Vis full versjon : Mensen- herk eller ikke?
Tidl. bruker
03-08-2004, 13:17
Vi som er prøver synes vell aldri mensen er morro å få, skuffelsen er stor hver gang. Men det virker som om de aller fleste hater selve :tante: . Tenkte jeg skulle undersøke hvordan dere har det i forhold til :tante: ?
Personlig gjør det meg ingenting å ha mensen, det er jo selvfølgelig skuffende å få den, men utover det har jeg ingen negative følelser med den. Tvert om, jeg føler et jeg får "rensket opp" og føler meg fruktbar?!
Hatet den selvfølgelig i tenåra, men nå er det ikkeno problem!
Hvordan er det med dere jenter??
:tante: plager meg fordi den hemmer meg i å gjøre jobben min godt nok (idrett). Selve blødningen er nesten et like stort problem som frustrasjonen over at den kommer....:sinna:
Den første mensdagen er jeg som regel litt utafor pga smerter. Når dette går over, synes jeg ikke det utgjør den store forskjellen at jeg blør. Sex blir det jo ikke, men dette får vi uansett en overdose av rundt EL. Flekk- og søleproblemer er det lite av, ettersom jeg verken bader, går i bikini og hvite klær eller er plaget av veldig rikelige blodmengder.
Men nå har jeg jo vennet meg til å blø i så stor grad at det har blitt helt dagligdags for meg, da. De siste to åra har jeg nok blødd nesten 50 % av tida. :koke: Burde fått bind på blå resept!
Columbine
03-08-2004, 13:38
Jeg synes faktisk det er helt OK å ha mensen, selv om jeg selvsagt ønsker at den ikke skal komme. Den er likevel et tegn på at alt er i gjenge, og signaliserer ny periode - nye muligheter (men spør meg igjen om et halvt års tid...:flau: ). Jeg har også mindre praktiske problemer enn da jeg var noen år yngre (får nyte det så lenge det varer), med mindre smerter og faktisk noe mindre blødninger etter svangerskap/fødsler. Ettersom jeg egentlig ikke har noe imot mensen i seg selv, er jeg ikke så veldig glad i :tante: -ikonet. Skulle ønske vi hadde et som var litt mer nøytralt/OK.
Jeg liker ikke mensen, ihvertfall ikke nå i prøveperioden ;)
Har kraftig mens, første dag blør jeg gjerne gjennom bind, klær osv. og det er ikke gøy. Har i tillegg mens i 5-6 dager og er grønn av misunnelse på dem som kun har den i 2-3 dager.
Det er også en plage med å bruke bind og tamponger så lenge, da jeg blir lett angrepet av sopp infeksjoner. Det blir litt for tett med alt dette :flau:.
Tidl. bruker
03-08-2004, 13:58
[QUOTE=Dolci]Jeg liker ikke mensen, ihvertfall ikke nå i prøveperioden ;)
Har kraftig mens, første dag blør jeg gjerne gjennom bind, klær osv. og det er ikke gøy. Har i tillegg mens i 5-6 dager og er grønn av misunnelse på dem som kun har den i 2-3 dager.QUOTE]
Signerer denne, jeg.
Før hadde jeg mensen en hel uke, men nå (med alderen?) har den gått ned til fem dager, og det er jo kjekt. Men første dagen er fæl, da har jeg også veldig vondt i ryggen. (Favorittgjøremål den dagen er å sitte rett opp og ned i sofaen med en god film og masse sjokolade, det hjelper.:nikker: )
millamor
03-08-2004, 13:59
Jeg har ikke noe problemer med at :tante: kommer, bortsett fra at jeg blir skuffet...
Tidligere, når vi ikke har vært prøvere, har det ikke gjort meg noe (bortsett fra at det ikke blir noe :sengekos: da...)
Er lite plaget av smerter, bortsett fra første dagen, og så varer den som regel max 4 dager, og jeg har heller ikke mye blødninger! Klarer meg som regel med tamponger om dagen, og bind om natten. Har aldri (bank i bordet) blødd igjennom!
Veldig heldig sånn sett!! :nikker:
Ellers er jeg veldig enig med Colombine, det signalisere en ny periode med nye muligeheter, men akkurat i det den kommer, er jo selvfølgelig skuffet.
Men som Colombine også skrev, spør meg om et halv år, dersom det ikke har klaffet innen den tid!
Det at jeg har mensen ser jeg på et tegn på at jeg er frisk. Mista den i over et år i tenårene og det var ikke noe gøy. Men ønsker uansett at den holder seg unna i gitte tidspunker nå for tiden :nikker:
Jeg syns :tante: kan dra til bloksberg jeg! http://home.broadpark.no/~heander/images/irked.gif:viking:
Jeg var uten mensen i 6-7 måneder og det var kjempedeilig hadde det ikke vært for at vi prøvde å bli gravide. Om det er bra for kroppen er en helt annen sak! :nikker:
Tidl. bruker
03-08-2004, 14:08
I ungdomstida mislikte jeg det. Spesielt fordi jeg var veldig uoppmerksom på
syklusen min, så den kom alltid som en bombe. Eks. i gymtimen. :wæææ:
Syntes egentlig det var greit de årene jeg gikk på p-piller. Den kom på dagen,
var så å si smertefri, lite mengde, og varte 4-5 dager.
Nå... etter forrige fødsel... jo regelmessig er den, men starter med smerter i korsryggen,
og så blir det bare værre. Mengden er endret, formen min er endret og varighet
er endret.
Jeg opplever det som ekkelt, urent, utryggt, smertefullt og pyton. Utryggt, for selv med
de lengste og de bredeste bind, føler jeg at jeg lekker. Spesielt i starten.
Den beste tida er egentlig når alt er ferdig. Da begynner jeg å bli meg selv igjen. Og da begynner jeg også å "se fram til" prøvinga. Selv om mensen
regnes som starten på en prøveperiode, er den for meg mer slutten på en periode. Starten på en ny, kommer når mensen er ferdig.
Og ja - skuffelse de siste månedene.
Personlig gjør det meg ingenting å ha mensen, det er jo selvfølgelig skuffende å få den, men utover det har jeg ingen negative følelser med den. Tvert om, jeg føler et jeg får "rensket opp" og føler meg fruktbar?!
Hatet den selvfølgelig i tenåra, men nå er det ikkeno problem!
Hvordan er det med dere jenter??
Skriver under på denne jeg
Den er noe herk den første dagen, pga av smerter. Dessuten får jeg ganske store humørsvingninger noen dager i starten, men ikke så ille som når jeg går på p-piller heldigvis. Og så er det litt styr å måtte huske å bytte tamponger. ellers syns jeg ikke det er så ille. Den er jo et tegn på at kroppen tilsynelatende fungerer greit...
Tommeline81
03-08-2004, 15:23
Nå har jeg bare hatt en mens siden jeg sluttet på pilla. Da blødde jeg MASSE og måtte bytte tampis annenhver time og kunne ikke ha sex fordi jeg blødde så mye, i tillegg varte den i 6 dager :grrr:. Da jeg gikk på pilla var det ikke noe problem å ha mensen, blødde lite, kun i 2-3 dager og ikke noe om natta. Da kunne vi fint ha sex under mensen siden det nesten ikke kom noe blod. Før jeg begynte på pilla, 6,5 år siden, blødde jeg masse, 6-7 dager og hadde VONDT. Så håper ikke det tar lang tid før jeg blir gravid for sånn vil jeg ikke ha det(altså mensen plager).
HAr rett og slett sluttet å irritere meg over mens jeg. (Kan ha noe med at vi blir ikke gravide av oss selv..) Men det jeg synes er for jævlig er den første dagen i mens perioden.
Ikke nok med at man skal få denne mensen et x antall ganger opp igjennom livet, men man skal ha slike smerter al det setter en helt ut av spill den ene dagen i mnd...DET liker jeg ikke.
Når det er sagt, så skal ikke mens komme til meg noe mer på i alle fall 9 mnd nå....DET har jeg bestemt!!!!!:nikker: :nikker:
Klemmer
Etter at jeg startet prøvinga har jeg fått et anstrengt forhold til :tante: . Det er nok heller skuffelsen over at det ikke blir noen :baby: som plager meg, enn blod, noe smerter osv. Jeg har vent meg til å ha :tante: og det går ganske greit. Eneste er det å ha tantebesøk når jeg er på beachen. Det er plagsomt og trøblete det :nikker: . Jeg hater tamponger :sinna: .
Beckasin
03-08-2004, 17:47
Jeg blør i åtte dager, jeg bruker nattbind hele døgnet de seks første dagene, kan ikke bruke O:B:, får kramper i rygg/bein så jeg ikke kan gå /kjøre bil, må stå opp en til to ganger de fire første nettene. Har vondt, er svimmel, masse kviser, fett hår en time etter å ha dusja.
Så om jeg synes det er greit å ha mensen? :furie:
Synes :tante: er helt grei ble ihvertfall gla når den kom så fort etter og tatt ut h.spiralen kom en uke etter på. Ellers så forsvant mensen smertene etter att jeg var gravid. En ting som skjedde etter att jeg tok ut spiralen var att jeg merker EL og dett kjenner ut som mensen smerter i hvertfall mye like symptomer.:nikker:
Har mensen i 2-3 dager
Prøvekanin
03-08-2004, 17:58
mensen er bare noe herk! :furie: Hos meg signaliserer den ikke nye muligheter heller. Når jeg endelig får den etter f.eks. 80 dager har jeg gått og venta så lenge på den nye muligheten, at det blir vanvittig antiklimaks. Og når den er ferdig kan jeg regne med at det er lenge til neste mulighet. Jeg har pleid å blø mye, ofte gjennom både bind og tamponger på en gang. Om natta "polstrer" jeg meg med nattbind, truseinnlegg, og boksershorts utenpå med truseinnlegg for å fange opp det som evt skulle lekke på sidene. Æsj æsj æsj!:urk:
Skjønner at jeg er ganske heldig egentlig med den tanta jeg har...
Blør i 2 dager for så å spotte 1-2 dager. Har smerter første dagen, det holder med noen Pinex for å knekke dem. Det er nok heller skuffelsen over at ikke en eneste liten soldat har finni veien til egget denne måneden heller som er den største plaga med :tante:
Jeg synes :tante: er :sinna: :furie: :sinna: ... For å si det mildt...
Jeg har brukt hormonspiralen i nesten 5 år, og da mistet jeg mensen (huff, så leit) og det var helt skjønt. Tok ut spiralen rett før jul, da tok det 2 dager, så hadde jeg :tante: , på selveste juleaften, uten bind tilgjengelig... :sinna:
Nå er syklusen min okidoki igjen, bortsett fra at jeg har fått 1 ekstra dag med :tante: . Kraftige blødninger og kraftigere smerter. Så jeg er ikke glad i den. Men jeg er veldig glad når den er over... :skratte:
Tussi jenta
03-08-2004, 18:45
Nå sitter jeg her og bare håper att mensen snart skal komme. Men det er fordi jeg skulle hatt mensen for 8 dager siden, men ingen antydning. Har også tatt test etter test og er ikke gravid. Derfor vil jeg svært gjerne få mensen for jeg vil komme i gang med en ny prøveperiode.
Ellers har jeg ikke noe problem med mensen.
Tidl. bruker
03-08-2004, 18:52
Jeg hater mensen.Fordi jeg har så vondt første dagen at jeg nesten ikke klarer å være på jobb.Og så blør jeg så mye at jeg bør befinne meg i nærheten av et do hele dagen....
Uff, mensen.... Skjønner at det er mange her som har det ille, og føler at jeg er en av dem. Blir satt helt ut av spill pga smerter første to dagene. Kaster opp og besvimer hvis jeg ikke får dyttet innpå med Paralgin forte ofte nok... Har moderate blødninger on-off i inntil 10 dager, men det er greit nok. Fikk tips her inne om Damebegeret, og det har gjort blødningene mye lettere å takle!
Tidl. bruker
03-08-2004, 19:16
Jeg kan ha nokså vondt første dagen, og det er ikke noe særlig. Bortsett fra det er det greit nok. Synes nesten dagene før er verrel, spesielt hvis jeg går og venter og venter... Da føler jeg det nesten befriende når den endelig kommer.
Men for all del, jeg elsker ikke akkurat å gå med bind...:blæ:
Mensen er noe herk! er kjempedårlig de to første dagene, ligger rett ut. Å det bare blør å blør.
Hmmmm.... ikke mange som er glad i mensen her :hehehe:
Personlig føles mensen som en renselse for kropp og sjel. Jeg er plaget med PMS i tre-fire dager før mensen og da letter det i hodet på minuttet når mensen kommer. Jeg blør som en gris og kan ha relativt store smerter men jeg føler meg i live og frisk :cool:
Syklusen min følger månen og det igjen påvirker utrolig mye i livet mitt. Jeg er fasinert av å se hvor mye som henger sammen med min syklus. :kidoki:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.