PDA

Vis full versjon : Hus eller leilighet?

Tussi jenta
07-08-2004, 17:17
Vi bor nå i ett hus på ca 100 kwm.
Det har stue på 27kwm, kjøkken på 15kwm, 2 veldig store soverom, lite bad, gang og vaskerom i kjellern. Også har vi 20 mål tomt. Og stor veranda.
Men minuset er att vi bor 8 km unna sentrum og siden det ikke er så voldsomt mange hus her hvor vi bor, så er det ikke barn på datteren min sin alder, og skoleveien er såpass skummel, att der vil hu ikke få lov til og gå.
Nå har vi muligheten til og kjøpe rekkehusleilighet 1 km unna sentrum, i ett stort boligfelt med masse barn. 500 m til nermeste skole og ikke minst det er trygg vei til skolen, det er også 400 m til barnehagen som dattra mi går i.
Men minuset der er att vi får mye mindre plass. For der blir stua 22kwm og kjøkkenet 10, men det er bygd sånn så det ikke blir plass til bord og stoler der, så det må vi ha i stua, og det blir tre soverom, som er ett pluss siden vi skal ha en til forhåpentligvis, men de er ganske små.
Det som også er posetivt er att dette blir jo helt nytt, derfor blir det jo veldig høy standar. For vi skal ha parkett, fliser på bad og do, det er vannbåren gulvvarme, Herregård kjøkken innredning med innebygde hvitehvarer. Mens huset vi bor i nå er ett gammelt hus som trenger litt oppusing.
Vi vet virkelig ikke hva vi skal gjøre. Vi har ikke mulighet til og kjøpe hus i det boligomerådet, for det er for dyrt og vi har ikke egenkapital.
Hva ville dere valgt, og hva er viktig for deg i valg av sted og bo?

GlaKatta
07-08-2004, 17:36
Jeg hadde slått til på det der rekkehuset tvært jeg altså. Selv om plassen blir litt mindre så synes jeg de andre fordelene med det rekkehuset veier opp utrolig mye. Spesiellt med tanke på barnet ditt, synes jeg det høres glimrende ut. ¨

Skjønner at det er vankelig å velge, men regner med at dere velger det som er riktig for deres familie.

Lykke til!

Klem GK

Prøvekanin
07-08-2004, 19:31
Jeg hadde også valgt rekkehuset!:nikker:

Det minner veldig om dit vi skal flytte, som ikke er rekkehus, men 4-romsleilighet over to plan. Det er arealeffektivt, og man trenger ikke nødvendigvis all den plassen i stua og på soverommene (med mindre man skal ha 50 gjester til bords...). At det ikke er plass til bord og stoler på kjøkkenet bryr meg ikke, for vi bruker ikke kjøkkenet som oppholdsrom der vi bor nå, og tenker at spisebordet kan stå mellom stua og kjøkkenet som et naturlig samlingspunkt.
Vi er bare glad til at vi ikke skal ha egen hage, men får et felles tun med lekeapparater, hvor vårt fremtidige barn kan leke med andre.:danser:

Det høres selvsagt fint ut å ha så mye plass både ute og inne, da. Lykke til med valget!:lykke:

heie
07-08-2004, 22:56
Jeg hadde nok valgt rekkehuset jeg også. Høres ut som om det er beste løsningen.

Lykke til med valget!

Robyn
08-08-2004, 00:43
Vi bor i rekkehus og er strålende fornøyd med det.

Har en sønn på 8 år og han har drøssevis med kamerater som han leker med i umiddelbar nærhet. Han er ikke avhengig av oss til å kjøres hit og dit og leking med kamerater må ikke avtales på forhånd.

Jeg ville uten tvil valgt rekkehuset. :nikker:

Tussi jenta
08-08-2004, 01:00
Tusen takk for svar!

Vi heller vel mer mot rekkehus, men jeg blir nesten skremt når jeg tenker over hvor liten plass det blir der. men det viktigste er vel att vi gjør det koselig og til våres hjem. Så vil vi sikkert trives kjempegodt.
Takk og pris kan jeg tenke over det litt lenger da.
Hvis vi ikke har vinni på lotto i kveld da, for da har vi jo råd til hus der.

astilbe
08-08-2004, 02:26
Fins jo en mellomting også da, enebolig i mer sentrale strøk, men det har du sikkert tenkt på. Lykke til uansett! :lykke: