PDA

Vis full versjon : Bryllupsgave

Lena
29-07-2004, 08:51
Er det "lov" å kjøpe noe som ikke står på bryllupslisten brudeparet har lagt ut?

Eller bør man absolutt holde seg til listen til alt der er tatt ut??

millamor
29-07-2004, 09:01
Hei!

Jeg om min kjære giftet oss 12. juni i år, og vi fikk mye som ikke stod på listen vi hadde lagt ut.
Det var kjempefint, for vi fikk så mye fint som vi ikke hadde tenkt over at vi ønsket oss.
Vi har faktisk bare byttet noe av det som stod på listen...:flau:

Nei, det er helt greit å handle utenfor gavelisten.
Skal i et bryllup nå snart, og vi har ikke tenkt å kjøpe noe av det som står på listen!:nikker:

Lish
29-07-2004, 09:14
Så lenge man har noen gode ideer er det ikke noen grunn til at man ikke kan kjøpe ting som ikke står på listen. Personlig synes jeg det er greit at slike ting er ting som det er mulige å bytte, men det er jo ikke noe must.

Robyn
29-07-2004, 09:27
Klart man kan kjøpe hva man vil.
Men jeg ville nok sørget for at det var noe som kunne byttes om det ikke faller helt i smak.

Sparky
29-07-2004, 10:13
Men jeg ville nok sørget for at det var noe som kunne byttes om det ikke faller helt i smak.:nikker:

Dolci
29-07-2004, 10:49
Men jeg ville nok sørget for at det var noe som kunne byttes om det ikke faller helt i smak.

:nikker: Signerer denne jeg...

Livlig
29-07-2004, 10:54
Min tanke er at man ikke må kjøpe det som står på listen, men som Robyn sier, gjerne noe som man kan bytte hvis det ikke faller i smak.

Ariel77
29-07-2004, 11:08
Hei Lena.

Vi fikk noe som ikke sto på listen. Bare et fåtall av dette var fint, og det var fra mennesker som står oss svært nær, og som vet nøyaktig hva som vi ønsker. Men det meste var dessverre av typen "Dette syntes JEG at er fint -da kjøper jeg det til brudeparet." og "De som har det så trist og minemalistisk hjemme hos seg, trenger nok keramikkvaser, bronsestatuer og glorete bilder"..
Hvis du ikke er sikker på at du vet om noe som er sikkert at de ønsker seg (ikke hva DU syntes passer), så holde deg til listen!

Ariel77
29-07-2004, 11:10
Min tanke er at man ikke må kjøpe det som står på listen, men som Robyn sier, gjerne noe som man kan bytte hvis det ikke faller i smak.Flere av tingene vi fikk kunne ikke byttes. Bedre å kjøpe noe du tror brudeparet vil like, enn at det kan byttes.

Selvsagt enig i at for sikkerhetskyld -så legg ved et byttekort.

Maddy
29-07-2004, 11:20
Når vi giftet oss for 2 år siden fikk vi en del ting som ikke stod på liten. Deriblant en fantastisk statue som henger på pipa -helt utrolig flott. Var ikke så nøye på det vi da :nikker:

Grete
29-07-2004, 14:23
Jeg synes absolutt at man kan kjøpe en gave som ikke står på ønskelista. Det å legge med byttelapp er jo kjempelurt, eller et visittkort fra butikken. Det er så irriterende å ikke vite hvor gaven er kjøpt, og man spør jo ikke, det er litt for flaut.

Lurendreier
29-07-2004, 14:51
Som en generell regel synes jeg man skal holde seg til gavelisten. Har brudeparet først tatt seg bryet med å lage en utfyllende liste synes jeg gjestene kan ta seg bryet med å følge denne. Om man skal kjøpe utenom listen synes jeg det er en grei regel å kjøpe noe fra samme butikk(er) som listen(e) er lagt ut i. Da er de garantert å finne noe de liker/ønsker seg dersom det du gir ikke faller i smak. Husk at brudeparet får avsindig mange gaver. Dersom "alle" kjøper utenom listen i butikker de selv velger fritt, får brudeparet en vanvittig byttejobb... For ikke å snakke om alle gavene som blir liggende ubrukte i skapet... Og det er jo litt dumt synes jeg... (Det er jo ikke giveren som skal like gaven, men den som får den)

Lena
29-07-2004, 19:06
Takk for svar!

Valgte å gå for gavelisten... men hadde jeg funnet noe jeg virkelig hadde likt utenom (og som jeg var nokså sikker på at de også hadde likt) hadde jeg nok valgt det - men ute i siste liten så ble det gavelisten!

:klemme: til dere alle:)

Katharina
29-07-2004, 20:03
Holder selv på med tre bryllupsgaver, og har ikke sett en eneste gaveliste! Men etter å ha ringt til ei lillesøster fant jeg ut at de hadde liste, men bare i en butikk. Fikk snakke med bruden selv etter en kort samtale med søster, og det gav meg mye.

De ønsket seg utrolig mye som ikke stod på noen liste fordi den butikken kun har et begrenset sortiment.

Ja, jeg sjekket hva de hadde på listen men gikk for noe annet.