Vis full versjon : Hvem lager middag hos dere
Stjernemix
09-09-2003, 09:40
Her i huset lager vi middag i sammen for begge to liker å være på kjøkkenet og samtidig er det ekstra koselig å lage mat i sammen syns vi :)
(Om en av oss kommer hjem mye før den andre spiser vi gjerne noe lettmat og seinere på dagen lager vi mat)
Pernille
09-09-2003, 09:46
Jeg lager middag de dagene ryggen ikke krangler med meg. De andre dagene får gubben ordne seg sjøl.
Det blir nok stort sett meg siden jeg er arbeidsledig og hjemmeværende for tiden.
Her i huset er det min kjære som står for matlaginga..alltid vært sånn.... han står for matlaging,innkjøp,vaske klær og jeg står for oppvask,vaske huset,ta kattedoen,støvsuge etc.. helt ok deling spør du meg:)
Tuneland
09-09-2003, 13:25
Mannen min står for middagslagingen!:D
Jeg rydder kjøkkenet etter rotekoppen min;)
Jeg liker å lage mat fra bånn av, er litt "gammeldags" der, så her er det stort sett jeg som står for maten....men han får lov til å hjelpe til litt da :uff:
Hos oss er det sambo som lager mat. Mest fordi han er en kjempeflink kokk og lager veldig god mat + at han nok har matlaging som hobby. Han kan sitte å studere kokebøkene sine i timesvis og planlegge helgens måltider. Da pleier vi nemlig å kose oss litt ekstra med 3 retters m/vin. Jeg er egentlig ganske heldig, jeg :D for jeg synes ikke det er spesielt festlig å lage mat dessverre. Når jeg tenker meg om er han generelt flinkere med alt som har med husarbeid å gjøre - han er rett og slett mer huslig enn meg....
Julie :)
Gubben er sykemeldt kokk, så det er han som står for det meste av matlagingen her.. Men vi har lagt på oss litt begge i det siste, så det er kanskje på tide at jeg overtar :D
Tidl. bruker
09-09-2003, 16:46
Jeg lager stort sett alltid middag. Det er fordi jeg liker det - og så er gubben min så forferdelig treig av seg. Skal han lage middag, kan han godt bruke 3 kvarter på å lage nudler. Jeg skjønner ikke hvordan.
Jeg skal jobbe nå 30% (2 timer og 11 minutter) hver dag og selv om jeg vanligvis jobber mer, så er jeg hjemme før gubben og lager derfor middag til han kommer hjem fra jobb.
Jeg baker også brød et par ganger i uka. Gubben smører matpakke til oss begge på morgenen - selv om han står opp før meg. Jeg lager pannekaker/vafler/sjokoladekake en gang i ny og ne - for å ha noe godt til lunsj.
Scorpion
09-09-2003, 16:59
Her i huset lager vi begge to middag, alt etter som det passer.
Den som er hjemme først, lager som regel middag.
Selv har jeg gått 3 år med husstell / allmennefag på videregående, og er en flink kokk :kry:
Elsklingen har blitt flinkere med åra ;) , og jeg er kjempeglad for at han er av den typen som vil lage mat.
Er det en dag han ikke gidder, blir jeg bedt med ut i stedet.
Aldri noe krangel om matlaginga i hvertfall!
Hos oss lager begge to middag, men han er nok den flinkeste. Siden moren hans er afrikansk han han fått mange gode tips av henne, så han er skikkelig flink til å lage litt eksotisk og utenlandsk mat. Det lønner seg at han har vært en del på kjøkkenet sammen med henne. :kidoki: Men så er vi som regel på kjøkkenet begge to når vi lager mat, jeg ordner som regel med grønnsaker/salat/saus og han ordner med kjøttet. Jeg liker nemmelig IKKE å skjære/ta i kjøtt..... :kry: så det ordner alltid han. Men så er han glad i å lage mat å da.
Men når det gjelder vårruller, så er det ingen som slår meg der, det er det alltid jeg som lager. :p
Men for å oppsummerer så lager vi nesten alltid maten sammen, det er koselig det. Så bruker vi å lage oss noe skikkeli godt med vin til i helgene NAM
Virvellen
09-09-2003, 21:16
Vi lager mat annenhver dag. Men mannen min er flinkest, og har mest interesse. I helgene lager vi riktig god mat, med sauser og vin og gode steker i ovnen. Nam-nam. Ellers har vi enklere mat, alt hva vi har tid til. Vi er stort sett hjemme samtidig, så vi spiser sammen. Dessuten er ikke kjøkkenet vårt stort nok til at begge kan være der samtidig...! :D
:vink:
annalovinda
10-09-2003, 01:41
Heldige er de som har avlastning i kjøkkenet! Her i gården er det meg som står for tilnærmet all matlagingen. På ti år kan jeg telle på fingrene det han har laget mat til meg, og det er når jeg har vært syk ( => oppvarmet fra fryseren) eller har hatt eksamen ( => pølse + potetmos).
Vi er imidlertid to om å planlegge hva vi skal ha, og det er jeg glad for, for jeg synes det ofte er den verste jobben. Vi pleier å planlegge for en uke frem i tid, og prøver å variere gjennom uken mht kjøtt/fisk/fugl/pasta/ris/poteter og ellers hva vi finner på.
Stort sett synes jeg det er OK å lage mat, men av og til er jeg drittlei, og da spør jeg så tynt om vi ikke kan kjøpe Malikmiddag eller pizzamiddag. Det er som oftest greit, og da er jeg fornøyd.
xantippe
10-09-2003, 14:45
Hos oss er det :bryn: som lager middag, og han liker å gjøre det fra bunn av. Jeg er ikke glad i å lage mat, men trår til i ny og ne.
Her i huset bytter vi på å lage middag. Og den som ikke lager middag, tar oppvasken istedenfor ;)
Nennemor
10-09-2003, 22:29
Jeg lager alltid middag. Jeg liker å lage mat, mannen min gjør det ikke. Da er det et lett valg i grunnen. :)
Lille Maur
10-09-2003, 23:15
Vi er imidlertid to om å planlegge hva vi skal ha, og det er jeg glad for, for jeg synes det ofte er den verste jobben.
Helt enig med deg Annalovinda! Hjernen er ofte ikke med når middagen skal planlegges.:bonk: Er egentlig ingen planlegger i det hele tatt! (bortsett når det gjelder babylaging). Tar helst ting på sparket.
Gubben og jeg deler på matlagingen, men vi lager ikke mat sammen. Gjorde det i begynnelsen, men det ble full skjærings på kjøkkenet av det!!!:krangel: Begge har sine meninger om hvordan alt skal gjøres, så arbeidsfordelingen har blitt at den som lager middag slipper å ta av bordet!! Er veldig gode venner ellers da...:hjerter:
Hos oss bytter vi på det, vi har bare en bil, og vi bytter på å sykle og kjøre, så de dagene jeg kjører, lager jeg mat, og han lager mat når han kjører. I helgene blir det til at vi holder på på kjøkkenet sammen.
Jeg er ikke kjempeflink til å lage middag, men jeg skulle ønske jeg var det, så jeg prøver meg på litt forskjellig sånn innimellom. Her en dag lagde jeg kjøttkaker, og var veldig fornøyd med meg selv.
Her er det den som er først hjemme fra jobb som starter på middagen.
Før var det ca. 50-50, men nå er jeg opptatt av at Lillegull ikke skal ha lang barnehagedag så derfor er det som regel jeg som starter i ukedagene, MEN i helgene er det HJoltomannen som boltrer seg på kjøkkenet.
Vi lager mat begge 2.
liker å finne på nye amtretter å prøver ofte nye ting.
Inviterer venner som prøvekaniner å så.
Vi liker begge 2 å lage mat, så det er koselig!
LilleSoll
01-08-2005, 20:13
Det er vell som regel alltid jeg som lager maten, hvertfall i hverdager. Men det hender han lager middag i helger:himle: Det er alltid han som står for grilling her i huset!
Vi lager middag begge to, men det er nok jeg som lager mest mat på ukedagene. Men i helgene er det ofte :bryn: som lager middagen.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.