PDA

Vis full versjon : Når passer det?

Bambino
15-08-2004, 15:39
Vi har tenkt å prøve å bli gravide nå. Min mann er veldig klar og det er forsåvidt jeg også, men jeg grubler ganske mye.

Når passer det egentlig å få barn? Vi har begge en hver fra før. De er store, så det er lenge siden vi var nødt til å tenke på å planlegge hverdagen. Hvem henter i barnehagen, har vi barnevakt, osv.

Nå skal jeg ha eksamen i november. Har strøket på den forrige, så jeg skal bare ta opp igjen. Det er derfor ikke noe nytt stoff det er bare repetering. Dermed tenkte vi at det kunne passe å bli gravid nå. Hvis vi klaffer på første forsøk, vil jeg være 3 mnd. gravid på eksamen. Da er vel kvalmen over, eller..? :kryss:
Forferdelig hvis den ikke er det!

Bare noen tanker. Håper å få noen synspunkter fra dere. http://smileys.smileycentral.com/cat/4/4_1_203.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001)

Lykkeliten
15-08-2004, 16:52
Ja, når passer det?

Passer det egentlig noen gang perfekt?

Vi startet prøving for 3 1/2 år siden og da lå forholdene nesten til rette, men vi gikk utifra at ett år etter ville vi ha alt klart for barn.
Vel...ingen barn enda her i gården.

Tror det er umulig å legge opp en "timeplan" for dette..

Ang. kvalme har du nok ingen sikkerhet. Noen er ikke kvalm i det hele tatt, noen er kvalm i noen måneder, andre er kvalm hele svangerskapet.

Om du ikke klarer å fullføre eksamen om du skulle være kvalm, ville jeg fullført eksamen først.

Lykke til!

Baby_Angel
15-08-2004, 16:53
Synes det passer når dere begge er klar for det eg:nikker: og så lenge økonomien klarer det!
Trur nok du klarer eksamen med en glans,selv om du kanskje er litt kvalm! Som du sa,så er det jo berre repetering.
Viss barna deres begynner å bli litt gammle,så kan vell dei hjelpe litt når :baby: ? Kjekt med barnevakt når dere skal pleie kjærligheten:D
Synes dere skal prøve eg,viss dere er klar for det:nikker:

Lykke til,håper det klaffer på første forsøk:kryss:

:klemme:

Tidl. bruker
17-08-2004, 00:24
Det er nok svært varierende. Også hva folk makter i ulike livssituasjoner.
Vi startet prøvinga når vi begge hadde fått fast jobb. Da ventet vi ikke
et sekund mer. ;) Noen ønsker barn mens de studerer, noe før, noen
i lengre tid etterpå. Uansett er det vel viktig å ta med i betraktning at det
kan ta tid.

anne karin
18-08-2004, 14:30
Det passer vel egentlig aldri 110% å få barn?....

Tidl. bruker
18-08-2004, 15:02
Det passer vel egentlig aldri 110% å få barn?....
Åh jo.. nr.1 passet helt perfekt, og var veldig ønsket.
Nr.2 har vi prøvd på i snart 5 måneder nå. Og han/hun
vil også passe perfekt.. jo før jo bedre. !!!

Gona
19-08-2004, 12:41
Vi ventet til det skulle passe Gonamannen, med det resultat at vi nå har prøvd i årevis uten å få det til - og har kastet bort laaang tid på å vente på at han skulle finne ut at det passet ham! Tid som kunne vært brukt til å prøve eller å stå i kø for IVF langt tidligere!

Det er jo fint å finne ut for en selv når det passer best. Bolig og økonomi bør i alle fall være sånn nogenlunde på plass, men det koster ikke allverden heller å ha barn - om man ikke skal ha alt det nyeste og dyreste hele tiden da, selv om det for noen er en stor del av gleden ved å ha barn. Husk bare på å ikke ta det for gitt at det er så lett som at dere selv kan bestemme dere for når dere har lyst å lage baby. Det er ikke sikkert det passer for kroppen når det passer for dere!

Ønsker dere lykke til når det passer for dere å sette i gang!

Bambino
19-08-2004, 13:18
Vi har begynt å prøve, vi.. Fant ut at det ikke var noe å vente med. Vi har egen leilighet, jobb, osv. Håper at det ikke ødelegger for eksamen min, men får satse på at jeg klarer begge deler.. :kryss:

Min mann er dessuten veldig flink å stille opp i huset, så han får bare gjøre enda litt ekstra da, dersom jeg blir veldig dårlig.

Så nå håper vi på :baby: