PDA

Vis full versjon : Resept - mer igjen??

Mikke
08-07-2004, 20:37
Håper det er noen her som har greie på resepter. For nå er jeg i beita :angst: .

Skal i gang med nytt forsøk (IVF/ICSI) i neste syklus. Starter med Puregon på 3. syklusdag. Jeg har resept liggende fra forrige forsøk samt at jeg har fått ny til dette forsøket. På grunn av litt varierende LF de siste månedene vet jeg ikke eksakt når jeg får mens. Det kan hende jeg må starte med sprøyter før jeg kommer hjem, men forhåpentligvis klarer jeg akkurat å komme meg hjem før jeg skal starte.

Det jeg tenkte er at jeg lar den nye resepten ligge hjemme slik at mannen min kan hente ut medisiner til jeg kommer hjem. Men i tilfelle jeg må starte før, tenkte jeg at jeg skulle ta med meg den resepten fra forrige forsøk. Også lurer jeg jo på om jeg har mere Puregon igjen på den??

Sånn står det skrevet på resepten:

Rp
Puregon (penn) sylinderamp. 600 IE no
300 IE no

DSSN

Etter avtale - settes subcutant

Reit - III - ter

Jeg har hentet ut følgende på resepten allerede:

2 x 600 IE + 1 x 300 IE
1 x 600 IE

Jeg har altså hentet ut i to omganger tidligere.

Har jeg nok til å hente ut ev. 600 IE til??

Håper noen kan hjelpe meg her.

Elise
08-07-2004, 20:47
Reit III betyr at du kan hente tilsammen fire ganger. Da bør du vel ha nok igjen, etter hva jeg forstår. Ring eventuelt apoteket og sjekk - du kan ringe Jernbanetorvets apotek i Oslo som er døgnåpent hvis du vil ha svar allerede i kveld.

Lykkeliten
08-07-2004, 20:49
Når det står Reit III betyr det i hvert fall at du kan hente ut 1 gang + 3 ganger til.
Har lurt på dette før og måtte til slutt spørre.

Så det ser ut til at det skal gå bra ja! :nikker:

Mikke
08-07-2004, 20:54
Takk skal dere ha.

Dere er av samme oppfatning som meg selv, så da satser jeg på at det går bra :lettet: .

Elinsen
08-07-2004, 21:17
Hvis du har hentet ut 3 pakker med 600IE har du 1 pakke igjen på resepten. Det sto ikke noe tall etter no. på resepten altså?? Har du hentet ut 1 pakke 300 IE har du 3 pakker igjen på den.

Resepten er vel under 1 år gammel?