svinger seg og vasker og rydder når dere vet at dere får besøk av foreldre/svigerforeldre? :angst:

Idag kommer både svigerforeldre og foreldre på middag, så i hele går ettermiddag vasket og ryddet jeg som en gal... :_puh:
Grunnen til det er at min mor og den ene svigermoren min er ekstremt "glade" i rengjøring, og hjemmene deres er omtrent kjemisk renset for rot og støv...
Føler at de går rundt med ugleblikk :mhmm: når de kommer hjem til meg, og det er ikke moro :urk:...

Pernille
07-07-2004, 10:17
Her kommer de ofte uanmeldt på besøk, så jeg har ikke sjanse i havet til å rydde og vaske på forhånd. Så her får de ta det som det er.

Vibecke
07-07-2004, 10:23
Ja, rydder og vasker som om jeg venter kongelig besøk! :nemlig:

Lillehammer
07-07-2004, 11:01
I begynnelsen styrte jeg fælt når jeg visste at svigerforeldrene mine skulle komme på besøk (svigermor er veeeldig pertentlig), men nå bryr jeg meg ikke så mye lenger. Hun er hos oss i hvertfall ukentlig, og jeg vasker når det passer meg.

Når foreldrene mine skal komme på besøk vasker jeg i hvertfall ikke, for de har med seg hund som røyter fælt! Det blir heller til at jeg støvsuger etter at de har dratt. :knegg: Men jeg elsker den hunden, så det gjør meg ingenting!

Tidl. bruker
07-07-2004, 11:32
Jeg vasker og styrer en god del før de kommer ja! Men ikke nødvendigvis for at de skal synes det er så veldig fint og rent hjemme hos meg, men fordi jeg ønsker at ingen skal ha noe å utsette på mitt hjem, da det er slik jeg selv liker det best. Rydder og vasker som en gal bare vil skal ha et vennepar på middag ect.!!

Har ikke støv på hjernen da, innemellom flyter det over. Men skal jeg være hjemme å kose meg, bør det se nogenlunde ut for at jeg skal slappe av og sette på en film/lage god mat sammmen med gubben!

Salt
07-07-2004, 11:36
Jeg må innrømme det at jeg dytter hybelkaninene under teppet når svigers en sjelden gang melder sin ankomst...men ikke fordi min mor kommer på besøk, hun får ta det som det er...Men faktisk så ser det som regel ganske greit ut hjemme....er litt fæl til å slenge klær på badet og soverommet - det er det eneste ... :flau:

Prøvende
07-07-2004, 11:48
Hos oss er det nok noen hybelkaniner av og til, men så er jeg så heldig å ha en mann som er mer opptatt av å ha det rent enn meg....så vår arbeidsfordeling er at han vasker(hus, klær, bil) og jeg lager mat! Jeg synes det er helt ypperlig. Så hvis han vil vaske før foreldre/svigerforeldre kommer (noe han ofte gjør) så må han gjerne gjøre det for min del:)

Betty
07-07-2004, 11:49
Jeg er også den som rydder og vasker som en gal når svigerforeldre/foreldre skal komme på besøk. Ja, når hvem som helst skal komme på besøk faktisk. Synes det er litt ekkelt hvis det ikke er rent og ryddig når noen er her.

Lusken
07-07-2004, 11:57
Jeg rydder mer når svigers kommer på besøk enn jeg gjør når mine foreldre kommer. Svisjer støvsugeren over gulvene, tørker litt støv + litt overfladisk rydding. Ikke noe mer enn det

http://smileys.smileycentral.com/cat/3/3_13_1.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001) http://smileys.smileycentral.com/cat/3/3_13_2.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001)

Sparky
07-07-2004, 11:59
Jo, jeg må innrømme at det blir litt kriserydding når svigers og foreldrene mine kommer. Foreldrene min vet at jeg roter fælt (jeg kan få hele huset til å se bomba ut på én time :flau: ), men jeg prøver nå å late som om jeg har blitt flinkere. Er flink til å holde det rent, men ryddig?.......:hehehe:

Tidl. bruker
07-07-2004, 13:04
hjemmene deres er omtrent kjemisk renset for rot og støv...
Føler at de går rundt med ugleblikk :mhmm: når de kommer hjem til meg, og det er ikke moro :urk:...
Perfekt beskrivelse av min svigermor!! Svarte JA på undersøkelsen, men det gjelder bare svigers. Mine egne foreldre har mer rot og støv enn oss, så de føler seg hjemme i kaoset vårt. :)

Gabi
07-07-2004, 13:18
Jeg vasker og rydder frenetisk når mamma kommer på besøk, jeg. Da blir jeg rene generalen som kommanderer gubben i øst og vest!!! Mer som en :furie: når det står på.

Men når svigermor kommer, da er det ikke så nøye. Jeg har verdens beste svigermor. Hun flyttet flyttelasset mitt da jeg fikk datteren min, hun passet henne kveldene når jeg gikk på Grethe Rhoede, da jeg gikk på kveldsskole, og jeg bodde hos henne da jeg var syk, og gubben var på sjøen. Hun blander seg aldri inn i oppdragelsen av datteren min, og er aldri kritisk mot meg. Faktisk jobber vi på samme plass, og jeg sitter på med henne til jobb. Hadde jeg hatt muligheten til å gi henne helgenstatus, så hadde jeg jammen gjort det...:nikker:

Er sååå glad i henne:rørt:

abraxas
07-07-2004, 16:10
Det blir nok ryddet litt ekstra da, ja. Nå bor både mine foreldre og svigerforeldre såpass langt unna at de aldri kommer uanmeldt på døra, en stor fordel, synes vi.

Rydde må vi, ellers rydder de når de kommer på besøk!

(Mest opptatt er jeg forresten av å fjerne alle spor som viser at vi er prøvere. Emballasjen til EL-testene pakkes ekstra godt inn i søppelposen. Har faktisk vært så paranoid at jeg har sletta SG fra favoritt-linkene mine på nettet, bare i tilfelle de skulle ta en titt...)

Spiralis
07-07-2004, 22:14
Svigermor bor så nært at hun kan dukke opp uanmeldt når som helst. Mine foreldre, derimot, melder fra i god tid på forhånd. La meg alltid veldig i selen før, men har slakket litt av på kravene etter at mamma tydelig viste at det likevel ikke var godt nok ved å begynne å vaske leiligheten vår en gang hu kom på besøk. Etter at jeg hadde vasket i dagesvis :( Så jeg prøver jo å gjøre det OK her før de kommer, men har jeg ikke tid til å få det strøkent, så har jeg ikke tid...

Emanuelsmamma
09-07-2004, 00:41
Jeg vasker og rydder frenetisk når mamma kommer på besøk, jeg. Da blir jeg rene generalen som kommanderer gubben i øst og vest!!! Mer som en :furie: når det står på.

Men når svigermor kommer, da er det ikke så nøye. Jeg har verdens beste svigermor. Hun flyttet flyttelasset mitt da jeg fikk datteren min, hun passet henne kveldene når jeg gikk på Grethe Rhoede, da jeg gikk på kveldsskole, og jeg bodde hos henne da jeg var syk, og gubben var på sjøen. Hun blander seg aldri inn i oppdragelsen av datteren min, og er aldri kritisk mot meg. Faktisk jobber vi på samme plass, og jeg sitter på med henne til jobb. Hadde jeg hatt muligheten til å gi henne helgenstatus, så hadde jeg jammen gjort det...:nikker:

Er sååå glad i henne:rørt:
Skriver under på denne, men det er JEG som har verdens beste svigermor altså... Støvsuger og rydder uansett når det ventes besøk. Men når mamma og pappa skal komme da er jeg skikkelig nøye! Livredd for at mamma skal se rot, støv og ikke si noe til meg, men heller til søstra mi... Grrr, tror ikke hun mener noe vondt, hun er bare så slengete med kjeften uten å skjønne det..

Siwa
09-07-2004, 00:47
Prøver og holde det stort sett rent og ryddig hele tiden. Så jeg det blir bare litt overflate rusk som fjernes. Har tendens til LITT støv på hjernen :flau: Men det hender at jeg virkelig driter i alt en uke, og da skal jeg si at ingen kommer inn døra mi uanmeldt åsså :sinna:

Starlight
09-07-2004, 01:24
Blir nok en ekstra innsats med støvfille osv ja.
Har faktisk skjedd noen ganger at de har finni seg en klut og gnidd på flekker her og der...:herregud:

millamor
09-07-2004, 08:19
Blir nok en ekstra innsats med støvfille osv ja.
Har faktisk skjedd noen ganger at de har finni seg en klut og gnidd på flekker her og der...:herregud:
:nikker: Mamma har også begynt å vaske hjemme hos meg, og kommer med sånne slengkommentarer!! Blir så sinna at jeg ikke helt vet hva jeg skal si til henne!! :sinna:
Vi har det jo ikke helt j... hjemme. Faktisk har vi det stort sett har det rent og pent, men hun er jo helt manisk når det gjelder støv... :urk: :geni:
Burde egentlig ikke ta meg nær av det hun sier, men det er noe med at jeg ikke vil at noen skal kritisere meg og vårt hjem :sukk:

irja
10-07-2004, 01:14
Jo, jeg må innrømme at det blir litt kriserydding når svigers og foreldrene mine kommer. Foreldrene min vet at jeg roter fælt (jeg kan få hele huset til å se bomba ut på én time :flau: ), men jeg prøver nå å late som om jeg har blitt flinkere. Er flink til å holde det rent, men ryddig?.......:hehehe:
Helt lik meg,hehe...:tilber:

annalovinda
10-07-2004, 14:44
Jeg er også den som rydder og vasker som en gal når svigerforeldre/foreldre skal komme på besøk. Ja, når hvem som helst skal komme på besøk faktisk. Synes det er litt ekkelt hvis det ikke er rent og ryddig når noen er her.
:sparke:

:flau:

OK da...... :nikker:

Tidl. bruker
10-07-2004, 18:20
Så lenge badet er til å leve med er alt greit :nikker: !

Men har jeg tid så kan det vel hende at jeg rydder litt her og der, ja..