PDA

Vis full versjon : Hvordan fortelle?

Endamindre
13-08-2004, 10:03
Hvordan vil dere fortelle/har dere fortalt vordende pappa, besteforeldre og arbeidsgiver/arbeidsplassen at dere er gravide???

Prøvende
13-08-2004, 10:15
Dette her det vært maaange tråder om. søk på "fortelle" så kommer det nok opp!Jeg har kjøpt en boka" hakkespettbok for førstegangsfedre" som min kjære skal på når jeg en dag tester positivt!

Tidl. bruker
13-08-2004, 10:20
Hvis jeg skulle bli så heldig:
Antar at den vordende far får klar melding når jeg kommer hylende ut fra badet med den ferske tissepinnen. :skratte: Ellers har vi tenkt å vente med å si det til andre. Hadde vært gøy å gi besteforeldrene et bilde fra ultralyden med beskjed om at dette er neste julegave/bursdagspresang. Hvis vi klarer å holde oss. (Og hvis det ikke vises utenpå lenge før UL :flau: )
Men, dette er bare spekulasjoner; først må det jo bli noe! :kryss: :kryss:

Gona
13-08-2004, 11:41
Gonamannen er så involvert at den eneste forskjellen på oss er at det er min kropp det hele vil skje i. I mitt liv vil jeg ikke måtte fortelle Gonamannen noen ting. DERIMOT vil jeg vente med å fortelle det til besteforeldre før jeg tror at spiren sitter (dårlig erfaring - mange SA), og arbeidsgiveren vil ikke få beskjed før jeg MÅ si noe. Men dette er i mitt liv.

Maddy
13-08-2004, 11:57
Kan bare si hvordan jeg fortalte det første gangen:

Pappen: Vi tok testen sammen, vel han var rett uttafor døra og venta og så kom det en veldig svak strek. Ble ganske skjelven begge to da. Så der var han med, ingen overraskelse.

Jobben: Fortalte det da jeg var 9 uker på vei. Da grunnet blødninger + jeg var ikke like oppegående som vanlig. Syntes det var greit at jobben visste.

Besteforeldre: Kom til mamma og pappa da jeg var 12 uker på vei og hadde med UL bilder. Sa da at jeg ville at dem skulle se litt på noen bilder. La dem på bordet og vel de forstod selv da :nikker:

Bøtteknotten
13-08-2004, 12:24
Jeg har faktisk tenk endel på dette, fordi jeg har lyst at det skal bli en fin opplevelse...

Men så har jeg kommet frem til at jeg gidder ikke å planlegge noe, for da kan jo det at det ikke blir fortalt på planlagt måte ødelegge hele greien.
-for ikke å snakke om hvis reaksjonene blir litt anderledes en det man hadde planlagt.....