PDA

Vis full versjon : Lei meg...

MorStine
09-07-2004, 19:59
Føler meg uglesett og urettferdig behandlet nå. Da jeg i sta gikk inn for å se om noen "kjente" hadde testet positivt i det siste, så jeg en melding fra Pernille om at LilyPie-linjal og andre termin-nedtellere ønskes fjernet. Skrev inn som svar at jeg gjorde det med det samme. Jeg vil jo absolutt ikke såre eller sjenere andre. Lot resten av signaturen stå. Den har jeg jo hatt siden i februar uten at noen har reagert på den... Linjalen fikk jeg i april/mai. Da jeg hadde fjernet linjalen haglet det plutselig på med sure meldinger fra noen her inne, om at jeg omgikk reglene på en ufin måte osv... Jeg skjønte jo ingen verdens ting, jeg hadde jo bare fjernet det jeg ble bedt om å fjerne, og at signaturer som det sto at man var gravid var jo fortsatt tillatt... Så fikk jeg melding fra moderator om at min NYE signatur hadde skapt reaksjoner og måtte fjernes... Jeg har jo ingen ny signatur, bare halvparten av den gamle. Noen her som tydleigvis ikke har fulgt med på meg... Jeg ble :lei_seg: og faktisk litt :sinna: fordi jeg syntes dette er unødvendig å gå så hardt ut og bli så sinna på meg, som faktisk ikke har gjort NOE annet enn det som sto jeg skulle gjøre...

Vurderte å melde meg ut herfra, for jeg hører jo egentlig ikke til her lenger, men jeg fikk mange gode venner her etter min egen SA og har tittet innom for å se om noen av dem har blitt gravide og for å komme med råd der jeg føler jeg har noe å bidra med... Men moderator ba meg om å bli...

Håper enkelte tenker seg om to ganger senere og ikke er så krasse og sinte i sin kritikk, dere kan faktisk også ha feil...

LilleTrille
09-07-2004, 20:23
Skjønner godt at du ble både lei deg og sint jeg..:klemme:

Stjernemix
09-07-2004, 20:31

Det skjønner jeg også :klemme:

Grace
09-07-2004, 20:37
Først vil jeg gi deg en goooo :klemme: . Jeg syns det er helt supert at du er gravid, og at du henger rundt her fortsatt. Ikke bry deg om kritikken, du er hjertelig velkommen. Selvsagt er jeg kjempemisunnelig på deg, :flau: , eller rettere sagt: tilstanden din. Men jeg håper på litt :bs: fra deg, slik at jeg kan følge med til SM... :sparke: :_plystre:

:klemme: fra meg.. :snill:

siljesol
09-07-2004, 20:44
Ikke vær lei deg!!! Setter kjempepris på å lese råd og oppmuntringer fra dere heldige :gravid: !! Trenger dere her!

MorStine
09-07-2004, 21:02
Først vil jeg gi deg en goooo :klemme: . Jeg syns det er helt supert at du er gravid, og at du henger rundt her fortsatt. Ikke bry deg om kritikken, du er hjertelig velkommen. Selvsagt er jeg kjempemisunnelig på deg, :flau: , eller rettere sagt: tilstanden din. Men jeg håper på litt :bs: fra deg, slik at jeg kan følge med til SM... :sparke: :_plystre:

:klemme: fra meg.. :snill:
Hadde støv i signaturen før, men nå er alt støtende fjernet... Men du får litt for det da... Velkommen til SM!!! :bs: :rs:

Lykkeliten
09-07-2004, 21:24
Må bare legge til her at når noen innrapporterer noe de finner støtende/upassende, tar vi det opp på moderatorforum.

Ser vi grunn til å varsle bruker om dette gjør vi det.

Vi ønsker det beste for prøverne som SG er for og handler etter det.

Håper dere har forståelse for dette. Vi handler altså på vegne av brukerne og diskuterer oss i mellom for å komme frem til en løsning.

Viser også til diskusjonen som førte til at denne regelen ble satt i gang; Lilypie-kalendre (http://www.snartgravid.com/plassen/showthread.php?t=19694)

Trodde også at vi hadde ordnet opp ang. dette over PM MorStine.
Det er flerparten av brukerne som vil hga vekk tellerne og prangende signaturer ang. gravidtet og Silje har gitt oss klar beskjed om at det ikke er lov å bruke her inne lenger..

Grace
09-07-2004, 21:36
Hadde støv i signaturen før, men nå er alt støtende fjernet... Men du får litt for det da... Velkommen til SM!!! :bs:
:neie:Takker og bukker!!

:snuser: :snuse: i meg støvet og kommer så snart jeg kan til SM.. :nikker:

Blåklokken
09-07-2004, 22:53
MorStine,
Ville bare si at jeg iallfall ikke reagerte negativt på signaturer og kalendere du har brukt. Kan forstå at enkelte kan reagere, men samtidig så må det være lov for dem som er gravide å få fortsette å være her og kunne glede seg over graviditeten sin. Syns det er rart jeg, at så mange her legger til den greia som kaster støv og oppmuntrer hverandre og håper at andre skal blir gravide også. Så blir de, og så må de enten komme seg ut herfra eller iallfall tile stilt om at de er og når de skal ha. For all del, ikke del gleden deres for mye, da tråkker dere andre på bena. Det syns jeg er temmelig umulig å forstå. Og for et trist sted dette blir, hvis all oppmerksomheten skal gå til vanskeligheten for enkelte med å unnfange, og aldri til gleden når det endelig går seg til for noen.

Syns de kalenderne var fine å se på, og syns det er trist at de er borte vekk.

Leophee
09-07-2004, 22:59
Nå har jeg ikke fulgt med i timen igjen, og lurer på hva som var i signaturen din i tillegg til termin-nedtelleren, MorStine?

Lykkeliten
09-07-2004, 23:32
Nå har jeg ikke fulgt med i timen igjen, og lurer på hva som var i signaturen din i tillegg til termin-nedtelleren, MorStine?
Et nurk er på vei!!!!
SA 26/12.
:_positiv: test 9/2 og 10/2, en uke før IKM... Og en kontrolltest 12/2.
Nurket er ventet 24/10 :yiiha:

Babe
09-07-2004, 23:34
Og jeg skjønner fortsatt ikke problemet med å ha en nedtonet signatur hvor det står at man er gravid, istedet for masse linjer med både det ene og det andre. Hva er så vanskelig med å skjønne at noen tar seg nær av det??? Det er da likevel ingen som ikke unner andre å bli gravide! Men dette forumet er ikke for de gravide, det er for prøverne........så da må det vel kunne gå ann å være her på prøvernes premisser??

Inne på SM derimot kan man ha så mange baby-tellere man bare vil, og bilder av voksende mager....ultralydbilder m.m Det er da ikke lang vei over til SM?!
Selv om man har venner her inne så kan man få venner inne på SM også, og de vennene man har her inne de kan man da besøke akkurat når man vil....og de kan besøke SM når de vil.........på SM's brukernes premisser.

Kan ikke på mitt bare liv skjønne at det går ann å henge seg så fælt opp i dette med nedtoning :undrer:

Det må da være nok at bare en av medlemmene lider av å se store gravide signaturer, for å fjerne de?

Man kan nesten ikke si man lider fordi man må fjerne de eller moderere signaturen sin..........man kan jo bare bruke det på SM!

Ja, dette ble mye "oppat" skriving og messing, men men.

Lykkeliten
09-07-2004, 23:35
Kan forstå at enkelte kan reagere, men samtidig så må det være lov for dem som er gravide å få fortsette å være her og kunne glede seg over graviditeten sin. .SG er forbeholdt prøvere. SM er forbeholdt gravide.

Gravide er hjertelig velkomne her men de må følge SG's reglement og respektere at SG er et sted som går på prøvernes premisser.

Syns det er rart jeg, at så mange her legger til den greia som kaster støv og oppmuntrer hverandre og håper at andre skal blir gravide også. Så blir de, og så må de enten komme seg ut herfra eller iallfall tile stilt om at de er og når de skal ha. For all del, ikke del gleden deres for mye, da tråkker dere andre på bena. Det syns jeg er temmelig umulig å forstå. Og for et trist sted dette blir, hvis all oppmerksomheten skal gå til vanskeligheten for enkelte med å unnfange, og aldri til gleden når det endelig går seg til for noen.

Syns de kalenderne var fine å se på, og syns det er trist at de er borte vekk.Dette er tull fra ende til annen! Jeg ber deg lese diskusjonen jeg la ut link til for å fortsår hvilke følelser vi snakker om her.

Her er det snakk om å la være å utbrodere graviditeten i signaturen.

Regelen er opplest og vedtatt - that's it!

MorStine
09-07-2004, 23:44
Må bare legge til her at når noen innrapporterer noe de finner støtende/upassende, tar vi det opp på moderatorforum.

Ser vi grunn til å varsle bruker om dette gjør vi det.

Vi ønsker det beste for prøverne som SG er for og handler etter det.

Håper dere har forståelse for dette. Vi handler altså på vegne av brukerne og diskuterer oss i mellom for å komme frem til en løsning.

Viser også til diskusjonen som førte til at denne regelen ble satt i gang; Lilypie-kalendre (http://www.snartgravid.com/plassen/showthread.php?t=19694)

Trodde også at vi hadde ordnet opp ang. dette over PM MorStine.
Det er flerparten av brukerne som vil hga vekk tellerne og prangende signaturer ang. gravidtet og Silje har gitt oss klar beskjed om at det ikke er lov å bruke her inne lenger..
Det har vi også Maia, men følte for å unnskylde meg allikevel, følte meg så misforstått... Nå er det hele glemt...

MorStine
09-07-2004, 23:49
Det var det som står der nå og en sædcelle som svømte, hadde skrevet at nurket er ventet 24/10, og at jeg hadde testet positivt etter sa i desember, hvor mange dager før ikm... Ikke noe værre enn det. Nå er den i allefall ikke til sjenanse for noen... Håper dette er oppe og avgjort nå!!!

MorStine
09-07-2004, 23:54
Og jeg skjønner fortsatt ikke problemet med å ha en nedtonet signatur hvor det står at man er gravid, istedet for masse linjer med både det ene og det andre. Hva er så vanskelig med å skjønne at noen tar seg nær av det??? Det er da likevel ingen som ikke unner andre å bli gravide! Men dette forumet er ikke for de gravide, det er for prøverne........så da må det vel kunne gå ann å være her på prøvernes premisser??

Inne på SM derimot kan man ha så mange baby-tellere man bare vil, og bilder av voksende mager....ultralydbilder m.m Det er da ikke lang vei over til SM?!
Selv om man har venner her inne så kan man få venner inne på SM også, og de vennene man har her inne de kan man da besøke akkurat når man vil....og de kan besøke SM når de vil.........på SM's brukernes premisser.

Kan ikke på mitt bare liv skjønne at det går ann å henge seg så fælt opp i dette med nedtoning :undrer:

Det må da være nok at bare en av medlemmene lider av å se store gravide signaturer, for å fjerne de?

Man kan nesten ikke si man lider fordi man må fjerne de eller moderere signaturen sin..........man kan jo bare bruke det på SM!

Ja, dette ble mye "oppat" skriving og messing, men men.
Helt i orden for meg det, jeg trodde jeg haddee tatt bort det som var til plage for andre, det var det det hele begynte med, derfor ejg ble så sjokkert og lei meg. Hadde satt pris på å ikke få det sånn slengt i trynet, for jeg mente absolutt ikke å såre noen. Nå har jeg fjernet det jeg ble bedt om å fjerne og forklart for de som ble støtt av signaturen min at den har vært sånn i et halvt år... Håper den som er der nå kan være de. Kommer nok uansett ikke til å være her så mye. Det har jeg ikke vært etter februar heller, bare i ny og ne...

Blåklokken
10-07-2004, 00:03
Det er ikke tull, det er MIN mening og jeg har all rett til å ha den. Syns ikke det er fint å kalle andres meninger for tull. Jeg leste denne diskusjonen, og syns fremdeles de kalenderne var ok.

Hva med personlige babybilder som avatar?

Grete
10-07-2004, 00:06
Et nurk er på vei!!!!
SA 26/12.

Ikke det at jeg skal blande meg inn altså, men hvis noen synes denne signaturen var støtende, så har jeg sett ganske mange her inne som er værre. Noen av dem har riktig nok blitt redigert etter "lillipie" diskusjonen, men jeg synes nå de er litt på kanten enda jeg da.

Jeg må jo tildels si meg enig i at det kan bli litt for mye av det gode, men det gjelder ikke bare de som "flagger" at de er gravide, men også de med alt slags info i signaturen sin, som "ørten" linjer med altskens "rusk".

Noe info synes jeg jo er greit, da er det litt lettere å huske historien til den enkelte, men jeg trenger jo ikke vite alt, ned til hver enkelte sa, ma, sprøytestikk, ikm osv osv.

Jeg mener for all del ikke å henge ut noen spesielle, ei heller er det noe som plager meg allverdens, men jeg synes bare det begynner å bli litt voldsom hele denne greia.

Lykkeliten
10-07-2004, 00:07
Så blir de, og så må de enten komme seg ut herfra eller iallfall tile stilt om at de er og når de skal ha. For all del, ikke del gleden deres for mye, da tråkker dere andre på bena. Det syns jeg er temmelig umulig å forstå. Og for et trist sted dette blir, hvis all oppmerksomheten skal gå til vanskeligheten for enkelte med å unnfange, og aldri til gleden når det endelig går seg til for noen.

Dette mener jeg er tull.
Du påstår at dette er meningen til brukerne på SG og hvor i all verden tar du det i fra?

Det er tvert imot slik og det kan mange her skrive under på.

Synes det er temmelig frekt å komme og si slikt jeg.

Babe
10-07-2004, 00:11
Helt enig med deg jeg Grethe. Har sett mange signaturer som er verre jeg også, men det var denne som ble innrapportert og da er det den vi sender melding til eieren av.

Hvis noen har noe å utsette på andres signaturer så er det da bare å innrapportere det. Alle innrapporteringer blir behandlet likt, og selvsagt er det kun den som innrapporterer som vet at h*n har gjort det.......

Grete
10-07-2004, 00:15
Bare fordi jeg synes signaturen er overdådig, eller "for mye" så er jo det min mening, og da synes jeg ikke at jeg har noe "rett" til å innrapportere de det gjelder.

Det går litt under det samme som om man irriterer seg over noe som en annen har skrevet. Man kan enten bli sinna, eller man kan bare ignorere det. Jeg velger som oftest å gjøre det siste. (som oftest, men langt ifra alltid.....)

astilbe
10-07-2004, 00:17
Sitat Maia: er forbeholdt prøvere. SM er forbeholdt gravide.

Gravide er hjertelig velkomne her men de må følge SG's reglement og respektere at SG er et sted som går på prøvernes premisser.

Dette er tull fra ende til annen! Jeg ber deg lese diskusjonen jeg la ut link til for å fortsår hvilke følelser vi snakker om her.

Her er det snakk om å la være å utbrodere graviditeten i signaturen.

Regelen er opplest og vedtatt - that's it

Jo, er vel enig med deg, men får også vondt av f.eks. Stinemor, kan vi ikke strekke grensene våre litt? Tror vi (snakker ut fra meg selv) kan tåle litt mer enn vi tror, er jo noe glede også! Forresten så VET jeg at dere er supre!
1

Lykkeliten
10-07-2004, 00:25
Astilbe: akkurat i denne saken måtte vi ta det opp pga at det ble innrapportert. Moderatorene var enig i at det var litt for mye og ga beskjed.

Jeg er enig i det kan være vanskelig å vite hvor grensene skal gå, men jeg prøver selv alltid å ikke skrive mer enn hva som er mest nødvendig.

En enkel "Jeg er gravid", "Gravid etter 3. IVF forsøk!" eller "Termin 55.77.99" er nok er det ikke?

Store, glorete signaturer har brukere alltid fått oppfordring om å forandre. Det stjeler bort oppmerksomhet.

Nå var vi ikke klar over hvor mye all denne infoen i gravides signatur såret brukerne av SG, og da må vi gripe fatt i det og ivareta brukernes rettigheter her på forumet.

Blåklokken: Du har helt rett i det med babybilder; vi diskuterer også det nå. Vet ikke helt hva det blir til enda.

Tidl. bruker
10-07-2004, 01:08
Jeg blir bortimot fortvilet om den nevnte signaturen er så støtende at den må redigeres.

Jeg mener fortsatt at det selvsagt skal tas hensyn til at dette er en side for prøvere, men nå synes jeg det grenser til at ordet "gravid" blir så betent at det nesten ikke kan nevnes.

Jeg håper at dette også er en side av saken som diskuteres i moderator-forumet.

Babe
10-07-2004, 01:34
Alle sider diskuteres :nikker:

Leophee
10-07-2004, 12:05
Helt enig med deg jeg Grethe. Har sett mange signaturer som er verre jeg også, men det var denne som ble innrapportert og da er det den vi sender melding til eieren av.

Hvis noen har noe å utsette på andres signaturer så er det da bare å innrapportere det. Alle innrapporteringer blir behandlet likt, og selvsagt er det kun den som innrapporterer som vet at h*n har gjort det.......
Kan du mate dette inn med teskje for meg, Babe? :) Betyr det at hvis jeg, etter eget forgodtbefinnenede, innrapporterer en melding, signatur eller bruker, vil dette alltid følges av en medling til brukeren med anmodning om å fjerne det jeg måtte finne det for godt å ikke like den dagen?

Jeg regner kanskje med at det ikke er sånn, men...

annalovinda
10-07-2004, 12:21
Kan du mate dette inn med teskje for meg, Babe? :) Betyr det at hvis jeg, etter eget forgodtbefinnenede, innrapporterer en melding, signatur eller bruker, vil dette alltid følges av en medling til brukeren med anmodning om å fjerne det jeg måtte finne det for godt å ikke like den dagen?

Det er helt riktig at det ikke er sånn!

Det som skjer er at vi diskuterer innrapporteringen på moderatorforum, og tar en felles avgjørelse på hva vi skal gjøre. Den som innrapporterer vil få en tilbakemelding på hva som skjer med innrapporteringen. Det betyr betyr at den som innrapporterer gjør oss oppmerksomme på noen som vedkommende oppfatter som problematisk, eller er usikker på om noe er problematisk, og at det slett ikke er sikkert at en innrapportering får noen følger for den som er innrapportert.

Håper det ble litt klarere nå!

Alibaba
10-07-2004, 12:27
:nikker: Klart man blir lei seg når man får kritikk for noe. Helt naturlig det.
Du følte jo ikke du hadde gjort noe galt. Greit at folk sier ifra om det er noe man er uenig i eller noe, men da må det ivertfall gjøres å en fin måte (vet ikke om du fikk noe ufine meldinger).

Og jeg synes ivertfall at din nåværende signatur er helt ok.

HanneG
10-07-2004, 13:48
Jeg blir bortimot fortvilet om den nevnte signaturen er så støtende at den må redigeres.

Jeg mener fortsatt at det selvsagt skal tas hensyn til at dette er en side for prøvere, men nå synes jeg det grenser til at ordet "gravid" blir så betent at det nesten ikke kan nevnes.

Helt enig med Nova!

Blåklokken
10-07-2004, 16:23
Maia,
Det er mitt inntrykk av den generelle følelsen her. Jeg føler egentlig hele Snart Gravid er et forum for dem som er ufrivillig barnløse når slikt som dette blir vedtatt, selv om vi her er en blanding av folk som akkurat har begynt å prøve, dem som sliter og oss som bare leser info om graviditet og lærer masse. Og hvor langt skal det tas? Skal ingen få lov til å ha med i signaturen heller at en allerede har et barn eller to, fordi det også kan såre? Beklager hvis du syns min mening om dette er feil, men jeg syns jeg skal få lov til å være uenig. Syns ikke det nødvendigvis skal være svære glorete signaturer her nei, men det MorStine og endel andre her har hatt, syns jeg var langtifra det.

Elinsen
10-07-2004, 16:42
Har hele tiden syns det har vært koselig å henge litt rundt her inne med dere, selv etter at det klaffet for meg. Men hvis vi nå skal begynne å innrapportere hverandre i hytt og gevær for ting man reagerer på, ja da syns jeg det blir utrivelig her. Er helt enig i diskusjonen om å fjærne alle voldsomme signaturer,men å begynne å angi hverandre???
Noen har en veldig lav terskel, og blir såret for den minste ting, skal de da kunne innrapportere alle de finner det for godt?? Greit at det ikke blir gjort noe med det, hvis det ikke er ille. Men den innrapporterte vil vel få greie på at den er under "etterforsking", og det kan jeg ikke tenke meg er noen koselig opplevelse.. Synd hvis man skulle holde tilbake ting man virkelig mener, og føler for, i frykt for represalier..
Nei dette har gått over stokk og stein. Veldig uheldig utvikling, og for meg vil nok ikke SG bli det samme..

Pulsatilla
10-07-2004, 17:39
...Greit at det ikke blir gjort noe med det, hvis det ikke er ille. Men den innrapporterte vil vel få greie på at den er under "etterforsking", og det kan jeg ikke tenke meg er noen koselig opplevelse.. Synd hvis man skulle holde tilbake ting man virkelig mener, og føler for, i frykt for represalier..
Nei dette har gått over stokk og stein. Veldig uheldig utvikling, og for meg vil nok ikke SG bli det samme..Nei, dersom moderatorene finner at den innrapporterte meldingen eller signaturen ikke er et problem i forhold til forumets regler, så går vi ikke videre med det til vedkommende. "Skjønner vi problemstillingen" den som rapporterer inn tar opp, så vil vi henvende oss til den innrapporterte. Enten med anmodning om å endre selv, eller om det er noe som er svært støtende, så kan vi gå direkte inn og redigere.

Når det er sagt, så er det veldig få meldinger (eller signaturer) som blir innrapportert her på SG - og det er nok ingen grunn til føle at man må holde tilbake ting man mener og føler for, så lenge man holder seg innenfor forumreglene (http://www.snartgravid.com/plassen/faq.php?faq=vilkar#faq_vilkar2) og signaturbestemmelsen (http://www.snartgravid.com/plassen/showthread.php?t=19871) som har kommet i tillegg nå, basert på forumreglene.

heie
10-07-2004, 18:03

helt enig! :nikker:

Siwa
10-07-2004, 19:12
Har hele tiden syns det har vært koselig å henge litt rundt her inne med dere, selv etter at det klaffet for meg. Men hvis vi nå skal begynne å innrapportere hverandre i hytt og gevær for ting man reagerer på, ja da syns jeg det blir utrivelig her. Er helt enig i diskusjonen om å fjærne alle voldsomme signaturer,men å begynne å angi hverandre???
Noen har en veldig lav terskel, og blir såret for den minste ting, skal de da kunne innrapportere alle de finner det for godt?? Greit at det ikke blir gjort noe med det, hvis det ikke er ille. Men den innrapporterte vil vel få greie på at den er under "etterforsking", og det kan jeg ikke tenke meg er noen koselig opplevelse.. Synd hvis man skulle holde tilbake ting man virkelig mener, og føler for, i frykt for represalier..
Nei dette har gått over stokk og stein. Veldig uheldig utvikling, og for meg vil nok ikke SG bli det samme..
Signerer denne jeg :nikker:

Babe
10-07-2004, 19:19

Hei.....ser at Annalovinda har svart deg....så da fikk du vite det du ville :klem:

Leophee
10-07-2004, 19:58
Det er godt å høre at innrapportering blir behandlet på en fornuftig måte. Selvsagt vil det sikkert ligge skjønn til grunn for mange av avgjørelsene, men når en gruppe oppegående mennesker (som jeg vil hevde at moderatorene her inne er) bruker sitt beste skjønn for å ta en avgjørelse i fellesskap, føler jeg meg tryggere på at avgjørelsene er vel begrunnet. Mye tryggere enn hvis det var en slags automatikk i at enkeltmenneskers "luner" skulle få utrivelige konsekvenser for andre enkeltmennesker, om ikke annet så gjennom vissheten om at en var innrapportert.

Likevel vil jeg gjerne stille spørsmålstegn ved utsagn du kom med i denne diskusjonen, Babe, og som jeg mener å huske at ble nevnt i babypie-diskusjonen også. (Ikke skyt meg, jeg husker ikke helt, og husker i alle fall ikke hvem som evt. sa det.) Nemlig: "Det må da være nok at bare en av medlemmene lider av å se store gravide signaturer, for å fjerne de?" Er det nok at jeg, og eventuelt bare jeg, synes noe av reklamen her inne er et hån mot meg som ufrivillig barnløs, for å fjerne den? (Blåklokken mente at hele SG begynner å ligne et forum for ufrivillig barnløse, og vi ER jo faktisk en stor gruppe her inne, med alt det måtte medføre...)

Akkurat nå har bølgene gått høyt rundt signaturer og terminnedtellere, og jeg synes det er på sin plass å se på hva som ligger dypere under det hele, av etiske og empatiske retningslinjer, så vel som mulige konsekvenser. En ting er avgjørelsen om at terminnedtellere er uønsket her inne. Personlig synes jeg det er å dra det altfor langt når en signatur som MorStines også blir "sensurert", men det er også en avgjørelse jeg overhodet ikke kan gjøre noe med, og må respektere. Som nevnt mange ganger, den enkeltes terskel er forskjellig, og min personlige mening om den ene eller den andre signaturen er uvesentlig. Jeg synes på ingen måte det bude være nok at EN person finner en signatur, eller annet innhold her inne, sårende, for at avgjørelsen om fjerning skal taes. At den enkelte, utfra egen samvittighet, kan velge å ta en "klage" til følge, er så sin sak, men at det skal bli en "trend" her inne at enhver sår tå skal bli en stor sak, der følgen er at retningslinjene for forumet endres, synes som en skremmende visjon. Nå mener ikke jeg at det vil skje eller har skjedd, og stoler som sagt på at avgjørelser tatt i moderatorforum er velbegrunnet, men dette er virkelig et minefelt, noe jeg er sikker på at moderatorene er klar over.

Elinsen
10-07-2004, 20:19
Personlig synes jeg det er å dra det altfor langt når en signatur som MorStines også blir "sensurert", men det er også en avgjørelse jeg overhodet ikke kan gjøre noe med, og må respektere. Som nevnt mange ganger, den enkeltes terskel er forskjellig, og min personlige mening om den ene eller den andre signaturen er uvesentlig. Jeg synes på ingen måte det bude være nok at EN person finner en signatur, eller annet innhold her inne, sårende, for at avgjørelsen om fjerning skal taes. At den enkelte, utfra egen samvittighet, kan velge å ta en "klage" til følge, er så sin sak, men at det skal bli en "trend" her inne at enhver sår tå skal bli en stor sak, der følgen er at retningslinjene for forumet endres, synes som en skremmende visjon. Nå mener ikke jeg at det vil skje eller har skjedd, og stoler som sagt på at avgjørelser tatt i moderatorforum er velbegrunnet, men dette er virkelig et minefelt, noe jeg er sikker på at moderatorene er klar over.
Ai ai Kaptein!!! :nikker:
Det er det jeg mener, vi må ikke la det gå for langt. da blir det utrivelig her inne. Uten å nevne noen, så vil jeg si at hvis noen er veldig hårsåre ( og da mener jeg veldig), burde de ikke være her inne.. Det er min mening. Vi kan ikke la noen få ødelegge den fine gruppen som er samlet her...

Babe
10-07-2004, 22:01
Likevel vil jeg gjerne stille spørsmålstegn ved utsagn du kom med i denne diskusjonen, Babe, og som jeg mener å huske at ble nevnt i babypie-diskusjonen også. (Ikke skyt meg, jeg husker ikke helt, og husker i alle fall ikke hvem som evt. sa det.) Nemlig: "Det må da være nok at bare en av medlemmene lider av å se store gravide signaturer, for å fjerne de?" Er det nok at jeg, og eventuelt bare jeg, synes noe av reklamen her inne er et hån mot meg som ufrivillig barnløs, for å fjerne den? Det var ikke jeg som skrev det....men jeg tok det med i ett sitat fra en annen i ett av mine innlegg i diskusjonen.
Du vet......jeg er en bruker av dette forumet på lik linje med dere andre, så jeg har også rett til å være enig eller uenig med noe....uavhengig av moderator-rollen!
Det er ikke veldig ofte jeg uttaler meg som moderator..........!

Som tidligere nevnt av A-lo lenger opp her så blir innrapporteringer diskutert.....vi er vel alle klar over at noen er mer hårsåre enn andre og dette tas hensyn til,

Jeg er ikke hverken hårsår, redd for kritikk eller noe særlig "dikkete" av meg men jeg synes det er greit å ta hensyn til at dette forumet går på prøvernes premisser. Det har ingenting med diktatur å gjøre....det har noe med empati å gjøre......og jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor det skal være noe problem å skjønne det. Og hvis noen nå kommer rekende og sier; hva med empati ovenfor de som har klart det så tror jeg jeg river meg i håret!! For da skjønner de nemlig ikke hva jeg mener; at SM er for gravide på dems premisser, NM for nybakte på dems premisser.

Selvsagt skal man ikke nekte folk å ha signaturer....heller ikke å skrive at de er gravide.......

Min helt personlige mening er at det er dumt med store signaturer med mange linjer, bilder eller hva det nå er fordi jeg synes det trekker fokus bort fra selve innlegget.......jeg blir mange ganger til og med irritert av store signaturer. Men jeg gjør ikke noe med det...og kunne aldri drømme om å innrapportere eller ta det opp selv....

astilbe
10-07-2004, 22:21
Hmm, har tenkt mye og lenge på dette nå, og var i tvil om jeg skulle skrive det, men jeg drister meg til det på grunnlag av at dette er mer en tanke enn en mening :nikker: Siden det legges så vekt på at enkelte ting i denne diskusjonen skal tones ned, og svaret fra gravide som fremdeles er her like ofte er: "Vi har jo fått så mange venner her" (noe jeg forstår godt!), har jeg tenkt på følgende... For det første er det mulig å ivareta vennskap utenfor SG, det er jeg helt sikker på. (For å registrere seg her må man ha en mailadresse...) For det andre skjønner jeg veldig godt folk som er nygravide og som ønsker å være her enda, det er jo mye som kan skje i hele svangerskapet, og spesiellt i de første ukene! Så kort summert har/hadde jeg en bitteliten tanke som baserer seg på følgende: Forumet heter SNART GRAVID, ikke gravid... Hva med å sette en grense for hvor langt man kan være på vei som gravid i tillegg til til den begrensingen med "lilipie-kalenderen"?

Jeg mener ikke å være ubehagelig, ekkel, provoserende eller noen ting, men hvis jeg reagerer på noe og føler det litt sårt, er det gravide som har termin om et par uker...

Jeg har allerede sendt min kjære ned i kjelleren for å lete etter verneskoene, håper han kommer opp snart! De er nok litt store siden de er hans, men det er vel bedre enn ingenting...

Babe
10-07-2004, 23:39
Jeg mener ikke å være ubehagelig, ekkel, provoserende eller noen ting, men hvis jeg reagerer på noe og føler det litt sårt, er det gravide som har termin om et par uker...Og siden jeg er den eneste her inne med termin om et par uker så er det meg du snakker om.

Trist at du føler det sårt at jeg er her inne, det er nettopp slike ting som gjorde at jeg ikke ville ha i signaturen min at jeg var gravid i det hele tatt. Men så kom det tusen oppfordringer til at man burde ha det med, ikke bare her inne det ble lagt ut oppfordringer til det inne på SM også.........derfor står min termin altså i signaturen........hvis du synes det er trist så fjerner jeg det bare....det er ikke værre enn det.

Jeg snakker ikke om gravide ting her inne, jeg svarer på ting jeg føler jeg kan noe om og i følge tilbakemeldinger jeg har fått her inne så er det hvertfall noen som ser på meg som en ressurs. Jeg har vært her inne siden oktober 01, så jeg har nok grodd fast.......

Forsvinne herfra kommer jeg ikke til å gjøre, sånn at det er sagt!!

astilbe
10-07-2004, 23:43
Jeg setter pris på din tilstedeværelse og din kunnskap, jeg syns bare at ting skal henge sammen... :klemme:

Elise
10-07-2004, 23:45
Jeg ville bare si at jeg syns det er fint at de gravide skriver det i signaturen med termindato slik som Babe gjør. Selv har jeg ikke problem med å se det. Det er diskret, og da er det helt greit, syns jeg.

Leophee
11-07-2004, 02:19
Det var ikke jeg som skrev det....men jeg tok det med i ett sitat fra en annen i ett av mine innlegg i diskusjonen.
Du vet......jeg er en bruker av dette forumet på lik linje med dere andre, så jeg har også rett til å være enig eller uenig med noe....uavhengig av moderator-rollen!
Det er ikke veldig ofte jeg uttaler meg som moderator..........!

Som tidligere nevnt av A-lo lenger opp her så blir innrapporteringer diskutert.....vi er vel alle klar over at noen er mer hårsåre enn andre og dette tas hensyn til,

Jeg er ikke hverken hårsår, redd for kritikk eller noe særlig "dikkete" av meg men jeg synes det er greit å ta hensyn til at dette forumet går på prøvernes premisser. Det har ingenting med diktatur å gjøre....det har noe med empati å gjøre......og jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor det skal være noe problem å skjønne det. Og hvis noen nå kommer rekende og sier; hva med empati ovenfor de som har klart det så tror jeg jeg river meg i håret!! For da skjønner de nemlig ikke hva jeg mener; at SM er for gravide på dems premisser, NM for nybakte på dems premisser.

Selvsagt skal man ikke nekte folk å ha signaturer....heller ikke å skrive at de er gravide.......

Min helt personlige mening er at det er dumt med store signaturer med mange linjer, bilder eller hva det nå er fordi jeg synes det trekker fokus bort fra selve innlegget.......jeg blir mange ganger til og med irritert av store signaturer. Men jeg gjør ikke noe med det...og kunne aldri drømme om å innrapportere eller ta det opp selv....Jeg beklager at jeg siterte feil. Og jeg er veldig klar over at du og de andre moderatorene er brukere på lik linje med oss andre, og jeg leser alle innleggene deres som deres personlige meninger og uttalelser, med mindre tekstens innehold tydelig viser at ting er sagt i egenskap av moderator.

Jeg har heller ingen problemer med å forstå at SG skal være et sted først og fremst for prøvere, og jeg er ikke uten evne til å føle empati med andre prøveres sårbarhet, enten de nå er i samme situasjon som meg, har slitt enda lenger, eller kanskje har opplevd smertefulle tap. På samme måte som jeg overhodet ikke har problemer med å forstå at det også finnes et eget forum for gravide og for nybakte foreldre, der de kan boltre seg friere med sin egen glede.

Jeg synes det er et poeng at sårheten ved å bli minnet på sin egen barnløshet, f.eks. gjennom prangende signaturer fra gravide, hos de fleste kanskje kommer når man nærmer seg/ er ufrivillig barnløs, eller har mistet. Visst utgjør vi en stor gruppe her inne, men vi er ikke de eneste som prøver. Jeg føler vel at når prøvernes premisser blir lagt til grunn for avgjørelsene, betyr det egentlig gruppen av ufrivillig barnløse/dem som har mistet sine premisser. En gruppe jeg selv også tilhører. Vår bitterhet har vært oppe til diskusjon før, og jeg lurer på om det er på sin plass å erkjenne at den faktisk styrer mye av dette forumet. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er negativt, og jeg mener heller ikke at det er galt at det taes hensyn til "min" gruppe, men vil gjerne få et litt mer nyansert bilde av hva det faktisk er som skjer her inne om dagen. Kanskje tar jeg helt feil, og lytter gjerne til korrigeringer.

Elinsen
11-07-2004, 08:10
Her skal jeg trå varsomt, men jeg kan forsåvidt si meg enig med Leophee her.. De er mange slags snartGravide her, men kanskje denne ene gruppa styrer for mye.. ( HJÆLP!!!!)
sniker meg ut igjem, og nedover til kristiansand

Babe
11-07-2004, 11:07
Jeg kan si meg enig jeg også Leophee :nikker:

Men hvordan kunne det blitt annerledes da? Det sier seg jo selv at de brukerne som sliter, er ufrivillig barnløse eller uforklarlig barnløse er de som har lengst fartstid her.....hadde alle blitt lett gravide så hadde jo rullerings-systemet vært litt annerledes.
Skal vi da ta mer hensyn til de som faktisk slipper å slite for å bli gravide? Eller er det mer riktig å ta hensyn til såre følelser hos de som må slite?

Det er nok ikke mange som ikke gleder seg når noen blir gravide....og målet til de aller fleste her inne er jo nettopp det å bli gravid. Men det er nå en gang slik at når man sitter her da....måned etter måned....uten at noe skjer med en selv, mens andre farer gjennom her som farsotter......så blir man sår og lei. Man unner da likevel andre å få det til, men her inne kan man likson slikke litt på sårene sine da....mens de heldige kan hyle ut sin glede inne på SM der de da faktisk er omgitt av likesinnede!

Trixie
11-07-2004, 11:16
Herregud, dette tar jo helt av jo.... :dåne:
Syns både Babe og Elinsen har helt greie signaturer, de informerer om at de er i lykkelige omstendigheter, og det er kjekt, da svarer de med det grunnlaget man har, ehhh, ble feil. Altså, de sitter inne med masse kunnskap, og svarer etter sine erfaringer, både som prøver, og gravid. Og alle med litt mattekunnskap ser hvor langt de er kommet i svangerskapet sånn ca.

Syns det er flott at vi har ett forum på prøvernes premisser jeg!!! Og jeg har kjempemye glede av dette forumet, både kunnskapen og støtten er unik.

Leophee
11-07-2004, 11:26
Jeg kan si meg enig jeg også Leophee :nikker:

Men hvordan kunne det blitt annerledes da? Det sier seg jo selv at de brukerne som sliter, er ufrivillig barnløse eller uforklarlig barnløse er de som har lengst fartstid her.....hadde alle blitt lett gravide så hadde jo rullerings-systemet vært litt annerledes.
Skal vi da ta mer hensyn til de som faktisk slipper å slite for å bli gravide? Eller er det mer riktig å ta hensyn til såre følelser?

Det er nok ikke mange som ikke gleder seg når noen blir gravide....og målet til de aller fleste her inne er jo nettopp det å bli gravid. Men det er nå en gang slik at når man sitter her da....måned etter måned....uten at noe skjer med en selv, mens andre farer gjennom her som farsotter......så blir man sår og lei. Man unner da likevel andre å få det til, men her inne kan man likson slikke litt på sårene sine da....men de heldige kan hyle ut sin glede inne på SM der de da faktisk er omgitt av likesinnede!
Jeg har tenkt tanken...og har faktisk ikke noe godt svar på hvordan det skulle kunne være anderledes. Likevel frykter jeg på en måte at vi etterhvert vil skremme bort alle ferske prøvere, og på den måten både frata oss selv og dem det positive i at de kommer hit, og deler sin forhåpentligvis korte prøvetid med oss. Men jeg vet som sagt ikke hvordan det skulle kunne gjøres anderledes.

La meg også understreke, selv om det kan høres ut som jeg er veldig tøff og usårbar, at jeg også har mine høyst smertefulle øyeblikk i møte med virkeligheten. Det er kanskje av frykt for å "dyrke" smerten at jeg...tja...hva gjør jeg? Velger å fokusere på at ande også kan bli såret, selv om de ikke sliter med å bli gravide, kanskje. (Nå snakker jeg om ferske prøvere, Babe, og ikke gravide, så du skal slippe å rive deg i håret! :skratte: ) Kanskje det er en slags overlevelsesmekanisme jeg har, å fokusere bort min egen smerte, og dermed kan det jo også synes som om jeg fokuserer bort andre som er i lignenede situasjoner sin smerte. Det er overhodet ikke meningen, men ja, innimellom synes jeg hårsårheten og ønsket om å bli beskyttet fra virkeligheten blir litt overdreven her inne. Selvsagt er det deilig å ha et slags fristed fra den harde virkeligheten, men så lenge man har med virkelige mennesker å gjøre, som hver lever i sin virkelighet, er det umulig å avskrive virkeligheten som noe vi forholder oss til utenfor SG. (Dette med fristed er også nevnt i den siste tidens diskusjoner, uten at jeg husker hvem og hvor.)

Beklager at jeg babler så mye om dette, men jeg synes for det første det er et uhyre interessant tema, og for det andre at det er viktig å finne ut av, om ikke annet, så for meg personlig. Og min metode for å finne ut av ting har alltid vært å bruke samtale med andre...

GlaKatta
11-07-2004, 11:34
Herregud, dette tar jo helt av jo.... :dåne:
Syns både Babe og Elinsen har helt greie signaturer, de informerer om at de er i lykkelige omstendigheter, og det er kjekt, da svarer de med det grunnlaget man har, ehhh, ble feil. Altså, de sitter inne med masse kunnskap, og svarer etter sine erfaringer, både som prøver, og gravid. Og alle med litt mattekunnskap ser hvor langt de er kommet i svangerskapet sånn ca.

Syns det er flott at vi har ett forum på prøvernes premisser jeg!!! Og jeg har kjempemye glede av dette forumet, både kunnskapen og støtten er unik.
:kidoki: Enig med du!

Klem GK

Babe
11-07-2004, 11:49
Leophee; Jeg er enig med deg i dette med hårsårhet........vi har jo hatt en del diskusjoner rundt temaet hårsårhet her tidligere....og jeg er jo en person som liker å si akkurat hva jeg mener til alle døgnets tider :gal:
Og jeg synes også at overdrivelser er noe vi må prøve å unngå....... men likevel synes jeg da altså at man bør være såpass tekkelig at man ikke vifter med gravide ting (les; store signaturer, etc) over hele forumet her.
Synes det er forskjell på å rope ut sin glede inne på "positiv test" enn å gjøre det på "generell disk" feks.

Jeg vet ikke jeg............ det er da jaggu ikke lett å gjøre alle til lags heller! :urk:

Alle er da hvertfall velkomne her inne, så lenge man følger reglene. Slik er det jo overalt i resten av nettverdenen og i den virkelige verdenen også.

Leophee
11-07-2004, 11:51
Jeg vet ikke jeg............ det er da jaggu ikke lett å gjøre alle til lags heller! :urk:

Det er jammen sant! :klemme:

Elinblu
11-07-2004, 16:31
Det er mitt inntrykk av den generelle følelsen her. Jeg føler egentlig hele Snart Gravid er et forum for dem som er ufrivillig barnløse når slikt som dette blir vedtatt, selv om vi her er en blanding av folk som akkurat har begynt å prøve, dem som sliter og oss som bare leser info om graviditet og lærer masse.
Og hvem er det man lærer av..? De gravide har selvsagt mye å bidra med, men jeg våger å påstå at etter flere års nedturer med alt som finnes av utredning, behandling og kjerringråd vet man vel så mye om dette temaet som dem som blir gravide etter 1 eller 4 prøveperioder. Som de andre påpeker, blir det nødvendigvis slik at det er oss slitere som får lengst fartstid her inne. Jeg synes sant å si at det er både galt og blodig urettferdig å hevde at dette har blitt et forum for ufrivillig barnløse. Et overveldende flertall av diskusjonene her inne handler da om noe helt annet enn sliter-ting? Hvis jeg eller en av de andre gamle traverne svarer på et spørsmål fra en fersk prøver, forsøker vi da etter beste evne å dele våre kunnskaper med den som spør? Vi prøver da vitterlig ikke å jekke vedkommende ned ved å innta en nedlatende tone og drepe enhver spire av optimisme? Hvis det er slik det oppfattes, vet jeg ikke om jeg tør å svare på noenting lenger.

Det kan se ut til at sliterne i større grad enn andre er interessert i å diskutere mer prinsipielle og følelsesmessige ting som går utover tapping, temping og symptomer. Disse diskusjonene utgjør kanskje én prosent av trådene her inne, men de munner ofte ut i det samme: stor ståhei, beskyldninger om bitterhet, lav takhøyde, manglende evne til å glede seg over andre, at dette har blitt et forum for slitere... Ja - iblant blir man bitter, men det er bare en del av vår personlighet! Etter en slik diskusjon foreslo jeg en gang at vi kanskje kunne starte et egen forum for slitere - som er skjult for de øvrige brukerne, på samme måte som moderatorforumet. Det er kanskje en ting å overveie seriøst?

Jeg kan til dels være enig i at et forbud mot nedtellere og brautende gravide signaturer kan virke litt drastisk, men hvem har sagt at det er sliterne som har bestemt dette? Som moderatorer forsøker vi etter beste evne å ta hensyn til folks følelser og de tilbakemeldinger vi får. At sliterne som gruppe skal få "skylda", blir helt feil. Personlig blir jeg verken støtt av Lilipie-nedtellerne eller prangende signaturer. Derimot hender det at jeg blir litt amper, gjerne når jeg ser overskrifter som "endelig klaffet det!", klikker meg inn og leser at noen "endelig" har lyktes med å skaffe søsken til ettåringen sin etter tre måneders prøving. Dette gjør meg litt hissig der og da, men jeg kjenner også et stikk av takknemlighet over at jeg har fått livets realiteter kasta i trynet og har lært meg å ikke ta ting for gitt. Stikk i strid med det inntrykket man kan få etter diskusjoner som denne, vil jeg faktisk påstå at flere års slit i mange tilfeller bidrar til å utvikle egenskaper som empati og ydmykhet.

Ideelt sett skal naturligvis alle glede seg på andres vegne, men den ensomheten man uvegerlig føler som sliter i en verden av mer eller mindre overstadige nygravide skal heller ikke undervurderes. Et forbud kan kanskje virke drastisk, men det kan da ikke være så sabla vanskelig å vise litt hensyn? De gravide må gjerne være her til de blir blå i trynet av veer, men dette er først og fremst et forum for folk som ønsker å bli gravide. Take it or leave it!

Hilsen Elinblu (langt utpå viddene nå - eller var det hengemyra? - selvsagt iført tunge vernesko)

Elinblu
11-07-2004, 16:54
Må bare understreke at jeg ikke ønsker å fremheve meg selv og de andre sliterne som "bedre" enn andre folk på noen måte. Men i alle fall lærer man veldig mye om selv selv (og andre) i denne evighetsprosessen, og jeg har oppdaget både positive og negative sider ved meg selv som jeg ikke ante at jeg hadde. Kanskje er det tilfeldig, men blant sliterne har jeg funnet utrolig mange reflekterte, intelligente og sammensatte mennesker med en galgenhumor som treffer meg midt i fletta.

Det er kanskje ikke mange som er like gamle som meg her - og som hadde samme humor en gang på 80-tallet, men jeg prøver (og kjenner at jeg fniser bare ved tanken på minnene om bladet MAD og Alfred E. Neumann): Dette er verken et forum for slitere, nygravide eller ferske prøvere - det er et forum for alle disse gruppene og flere til, som alle har noe til felles. Kanskje vi heller skulle kalle det

FFF - Forum For Fåreskaller

Vi er alle FFF - Frenetisk FertilitetsFikserte

Noen tilhører FFF - FertilityFriend-Faenskapen, mens andre bedriver FFF - Frivol FerskingFnising og atter andre FFF - Furten FørkjeFrenesi. Mulighetene er uendelige! :fnis:

Prøvekanin
11-07-2004, 22:30
Et nurk er på vei!!!!
SA 26/12.
Jeg synes denne signaturen nesten kunne vært et selvstendig innlegg på "jeg har testet positivt"-forumet, i og med at den utbroderer såpass mye om antall positive tester og den voldsomme jubelen som dette må ha medført! Og gratulerer så mye, forresten! :blomst: Så jeg kan egentlig forstå at noen kan bli litt støtt, siden man kan holde seg unna ovennevnte forum hvis man har en dårlig dag, men ikke kan styre unna andres signaturer. Men som sagt før, det handler ikke om at man ikke skal kunne glede seg på andres vegne. Jeg håper jo at de som blir gravide klarer å glede seg på egne vegne også da, om ikke annet! :blunk:

Jeg synes det er veldig synd at man ikke kan ta hensyn til sliterne på den ene siden, og samtidig ønske ferskingene og de nygravide velkomne her... er det virkelig noen motsetning? Da jeg kom hit som relativt fersking i oktober følte jeg meg bare velkommen, selv om jeg badet meg i selvmedlidenhet over ikke å ha fått det til på tre måneder... *kremt*:flau: Det hender jeg blir litt oppgitt når jeg leser om ferskinger som gleder seg til å teste positivt om to uker, men så tenker jeg at slik var vel jeg også, og her sitter jeg da enda. Og for de hvor det faktisk går i oppfyllelse, er det jo fantastisk, men så har de vel annet (=:_positiv: ) å glede seg over i tiden fremover, enn å henge her sammen med sure og bitre lille meg?
Jeg synes ikke det er noen god idè å skille ut sliterne i et eget lukket forum, fordi det har gitt meg så utrolig mye å lese om deres erfaringer, både angående praktiske ting som tappetafsing og utredningsprosessen, men også alle tankene som blir luftet rundt barnløshet som gir meg innblikk i denne tilstanden som jeg jo fryktet, men som jeg nærmer meg med stormskritt. Det har vært veldig godt å være forberedt!

Til slutt: kjære Mor Stine, at vi reagerer på signaturen din betyr ikke at vi har noe imot deg! Du kunne vel ikke vite at det var noe galt. Håper alle, både gravide og nykommere her på SG, føler seg velkommen! :grouphug:

Prøvekanin
11-07-2004, 22:31

Noen tilhører FFF - FertilityFriend-Faenskapen, mens andre bedriver FFF - Frivol FerskingFnising og atter andre FFF - Furten FørkjeFrenesi. Mulighetene er uendelige! :fnis: :skratte:

bloom
11-07-2004, 22:32
Hilsen Elinblu (langt utpå viddene nå - eller var det hengemyra? - selvsagt iført tunge vernesko)
Hengemyr og vernesko????
Stakkars deg.....

Synes hele denne diskusjonen trenger landingstillatelse....hjelpe meg for en utvikling????Trodde vi hadde det koselig jeg, var ikke klar over at noen slet med såre fölelser för jeg leste dette, og först nå ble jeg oppmerksom på enkelte komentarer som kanskje er litt på kanten....Kall meg naiv, men jeg har trodd at alle har trivdes, det er så mye hyggelige og oppmuntrende innlegg her!!! Jeg har hatt en JÄVLIG töff tid, og etter at sambo, mamma og bestevenninna mi hadde prövd å tröste meg en hel dag, ( hadde deppe-dag for min döde sönn) var det her inne jeg fikk kommentaren som gjorde dagen min god igjen ( "hadde jeg kunnet bestemme var det du som skulle stått först i köen" - den varmet)

Jeg har fått like mange hyggelige svar fra både "nye" og "slitere". Selv om jeg også til tider kan se at sliterne har et annet innhold i sine innlegg, (men dette er jo helt naturlig) föler jeg ikke at de regjerer her....????

At noen er mer hårsåre enn andre er helt normalt, slik er det jo i "real life " også, og da pröver man å ta litt mer hensyn til disse, uten å kalle de for pyser??? ( ikke at noen her har gjort det altså - blir helt nervös for å skrive noe galt jeg nå)

Håper at dette kan fortsette å väre et forum der man kan väre seg selv og bli godtatt for den man er!!!!:nikker:

Liker ikke tanken på å måtte tenke meg godt om för jeg skriver et innlegg, da blir alt så oppdiktet liksom, jeg er ikke så god på å tenke jeg.....:svimmel:

Blondie
11-07-2004, 22:36
Skjønner veldig godt reaksjonen din. :nikker:

Egentlig synes jeg hele denne diskusjonen med signaturer har gått fullstendig over styr og at toleransenivået er lik null her nå...

Håper du blir her litt til - gleder meg over å lese meldingene dine, og godt med noen flere med et litt nyansert forhold til det meste! :nikker:

:klemme: :klemme:

Elinblu
11-07-2004, 22:57
Hvis noen skulle være i tvil: Det med vernesko og hengemyr var et (åpenbart feilslått) forsøk på å være morsom.

Hvem som ikke er nyansert og tolerant her, kan muligens diskuteres. :blunke: Interessant å se at vi leste Blooms innlegg med ganske forskjellige briller, Blondie. At diskusjonen har tatt helt av og muligens er et eksempel på fjæra som har blitt til fem høns, kan vi kanskje alle være enige om!

bloom
11-07-2004, 23:25
Hvis noen skulle være i tvil: Det med vernesko og hengemyr var et (åpenbart feilslått) forsøk på å være morsom.

Hvem som ikke er nyansert og tolerant her, kan muligens diskuteres. :blunke: Interessant å se at vi leste Blooms innlegg med ganske forskjellige briller, Blondie. At diskusjonen har tatt helt av og muligens er et eksempel på fjæra som har blitt til fem høns, kan vi kanskje alle være enige om!

NEI NEI NEI!!!!!!!

Jeg forsto jo at det var en spök - svaret var også et (åpenbart feilslått) forsök på å väre morsom!!!!!!!

kan heller ikke se at jeg nevnte nyansert eller tolerant i min melding, og på toppen av det hele lurer jeg på om ikke Blondie sikter til den opprinnelige meldingen ?????

Kan heller ikke forstå hvordan min melding kan leses på så veldig mange forskjellige måter???

Eller er jeg fortsatt fryktelig naiv???

Blondie
11-07-2004, 23:27

Høhø... Jeg svarte jo ikke Bloom da, men MorStine. Leste alle de andre innleggene etterpå, så jeg så jo at mitt innlegg virket litt i blondeste laget da... :skratte:

Vel, jeg er helt enig med deg i at "sliterne" her er en stor ressurs. Jeg vil ingen til livs her jeg (som sagt tidligere), men jeg prøver liksom å få et litt mer nyansert bilde i forhold til mitt eget ståsted. :nikker:
Vi er jo alle i våre egne (verne)sko! :skratte:

Synes likevel at det burde være en vekker at det vi diskuterer mest her inne er hvordan vi skal oppføre oss i forhold til hverandre... Det burde jo strengt tatt si seg selv med et fora som er fullt av voksne mennesker... :nikker:

Elinblu
11-07-2004, 23:35
Bloom: OK, beklager, jeg misforstod og trodde Blondie siktet til ditt innlegg, og at det var deg hun svarte - derav min forundring over ulike tolkninger. Kunne nemlig ikke se noe i ditt innlegg som tydet på at du syntes folk her inne mangler toleranse og nyansering. Nå har jo Blondie også selv oppklart det. :nikker:

Blondie: Enig i at det er et tankekors at slike diskusjoner kan være nødvendige, men til sjuende og sist får vi håpe det skaper mer klarhet enn forvirring når vi får tydelige regler å forholde oss til. Vi er jo alle så forskjellige, med totalt ulik bagasje. Og antakelig kan vi alle lære noe av hverandre!

:grouphug:

bloom
11-07-2004, 23:49
Gudskjelov!

Så har jeg ikke blitt helt pling i bollen på mine eldre dager......

Gona
12-07-2004, 12:37
Jeg synes denne signaturen nesten kunne vært et selvstendig innlegg på "jeg har testet positivt"-forumet, i og med at den utbroderer såpass mye om antall positive tester og den voldsomme jubelen som dette må ha medført! Og gratulerer så mye, forresten! :blomst: Så jeg kan egentlig forstå at noen kan bli litt støtt, siden man kan holde seg unna ovennevnte forum hvis man har en dårlig dag, men ikke kan styre unna andres signaturer. Men som sagt før, det handler ikke om at man ikke skal kunne glede seg på andres vegne. Jeg håper jo at de som blir gravide klarer å glede seg på egne vegne også da, om ikke annet! :blunk:

Jeg synes det er veldig synd at man ikke kan ta hensyn til sliterne på den ene siden, og samtidig ønske ferskingene og de nygravide velkomne her... er det virkelig noen motsetning? Da jeg kom hit som relativt fersking i oktober følte jeg meg bare velkommen, selv om jeg badet meg i selvmedlidenhet over ikke å ha fått det til på tre måneder... *kremt*:flau: Det hender jeg blir litt oppgitt når jeg leser om ferskinger som gleder seg til å teste positivt om to uker, men så tenker jeg at slik var vel jeg også, og her sitter jeg da enda. Og for de hvor det faktisk går i oppfyllelse, er det jo fantastisk, men så har de vel annet (=:_positiv: ) å glede seg over i tiden fremover, enn å henge her sammen med sure og bitre lille meg?
Jeg synes ikke det er noen god idè å skille ut sliterne i et eget lukket forum, fordi det har gitt meg så utrolig mye å lese om deres erfaringer, både angående praktiske ting som tappetafsing og utredningsprosessen, men også alle tankene som blir luftet rundt barnløshet som gir meg innblikk i denne tilstanden som jeg jo fryktet, men som jeg nærmer meg med stormskritt. Det har vært veldig godt å være forberedt!

Til slutt: kjære Mor Stine, at vi reagerer på signaturen din betyr ikke at vi har noe imot deg! Du kunne vel ikke vite at det var noe galt. Håper alle, både gravide og nykommere her på SG, føler seg velkommen! :grouphug:Signerer denne og minner oss alle om at det er en vesentlig forskjell på å angripe SAK og å angripe PERSON. I utgangspunktet synes jeg at denne signaturen det her snakkes om ser ut som et forsøk på å unngå "babypie"-forbudet, men ser av diskusjonen at den kun har vært en del av tidligere signatur... og da er det forståelig at det er leit å få kritikk for det i tillegg til at man mener at man allerede HAR tonet ned signaturen.

"Det e'kje lett å vera foggel i dag..."

(redigert pga skrive l e i f )

Nemix
12-07-2004, 12:46
Unnskyld meg men jeg må bare si noe så får alle hate meg så mye som de vil: ''kjerring'' - effekten kan til tider være meget stor her!
Dette er en side for alle og så lenge det finnes en mulighet for å bruke disse nedtellings-greiene ( som jeg ikke har fått satt meg inn i ennå ) så kan folk for svarte få lov til å gjøre det!
Jeg vet ennå ikke om jeg blir gravid nå eller om 5 år men en ting er sikkert: DET ER IKKE ANDRES SKYLD AT JEG IKKE FÅR DET TIL! Det er privilegium å kunne bli gravid og når en først får det til skal en vise den gleden en bærer på og ikke måtte ta imot kjeft/kritikk for det! jeg har mine MEGET sterke tvil om at de som viser sin stolthet gjør det for å såre andre

Så det så :sinna:

Robyn
12-07-2004, 13:04
jeg har mine MEGET sterke tvil om at de som viser sin stolthet gjør det for å såre andre Frem til disse diskusjonene kom opp er jeg enig med deg.
Men når da x-antall jenter sier at det faktisk sårer de, så kan de ikke skylde på at de ikke vet det lengre i allefall...

Syns det sier MEGET om den personen som evt. velger å "flashe" graviditeten over mange linjer etter disse diskusjonene jeg... :blunk: Da kan man begynne å snakke om 'kjerring effekt'.

Blir mest forundret over de som absolutt mener lilypie og store gravid-signaturer skal få bestå jeg.
Hvorfor spiller det så stor rolle at man skal begrense det?

Det er lov å skrive at man er gravid i signaturen, og på 'Jeg har testet positivt' kan man juble så høyt man bare orker.
Har man ytterligere behov for å juble er SM et praktfullt sted å gjøre det på.

HVA er egentlig problemet???

Babe
12-07-2004, 13:11
Blir mest forundret over de som absolutt mener lilypie og store gravid-signaturer skal få bestå jeg.
Hvorfor spiller det så stor rolle at man skal begrense det?

Det er lov å skrive at man er gravid i signaturen, og på 'Jeg har testet positivt' kan man juble så høyt man bare orker.
Har man ytterligere behov for å juble er SM et praktfullt sted å gjøre det på.

HVA er egentlig problemet???
Nettopp..........bortsett fra at det tydeligvis ikke nytter å si dette da :urk: Synes jeg har gjentatt meg selv til det kjedsommelige i denne diskusjonen.

De som ikke vil skjønne, skjønner ikke noe uansett...........og da kan vi snakke om "kjærring-faktor" ja :nemlig:

Lillehammer
12-07-2004, 13:13
De som ikke vil skjønne, skjønner ikke noe uansett...........og da kan vi snakke om "kjærring-faktor" ja :nemlig:

:knegg: (Som vanlig er jeg enig med alt Babe sier...)

Thyresse
12-07-2004, 13:18
Jeg er så enig så enig i både det Robyn og Babe sier! Får bare ikke delt ut prikker til dere! Men :tilber: her og nå, det får dere!
Blir helt oppgitt over hvor hårsåre enkelte har blitt i denne diskusjonen!!! :nikker: Men nok om det! Håper vi kan legge alt dette bak oss!

Epp
12-07-2004, 13:18
Jeg er også enig med Babe as always!:dulte:

:klemme:

Nemix
12-07-2004, 13:25
Ok, jeg får vel igjen med samme mynt og det er greit.
Jeg har nettopp lest hele diskusjonen og for hvert innlegg som kom ble jeg mer og mer lei meg. Jeg trodde denne siden var drømmesiden min, uten slike fakter som jeg ser tendenser til nå.

Det er utrolig usaklig å si at ''de som ikke skjønner, skjønner det bare ikke og da kan man snakke om kjerringfakter''

Vel, hvis det å ha en kusine og en besteveninne som har forsøkt å bli gravide i henholdsvis 3 og 5 år og følge utviklingen fra dag til dag er å IKKE skjønne så vet nå ikke jeg hva som skal til. Jeg tror at jeg rett og slett må gjennom det selv for å skjønne det helt.....eller?
Jeg har bare følelsen av at det er de ufrivillig barnløse som ''styrer'' atmosfæren her for det meste og det kan i noen tilfeller legge litt demper på stemningen.

At jeg ikke forstår de - jeg sier ikke noe uten å ha solig bakgrunn for det så jo, jeg forstår ganske godt hva de går gjennom og jeg føler innmari med de.

annalovinda
12-07-2004, 13:27
Må bare understreke at jeg ikke ønsker å fremheve meg selv og de andre sliterne som "bedre" enn andre folk på noen måte. Men i alle fall lærer man veldig mye om selv selv (og andre) i denne evighetsprosessen, og jeg har oppdaget både positive og negative sider ved meg selv som jeg ikke ante at jeg hadde. Kanskje er det tilfeldig, men blant sliterne har jeg funnet utrolig mange reflekterte, intelligente og sammensatte mennesker med en galgenhumor som treffer meg midt i fletta.

Det er kanskje ikke mange som er like gamle som meg her - og som hadde samme humor en gang på 80-tallet, men jeg prøver (og kjenner at jeg fniser bare ved tanken på minnene om bladet MAD og Alfred E. Neumann): Dette er verken et forum for slitere, nygravide eller ferske prøvere - det er et forum for alle disse gruppene og flere til, som alle har noe til felles. Kanskje vi heller skulle kalle det

FFF - Forum For Fåreskaller

Noen tilhører FFF - FertilityFriend-Faenskapen, mens andre bedriver FFF - Frivol FerskingFnising og atter andre FFF - Furten FørkjeFrenesi. Mulighetene er uendelige! :fnis:Du får sagt det! :applaus:
Rød tekst gjelder også for flere, meg selv inkludert.

...Dette er en side for alle...Ja, men på prøvernes premisser. Så lenge det viser seg at mange prøvere reagerer, har vi valgt å ta hensyn til det.

....og så lenge det finnes en mulighet for å bruke disse nedtellings-greiene (...) så kan folk for svarte få lov til å gjøre det!Det er ikke lenger tillatt.

...når en først får det til skal en vise den gleden en bærer på og ikke måtte ta imot kjeft/kritikk for det!Nå er det faktisk slik at man må regne med å få kjeft/kritikk når man går mot de reglene som gjelder der man er.

Elinsen
12-07-2004, 13:31
Hei NEMIX, etter at jeg endelig hadde fått det til, heiv jeg meg rundt og bestilte ny avatar og babypie-kaleneder. I lykkerusen over å ha klart det, ofret jeg ikke mine medsøstre på SG en tanke... Før etterpå.... Etter å ha lest visse diskusjoner her inne, skjønte jeg at det hadde gått for langt. Jeg fjernet dem AT ONCE!! Nå har jeg bare en liten notis i signaturen. Jeg er enig i at man IKKE skal ha babypie-kalendere her på SG, ei heller sprangende signaturer, jeg er innforstått med at det kan såre både slitere og de nye her inne, og jeg ville aldri gjort noe som sårer snupsene mine her inne..
Og for det er jeg ingen KJERRING!!

Jeg håper disse angiveriene ikke går over alle støvleskaft, og at alle kan ha en normal takhøyde her inne, og heller holde seg borte fra steder de lett kan bli provosert..
Det hadde vært synd for SG hvis vi mistet piffen her inne..

Nemix
12-07-2004, 13:32
Du får sagt det! :applaus:
Rød tekst gjelder også for flere, meg selv inkludert.

Ja, men på prøvernes premisser. Så lenge det viser seg at mange prøvere reagerer, har vi valgt å ta hensyn til det.

Det er ikke lenger tillatt.

Nå er det faktisk slik at man må regne med å få kjeft/kritikk når man går mot de reglene som gjelder der man er.

Hjertelig takk for at du tar deg tiden til å gi meg beskjeden inn med teskje. Jeg er virkelig takknemlig for det og føler at jeg trengte det.

Epp
12-07-2004, 13:33
Dette er en side for alle og så lenge det finnes en mulighet for å bruke disse nedtellings-greiene ( som jeg ikke har fått satt meg inn i ennå ) så kan folk for svarte få lov til å gjøre det!
Den muligheten fins ikke (jfr SG's reglement).

Glede og trivsel er hovedmotivet for oss som er her inne, og gleden er stor på "jeg har testet positiv" sidene og i andre innlegg forøvrig.

Nå skal ihvertfall jeg tusle videre og kose meg med andre spennende, givende, morsomme og berikende innlegg og diskusjoner - og som alltid etter hete debatter har jeg lært MYE etter dette.

Jeg har enda mer respekt for dem jeg er glad i her inne - og det er mange, gitt!

Smask!

Nemix
12-07-2004, 13:40
Hei NEMIX, etter at jeg endelig hadde fått det til, heiv jeg meg rundt og bestilte ny avatar og babypie-kaleneder. I lykkerusen over å ha klart det, ofret jeg ikke mine medsøstre på SG en tanke... Før etterpå.... Etter å ha lest visse diskusjoner her inne, skjønte jeg at det hadde gått for langt. Jeg fjernet dem AT ONCE!! Nå har jeg bare en liten notis i signaturen. Jeg er enig i at man IKKE skal ha babypie-kalendere her på SG, ei heller sprangende signaturer, jeg er innforstått med at det kan såre både slitere og de nye her inne, og jeg ville aldri gjort noe som sårer snupsene mine her inne..
Og for det er jeg ingen KJERRING!!

Jeg håper disse angiveriene ikke går over alle støvleskaft, og at alle kan ha en normal takhøyde her inne, og heller holde seg borte fra steder de lett kan bli provosert..
Det hadde vært synd for SG hvis vi mistet piffen her inne..

Kjære vene

Jeg har aldri kalt deg eller noen for kjerring men understreket at min mening er at kjerring-faktoren kan være høy. På den andre siden er det ikke deg og din gruppe jeg referer til.
Jeg beklager hvis min ytring har såret mange men jeg gikk inn i det bevisst på at slikt kunne skje. Forøvrig vet at jeg reglene må følges og i det øyeblikket jeg (evt) blir gravid skal jeg følge de. Det er flertallet som har bestemt at slik skal det være og jeg bøyer meg for det - men ikke for konseptet bak. Sorry....jeg er visst en bitch :vetikke:

Babe
12-07-2004, 13:41
Det er utrolig usaklig å si at ''de som ikke skjønner, skjønner det bare ikke og da kan man snakke om kjerringfakter''
Hvis du skal sitere meg så foreslår jeg at du hvertfall siterer riktig!

Jeg skrev at de som ikke VIL skjønne, skjønner ikke noe uansett og da kan man snakke om kjærring-faktor.

Tydelig at du ikke skjønte bæret av hva jeg mente da hvertfall!

Så her kommer det; Jeg mener at det må kunne gå ann å skjønne at enkelte her inne blir såret over diverse spraglende signaturer og baby-nedtellere, litt empati klarer de aller fleste å spa frem hvis de bare prøver å skyve egoismen tilside!
De som likevel vil trosse dette, vil ikke skjønne og dermed så bare driter de i andre menneskers vonde følelser.

Når man nå har underforum her inne hvor man kan juble, pluss at man har ett helt forum kun for gravide, hva er da vitsen med å tråkke på såre tær her inne???????

Nemix
12-07-2004, 13:42
Den muligheten fins ikke (jfr SG's reglement).

Glede og trivsel er hovedmotivet for oss som er her inne, og gleden er stor på "jeg har testet positiv" sidene og i andre innlegg forøvrig.

Nå skal ihvertfall jeg tusle videre og kose meg med andre spennende, givende, morsomme og berikende innlegg og diskusjoner - og som alltid etter hete debatter har jeg lært MYE etter dette.

Jeg har enda mer respekt for dem jeg er glad i her inne - og det er mange, gitt!

Smask!

Enig og smasker igjen :klemme:

Nemix
12-07-2004, 13:57
Hvis du skal sitere meg så foreslår jeg at du hvertfall siterer riktig!

Jeg skrev at de som ikke VIL skjønne, skjønner ikke noe uansett og da kan man snakke om kjærring-faktor.

Tydelig at du ikke skjønte bæret av hva jeg mente da hvertfall!

Så her kommer det; Jeg mener at det må kunne gå ann å skjønne at enkelte her inne blir såret over diverse spraglende signaturer og baby-nedtellere, litt empati klarer de aller fleste å spa frem hvis de bare prøver å skyve egoismen tilside!
De som likevel vil trosse dette, vil ikke skjønne og dermed så bare driter de i andre menneskers vonde følelser.

Når man nå har underforum her inne hvor man kan juble, pluss at man har ett helt forum kun for gravide, hva er da vitsen med å tråkke på såre tær her inne???????

Roooolig nå, jeg beklager om jeg siterte deg feil men det du skrev ble nesten samme så jeg skjønner nok hva du mener. *smile* for smilisene mine vil ikke funke )
Jeg foreslår også at du leser mine innlegg og tygger litt på de før du reagerer på denne måten. Jeg vil gjerne nevne at jeg synes det er synd at en nesten blir ''flådd'' fordi en mener noe annet og at jeg blir uthengt som et empatiløst menneske til tross for de erfaringene jeg har.

Jeg har ingen interesse av å være usaklig mot deg så la oss bare bli enige i at vi ikke er enige?

vennlig hilsen

Babe
12-07-2004, 14:25
Jeg er helt rolig, jeg. :snill:

Jeg skrev en forklaring til hva jeg mente, siden du åpenbart ikke skjønte det første gang :uff:

Jeg har lest alle innleggene i denne diskusjonen og leste også ditt nøye før jeg kommenterte noe som helst.

Når jeg diskuterer her inne så går det på sak, ikke på person så at du tolker at jeg kaller akkurat deg for empatiløs får du ta på din egen kappe.

Jeg er ikke usakelig, jeg går som sagt på sak! Og innlegget du siterer nå sist var en forklaring til det du ikke skjønte første gang!

Nå tror jeg ikke jeg gidder å messe mer om denne saken..................!

Nemix
12-07-2004, 14:35
Jeg er helt rolig, jeg. :snill:

Jeg skrev en forklaring til hva jeg mente, siden du åpenbart ikke skjønte det første gang :uff:

Jeg har lest alle innleggene i denne diskusjonen og leste også ditt nøye før jeg kommenterte noe som helst.

Når jeg diskuterer her inne så går det på sak, ikke på person så at du tolker at jeg kaller akkurat deg for empatiløs får du ta på din egen kappe.

Jeg er ikke usakelig, jeg går som sagt på sak! Og innlegget du siterer nå sist var en forklaring til det du ikke skjønte første gang!

Nå tror jeg ikke jeg gidder å messe mer om denne saken..................!

Nei så skjønte jeg ikke hva du mente, du har rett. Gratulerer
Fint at vi er ferdige nå

Blondie
12-07-2004, 14:55
Forøvrig synes jeg ofte at du Babe svarer unødig krasst, og er vel ikke så veldig enig med deg i at du bestandig svarer saklig.

MEN! Sånn er det med flere her inne (også meg selv, ja jeg vet det!), men man må nesten takle å bli kommentert når man er mye delaktig i diskusjoner..

..og vi må få lov til å være uenige! :nikker:

Lillehammer
12-07-2004, 15:04
Forøvrig synes jeg ofte at du Babe svarer unødig krasst, og er vel ikke så veldig enig med deg i at du bestandig svarer saklig.

MEN! Sånn er det med flere her inne (også meg selv, ja jeg vet det!), men man må nesten takle å bli kommentert når man er mye delaktig i diskusjoner..

Jeg derimot setter veldig pris på at folk snakker rett fra levera. Sånn som Babe. :jupp:

Selv er jeg litt feigere og tør ikke uttale meg om alt jeg opprinnelig har en mening om :kneblet:, men dere skulle bare visst hva som skjuler seg under topplokket mitt når jeg leser enkelte innlegg... :grøss:

:borte:

Babe
12-07-2004, 15:04

For det første så sa jeg ikke at jeg ALLTID svarer saklig, jeg skrev at jeg går på sak og ikke person.

I dette tilfellet mener jeg selv at jeg har vært saklig :nikker: (har fått ganske så mange tilbakemeldinger som tyder på at andre også synes det)

Og at du synes jeg svarer unødig krasst ofte er ditt problem! Alle som "kjenner" meg her inne vet hvor jeg står, og at jeg sier det jeg mener uten å pakke det inn.
Jeg liker ikke dilldall, sånn er det bare.

Forøvrig liker jeg ikke person-angerp (ikke er det tillatt her inne heller!), noe jeg synes du viser tendens til når du skriver slikt!

Epp
12-07-2004, 15:11
Hey Babe! :dulte:

Jeg er nordlending bosatt på østlandet - og jeg er formelig utsultet på folk som kaller en spade for en spade (Det gjør du! :klemme: ), som holder hodet kaldt og går på sak (det gjør du :klemme: ) som ikke legger føringer og snakker uten omsvøp og silkehansker (det gjør ikke du! :klemme: ) og som jeg er veldig enig med ofte :knegg:

Der har du meg, liksom... :grouphug:

Babe
12-07-2004, 15:17
Hey Babe! :dulte:

Jeg er nordlending bosatt på østlandet - og jeg er formelig utsultet på folk som kaller en spade for en spade (Det gjør du! :klemme: ), som holder hodet kaldt og går på sak (det gjør du :klemme: ) som ikke legger føringer og snakker uten omsvøp og silkehansker (det gjør ikke du! :klemme: ) og som jeg er veldig enig med ofte :knegg:

Der har du meg, liksom... :grouphug::grouphug: du skal ikke se bort fra, Epp at det kommer av mitt nordlandske blod......både pappan min og mamman min er opprinnelig fra nordnorge :knegg:

Elise
12-07-2004, 17:15

:klemme:Slike ting syns jeg skal sendes per pm til den det gjelder. Jeg syns det er ufint å legge det inn slik som du har gjort her.

Robyn
12-07-2004, 19:46
Slike ting syns jeg skal sendes per pm til den det gjelder. Jeg syns det er ufint å legge det inn slik som du har gjort her.Helt enig, her går du faktisk på person og ikke sak Blondie. Det er å tråkke over streken! :fy:

bloom
12-07-2004, 22:44
Helt enig, her går du faktisk på person og ikke sak Blondie. Det er å tråkke over streken! :fy:
Men når det skal sies, så er det ganske mange som har blitt kalt både det ene og det andre i denne diskusjonen, noe har bare värt LITT bedre innpakket enn annet. Blondie gjör jo ikke annet enn å si hva hun mener om SVARET, ikke at hun synes Babe er teit eller noe????:flau:

For övrig er jeg svärt ofte enig med Babe......:nikker:

Nessie
12-07-2004, 22:55
Intressant disskusjon dette... her er en annen syn på saken:

Ville bare si at som "slitare" er eg utrolig takknemlig att det faktisk er flere gravide som fortsatt viser seg på disse sidorne. Det gir en håp å lese om mennisker som er/har vart i samme situasjon som en selv...og faktisk fått det til!!! Hvis eg ikke sett att det faktisk fanns mennisker som gått segrende ut ur dette "kriget" mot barnløshet, hade eg vart langt mer deprimert enn eg faktisk er. Eg hade ikke klart meg. Så takk alle gravide ex-prøvare som kommer tilbake til oss på SG og deler med dere erfaringer og støv!

Måtte og inrømme att eg aldrig hatt tanke på att noens signaturer kunde vare støtande på disse sidorne, og er sikker på att ingen skrevet noe for å provosere, men regler er regler, og de ska såklart følges.

Men min tanke er vel å prøve å se den andre sidan av saken(signaturen) før du sender in din anmaelan. Det er faktisk en person du anmeler... som kanskje kjempet og prøvt og slitit like lenge, eller lengre enn du....det blir litt hardt mot den stakkern som du anmaeler ellers -hun gjør det ju ikke for å såre noen. Og prøv kanskje a heller se det positive i att det finnes folk som klarer det!

OG eg håper att ingen gravide føler seg støtte av denne diskusjonen, og att dere stanner kvar på SG hvis dere vil, så vi kan laere av dere! Visst er dette ett forum for Snart Gravide...men vilke er vel bedre å laere av en de som vart i vår situasjon og klart det!

MorStine
12-07-2004, 23:06
Nå er det faktisk slik at man må regne med å få kjeft/kritikk når man går mot de reglene som gjelder der man er. [/color]
Greia her er jo at jeg er her så skjelden at jeg ikke hadde fått det med meg, men da jeg logget meg på den dagen, var det det første jeg gjorde- å fjerne det jeg trodde var roten til kritikken... Men det var det altså ikke. Nå har jeg fjernet ALT og synes det hele har kommet litt ut av kontroll... Som jeg skrev på babypie-diskusjonen, så hadde jeg selvfølgelig fjernet den før hvis jeg visste at den støtet noen så mye som den tydeligvis har gjort...

Leophee
13-07-2004, 01:25
MorStine: Jeg tror veldig mye av denne diskusjonen ikke lenger gjelder deg og din signatur, men "problemet" generelt. Jeg håper inderlig at du ikke tar til deg alle til dels harde ord som har blitt ytret, som om de var rettet mot deg personlig. Som Babe sier, og også er flink til å gjennomføre, handler det om sak og ikke person.

Ellers har jeg vel kanskje allerede sagt mer enn nok om temaet, både her og i Babypie-diskusjonen, men jeg har nå engang aldri lært å holde munn i tide. Men altså; selv om min personlige mening er både det ene og det andre, synes jeg det må være en selvfølge at regler respekteres, akkurat som MorStine gjorde når hun ble gjort oppmerksom på den nye regelen. Jeg har heller ikke sett noen som ikke har respektert regelen. Likeså er det en selvfølge at vi ikke bevisst går inn for å såre hverandre, så når noen har ytret at noe sårer dem, burde alle, nesten uansett årsaken til sårheten, ta hensyn til dette. Når det er mange å ta hensy til er det, som Babe også sa, vanskelig å gjøre alle til lags, men jeg synes moderatorene har gjort et klokt valg i sine prioriteringer. Noe jeg ikke er like sikker på at jeg hadde fått til i samme situasjon og rolle. For faktisk har ikke deres personlige syn på diverse signaturer farget avgjørelsen deres, men hensynet til målgruppen for forumet. Det synes jeg det står veldig respekt av!

Ja, man lærer stadig. Nettopp derfor elsker jeg denne typen diskusjoner, fordi alle andre sine syn lærer meg mye om at min egen "løsning" ikke alltid er den riktige. Ofte trenger jeg tid og innspill for å få tenkt skikkelig igjennom et tema, og siden mellommenneskelige relasjoner er det viktigste i ethvert liv, synes jeg disse diskusjonene er et uvurderlig bidrag til utvikling. Takk for at jeg får ta del i alle dere kloke damers syn, verdisystem, empati og forståelse!

~TM~
13-07-2004, 02:11
Jeg vet ennå ikke om jeg blir gravid nå eller om 5 år men en ting er sikkert: DET ER IKKE ANDRES SKYLD AT JEG IKKE FÅR DET TIL! Det er privilegium å kunne bli gravid og når en først får det til skal en vise den gleden en bærer på og ikke måtte ta imot kjeft/kritikk for det!

Jeg er verken gravid eller aktiv prøver, men jeg har vært begge deler og satser på å bli det igjen. Jeg har også en rekke venninner som har vært begge deler og flere av de prøvde i en årrekke før det klaffet, og ei er fremdeles på prøverstadiet. Disse vennskapene har lært meg mye om hvor sterkt ønsket om barn er og om hvor stor skuffelsen, sårheten og bitterheten kan bli når man ikke lykkes. Men ingen av disse venninnene mistet på noe tidspunkt evnen til å glede seg over andres lykke. Det kunne være sårt, ja, men det var ikke de gravides feil at de andre ikke ble gravide. Og vi som hadde lyktes med å bli gravide var opptatt av å heie de andre frem mot mål.

Jeg synes det er urimelig å forvente at andre skal liste seg stille på tå og skjule sin egen glede av redsel for å såre eller provosere noen som sliter, samtidig som jeg mener at det er mulig å være fornuftig og ta hensyn. Jeg vet bare så inderlig godt at den gleden over å være gravid kan bli så stor at man bare MÅ rope gleden ut en periode.

Kjære slitere, spør dere selv om hvordan deres egen reaksjon vil være den dagen graviditetstesten slår positivt ut? Vil dere være sindige og beherkskede, eller i gledesrus? Og hvor det vil være mest naturlig å dele denne gleden? I et forum hvor man er trygg og kjent eller i et mer fremmed forum? Sterk og ekstrem lykkefølelse må vel kunne regnes som rus og det er et faktum at gravides hjerner krymper, så forsøk å være overbærende. Det roer seg for de fleste.

Til dere som er gravide vil jeg si at det er lov å forsøke å moderere seg i lykkerusen selv om det kan være vanskelig.

Avslutningsvis vil jeg ønske alle prøvere lykke til videre og gratulere alle gravide.

Elinblu
13-07-2004, 16:10
Kjære slitere, spør dere selv om hvordan deres egen reaksjon vil være den dagen graviditetstesten slår positivt ut? Vil dere være sindige og beherkskede, eller i gledesrus?
Svarer for meg selv: Jeg kommer selvfølgelig til å bli glad, men vil neppe rope det ut i svulstige ordelag. Noe anlegg for overstadig og udelt glede har jeg aldri hatt, og årene som sliter har i alle fall ikke bidratt til å utvikle denne evnen. Til det er jeg altfor framsynt og engstelig anlagt, og jeg vet utmerket godt at en positiv test og et fullbårent barn er to helt forskjellige ting. Hvis jeg en dag tester positivt, vil jeg bli både glad og redd, tenker jeg. Mulig det er jeg som er sær, men jeg har ikke noe behov for å rope det ut, i alle fall ikke i en signatur. Jeg vil sikkert ha ett gledesutbrudd under ”Jeg har testet positivt”, men det får holde. Vi er alle forskjellige, og jeg er vel uansett ikke blant dem som føler noe behov for å bruke gilde farger og store fonter for å få fram budskapet mitt. Og som jeg tidligere har skrevet her inne, hører jeg heller ikke til dem som forventer at alle skal juble like høyt som meg selv den dagen jeg tester positivt. Jeg er sikkert sær, men det får så være.

Noe av det tristeste med dette, synes jeg er at sliterne som gruppe får skylda for alt som er sårt og vanskelig. Vi er ikke et mangehodet troll med én unison stemme! Og er det egentlig så sikkert at det bare er langtidsprøvere som reagerer på slike ting?

Fint for deg at din vennekrets er så harmonisk, Torildmor, men kan det hende at du ikke kjenner hele sannheten om dine venninners følelsesliv? Jeg vet godt at jeg iblant kan fremstå som bitter her inne, men hvem sier at uttrykker det samme overfor mine gravide venninner? Tro det eller ei, men slitere har også folkeskikk! Ikke engang mine aller nærmeste vet hvor sårt jeg iblant føler det (og da snakker jeg ikke om disse signaturene til mennesker jeg ikke kjenner; de bryr meg midt i ryggen.) Noe av det deiligste med et forum for dette, er at man kan vise sine oppriktige følelser – og da spesielt ting som man holder tilbake i det virkelige liv. Både ting og mennesker har flere sider; det går faktisk an å glede seg på andres vegne samtidig som man synes noe er sårt for egen del.

Prøvekanin
14-07-2004, 08:25
Kjære slitere, spør dere selv om hvordan deres egen reaksjon vil være den dagen graviditetstesten slår positivt ut? Vil dere være sindige og beherkskede, eller i gledesrus? Og hvor det vil være mest naturlig å dele denne gleden? I et forum hvor man er trygg og kjent eller i et mer fremmed forum? Sterk og ekstrem lykkefølelse må vel kunne regnes som rus og det er et faktum at gravides hjerner krymper, så forsøk å være overbærende. Det roer seg for de fleste. Nåja.. hvis jeg en dag tester positivt kommer jeg til å løpe rundt i stua som en strikkball og hyle og bære meg av glede, kaste meg i armene på min kjære mann, og dele min glede med andre rundt meg i form av smil og sprudlende humør... også kommer jeg selvsagt til å juble på "jeg har testet positivt"-forumet. Men det kunne aldri falle meg inn å dytte et slikt innlegg i ansiktet på andre, som kanskje har en dårlig dag, og for enhver pris vil unngå "jeg har testet positivt"-forumet, ved å ha en signatur som virkelig står i stil til min jubel (jeg tror ikke det er store nok bokstaver tilgjengelige her engang :gal: ). Og jeg synes ikke det er så enormt viktig å ta hensyn til de som er så heldige å få det til, når de får gleden sin på andre måter enn å få tusen gratulasjoner og :tilber: fra slitere og andre frustrerte prøvere her inne. Jeg er heller ikke så fryktelig hårsår når det gjelder slike gravid-signaturer, og jeg gleder meg genuint på andres vegne her inne. Men som det er poengtert her inne 100 ganger før, så burde det være nok at noen synes det er sårt og upassende, for at vi skal ta hensyn til prøvere på disses premisser.

En annen ting er at det ikke nødvendigvis behøver å være slitere/ufrivillig barnløse som trenger å tas hensyn til. Jeg tror jeg var mye mer sårbar og motløs for et halvt år siden, enn det jeg er nå som jeg har vendt meg til situasjonen! Det krevde mer omstilling i begynnelsen, når jeg måtte venne meg til et liv i venting og med temping og tappetafsing over en lav sko, enn overgangen nå blir til ufrivilig barnløs. Da jeg i 1. pp la min lit til statistikken som sa at jeg hadde størst sjanse for å få det til rett etter pilleslutt, stadig så andre få det til, ble jeg både misunnelig, og redd for at det nok ville ta mer enn en eller 2 pp for meg.. og da var jeg bare en stakkars fersking.

He he he, jeg vet ikke om dette blir mitt siste innlegg i denne debatten, for det er jo så vanskelig å holde seg på matta!

Og bare husk på at ingen som er i mot lillypie-kalendre på SG er i mot gravide eller ferskinger her inne! :blomst: Tross alt..

Lillehammer
14-07-2004, 08:49
Jeg vet bare så inderlig godt at den gleden over å være gravid kan bli så stor at man bare MÅ rope gleden ut en periode.

Kjære slitere, spør dere selv om hvordan deres egen reaksjon vil være den dagen graviditetstesten slår positivt ut? Vil dere være sindige og beherkskede, eller i gledesrus? Og hvor det vil være mest naturlig å dele denne gleden? I et forum hvor man er trygg og kjent eller i et mer fremmed forum? Sterk og ekstrem lykkefølelse må vel kunne regnes som rus og det er et faktum at gravides hjerner krymper, så forsøk å være overbærende. Det roer seg for de fleste.

Beklager Torildmor, men jeg er IKKE enig med deg. Ja, jeg ville ha delt gledesrusen med min mann og med mine venninner som vet at vi sliter og som har barn sjøl. Men jeg ville ikke ha overdrevet "gledeshylene" her inne blant folk som er ufrivillig barnløse eller til venninner som selv sliter med å bli gravide. Såpass selvbeherskelse og respekt for andres følelser har jeg faktisk.

Men det er lov å være uenige!? :dulte:

Blondie
14-07-2004, 10:43
Forøvrig liker jeg ikke person-angerp (ikke er det tillatt her inne heller!), noe jeg synes du viser tendens til når du skriver slikt!

Det var slettes ikke ment som noe personangrep (det liker selvfølgelig ikke jeg heller) - jeg bare prøvde å fortelle deg hva jeg mente...

Ser flere har reagert på det også og da sier jeg kort og greit: UNNSKYLD! :nikker:

Jeg mente slettes ikke å såre hverken deg eller noen andre her inne - det er jo nettopp det vi diskuterer nå, ikke sant?
Alle er jo enige om at sårende kommentarer eller oppførsel ikke hører hjemme her (eller noe annet sted for den saks skyld), men mitt poeng var at jeg synes det til tider kan være litt lav takhøyde.

Alle har krav til å ha sine egne meninger, og til å ytre dem, synes nå jeg hvertfall! :nemlig: ...og det vet jeg at alle andre her inne synes også...

Edda
12-08-2004, 23:26
Hei. Nå har jeg ikke lest hvert eneste innlegg i denne tråden, men jeg tror jeg har lest så mange at jeg skjønner litt av hva denne diskusjonen går i. Jeg kan skjønne at for noen er det både sårt og belastende å se disse "linjalene" etc., men jeg selv tenker annerledes. Nå opplevde jeg det, som så mange før meg, å miste min lille spire. Det ble oppdaget denne uken, og etter sykehusoppholdet i går var jeg temmelig sliten og lei meg.

Så leser jeg om dere som har opplevd det samme som meg, kanskje flere ganger, og så plutselig har det lykkes (klart man har lyst til å rope det ut til hele verden). Det har gitt meg mot og oppmuntring, og det har ført til tanker om at jeg ikke skal miste motet og at det kan gå bra for meg også.

Jeg har ikke reagert på hverken tellere eller linjaler, for jeg har nok fokusert mer på at de er "beviset" på at det går an å lykkes. Herlig! Ellers har jeg masse spørsmål i hodet mitt, til disse som har lykkes til slutt, og da er det flott at de fortsatt er her (for det er jo her jeg er)......og at jeg kan se hvem de er.

Men, jeg tror jeg kan skjønne begge sider av saken. Så det er nok lurt med denne mellomtingen, med en diskre melding i signaturen.

~TM~
13-08-2004, 00:07
Beklager Torildmor, men jeg er IKKE enig med deg. Ja, jeg ville ha delt gledesrusen med min mann og med mine venninner som vet at vi sliter og som har barn sjøl. Men jeg ville ikke ha overdrevet "gledeshylene" her inne blant folk som er ufrivillig barnløse eller til venninner som selv sliter med å bli gravide. Såpass selvbeherskelse og respekt for andres følelser har jeg faktisk.

Men det er lov å være uenige!? :dulte:
Selvfølgelig er det lov å være uenige! :klemme: Det er dessuten slik at hva en ser på som en overdrivelse av gledeshyl er en helt normal ytringmåte for en annen. Pernsonlighet og slikt vettu! :blunke:

Tidl. bruker
13-08-2004, 10:57
Svarer for meg selv: Jeg kommer selvfølgelig til å bli glad, men vil neppe rope det ut i svulstige ordelag. Noe anlegg for overstadig og udelt glede har jeg aldri hatt, og årene som sliter har i alle fall ikke bidratt til å utvikle denne evnen. Til det er jeg altfor framsynt og engstelig anlagt, og jeg vet utmerket godt at en positiv test og et fullbårent barn er to helt forskjellige ting. Hvis jeg en dag tester positivt, vil jeg bli både glad og redd, tenker jeg. Mulig det er jeg som er sær, men jeg har ikke noe behov for å rope det ut, i alle fall ikke i en signatur. Jeg vil sikkert ha ett gledesutbrudd under ”Jeg har testet positivt”, men det får holde.
:nikker: Det er nok flere som vil reagere sånn.

Gleden vil være inni meg - i dobbel betydning, og jeg behøver ingen ekstern
respons. Et positivt CB-kryss og en god klem fra den vordende far er nok.

maya80
13-08-2004, 11:15
Synes personer må få glede seg slik de vil jeg, hvis folk har slitt i lange tider med å bli gravid og endelig lykkes er det ikke så lett og holde følelsene tilbake heller.
Når venniner og familie kommer og forteller att de er gravide til meg så ønsker jeg jo og få vite det, skjønner godt att de er overlykkelig og glad på demes veier.
Synes også det kan være vanskelig ønsker veldig att jeg snart blir gravid, men ofte kommer følelsen når jeg kommer hjem og sjokket er værst den første gangen jeg hører det men jeg sier aldri ting til venner som kan såre dem selv om ikke jeg har lykkes ennå

Annette
13-08-2004, 12:07
MorStine,
Ville bare si at jeg iallfall ikke reagerte negativt på signaturer og kalendere du har brukt. Kan forstå at enkelte kan reagere, men samtidig så må det være lov for dem som er gravide å få fortsette å være her og kunne glede seg over graviditeten sin. Syns det er rart jeg, at så mange her legger til den greia som kaster støv og oppmuntrer hverandre og håper at andre skal blir gravide også. Så blir de, og så må de enten komme seg ut herfra eller iallfall tile stilt om at de er og når de skal ha. For all del, ikke del gleden deres for mye, da tråkker dere andre på bena. Det syns jeg er temmelig umulig å forstå. Og for et trist sted dette blir, hvis all oppmerksomheten skal gå til vanskeligheten for enkelte med å unnfange, og aldri til gleden når det endelig går seg til for noen.

Syns de kalenderne var fine å se på, og syns det er trist at de er borte vekk.
Signerer denne! Bodt sagt, blåklokken!

Tidl. bruker
13-08-2004, 21:16
Ellers finnes det en veldig enkel metode - slå av mulighetene for å se signaturer og evt også smiley's i innleggene. :snill:

*Soff som egentlig syns nett er nett og at folk må få gjøre som de vil*

:liste:

Pernille
13-08-2004, 22:03
Klarer ikke å dy meg fra å kopiere inn svaret mitt fra en annen diskusjon om det samme:

En utlogget bruker av SG skrev et innlegg med oppfordring til de gravide som er innom SG for å besøke gamle "jaktmarker", om å ikke bruke terminnedtelleren Lilypie i signaurene, fordi hun syns det er sårt. Mange andre brukere sa seg enige i dette, andre hadde forståelse for hvorfor det kunne være sårt selv om de ikke føler likedan selv, og noen var uenige.
Jeg føler og tror hele diskusjonen bunner i at SnartGravid er et forum "spesialisert" for kvinner (og menn) som PRØVER å bli gravide. Det er prøverne som er målgruppen til SnartGravid.
Gravide er selvfølgelig mer enn hjertelig velkomne på SnartGravid, og selvfølgelig er det helt OK at man jubler av hjertens lyst når testen blir positiv. Det er til og med opprettet et eget forum kun til dette formål, så det forventes at man skal juble når man har blitt gravid. ;) Og prøvere som av en eller annen grunn ikke føler for å lese om andres lykkelige omstendigheter akkurat der og da kan da enkelt styre unna akkurat disse diskusjonene. :)

MEN - signaturer er det derimot IKKE så enkelt å styre unna. Klart det går an å skru av signaturvisningen, men hvorfor i alle dager skal målgruppen "straffes" og måtte skru av denne muligheten når heller de gravide istedet kan moderere seg??? De gravide har hele SnartMamma.com, samt 'Jeg har testet positivt' og 'Spørsmål fra nygravide' å boltre seg på, prøverne har ikke stort annet enn SnartGravid. Da er det lite forlangt at de som ikke lenger er i målgruppen heller tilpasser seg målgruppen, og ikke omvendt!
De gravides jubelbrøl (i signaturer) skal ikke gå på bekostning av forumets målgruppe sin mulighet til å ha glede og nytte av forumet!

Iallefall - diskusjonen gikk fram og tilbake, og til slutt ble det tatt opp inne på moderatorforum. De fleste av oss moderatorer viste seg å egentlig gi totalt bæng i hele Lilypie-greia.
MEN - når det kommer fram i en diskusjon at dette faktisk er et problem for mange av dem som er i forumets målgruppe, og problemet ikke løser seg selv ved at oppfordringen i diskusjonen blir tatt til etterretning; da blir det moderatorenes plikt - uansett moderatorenes egne meninger rundt saken - å diskutere fram en løsning som ivaretar denne målgruppen og SnartGravids interesser. Moderatorene er her for brukernes (altså målgruppens) beste, faktisk - tro det eller ei. :blunke:

Vi kom fram til at
1) gravide er ikke SnartGravids målgruppe, selv om de er hjertelig velkomne her
2) bruk av Lilypie i signaturer er sårt for mange av dem som er i målgruppen
ERGO: Lilypie har ingenting på SnartGravid å gjøre lenger.
Prangende og/eller utbroderende JEG ER GRAVID-signaturer blir omtrent det samme, og falt dermed inn under samme regel.

Enkle, moderate, korte 'Jeg er gravid'-signaturer er helt OK (og vil forøvrig gjøre akkurat samme nytten som en Lilypie-nedteller mtp. at andre brukere skal kunne se hvor langt de gravide er på vei, som jeg har sett har vært brukt som et argument pro bruk av Lilypie på SG).

Lykkeliten
13-08-2004, 22:08
Takk Pernille! :klemme:

Den var nok å sin plass nå. :nikker: