PDA

Vis full versjon : Mangel på EL etter Pergo?

tvillingen
09-07-2004, 16:20
Da ser det ikke ut til at det klaffet denne måneden heller... Skulle hatt :tante: for 4 dager siden, men den har ikke kommet, men testen var også negativ idag, så jeg er vel desverre ikke gravid..:lei_seg:

Har brukt Pergo denne pp (100 mg), og har prøvd å følge med på livmortapp og EL-slim, men har ikke hatt mistanke om eggløsning i det hele tatt. Var hos legen min syklusdag 13, og det så meget bra ut, store modne egg, så han ba meg stå på en uke fremover, noe vi gjorde..:sex1:

Jeg har sett at det er mange her inne som har vært og tatt blodprøve etter Pergo, min lege nevnte aldri dette?
Jeg har en ny resept på Pergo, skal jeg ta den nå eller vente en måned...? Ble litt utafor i humøret sist, og denne måneden er det mye jobb! Men, så tenker jeg at det er kanskje lurt å stimulere litt EL denne måneden også... Jeg merker ikke noe til EL, kanskje jeg ikke har det??

Har litt bakoverbøyd livmor, moen spesielle teknikker å anbefale....:flau:

Lena
09-07-2004, 17:55
Da ser det ikke ut til at det klaffet denne måneden heller... Skulle hatt :tante: for 4 dager siden, men den har ikke kommet, men testen var også negativ idag, så jeg er vel desverre ikke gravid..:lei_seg:

Har brukt Pergo denne pp (100 mg), og har prøvd å følge med på livmortapp og EL-slim, men har ikke hatt mistanke om eggløsning i det hele tatt. Var hos legen min syklusdag 13, og det så meget bra ut, store modne egg, så han ba meg stå på en uke fremover, noe vi gjorde..:sex1:

Jeg har sett at det er mange her inne som har vært og tatt blodprøve etter Pergo, min lege nevnte aldri dette?
Jeg har en ny resept på Pergo, skal jeg ta den nå eller vente en måned...? Ble litt utafor i humøret sist, og denne måneden er det mye jobb! Men, så tenker jeg at det er kanskje lurt å stimulere litt EL denne måneden også... Jeg merker ikke noe til EL, kanskje jeg ikke har det??

Har litt bakoverbøyd livmor, moen spesielle teknikker å anbefale....:flau:

Hei! Tror det er ganske vanlig at både EL og mensen blir forsinket noen dager ved bruk av Pergo.

Det er ganske vanlig å ta Pergo annenhver måned, dette fordi det fortsatt virker litt måneden etter (så vidt jeg har skjønt) slik at man får på en måte en gratismåned.

Jeg tok heller ikke blodprøver når jeg tok pergokurer, men ville spurt legen om dette.

Lykke til:)

Sparky
09-07-2004, 19:31
Hei, Tvillingen! :klemme: Ikke mist håpet enda da! EL kan komme seint med Pergo.
Kanskje du burde begynne å tempe? Temping hjalp i alle fall meg.:nikker:
Jeg tok Pergo tre måneder på rad, så det er nok forskjellig hva legene anbefaler. Hvis du føler for en pause, så er det nok ikke noe i veien for det. Jeg ble faktisk gravid måneden etter den siste kuren jeg tok (gikk galt, men det er jo en helt annen historie)
Hvis du ikke har ekstremt bakoverbøyd livmor, så skal ikke det ha noe å si sa legen til meg. Min er også bakoverbøyd nemlig. Svømmerne finner veien de :spermie: .

Lykke, lykke til!

adelheid
09-07-2004, 21:59
Hvis du er helt sikker på at du ikke har hatt EL med dobbel pergokur, synes jeg du bør spørre legen om trippelkur. Jeg fikk heller ikke EL med dobbel, men med trippel pergokur funka det. Er i min andre triple kur nå og håper det lykkes denne gang.
Lykke til.

tvillingen
12-07-2004, 17:37
Takk for tilbakemeldingene!