Prøvekanin
24-07-2004, 21:47
Jeg kjøpte augustnumemret av det britiske damebaldet Red i går, og der står det en artikkel om debatten om kring statlig støtte til IVF-behandling! I England er det nemlig ikke alle forunt å få prøve assistert befrutning, hvis de ikke kan betale for det selv. Men et nytt kontroversielt forslag går ut på å betale ETT forsøk for par som er mellom 23 og 39 år. Artikkelen er skrevet av en som selv har gått igjennom IVF, og tar for seg argumenter for og i mot offentlig støtte til IVF. Et viktig tema, og kanskje interessant å lese for SG-ere? Eneste minuset med artikkelen er at journalisten begir seg ut på endeløse argumenter omkring andre deler av helsevesenet, og kostnadene ved livsstilssykdommer, som jeg synes tok opp litt mye plass. Men det var også interessante innspill fra en ufrivillig og en frivillig barnløs kvinne, med argumenter for og i mot.
I samme blad står det også om en kvinne med PCOS som forteller om hvordan hun klarte kampen mot kiloene for å øke sjansene for å bli gravid, noe hun lyktes i (sto jo ikke så mye om selve slanke-prosessen, og artiklen var litt vinklet mot "se så lykkelig jeg er nå som jeg er tynn", noe jeg jo er litt skeptisk til..). Uansett, tenkte jeg skulle nevne dette, i tilfelle noen er interessert i å lese artiklene!
I samme blad står det også om en kvinne med PCOS som forteller om hvordan hun klarte kampen mot kiloene for å øke sjansene for å bli gravid, noe hun lyktes i (sto jo ikke så mye om selve slanke-prosessen, og artiklen var litt vinklet mot "se så lykkelig jeg er nå som jeg er tynn", noe jeg jo er litt skeptisk til..). Uansett, tenkte jeg skulle nevne dette, i tilfelle noen er interessert i å lese artiklene!