Vis full versjon : Teppe over vogna?
Tidl. bruker
23-07-2004, 13:06
----------
Tror det er lyset de vil stenge ute.
Tidl. bruker
23-07-2004, 13:09
--------
Prøvende
23-07-2004, 13:10
jepp, og INSEKTER. tenk på den stakkars babyen om det skulle komme en veps(eller mygg) ikke kan den si fra heller!
Tidl. bruker
23-07-2004, 13:11
--------
Mygg/insektsnett da?
Ja! Det er tingen, synes jeg.
Syns det er ser litt varmt og tett ut med tepper over åpningen til vogna, men de vet nok hva de gjør!?
Tidl. bruker
23-07-2004, 13:29
--------
Tidl. bruker
23-07-2004, 13:31
Søstra mi henger iallefall opp mot lyset; da barn er mere som oss; sover best når det ikke er ur-lyst:skratte:
.....og oksygen da! må jo bli lite av det....:sinna:
Lys, inntrykk, sol f.eks.
Det er ikke alle barn som klarer å sove helt uten videre skjønner du, en del er som oss og trenger ro rundt seg for å falle i søvn. :blunk:
.....og oksygen da! må jo bli lite av det....:sinna:
Neimen herlighet da, de fleste bruker jo helseteppe med masse luftehull og dekker dessuten ikke for hele åpningen.
Lykkeliten
23-07-2004, 13:40
Tjihi..har aldri reagert på det! Har tatt det som en selvfølge at det er fordi barnet skal få ro og ikke bli overstimulert av alt lys og støy.
Og det er som Robyn sier helsetepper! Tror dere de prøver å ta livet av barna sine??!!
Pulsatilla
23-07-2004, 13:47
Tjihi..har aldri reagert på det! Har tatt det som en selvfølge at det er fordi barnet skal få ro og ikke bli overstimulert av alt lys og støy.Har heller aldri reagert på det. Lys kan forstyrre en liten som ligger der - ikke minst direkte solskinn - og er man ute og triller er det ofte vanskelig å unngå å få skarp sol "rett i fleisen" på den lille.
Tussi jenta
23-07-2004, 14:27
Når dattern min var baby, brukte jeg alltid helseteppe på vogna når det var sol ute, sånn så hun skulle slippe og få sola mitt i fleisen.
Prøvde med sånn sol parasoll og, men det funka ekstremt dårlig.
Hadde en liten tass som var ekstremt nyskjerrig, og mange inntrykk fra utsiden gjorde at han ikke sovnet, selv om han var stuptrøtt. Samt at det skygget litt for lyset, han var nemlig baby midt på sommeren. Puster godt den dag i dag, og har aldri blitt overopphetet!! :nikker: :blunke:
Katharina
23-07-2004, 14:34
Jeg er vant med teppe/genser eller noe annet over åpningen på vogna. Først myggnetting og så teppe. Dette for å hindre vind, sol og noe å se på. Har efaring med spebarn som er så opptatt av å se på all vedens at de ikke har tid til å sove.
Når barnet har sovent godt inn fjerne vi som regel dette plagget, slik at det skal komme luft inn.
Dette er jeg vant med fra nadres barn og kommer til å venne mine til...
Det er ikke vondt ment i det hele tatt!
Det her var litt over min fatteevne - er det noen som mener at foreldre som har teppe foran vognen er slemme med ungene sine?!?!? Ærlig talt, folkens.. er dette en fleip?
Dersom noen lurer: Det gjøres for at det skal bli lunt i vognen hvis det blåser mye, for å stenge lyset ute eller for at barnet skal få fred fra inntrykk utenfra når det skal sove.
Lys, inntrykk, sol f.eks.
Det er ikke alle barn som klarer å sove helt uten videre skjønner du, en del er som oss og trenger ro rundt seg for å falle i søvn. :blunk:
Signerer denne jeg. Vi har nettopp vært i syden og da brukte jeg teppe over vognen (ikke dypvogn) for å skjerme for lyset og lyd da han skulle sove. Om jeg ikke hadde gjort det, ville han blitt kraftig solbrent, selv om han lå under parrasoll.
Ps. Det var ganske svalt inni vognen, ikke varmt, jeg skjekket flere ganger :nikker: .
Har også sett at på veldig kalde dager om vinteren tar flere pledd rundt vognene om barna skal sove ute, dette for å gjøre luften inni vognen litt varmere enn den som er utenfor vognen.
Så det gjøres kun for omtanke for våre barn!
Tidl. bruker
24-07-2004, 18:34
Har reagert på det jeg også. Noen tuller jo inn hele vogna. Og de som bruker myggnetting inne på butikkene.
Men enkelte barn kan sikkert være lysvare, og må ha det mørkt. Vår var det ikke, så sikkert derfor jeg stusser. Spesielt når det er varmt. Men er man påpasselig med at luft slipper gjennom, og har en glippe, så er det nok greit. Også på våren når det blåser, og sand fra veiene virvles opp, kan litt tildekking være greit. Men alt med måte. Det stenger jo til en viss grad lufttilførselen, det er jo ikke å komme bort i fra, og det rådes jo til å ha det mest mulig luftig rundt barnet. Det samme i sengen. Sengehimler m.m, kan påvirke dette.
Nei jeg er ikke av dem som tror at folk er slemme med barna, men har kanskje av og til tenkt at noen er litt "overbeskyttende" kanskje. Spesielt når de er innendørs. ... (og der provoserer jeg nok en del, men men). Kanskje det var jeg som var overbeskyttende, og ikke ville hindre luftinntaket. Redd andre veien igjen- ;)
Tjihi..har aldri reagert på det! Har tatt det som en selvfølge at det er fordi barnet skal få ro og ikke bli overstimulert av alt lys og støy.
Og det er som Robyn sier helsetepper! Tror dere de prøver å ta livet av barna sine??!!
Signerer denne jeg. :nikker:
Har alltid selv brukt helseteppe over, som skydd mot lys og en masse nye intrykk. Min sov bedre da.
I vognen er det luftehull på sidene. I tillegg til hull i helseteppet.
Min har i allefall aldri vært for varm men derimot fått mange gode søvntimer i vogn.
Skjønner ikke helt hvorfor det er noen som reagerer på dette. :???:
Tenk hvor mørkt og rolig det er å være inni magen da. Ikke rart at babyer kan bli litt stressa og overstimulert av masse julisol da.
På barsel hvor jeg jobber, legger vi ofte dyna nesten over hodet på ungene (kun under strengt oppsyn av våkne voksne da!) så de kan ha det litt mørkt og lunt og hjemmekoselig.
Så jeg er veldig for teppe over vogna. :nikker:
Jeg har og brukt helseteppe og myggnetting over vogna, slik at lys og vind + inntrykk skulle bli stengt ute.
Selvsagt passet jeg på at der var nok luft inni vogna, det gjør vel alle?
Jeg har til og med gått med vogna slik tildekket inne på butikker, fordi dersom jeg fjernet myggnettingen våknet lillegull, og lyset inne på butikker er ikke altid av "soveromstype"
Jeg hadde helseteppe over vogna når det blåste mye og når sola stod rett på, datteren min reagerte veldig når det var lys inne i vogna og gjør det forsåvidt ennå nåar hun skal sove i vogna si.
Brukte også helseteppe pga sollys. Myggnetting pga mygg etc og pga katter når han sov utenfor i vogna si (eller det gjør jeg enda! han sover jo i vogn i barnehagen enda).
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.