PDA

Vis full versjon : Tahitian Noni juice

Amazone
09-09-2003, 10:15
Hei!:mervink:
Det er mange som har lurt på innholdet i juicen. Nå har jeg klart å få laget en bedre oversikt. En kunne trenge høyere utannelse for å tyde listen på de 152 stoffene!:lol:

Noniplanten har mange navn. Den blir også kalt Indian Mulberry (Thor Heyerdal brukte den på Kon Tiki reisen, og har omtalt den i boka), Livets tre, "oste-frukt" (p.g.a. lukten) og polynserene omtaler den som foryngende og sterkende. De har brukt planten som lege- og helsevekst i et par tusen år. :kidoki:

Tahitian Noni Juice innholder 145 ulike stoffer som bl.a. kan deles inn i følgende grupper:

Vitaminer:
Fremfor alt antioxydanter i form av vitamin C, E og A, inkludert karoten som er et forstadie til vitamin A.
Juicen inneholder også B1 (Tiamin), B2 (Riboflavin), B3 (Niacin), B5 (Patotensyre), B6 (Pyridoksin), B12 (Kobalamin), BC (Folsyre) og H (Biotin).
Mengden av de ulike vitaminene i anbefalt daglig tilførsel er små, hvilket gjør at det ikke finnes noen risiko for overdosering, men sammensetningen av vitaminene (og mineralene) gjør at synergieffekten og opptaket i kroppen blir optimalt.

Mineraler:
Juicen inneholder 5 av de 6 viktigste mineralene kroppen trenger; fosfor, jern, kalsium, magnesium og sink. Flere virksomme mineraler som finnes i Tahitian Noni juice er kopper, krom, mangan, molybden, natrium og kalium.

Karbohydrater, fett, og proteiner:
Tahitian Noni juice inneholder små mengder fruktose, glykose, fiber, små mengder protein og i hovedsak ikke fett.

Aminosyrer:
Tahitian Noni juice inneholder 17 av 20 aminosyrer hvorav de 9 essensielle, hvilket er uvanlig i planteverdenen.

Fettsyrer:
I Tahitian Noni juice finnes ulike typer fettsyrer som har høye antiinflammatoriske virkninger.

Antrakinoner:
Stoffer som har smertestillende, antibakterielle og virusdrepende egenskaper.

Proxeronin og Xeronin:
Spesifikke stoffer (alkaloider) som finnes i ekstra høye konsentrasjoner i juicen. Har også blitt identifisert med i for eksempel ananas, men da i små mengder. Proxeronin er et forstadium til Xeronin. Xeroninet renser cellene i kroppen og fungerer bl.a. som ”dørvakt”, dvs. at Xeroninet ser til at de stoffene som skal inn i cellene (for eksempel næringsmidler) kommer inn, og hindrer uønskede stoffer å feste seg til eller komme inn i cellen.

Noen som lurer på noe mer! :???:

Send meg en mail (http://ulltra@online.no), eller legg inn spørsmålet her.

:findag:

Lotus
09-09-2003, 13:09
Hvordan tas denne noni juicen da? Skal den drikkes gjennom hele syklusen, eller bare før/etter el? Drikkes den som all annen juice (appelsinjuice, druejuice ol.), eller er det snakk om to spiseskjeer om dagen?? Koster den mye og er det noen kjente bivirkninger (annet enn graviditet :kidoki: )?? Kan den brukes sammen med DQ?

Det ble mange :???: men jeg syntes det hørtes spennende ut.

Amazone
09-09-2003, 13:34
Hei! :mervink:
Juicen drikkes daglig. Ca. 30 ml daglig. Den kan drikkes ren eller blandes ut med vann eller annen juice. En flaske varer derfor ca. 1 måned.
Jeg drikker den bar, og passer på å drikke et glass vann etterpå. Den bør tas 1/2 t før mat eller 2 t etter.
Juicen kan med fordel tas sammen med andre kosttilskudd, det vil øke opptaket av disse! :kidoki:
Det er heller ingen kjente bivirkninger av den. En vil i begynnelsen få en reaksjon enten ved løs mage eller kviseutbrudd, men det er et tegn på at juicen har begynt å rense ut avfallsstoffer i kroppen. Den reaksjonen går normalt raskt over.
Juicen har god effekt på både livsstil- og kostholdsrelaterte plager også.

Lotus
09-09-2003, 14:14
OKi, da står den på handlelista, sammen med DQ (boksen er tom) og wild yam når jeg får lønning og skal på helsekosten...kanskje jeg lar meg rive med og kjøper en flaske med UDO's Choise også....

Når man legger til vitaminene, så blir jo dette et helt lite måltid det :eek: Hadde aldri trodd at jeg kom til å stappe i meg så mye "rart" fra helsekosten før, men hva gjør man ikke ;)

Amazone
09-09-2003, 14:44
Hei Lotus!
Det var visst noe av meldingen som ikke kom med her!

Tahitian Noni juice selges ikke i Helsekost forretninger, kun gjennom distributører.

Ikvis
10-09-2003, 13:24
Du har kanskje skrevet det tidligere, men hvem er distributøren og kan det bestilles via internett? har du en link....:???:
Hva er prisen for en flaske?:???:

Epp
10-09-2003, 15:24
Noni juicen selges av hvemsomhelst som har tegnet seg som distributør - den selges etter MLM prinsippet (multi level marketing) akkurat som herba life, natures own etc. Du kan selv tegne deg som fordelskunde for å kjøpe flaskene til "innkjøpspris" etter hva jeg har forstått. En flaske koster ca. 435-470,00 kroner (kursavhengig) eller litt billigere dersom du er fordelskunde og kjøper 4 flasker i måneden.

Jeg skal faktisk kjøpe to flasker i dag av en onkel, og har så gode erfaringer med juicen at jeg vurderer å ta mitt kundeforhold til nye høyder. Litt vanskelig, siden jeg ikke har noen utvidet sans for MLM-formen, og jeg har heller ikke lyst til å "verve" distributører å bygge bein og gi support og være inni det sirkuset igjen... Har ikke vært så lydhør for det massive "angrepet" fra diverse distributører, men det tar ikke fra noni juicen at den har en veldig positiv effekt på energinivået og immunforsvaret til min familie. (Astma, trøtthet og generell forkjølelse først og fremst..)

Bortsett fra det så er jeg ganske skeptisk til alle "fantastiske" råd og vink i retning av dyre preparater på helsekosten o.l. -Nå kjenner ikke jeg deg i det hele tatt og har egentlig ingen forutsetninger for å bedømme ditt engasjement, men det kan virke som om du prøver veldig mange dyre ting på en gang? Håper du ikke kjøper deg til fant, mener jeg...

Uansett, lykke til!

Epp

Amazone
11-09-2003, 10:11
Hei!
Epp gir en del feil informasjon om pris, og om salgsmetoden synes jeg.:trist2:
Vanlig utsalgspris for juicen er kr:408,-. De som har betalt mer, er blitt grundig lurt. Det finnes dessverre noen uærlige sjeler i alle organisasjoner.

Som fordelskunde, som Epp sier, får en juicen til distributør pris, men en må ikke kjøpe 4 flasker i måneden. Det er helt opp til en selv om en vil kjøpe en i måneden eller en i året!;)

Det er riktig som Epp at juicen selges som MLM, men alikevel ikke helt som Herbalife og Natures own. For det første så slipper en "homeparty'er", og en må ikke holde på med å verve folk. Jeg og min nærmeste familie drikker juicen med godt resultat. Og homøpaten/fotsoneterapauten min sverger til den.:D

Jeg prøver å gi folk en forståelse at det er en sammenheng mellom dagens kosthold/livsstil og de økende frukbarhetspromblemene. Maten i dag inneholder ikke den næringen vi trenger, og den inneholder mye skadelige stoffer: E-stoffer, kunstige midler (f.eks. søtningsmidler eller smaksstoffer), konserveringsmidler, rester etter sprøytemidler m.m.
Det er ikke rart at folk sliter og får plager!
Vet dere forresten at søtningsmidlet aspartan (som er forbudt å bruke i USA) omdannes til maursyre i kroppen?
Om den som spiser/drikker mye med det stoffet i, så behøver ikke vedkommende merke noe til det selv, men vedkommendes barn kan få ADHD (eller hva sånn hyperaktivitet heter), depresjoner eller andre psykiske vansker.
Det er viktig å få denne dritten (unskyld orbruken) ut av kroppen! Ikke bare for vår egen skyld, men for neste generasjon.