PDA

Vis full versjon : Resultat på sædprøve

Pia33
07-09-2003, 11:52
Vi fikk resulatatet i forrige uke og den er desverre ikke helt topp: samboer har normalt antall sædceller men det er rel. få som beveger seg raskt....

:-(

Gynekologen sier at vi likevel kan bli spontant gravide dersom alt er "tipp topp" med meg, men det vi jo ikke ennå....

Så etter neste mens blir det hsg-røntgen på meg. Kan jeg ringe og bestille time på dag 1 til Røde Kors, Volvat eller Rikshospitalet? Og hva med Oslo Røntgen?

Jeg forer samboer med sink, e- og c-vitaminer og håper at de små skal svømme raskere....prøverør føles liksom som et stort skritt å ta.

Eliin
07-09-2003, 23:27
Hei Pia!
Jeg som deg har en mann med nok sæd, men svømmerne er litt trege.... Har også foret mannen min med zink og e-vitamin, men det hjalp ikke noe på sædkvaliteten. Dessverre. Men vitaminer er uansett nyttig, så det er bare å fortsette!
Vi er ferdig utredet. Ikke noe er i veien, med meg, men vi har fått beskjed om at sjansene for å bli gravid på natur-metoden er svært små.
Vi bor i Nederland, så antakeligvis skal vi i gang med insemiasjon om ikke så altfor lenge. Ellers blir det vel IVF! Jeg ser svært positivit på muligheten for oss til å bli gravide, men det kan kanskje ta litt lenger tid enn for folk flest....
Uansett, gi ikke opp! Så lenge det er liv er det håp! :)

Lykke til! ;)

Eliin