PDA

Vis full versjon : Magnesium

Amazone
08-09-2003, 10:43
Hei!
Jeg tar magnesium, fordi det virker lett muskelavslappende. Jeg er plaget med kramper i leggene/føttene, og da har magnesium meget god effekt.;) Dessuten gjør det også lettere for egget å feste seg i livmor.

Ca. 1 av 10 personer har megnesium mangel. Og magnesium har flere viktige funksjoner i kroppen:
magnesium inngår i mange kjemiske prosesser i kroppen, bl.a. er det med på å kontrollere biokjemiske prosesser i stoffskifte, som er nødvendig for kroppens opptak av C-vitaminer, og kan hjelpe til med å bekjempe depresjoner. Det hjelper til med å holde tenne friske, gir et friskere hjerte- og karsystem og reduserer høye kolesterolverdier.

Tonks
19-09-2003, 23:57
Tar du magnesium i form av eget tilskudd, og hvor mye tar du i så fall? Har sett de ulike produsentene varierer ganske mye i innhold. Også mellom de ulike multivit. varierer magnesiuminnholdet mye. :uff:
Jeg tar nycomed's multivitaminer for kvinner (tror den heter aktiv kvinne) og disse inneholder 280mg magnesium per dagsdose mot 80mg (!) i enkelte andre (vitaplex). :gal2:
Trenger jenter mer magnesium enn gutter, siden aktiv kvinne inneholder så mye? Kan for mye magnesium skade fosteret? :soh:
Har lest at overdosering av magnesium kan gi diarré, men ellers finner jeg svært lite om dette mineralet. Noen som vet :???:

:vetikke: