Vis full versjon : Sterke smerter ved eggløsning...
babydoll
09-09-2003, 15:50
Hei igjen.. Dette er en ting jeg har lurt litt på.. Jeg er sterkt plaget av smerter i magen under eggløsning. Det gjør så vondt at jeg av og til ikke greier å gå oppreist.. Har sett på dette som et godt tegn, da vet jeg iallefall at jeg har eggløsning og når den er. Men nå har jeg vært litt inne på disse siden og lest litt, og har sett at dette kan være et tegn på endometriose. Noen som har lignende erfaringer, og som evt. kan bekrefte/avkrefte at dette har noe med endo å gjøre?
Pernille
09-09-2003, 19:25
Jeg tror det er sterke smerter ved mensen som er kjennetegnet på endometriose. Men skal ikke si det for sikkert...
Hei :) Har lurt på det samme, jeg...
Tok en runde på nettet, og 2 av de 10 første stedene jeg fant som lista symptomer på endo, nevnte el-smerter. Men da langt ned på lista, under
1. Lange/tunge eller uregelmessige blødninger
2. Sterke menssmerter
3. Spotting før mensen
4. Smerter ved :sengekos:
5. Smerter ved bommelibom eller bimmelibim, diare, forstoppelse etc etc.
Så jeg ville ikke tenkt på EL-smerter som endo-symptomer hvis du ikke i tillegg har flere av de andre...
(Jeg er så heldig :gal: at jeg kunne krysse for pkt 1, 2 og 5 på lista, i tillegg til EL-smertene, så denne koselige lille runden min på nettet i morgentimene har gjort at jeg nå plutselig er overbevist om at jeg er den ukronede dronningen av endo, og at mitt neste skritt må være å trygle legen om en koselig liten lap :bonk:Skrekk og gru. )
bommelibom eller bimmelibim :fnis: Det var søtt, må jo bare trekke på smilebåndet da!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.