PDA

Vis full versjon : Han ble forbanna etter å fortallt om positiv test.

Serum
12-07-2004, 21:44
Jeg skjønner ingenting!! Vi har to flotte barn.
Men jeg har alltid ønsket med nr 3.. men som da ville bli sistemann.
Mannen har hele tiden sagt at han ikke vil ha flere barn!
Men han har alltid visst at det har jeg.Jeg har spillt med åpne kort hele tiden.

Vi har hatt sex uten prevasjon lenge.Og nå er jeg visst 6 uker på vei.
Ble litt sjokkert selv da jeg teste neg to ganger og plutselig positiv.

Måtte jo fortelle dette her og han ble så forbanna!! Har jeg misforstått?
Han vet jo at det blir barn av å ikke bruke prev. Så er det liksom mi feil?
Jeg skjønner ingenting.Trodde han var med på det siden han ja.....

og nå føler jeg at jeg sitter her som den syndebukken!

Spurte om vi ikke skulle snakke om det, men han sa det var ingenting å snakke om!

jeg har jo ikke lurt ham i hele tatt...

MjauMjau
12-07-2004, 21:50
Først av alt: GRATULERER!!
Dette er jo en fantastisk nyhet!

Jeg håper og tror at når nyheten har fått tid til å synke inn så vil mannen din besinne seg og glede seg like mye som deg.
Det kreves tross alt to for å bli tre!

Så, bare gi ham litt tid til å vende seg til tanken...
:klemmer:

Katharina
12-07-2004, 21:52
Tja, jeg vet ikke om jeg tør si GRATULERER. Leste innlegget opp for mannen min her, og han bare rister på hodet.

Du er ikke noe syndebukk, men dere MÅ snakke om dette.
Tror du han vil modnes etterhvert og sette pris på dette barnet også eller vil dette være sårt for bestandig? Er enig om at han bør vite bedre enn å bli sur for dette. Han har allerede klart å lage to barn altså vet han hvordan det skal gjøres... Her må han selv ta ansvar.

Vil bare gi deg en stor god :klemme: og håper dere finner utav det fortest mulig!

Lykke til med :bryllup: om kort tid!

Miamor
12-07-2004, 21:57
Huff da, du får bare gi han tid!

TøydokkeAnna
13-07-2004, 00:53
Så dumt da! At dere ikke er helt enige! Kjiipe mannen! Syns han burde gå en tur i skamme-kroken, jeg! Og lære teorien om hvordan man lager barn om igjen og om ogjen og om ogjen. Syns du skal dra han litt i øra og si at han får se å skjerpe seg! Han kan ikke skygge banen fra et prosjekt som dere begge har spytta i ! Nå må han tenke på deg ! Du har jo gleda deg til dette her!

Ja, gi han tid. Men jeg syns nå han fortjener å høre at han burde skamme seg ! Og sitte igjen med oppvasken pga dårlig oppførsel!'

Lykke til, min venn. :klemme:

Nattevakten
13-07-2004, 01:19
Jeg synes nå ikke at mannen din fortjener absolutt all pepperen. Du sier jo selv at han hele tiden har sagt at han ikke ønsker seg flere barn. Hvorfor trodde du at han skulle reagere annerledes enn det han gjorde? Siden du sluttet på pillen når du visste dette, synes jeg at du har litt skyld du også. Beklager, men jeg er ikke tillhenger av uttrykket "den som tier samtykker", for ting er ikke så enkle.

Jeg håper likevel at han roer seg ned og at dere kan komme til enighet. Ser at dere skal gifte dere snart og håper det blir en flott feiring, tross alt. Det ordner seg nok etter hvert. Lykke til!

pjusk
13-07-2004, 14:21
Jeg må nesten si meg enig med "nattevakten" jeg.

Og jeg er i samme posisjon som deg. Jeg vil veldig gjerne ha nr 3, mens mannen min har ikke lyst på flere. Vi bruker heller ikke annen prevensjon enn temping/unngå sex på de mest fruktbare dagene. Jeg gir ham beskjed om når jeg har EL, og da er det opp til han å avstå fra sex, eller kjøpe/bruke kondom. Han liker ikke å bruke kondom, så da sier det seg selv....

Må forresten legge til at det er han som ikke vil at jeg skal bruke pillen/spiral. Så jeg har gitt han beskjed, man må være to for å lage en baby, så når jeg opplyser om "røde dager" er det opp til han.

Nemix
13-07-2004, 14:42
Hei!

Min mening er at dere er like skyldige/uskyldige.
Du har alltid ønsket nr. 3 og det har ikke han. Dere har hatt sex uten prevansjon ( forstår det slik at han var klar over dette ) og der burde det ha ringt en bjelle for ham.

Kommunikasjonssvikt kaller jeg dette. Hvis han er misfornøyd med dette ville jeg ha tatt en lang prat om det og prøvd å finne ut om han evt. kommer til å bære nag for dette resten av livet. Hvis det er faktum, har dere sikkert en trist tid fremover.

Jeg synes ikke at en skal til enhver pris ha nr. 3 hvis den andre parten er uenig. Til syvende og sist er det den som bruker prevensjonen som er ansvarlig for den. Jepp, vet at begge egentlig skal være det men jeg tror ikke at min samboer noen gang har spurt meg ''har du tatt pilla?''. Sånn er det, dessverre.

Jeg ønsker dere uansett lykke til og håper at det ordner seg :comfort:

Nemix
13-07-2004, 14:43
Jeg må nesten si meg enig med "nattevakten" jeg.

Og jeg er i samme posisjon som deg. Jeg vil veldig gjerne ha nr 3, mens mannen min har ikke lyst på flere. Vi bruker heller ikke annen prevensjon enn temping/unngå sex på de mest fruktbare dagene. Jeg gir ham beskjed om når jeg har EL, og da er det opp til han å avstå fra sex, eller kjøpe/bruke kondom. Han liker ikke å bruke kondom, så da sier det seg selv....

Må forresten legge til at det er han som ikke vil at jeg skal bruke pillen/spiral. Så jeg har gitt han beskjed, man må være to for å lage en baby, så når jeg opplyser om "røde dager" er det opp til han.

Dette hørtes fair ut ja :nikker:

Serum
13-07-2004, 15:09
heisann!

Synes ikke jeg fortjener noe pepper!!

Han vet jeg ikke bruker prevansjon fordi jeg tåler det dårlig.
Og når han VET det! og alikevell lar :spermie: :spermie: .. ja, hva annet kunne han forvente seg?Jeg har t.o.m under :sex1: sagt at : husk jeg kan bli gravid!

Han ble vel litt sjokkert, siden minstemann er bare 9 mnd.

Men uansett så vekket han meg i natt og sa at han elsket meg og det hadde han alltid gjort! Spurte om han var sint og da sa han nei...

Og i dag var allt som før.... bortsett fra lille :baby: i magen..

Og nå blir butikken stengt for alltid!

Nattevakten
13-07-2004, 15:26
Jeg skjønner ingenting!!....Mannen har hele tiden sagt at han ikke vil ha flere barn!...og han ble så forbanna!! Har jeg misforstått?
Nei, du skjønner tydeligvis ingenting, men fint at det har ordnet seg likevel da!
Lykke til med spiren.

Bøtteknotten
13-07-2004, 18:01
Åh... det var utrolig deilig å høre at alt er i orden.
Uten å forsvare at noen blir sinte, så kan det nok være vanskelig for mennene der ute å ha den riktige reaksjonen.
Jeg faktisk gruer meg litt hvis jeg en dag skal fortelle at vi er gravid. Det er jo så følsomt, og jeg har jo sikkert lurt på om jeg er gravid helt siden EL, mens han tenker på andre ting i mellomtiden....
Vanskelig det der....:hm:

Lille Trille
14-07-2004, 17:07
Jeg synes nå ikke at mannen din fortjener absolutt all pepperen. Du sier jo selv at han hele tiden har sagt at han ikke ønsker seg flere barn. Hvorfor trodde du at han skulle reagere annerledes enn det han gjorde? Siden du sluttet på pillen når du visste dette, synes jeg at du har litt skyld du også. Beklager, men jeg er ikke tillhenger av uttrykket "den som tier samtykker", for ting er ikke så enkle.

Jeg håper likevel at han roer seg ned og at dere kan komme til enighet. Ser at dere skal gifte dere snart og håper det blir en flott feiring, tross alt. Det ordner seg nok etter hvert. Lykke til!
Siden du har spilt med åpene kort er jeg ikke enig det Nattevakten sier her. Han viste du ønsket deg, dere brukte ikke prevansjon. Han burde ha lært forplantningslæra siden han allerede har to barn med deg. Om han da ikke ville ha måtte han da bestyttet seg selv eller i enighet beskyttet deg.

Innimellom kan menn være så tankeløse. Men innerst inne så pleier det jo ikke være så mye i det. Håper det går seg til etter hvert for dere. Men dere MÅ snakka om det.

:lykke: til for deg og dere begge

Sender en varm :klemme:

Nattevakten
14-07-2004, 17:42
Siden du har spilt med åpene kort er jeg ikke enig det Nattevakten sier her. Han viste du ønsket deg, dere brukte ikke prevansjon. Han burde ha lært forplantningslæra siden han allerede har to barn med deg. Om han da ikke ville ha måtte han da bestyttet seg selv eller i enighet beskyttet deg.

Innimellom kan menn være så tankeløse. Men innerst inne så pleier det jo ikke være så mye i det. Håper det går seg til etter hvert for dere. Men dere MÅ snakka om det.

:lykke: til for deg og dere begge

Sender en varm :klemme:
Nå er jo saken egentlig død og begravet siden de har blitt enige, men jeg har en liten kommentar til det du skrev likevel.
Mannen spilte faktisk med åpne kort han også. Han har hele tiden sagt at han ikke ønsket flere barn. Når hun så likevel slutter på pillen, så fortjener hun litt pepper. Jeg mener nemlig at dette tyder på mangel på respekt for sin ektefelle. I det hele syns jeg begge er like "skyldige" i denne saken. Det er totalt urettferdig at mannen skal sitte igjen alene som drittsekken når hun bevisst har gått mot hans vilje.

Sånn, nå har jeg ikke mer å si om denne saken.

Lille Trille
14-07-2004, 17:51
Nå er jo saken egentlig død og begravet siden de har blitt enige, men jeg har en liten kommentar til det du skrev likevel.
Mannen spilte faktisk med åpne kort han også. Han har hele tiden sagt at han ikke ønsket flere barn. Når hun så likevel slutter på pillen, så fortjener hun litt pepper. Jeg mener nemlig at dette tyder på mangel på respekt for sin ektefelle. I det hele syns jeg begge er like "skyldige" i denne saken. Det er totalt urettferdig at mannen skal sitte igjen alene som drittsekken når hun bevisst har gått mot hans vilje.

Sånn, nå har jeg ikke mer å si om denne saken.
Langt fra enig side ho ikke tålte pilla. Noen er dessverre veldig følsomme og kan ikke bruke den. Og da skal man unngå det. Det gjelder da som oftest alle prevansjonsmetoder beregnet på kvinner. Dette synes jeg ho skal få til sitt forsvar. Hva er vitsen med å gå å være syk hele tiden? Hvor hardt ho var rammet vet jeg ikke, men uannsett er det uaktuelt. Bare måtte si det som helsearbeider :nikker:

Glad det har gått dere bra. Godt å få snakket om det :klemme:

Nemix
14-07-2004, 18:10
bare en pitteliten kommentar:

detfinnesmangeflereprevansjonsmidlerheriverden :sladre:

Maysen
14-07-2004, 19:11
:skratte: :skratte: :nikker: :nikker:
Signerer denne jeg

Alibaba
14-07-2004, 19:22
Oj... Det var litt av en historie! Utrolig...
Men leser nå at han hadde vekket deg og sagt at han elsker deg og sånn, at han ikek var sint. Så kanskje det var hans måte å si at det er greit på...? Kanskje det kom veldig brått på at du var gravid nå, eller noe. Men jeg er enig med deg, at han burde tenkt over det litt før hvis han ABSOLUTT ikke ville ha flere barn.

Gratulerer med spiren, håper alt går bra med dere alle. :klemmer:

HanneG
14-07-2004, 21:23
Skjønner frustrasjonen din jeg Serum!

Jeg har også en mann som er fornøyd med det barna vi har (mens jeg har lyst på flere).

Jeg tåler ikke hormonell prevensjon - og spiral blir jeg dårlig av (store smerter igjennom hele syklusen).

Derfor bruker jeg temp.måling som prevensjon (flittig bruker av FF-sidene). Der finner jeg ut omtrent når jeg har EL (legger inn sikkerhetsmarginer) - dermed forteller jeg gubben om når vi må være forsiktige. Dvs. jeg har bedt ham om å bruke kondom - det gjør han ikke (etter eget valg av ham) - dermed hopper vi bare av i svingen i usikre perioder. Mannen min ER KLAR OVER at dette ikke er 100% sikkert - dermed mener jeg at han må bære den risikoen det er for at det kan komme et barn til!

PS - hvorfor er det bare oss jenter som har ansvar for prevensjon????

Serum: Håper og tror at det ordner seg for dere. Sender mine beste gratulasjoner og mange :klemme: for den vanskelige tiden du har hatt!

bloom
14-07-2004, 22:13
Men ikke så mange uten masse hormoner i, og det er nok de hun reagerer på.....
Signerer også denne :
" hvorfor er det kvinnens ansvar med prevensjon"

I dette tilfellet vil hun jo ikke engang benytte seg av det, så da får mannen ta i et tak hvis han er så i mot flere barn......:sinna:

Han vil ikke ha flere barn, men han vil ikke spise karameller med papiret på heller kanskje????

Bra at det ser ut som om det har ordnet seg!!!:nikker:

HegeAN
14-07-2004, 22:33
Når hun ikke kan bruke prevansjon...så er det mannens ansvar=Kondom!!!! det var han som ikke ville ha en til, men han må jo absolutt ha visst at det kunne bli liten av det!!!

Ville fremdeles tatt en god prat med han....mannfolk kan være rare...og det kan jo faktisk hende at han mener dere skal ta abort, at du sikkert har forstått det....vet aldri....TA EN GOD PRAT SAMMEN.

Nyt tiden!! Alt ordner seg for snille jenter:klemme:

maya80
24-07-2004, 16:42
du spilte med åpne kort sa til han att du ikke gikk på noe prevansjon og sa att du kunne bli gravid.
Men han sa også att han ikke ville ha flere.
Men han skulle ha brukt prevansjon, det er ikke bare kvinnens oppgave.
Har selv ikke brukt noe form for prevansjon, og mannen min var ikke så begeistret for kondom i førsten men forandra mening etterhvert siden det var eneste måten han kunne ha seks på beskyttet.
Jeg har en følelse gutter sier det for å unngå å bruke kondom i håp om att vi skal bruke i stedenfor så de slipper.

Maddy
28-07-2004, 14:48
Halloen! Han har jo vært med på å lage to barn før, skulle tro at han vet at når man ikke bruker beskyttelse at risikoen er ganske stor da. Har absolutt et stort ansvar der selv. :klemme:

Gratulerer forresten og håper at han besinner seg fort :nikker:

millamor
28-07-2004, 14:55
Halloen! Han har jo vært med på å lage to barn før, skulle tro at han vet at når man ikke bruker beskyttelse at risikoen er ganske stor da. Har absolutt et stort ansvar der selv. :klemme:

Gratulerer forresten og håper at han besinner seg fort :nikker:
:nikker: :nikker: Denne signerer jeg!!!

Lille Trille
28-07-2004, 17:33
Hvordan går det med dere? Hvordan tar han det? Har det blitt bedre da han har fått litt tid på seg? Tenker masse på det du har gjennomgått. :comfort:

:klemme: