Vis full versjon : Forvirret
Jeg har lastet ned den nye linken på fertilitetskalkulator fra SG, kjempefin forøvrig. :klapp:Men denne gir andre datoer enn de andre kalkulatorene som er blitt gitt link til her på SG.
Jeg har funnet ut ved BabyCenter.com at eggløsning skal skje mellom 6-12. september, mens den til SG viser at jeg bør teste fra 9-14.
Hva er riktig?
Jeg testet i går, mens den var negativ.
Har jeg gått glipp av hele eggløsningen siden jeg har begynte å teste så sent eller er det fortsatt håp???
:leiseg:
Hvis du ikke har ekstremt lang lutealfase, er det ikke veldig sannsynlig at eggløsningen kommer helt først i "testeperioden". De fleste kalkulatorer vil anbefale deg å starte flere dager før eggløsningen faktisk er forventet, nettopp for at du ikke skal gå glipp av den hvis den kommer ekstra tidlig.
Så selv om du har startet litt senere enn det som anbefales på andre kalkulatorer, ville jeg ikke bekymret meg. Det er helt vanlig at de første testene er negative. Fortsett å test, du, så får du sikkert et positivt resultat om noen dager!
(Hvis du forteller oss hvor lang syklus du har og hvor langt du er kommet i syklusen nå, er det sikkert noen som har en formening om hvilken kalkulator som har rett!)
Klem fra Mistral
hei og takk for hyggelig svar. Da tester jeg videre:)
Jeg har 31 dagers sykluss fra forrige mens, men har tidligere ligget på 28 dagers når jeg gikk på pillen.
Mulig den går ned til 28 igjen etter at det har gått litt tid.
"Pillemensen" er kunstig – ALLE har 28 dagers syklus når de tar p-piller. Så hvis 31 dager ligger nærmere det du hadde før du begynte med pillen, er det nok det som er din naturlige sykluslengde.
Du skrev ikke hvor langt ut i syklusen du er nå, men hvis du har 31 dagers syklus og gjennomsnittlig lutealfase (14 dager), kan du regne med å ha EL ca. på dag 17.
Lykke til!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.