PDA

Vis full versjon : Manglende el pga Pergo?

Babe
10-09-2003, 08:49
Nå skjønner jeg f**n meg ikke en dritt! Er frustrert så det holder, og banner den forbaskade gyn som ga meg pergotime (dobbel kur) sist mnd, opp og ned!!:grrr::grrr::grrr: Jeg har ALLTID hatt flotte sykluser, med flott eggløsning! Og min eggløsning har i de syklusene jeg har drevet med FAM, (dvs snart tre år!) alltid falt på dag 14-16, uten unntak!!!!!
Er i dag på dag 18, uten antydning til el :trist2:

Hva har skjedd??? Er det flere her som har fått "fucket" opp syklusen etter pergo??

Eller er det andre årsaker....? (nettopp begynt på høyskolen...vært gjennom en rettsak, ganske tøff sådan, rett før skolen startet)

Blir sprø hvis el ikke kommer snart! Hadde klassiske el-smerter og var skikkelig sikker på el på mandag, virker som om kroppen har ombestemt seg...

Nei, nå skal jeg slutte å syte..................:uff:

Elinblu
10-09-2003, 09:16
Huff da, dette høres ikke bra ut! Jeg er i gang med min første Pergo-kur denne måneden og skal ta siste tablett i dag, så jeg er spent på hvordan det går. Har hørt at mange får EL senere enn vanlig når de går på Pergo. Tror EL vanligvis kommer 5-10 dager etter at man har tatt siste tablett - når tok du den?

Hilsen Elinblu

Babe
10-09-2003, 10:27
Huff da, dette høres ikke bra ut! Jeg er i gang med min første Pergo-kur denne måneden og skal ta siste tablett i dag, så jeg er spent på hvordan det går. Har hørt at mange får EL senere enn vanlig når de går på Pergo. Tror EL vanligvis kommer 5-10 dager etter at man har tatt siste tablett - når tok du den?

Hilsen Elinblu

Jeg fikk el på dag 8 etter siste tablett...og det var på cd 15, akkurat likt som jeg alltid pleier å ha det i vanlige sykluser (uten noe medikamenter)
Dette er syklusen etter pergo. Går ikke på noe nå.... derfor lurer jeg på om pergo klusser til normale sykluser.........

Elinblu
10-09-2003, 10:35
Jeg fikk el på dag 8 etter siste tablett...og det var på cd 15, akkurat likt som jeg alltid pleier å ha det i vanlige sykluser (uten noe medikamenter)
Dette er syklusen etter pergo. Går ikke på noe nå.... derfor lurer jeg på om pergo klusser til normale sykluser.........

Å, da misforstod jeg litt! Jeg kan ikke noe om dette, men håper virkelig ikke det er slik at EL uteblir etter at man har sluttet med Pergo. Det ville jo være tragisk! Jeg hadde snarere trodd at EL ville få litt "hjelp på veien" også etter at man hadde sluttet med kuren fordi det fortsatt ville være noen stoffer i kroppen.

Håper for din del at det ordner seg!

Pulsatilla
10-09-2003, 10:35
Jeg har merket mye til ettereffekten av Pergo - har tatt to pergosykluser (som var akkurat som vanlige sykluser); men de syklusene mellom kurene, har vært lenger enn vanlig. Eggløsning kom imidlertid omtrent som vanlig - men lutealfasen ble mye lenger! (14 dager mot maks 11)

Tror kanskje de andre tingene du nevner kan være med på å utsette eggløsningen også...

Krysser fingre for at tempen stiger en av de nærmeste dagene!:kidoki: