GlaKatta
06-09-2003, 12:17
1. august tok jeg ut hormonspiralen etter å hatt den ca 1,5 år. Hadde de vanlige lange blødningene til og begynne med. Hos meg ble ikke "tanta" helt borte, men fikk mye mindre blødninger (deilig). Blødningene varte av og til lengere enn tidligere, mellom 7-8 dager. Siden det var så lite som kom og alt jeg trengte var et truseinnleg var det helt i orden. Så tar jeg den altså ut 1 aug. får mensen 3 aug. og har blødninger i 9 dager!! blør også da i små mengder i forhold til før spiralen.
Har bestandig hatt veldig tydelige el smerter og masse el slim både før og under perioden med hormonspiral.
Så vi peiset på vi :) og håpet på full klaff.
Vel nå sitter jeg her, seks dager etter ikm og har testet negativt (igjen:().
Det jeg lurer på er om hormonspiralen har en innvirkning på syklusen selv om jeg har søkt på nett og lest at den ikke skal gjøre det!? Det står jo også at man kan bli gravid på første el etter uttak fordi den ikke påvirker resten av kroppen??
Min normale syklus er på 29 dager, men nå er den opp i 36 og det bekymrer meg litt må jeg innrømme.
Takknemlig for alle svar :)
Klemmer
Har bestandig hatt veldig tydelige el smerter og masse el slim både før og under perioden med hormonspiral.
Så vi peiset på vi :) og håpet på full klaff.
Vel nå sitter jeg her, seks dager etter ikm og har testet negativt (igjen:().
Det jeg lurer på er om hormonspiralen har en innvirkning på syklusen selv om jeg har søkt på nett og lest at den ikke skal gjøre det!? Det står jo også at man kan bli gravid på første el etter uttak fordi den ikke påvirker resten av kroppen??
Min normale syklus er på 29 dager, men nå er den opp i 36 og det bekymrer meg litt må jeg innrømme.
Takknemlig for alle svar :)
Klemmer